اخبار و رویداد ها

اولین قرعه‌ کشی طرح جوانی جمعیت خودرو تیارا

۳ اسفند ۱۴۰۱

برندگان طرح فروش خودرو تیارا اعلام شدند.

در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ روز چهارشنبه، اولین قرعه‌ کشی طرح جوانی جمعیت خودروی تیارا (ثبت نام خودرو تیارا) در دفتر مرکزی شرکت مکث موتور انجام شد. در طی این مراسم که با حضور نمایندگان ناظر از دادستانی کل کشور، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، سازمان بازرسی کل کشور، شرکت مگا و همچنین مدیران شرکت مکث موتور برگزار شد، برندگان خودرو تیارا (ویژه طرح جوانی جمعیت) به قید قرعه و از میان متقاضیان واجد شرایط، مشخص شدند. برندگان این طرح می‌توانند ضمن ارائه مدارک لازم و واریز مبلغ تعیین شده، ثبت‌نام خود را نهایی کنند. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی شرکت مراجعه فرمایند.

خودروی ۷ نفره تیارا، جدیدترین محصول مکث موتور در بازار است که با بهره‌گیری از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر و همچنین دارا بودن کابینی جادار و امکاناتی مانند ۶ کیسه هوا، سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، درب برقی صندوق عقب، سانروف پانورامیک و دوربین ثبت وقایع به عنوان یک خودروی خانوادگی ایمن و مجهز شناخته می‌شود.

قیمت تیارا مکث موتور اعلام شد

در این مقاله قصد داریم به معرفی خودرو مکث تیارا بپردازیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره مکث تیارا  و نیز قیمت تیارا هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است،

شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

به گزارشی از نیکبخت خودرو، شرکت مکث موتور سرانجام قیمت قطعی کراس اور جدید (تیارا) خود را اعلام کرد. مکث تیارا، کراس اور جدید ۷ نفره شرکت مکث موتور (زیر مجموعه ماموت) می باشد؛ این خودرو در بازار چین با نام بایک رویژیانگ X5 یا  عرضه شده است و محصول سال ۲۰۲۱ کشور چین میباشد. مکث تیارا در اردیبهشت ماه در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ برای اولین بار رونمایی شد؛ البته که چند ماه بعد در اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، مکث موتور زمانی برای تست درایو تیارا فراهم کرده که در پایین به بررسی آن پرداخته ایم.

در آن زمان قیمت قطعی این خودرو به طور دقیق مشخص نبود، اما طی صحبت های انجام شده مسئولان مکث موتور قیمت  تیارا احتمالی را در حدود ۱ میلیارد تومان اعلام کرده بودند. اما امروز بلاخره قیمت  تیارا رسمی، توسط مکث موتور اعلام شد؛ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان! در زمان رونمایی این خودرو قیمت دقیقی به صورت قطعی اعلام نشده بود، مسئولان مکث موتور در آن زمان قیمتی احتمالی اعلام کرده بودند که این قیمت حدودا  ۱ میلیارد تومان بود؛ اما امروز قیمت تیارا به صورت رسمی توسط شرکت مکث موتور اعلام شد؛

و مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میباشد. با در نظر داشتن قیمت کراس اور های بازار خودرو ایران در واقع تیارا وارد رقابت با چری تیگو ۷ پرو، فردا T5، خرید فیدیلیتی پرایم و … شده است و اما سوالی که پیش میاد آیا قیمت تیارا با این قیمتی که ماموت اعلام کرده است میتواند در کنار رقبای خود حرفی در بازار داشته باشد؟

اولین قرعه کشی طرح جوانی جمعیت ویژه خودرو تیارا_نیکبخت خودرو

بررسی تجربه رانندگی با تیارا

برای تجربه رانندگی با مکث تیارا کراس اور خانوادگی و ۷ نفره مکث موتور با ما همراه باشید.

برخورد اول:در اولین نگاه سبک طراحی بیرونی خودرو که نسبتا پخته و خانوادگی میباشد توجه بیننده را جلب میکند در همین اساس میتوان گفت که طراحی این خودرو کمی قدیمی است با وجودی که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت بایک عرضه شده است؛ همینطور طول نسبتا زیاد تیارا که متناسب با ارتفاع سقف آن از سطح زمین نمیباشد.

تیارا از نگاه سرنشینان:اولین نکته ای که به نظر سرنشین در لحظه ورود به خودرو توجهش را جلب خواهد کرد این است که فضای بسیار زیاد پاها و در بعد سر و شانه برای سرنشینان است. طراحی داخلی تیارا نیز مانند طراحی خارجی آن، پخته و سنگین است و بار دیگر بهمان نشان میدهد که با یک خودروی خانوادگی طرف هستیم. روی داشبورد و درب ها نیز از پلاستیک های نرم، خشک و یا چرم دوزی استفاده شده است که در مجموع از کیفیت نسبتا متوسطی برخوردار است. (قسمت هایی خوب، بعضی متوسط و بعضی قسمت ها ضعیف)

هنگام سوار شدن به ردیف دوم نیز میزان فضای خالی برای پاها تقریبا شگفت انگیز است به طوری که حتی فردی با قد نزدیک به ۲ متر نیز می تواند به راحتی در ردیف عقب نشسته و فضای پای راحتی در اختیار داشته باشد. این مسئله علاوه بر طول بلند خودرو، ناشی از قابل تنظیم بودن صندلی های عقب در ۴ جهت میباشد که آزادی عمل زیادی به سرنشینان خواهد داد. همچنین دو چراغ مطالعه سقفی، دو خروجی USB و یک دریچه تهویه مطبوع نیز برای این ردیف در نظر گرفته شده است.

در کمال تعجب؛ ردیف سوم تیارا با صندلی های تاشو نیز برخلاف اکثر کراس اور های ۷ نفره موجود، فضایی نسبتا کاربردی و قابل استفاده را در اختیار دو سرنشین نوجوان یا حتی بزرگسال قرار می دهد. (هرچند به طور ذاتی ردیف سوم جای راحتی برای نشستن نیست) دو جا لیوانی و فضای قرار دادن وسایل نیز برای ردیف سوم در نظر گرفته شده اند.

پشت فرمان مکث تیارا در پیست ماموت!

با نشستن پشت فرمان تیارا، در همان ابتدا متوجه راحتی صندلی ها، فضای مناسب کابین و دید مناسب راننده و سرنشینان به اطراف شدیم، این موارد در کنار سقف پانورامای نسبتا بزرگ خودرو فضایی دلباز برای تیارا به ارمغان آورده اند، پس از تنظیم صندلی راننده (صندلی راننده و سرنشین هردو برقی هستند)، و فشردن کلید استارت، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تیارا را روشن و تست کوتاه خود را آغاز کردیم.

از ابتدای شروع حرکت، مسیر پوشیده از سنگ فرش ماموت، به ما ثابت کرد تیارا کراس اوری با سواری کاملا نرم و راحت است و سیستم تعلیق این خودرو به خوبی می تواند پستی و بلندی های ریز مسیر را هضم کند، البته برای فهم واکنش های تعلیق تیارا نسبت به خندق های عظیم خیابان های کشور، قطعا به فضا و زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت، مورد جالب توجه در مورد تعلیق تیارا، استفاده سازنده از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی (Torsion Beam) در محور عقب این خودرو است که می تواند در سرعت های بالا و موج های اتوبان،

آرامش راننده و سرنشینان را مختل کند، در طول مدت تست اما سیستم تعلیق تیارا به کمک ESP یا همان کنترل پایداری الکترونیکی تا حد زیادی ایمنی خودرو در هنگام مانورها را تضمین می کرد و با وجود بادی رول زیاد خودرو در هنگام پیچیدن، احساس خطر واژگونی به راننده دست نمی‌داد.

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT تیارا به دو مد رانندگی نرمال و اسپرت تجهیز شده و در هر دو حالت، تعویض دنده هایی نرم و بدون تقه دارد و واکنش های آن به فرامین راننده و پدال گاز نیز نسبتا مناسب است، این گیربکس با وجود اینکه انتظار می رفت در حالت تیپ ترونیک گوش به فرمان تر عمل کند، در کل عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد. تیارا در تست شتابی که با دستگاه درگی انجام دادیم توانست در مدت ۱۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد (مسیر اندکی سراشیبی) که نشان می دهد

با کراس اور چندان تند و تیزی روبرو نیستیم، البته موتور توربوشارژ تیارا در زمان این تست به دلیل استفاده از بنزین معمولی کاملا بی کیفیت، دچار افت توان و ناک زدن شده بود، این موضوع نشان داد که باعث شد به این نتیجه برسیم که در صورت خرید این خودرو قطعا نیاز به بنزین سوپر و یا اکتان بوستر خواهید داشت! اگر می خواهید بیشتر با خودرو تیارا آشنا شوید پیشنهاد می شود به صفحه مقاله معرفی تیارا x5 مراجعه کنید.

اولین قرعه کشی طرح جوانی جمعیت ویژه خودرو تیارا_نیکبخت خودرو

نتیجه تست ترمز تیارا اما با وجود لغزندگی نسبی مسیر سنگ فرش شده ای که شیب موافق هم داشت، نشان داد این کراس اور از ترمز های بسیار قدرتمندی برخوردار است! در این تست، تیارای ۱.۶ تنی در مسافت ۴۵ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت به توقف کامل رسید!

به طور کلی در این تست کوتاه دریافتیم رانندگی با تیارا تلفیقی از نکات مثبت و منفی در کنار یکدیگر است که می تواند بسته به سلایق، شما را به این خودرو جذب یا از آن دلزده کند. تیارا شروع حرکت نرمی داشته و گیربکس دنده ها را به نرمی هرچه تمام تر تعویض می کند. سواری خودرو مخصوصا به نسبت کراس اور بودن نرم و راحت ارزیابی می شود اما از سوی دیگر نرمی تعلیق و داشتن اکسل یک تکه باعث شده این خودرو مناسب رانندگی اسپرت و تهاجمی نباشد.

عرضه تیارا به زودی آغار خواهد شد، هرچند در زمان نوشتن این مقاله هنوز قیمت قطعی این خودرو مشخص نشده، اما طبق صحبت های مسئولین مکث موتور قیمت تیارا رقمی پایین تر از ۱ میلیارد تومان خواهد بود. در صورتی که تیارا با همین قیمت به بازار عرضه شود با توجه به ویژگی های خاصی که دارد می تواند شانس تبدیل شدن به یکی از کراس اور های موفق بازار را داشته باشد.

اما اگر مکث موتور تصمیم به بالا بردن قیمت محصول جدید خود بگیرد، با توجه به حضور گسترده رقبای مدرن تر و قدرتمند تر، شانس موفقیت تیارا پایین تر خواهد بود. خوشبختانه این اتفاق در نمای عقب هم تکرار شده و به لطف طراحان بایک خبری از چراغ های به هم پیوسته تکراری این روزها در این خودرو نیست! گرافیک داخلی چراغ های جلو و عقب تیارا نیز با روشن شدن خودرو، توجه طراحان بایک به جزئیات را به بیننده یاداوری می کنند. در این قسمت از مقاله به بیان مشاهدات مستقیم خود و گفتن ناگفته ها و تجربه رانندگی مکث تیارا پرداختیم…، در ادامه مقاله میتوانید مشخصات ظاهری و فنی آن را مطالعه کنید

مشخصات فنی تیارا

طبق آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده، امکانات تیارا مکث موتور به شرح زیر میباشد:

  • تجهیزات ایمنی
  • سیستم کنترل پایداری ESP
  • سیستم کمکی ترمز ABS +EBD +BA
  • ترمز پارک برقی EPB و اتوهلد
  • سیستم نمایش تصویری نقطه کور
  • ۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پرده ای)
  • ایموبلایزر موتور
  • سیستم جلوگیری از گیرکردن دست میان شیشه ها و سانروف
  • ایزوفیکس
  • کمربند ایمنی سه نقطه ای
  • امکانات رفاهی
  • ورود و استارت بدون کلید
  • تشخیص محل پارک خودرو (سیستم CALLING ریموت)
  • پاورویندوز
  • درب صندوق برقی با تشخیص مانع
  • سقف بازشونده پانورامیک با پرده برقی
  • چهار شیشه برقی
  • سنسور نور
  • قطعات دکوراتیو کروم روی جلو پنجره
  • رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی
  • کلاستر (پشت آمپر) تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
  • تهویه اتوماتیک با دریچه ردیف عقب
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • آینه های گرمکن دار
  • کنترلهای برروی فرمان
  • صندلی راننده ۶ حالته با تنظیم برقی
  • گرمکن صندلی های جلو
  • صندلی های ردیف دوم و سوم
  • دوربین و مولتی مدیا
  • نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • دوربین ثبت وقایع
  • کنترل سیستم مدیا از طریق ماوس برروی کنسول میانی
  • ۶ بلندگو

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای تیارا مکث موتور به ترتیب ۴.۷۸۸، ۱.۸۷۵، ۱.۷۳ و ۲.۸۱۵ متر میباشد که آن را در رده شاسی­‌بلندهای متوسط قرار می­‌دهند. این خودرو در دو نسخه ۵ و ۷ نفره قابل سفارش است که نمونه معرفی شده رسمی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نسخه ۷ نفره آن است. فضای صندوق اعلام شده در حالت هفت نفره ۱۴۵ لیتر و هنگام خوابیده بودن صندلی های ردیف سوم ۱۳۸۰ لیتر است.

تیارا مکث موتور، به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۵ اسب‌­بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که همراه با جعبه‌دنده شش سرعته خودکار در ایران ارائه می‌شود. شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی تیارا اتوماتیک را ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام کرده است. وزن روژیانگ X5 یا همان مکث موتور تیارا، حدود ۱۶۱۰ کیلوگرم است و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

اولین قرعه کشی طرح جوانی جمعیت ویژه خودرو تیارا_نیکبخت خودرو

طراحی ظاهری تیارا مکث موتور

جلوپنجره با نوارهای افقی به همراه نوار کرومی پایین آن که چراغ‌های LED را به یکدیگر متصل کرده است را در کنار اجزای برجسته سپر جلو، طرحی ساده و قابل قبول برای نمای جلوی تیارا مکث موتور را پدید میآورد. در بخش عقب هم لوگوی لوزی‌شکل برند سازنده و چراغ‌های نسبتاً بزرگ با حاشیه تیره رنگ جلب توجه می‌کند. نمای جانبی فرمی پویا و در عین حال ساده دارد، ولی سایز رینگ‌ها کمی کوچک به نظر می­‌رسد. در کنار تمام این موارد، نمی‌­توان انکار کرد که طرح بخش عقب و ستون C بدنه روژیانگ X5 به تعدادی از خودروهای دیگر چینی شباهت دارد.

امکانات و تجهیزات تیارا مکث موتور

استفاده وسیع از رنگ مشکی برای تزئین قطعات کابین در کنار جزئیات نقره‌­ای و روکش قهوه‌­ای صندلی­‌ها، پوشش داخلی درها و بخش بالایی داشبورد، فضای داخلی تیارا مکث موتور را از یکنواختی نجات داده است. سقف شیشه‌ای پانوراما، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی لمسی و صفحه پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال، مهمترین تجهیزات رفاهی تیارا مکث موتور است، که در همان نگاه اول جلب نظر می­‌کند.

کروزکنترل، در صندوق برقی، استارت بدون دکمه، ورود بدون کلید و دوربین ثبت وقایع، سایر امکانات رفاهی خودرو تیارا است. علاوه‌براین فرمان برقی این خودرو در سه حالت کامفورت، استاندارد و اسپرت قابل تنظیم است. امکان تشخیص فرامین صوتی و سامانه ارتباطی هوشمند ۴G با هدف برقراری ارتباط آسان‌تر کاربر با خودرو، مسیریاب و برخی موارد دیگر، جزء فناوری­‌های بکار گرفته شده در مکث موتور تیارا طبقه‌بندی می­‌شود.

امنیت سرنشینان این خودرو به یاری کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌­ای و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌­ای برای تمامی صندلی‌­ها تامین خواهد شد. بد نیست بدانید ایربگ­‌های پرده­‌ای این خودرو سرنشینان ردیف سوم را نیز پوشش می­‌دهد. علاوه‌براین، باید به سیستم پایداری ESP، دستیار ترمز EBA، سامانه پایش فشار باد تایر، چراغ‌های خودکار و دوربین ۳۶۰ درجه هم اشاره کرد.

قیمت تیارا مکث موتور

بایک روژیانگ برای فروش سالیانه ۵۲,۷۰۰ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده بود. در بازار چین، قیمت تیارا در بازار با گیربکس اتوماتیک، از حدود ۱۰۰ هزار یوآن آغاز می‌شود که برای مدل ۵ نفره آن است. اما در صورت سفارش مدل ۷ نفره با تمام امکانات، قیمت تیارا به حدود ۱۲۵ هزار یوآن می‌رسد. بنابراین این خودروی چینی، با محدوده قیمتی ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

مطالعه بیشتر  صدور وکالت کاری با سند سبز خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *