اخبار و رویداد ها

مقایسه سانتافه با فیدلیتی

مقایسه سانتافه با فیدلیتی

در این مقاله قصد داریم دو خودروی سانتافه و فیدلیتی را باهم مقایسه کنیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این دو خودرو هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

قبل از این که مقایسه بین یک خودروی جدید چینی و محصولی که سال ها حتی در آمریکا به فروش می رسد را زیر سوال ببرید و آن را اساسا اشتباه بدانید، بد نیست چند نکته را با شما در میان بگذاریم. ما قبول داریم که هیوندای سانتافه از نظر اعتبار برند یک سر و گردن بالاتر از فیدلیتی است، اما برای به دست آوردن این اعتبار یا باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید (چیزی شبیه به دو برابر) یا به خرید یک گزینه دست دوم با کارایی نسبتا بالا بسنده کنید. همین نکته برای منطقی کردن مقایسه این دو کافی است. فیدلیتی در واقع از بسیاری جهات از جمله ابعاد، زیبایی و گشتاور به رقیب کره ای خود نزدیک است و با توجه به تفاوت قیمت، کمبود اعتبار خود را تا حدودی جبران کرده است. پس بیایید لحظه ای تعصب را کنار بگذاریم و امروز بدون تعصب به سراغ مقایسه این دو خودرو برویم.

هیوندای سانتافه که نشان دهنده حضور همه است.  کراس اوور خوش نام کره ای که در نسل های مختلف با انواع موتورها وارد کشورمان شد و در هر مدل به یکی از محبوب ترین های بازار تبدیل شده است. آخرین نسل از این محصول که پاسپورت ایرانی گرفت مدل DM بود. یکی از زیباترین اتاق های سانتافه که به مشتریان داخلی عرضه می شد و با ظاهری جذاب و امکانات رفاهی و ایمنی فراوان توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند. اما محدودیت واردات خودرو با موتور حجیم باعث شد تا سانتافه DM به گزینه ای کامل و بی نقص از یک کراس اوور کره ای تبدیل نشود چرا که تنها نمونه های ۲/۴ لیتری این محصول مجاز به تردد در خیابان های کشورمان بودند.

مقایسه هیوندای سانتافه با فیدیلیتی_نیکبخت خودرو

در طرف مقابل اما یک برند بسیار جدید از چین وجود دارد که شاید یکی از افتخاراتش برای رقابت با سانتافه باشد! با این حال چینی ها در سال های اخیر آن قدر ما و دنیا را غافلگیر کرده اند که هر لحظه انتظار سورپرایز جدیدی از آن ها داریم! به خصوص که پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر به قدری سریع بوده است که یک محصول مدرن حتی از یک برند ضعیف تر می تواند با محصولات قدیمی یک شرکت قدرتمند رقابت کند. هیوندای مرسدس نیست! پس نباید از قبل کراس اوور بهمن را بازنده بدانیم.

فیدیلیتی در واقع Jetor X70 است که بر روی پلتفرم T1X (مشابه تیگو ۸) توسعه یافته و بنا به دلایلی که در حوصله این متن نیست با نام دیگری در ایران به فروش می رسد. برند جتور اخیراً در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است و حتی در بین خودروسازان جدید چینی نیز یک برند جدید محسوب می شود. اما حمایت شرکت چری به عنوان مالک اصلی برند و استفاده از دانش این خودروساز نسبتا قدیمی باعث شده تا بتوانیم تا حدودی به این برند اعتماد کنیم. حداقل روی کاغذ، فیدیلیتی برای برادران چینی خود کمی رقیب به نظر می رسد، اما در برابر سانتافه (حتی نوع دست دوم) کار سختی خواهد داشت.

مقایسه هیوندای سانتافه با فیدیلیتی_نیکبخت خودرو

 

سایت نیکبخت خودرو یک سایت قابل اعتماد در زمینه ی خرید و فروش خودرو های صفر و کارکرده می باشد که شما را در این راه کمک می کند.

طراحی ظاهری

همان طور که همیشه این عبارت تکراری را گفته ایم، زیبایی یک امر سلیقه ای است و ما نمی توانیم (و اصلاً حق نداریم) برای سلیقه شخصی شما اضهار نظر کنیم! اما برای این که عریضه خالی نباشد سعی می کنیم نکاتی را در مورد ظاهر امروز این دو خودرو بیان کنیم.

هیوندای سانتافه DM یکی از جذاب ترین و چشمگیرترین نسخه های این سری است که تاکنون تولید شده است. این نماینده قد بلند هیوندای با چراغ های کشیده و جلوپنجره بزرگ و بازی موزون خطوط به کمک این ظاهر جذاب، دل بسیاری از افراد را به دست آورده و توانسته برخی از مشکلات خود (مانند قدرت نه چندان زیاد) را پنهان کند. موتور خوب و ظاهر هیوندای سانتافه DM به قدری زیبا و جلوتر از خودروهای زمان خود است که هنوز بعد از این همه سال قدیمی و کهنه به نظر نمی رسد و در مقابل بسیاری از محصولات روز (از جمله این فیدلیتی) خودنمایی می کند. اما عرضه طولانی مدت و گسترده این محصول در کشورمان چهره هیوندای سانتافه را کمی تکراری کرده و حس تنوع را برآورده نمی کند. از طرفی فیدیلیتی خودرویی خوش تیپ است و با این جلوپنجره اسپرت و گرافیک زیبای چراغ ها و بدنه ستبر، حس خوبی را به بیننده منتقل می کند. در قسمت دماغه جلوپنجره بزرگ خودرو که طبق استانداردهای امروزی از طرح الماس بهره می برد بیش از هر چیز نظر را به خود جلب می کند. خطوط برجسته کاپوت در کنار چراغ های شیک اصیل و لذت های مشابه اپتیما نیز در افزایش جذابیت این سگمنت تاثیر بسزایی داشته است.

در قسمت کناری هر دو خودرو از طراحی مشترک و منطقی استفاده کرده اند که به غیر از خطوط کناری، نکته خاص دیگری در آن دیده نمی شود. شاید تنها نکته قابل ذکر، امکان سفارش رینگ های بزرگ ۲۰ اینچی فیدلیتی با طرح دلخواه مشتری باشد که جلوه اسپرت بهتری به نیمرخ خودرو بخشیده است.

اما در قسمت پشتی فیدیلیتی شاهد نمایی ساده و نسبتا بی روح هستیم. حتی ضربه ها و فرورفتگی های صندوق عقب و چراغ های عریض خودرو نیز نتوانسته این مشکل را حل کند. در واقع اگر چه طراحی جلو و نیمرخ نماینده گروه بهمن می تواند با سانتافه رقابت کند، اما در قسمت عقب وضعیت کمی به نفع محصول کره ای تغییر می کند. با این حال، فیدیلیتی به اندازه کافی زیباست تا با خودروهای هم قیمت رقابت کند.

فضای کابین

هیوندای سانتافه و فیدلیتی از نظر ابعاد بسیار به هم نزدیک هستند. در نتیجه شاهد فضای مشابهی در داخل اتاق و صندوق عقب آن ها هستیم، ضمن این که هر دو محصول در نسخه های ۷ نفره نیز عرضه می شوند. البته ردیف سوم صندلی های این سگمنت چندان کاربردی نیست، اما حداقل فضای کافی را برای کودکان فراهم می کند. صندلی های دو ردیف اول راحت و از نظر ارگونومی قابل قبول هستند و برای سفرهای معمولی با مشکل خستگی زودرس مواجه نخواهید شد. با وجود تمام شباهت ها، سبک و زبان طراحی داخلی این دو خودرو کاملا متفاوت است.  هیوندای در جریان تولید این نسل از سانتافه به سراغ طراحی های اسپرت و تا حدودی شلوغ رفت که البته برای آن سال ها فوق العاده جذاب به نظر می رسید.

اما با توجه به سال طراحی، فیدیلیتی سبک مدرن تری را اتخاذ می کند که از الگوهای مینیمالیستی مد روز پیروی می کند. البته ممکن است بگویید این مدل مقایسه ما منصفانه نیست و باید فیدیلیتی را با نسخه فعلی هیوندای سانتافه (مدل TM) مقایسه کرد که در این صورت وضعیت به نفع نماینده هیوندای تغییر می کند، اما متاسفانه، در حال حاضر جدیدترین سانتافه موجود در کشور همان مدل قدیمی (DM) است و از نظر قیمت رقابت در این سطح صورت می گیرد.  بنابراین در داخل فیدیلیتی حس مدرن تری را تجربه خواهید کرد که با توجه به تفاوت سال طراحی، طبیعی است. به خصوص صفحه نمایش عریض مرکزی، نشانگرهای دیجیتال پشت آمپر و فرمان راحت D شکل خودرو، حس قرار گرفتن در داخل خودرویی مدرن و پیشرفته را القا می کند و خطوط افقی ساده و شیک به کار رفته به کابین حالت خاصی بخشیده است. با این حال، کابین هیوندای سانتافه برای افرادی که طرح‌های شلوغ، اسپرت و گیج‌های آنالوگ قدیمی را دوست دارند، جالب تر است، بنابراین یک محصول نمی‌تواند به طور قطعی بر دیگری برتری داشته باشد.  من شخصا از نمای بیرونی هیوندای سانتافه و کابین فیدلیتی بیشتر خوشم آمد، اما شما حق دارید مخالف باشید!

از نظر کیفیت نسبت به سانتافه برتری نسبی دارد. البته باید در نظر داشت که روکش صندلی، چرم فرمان و لوازم داخلی نمایندگی هیوندای سال هاست که استفاده می شود و در نتیجه بخشی از کیفیت اولیه خود را از دست داده و به همین دلیل در برخی زمینه ها (مانند سلامت روکش های صندلی) برتری فیدیلیتی صفر کیلومتر خواهد بود. با این حال، تجربه ثابت کرده است که اکثر خودروهای کره ای در دراز مدت دوام بیشتری نسبت به اکثر محصولات چینی دارند و کابین آن ها دیرتر پر سر و صدا می شود.

گزینه های راحتی و ایمنی

محصولات چینی سعی می کنند آن چه را که در اصالت، دوام و محبوبیت کم دارند را با گزینه ها جبران کنند! بنابراین معمولاً در این بخش با مشکل و کمبود خاصی مواجه نیستیم. فیدلیتی در مقایسه با رقبای قیمتی خود، سطح نسبتاً خوبی از امکانات را ارائه می‌کند، از جمله رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، TPMS، کیسه هوای جلو و جانبی (در مجموع چهار عدد)، فرمان برقی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی. مرکز با عملکرد Mirror Link، شارژر بی سیم، ترمز دستی برقی با سیستم اتوهلد، کلیدها و استارت دکمه ای، نشانگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های فول ال ای دی، سنسورهای نور و باران، سقف پانوراما با سانروف برقی، سنسور پارک، صندوق عقب برقی با سنسور پا، صندلی های جلو برقی با گرمکن، تهویه مطبوع برقی (با اتوماتیک اشتباه نشود) تک کانال، آینه وسط الکتروکرومیک و کروز کنترل. البته نبود کیسه هوای پرده ای و تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله و مواردی از این دست برای چنین خودرویی تا حدودی عجیب است.

مقایسه هیوندای سانتافه با فیدیلیتی_نیکبخت خودرو

 

اما هیوندای سانتافه از نظر سطح آپشن در نسخه های مختلفی به بازار ما عرضه شده است. به عنوان مثال مدل تک دیفرانسیل کم آپشن که در بازار با نام سقف فلزی نیز شناخته می شود، حتی از آپشن های ساده و ابتدایی مانند سانروف، کیل و صندلی برقی نیز بهره مند نیست و از نظر امکانات نیز می باشد. برابر با خودروهای بسیار ارزان تر در واقع اگر بخواهیم فیدیلیتی را با نسخه پایه سانتافه با توجه به اختلاف قیمت موجود مقایسه کنیم، نماینده بهمن برنده خواهد شد. اما اگر فرض کنیم که شما یک سانتافه فول قدیمی تر و کاربردی تر را ترجیح می دهید، گزینه های زیادی مانند کیسه هوای جلو و جانبی، پرده با کیسه هوای زانوی راننده، رادارهای نقاط کور، تغییر خط و پیشگیری از تصادف وجود دارد. انواع سیستم های ترمز و مدیریت پایداری شامل ESC، VSM، TSA، ABS، BAS، DBC و کنترل سربالایی HAC، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، صندلی های برقی جلو مجهز به حافظه، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ۵ بخاری و دو کولر برای صندلی ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق عقب برقی هوشمند، سقف پانوراما با سانروف برقی، چراغ ها و برف پاک کن های اتوماتیک، سیستم صوتی حرفه ای اینفینیتی، فرمان برقی مجهز به گرمکن، چراغ های جلو، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، ترمز دستی برقی، سیستم اتوپارک، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی کنسول میانی، صفحه نمایش TFT پشت آمپلی فایر، امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه هیوندای سانتافه برنده بخش آپشن خواهند بود.

مقایسه هیوندای سانتافه با فیدیلیتی_نیکبخت خودرو

از نظر ایمنی نیز باید گفت که هیوندای علاوه بر ایربگ بیشتر دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro-NCAP است که در مقایسه با فیدیلیتی حس اطمینان و امنیت بیشتری را به سرنشینان منتقل می کند.

مشخصات فنی

زیر کاپوت هیوندای سانتافه یک موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۲.۴ لیتر قرار دارد که در نسخه MPI می تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور و در GDI (مستقیم) ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

مقایسه هیوندای سانتافه با فیدیلیتی_نیکبخت خودرو

مدل تزریق سوخت  فیدلیتی اما به یک موتور ۱/۵ لیتری بسیار کوچک تر مجهز شده است که با کمک توربوشارژرها به ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دست می یابد. خب روی کاغذ ارقام سانتافه (مخصوصا در مدل GDI) کمی بهتر از فیدلیتی است و انتظار می رود نماینده هیوندای در عمل از رقیب خود پیشی بگیرد.  اما در این بین چند نقطه معادلات را به هم ریخته است. ابتدا موتور توربوشارژر فیدیلیتی از دور موتور کم تر به حداکثر گشتاور خود می رسد و آن را برای مدت زمان طولانی تری در حداکثر سطح نگه می دارد.  نکته بعدی این است که وزن مهمان چینی ما کمی از سانتافه سبک تر است و تا حدودی کمبود قدرت آن را جبران می کند. نکته آخر این است که موتورهای توربو در ارتفاعات از سطح دریا نسبت به موتورهای تنفس طبیعی افت قدرت کمتری متحمل می شوند و بنابراین فیدیلیتی اسب های خود را بهتر از رقیب کره ای خود در شهری کوهستانی مانند تهران حفظ خواهد کرد. با توجه به این نکات دیگر، دیدن برتری نسبی شتاب فیدیلیتی چندان عجیب نیست. مخصوصا گیربکس دوکلاچه خودرو به موتور کمک می کند تا تغییرات به صورت دقیق و سریع انجام شود. با این حال، اگر یک سانتافه GDI سبک تر با گزینه تک چرخ متحرک، آن هم در شهرهای شمالی (ارتفاع پایین) تست درگ را انجام دهد، نتیجه می تواند متفاوت باشد. نکته دیگر این که موتورهای توربو نسبت به بنزین بی کیفیت حساسیت بیشتری دارند و به خصوص در گرمای هوا و در صورت فشار ثابت، امکان پیش اشتعال در موتور آن ها افزایش می یابد که منجر به افت شتاب خواهد شد.

مقایسه هیوندای سانتافه با فیدیلیتی_نیکبخت خودرو

به طور خلاصه، آزمایش شخصی شما ممکن است در شرایط مختلف با توجه به بنزین، ارتفاع، دمای محیط، نوع سانتافه (از نظر پاشش سوخت و ساختار دیفرانسیل) نتایج متفاوتی به دست دهد، اما در این جا فیدیلیتی از MPI سانتافه ما سریع تر است. اما در تست نورد (شتاب متحرک) شرایط دو خودرو نزدیک تر بود. به طور کلی این دو خودرو از نظر توانایی های رانندگی حس هیجان زیادی به شما نخواهند داد، اما با شتاب و کشش مناسب می توانند نیازهای روزانه شهر و جاده را برطرف کنند.

در مورد سیستم انتقال قدرت باید گفت که هر دو از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می کنند که برای فیدیلیتی از نوع دو کلاچه است. علاوه بر این هیوندای سانتافه در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل در بازار عرضه شده است اما فیدیلیتی فقط در مدل دیفرانسیل جلو قابل خریداری است. از دیگر مشخصات فنی رایج می توان به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک برای ترمزهای دیسکی عقب و چهار چرخ اشاره کرد.

مطالعه بیشتر  دلیل یاتاقان زدن خودرو چیست؟ + 3 علت اساسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *