اخبار و رویداد ها

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

در این مقاله از نیکبخت خودرو به مقایسه خواهیم پرداخت. این روزها صحبت داغ از اتومبیل های برقی است و همه در مورد آینده بدون سوخت های فسیلی صحبت می کنند. اما از آن جا که هر تکامل نیاز به یک سری مراحل میانی دارد، یک سری از اتومبیل های واسطه ایجاد شده اند تا به عنوان پلی بین گذشته و آینده خدمت کنند. اتومبیل هایی که هم قلب آتشین پدران خود را در سینه های خود دارند و هم برای زنده ماندن از فناوری الکتریکی تمیز استفاده می کنند.

خوشبختانه این محصولات دوگانه یا به اصطلاح هیبریدی سال هاست که به کشور ما وارد شده اند. متأسفانه شرایط خدمات و تعمیر این خودروها به دلیل پیچیدگی این فناوری هنوز خیلی خوب نیست اما مزیت این فناوری این است که هر روز به طرفداران خود اضافه می کند.

امروز، ما دو مورد از کارآمدترین و پرفروش ترین بخش های بازار داخلی را ارائه داده ایم تا ببینیم کدام یک از هیوندای سوناتا و تویوتا کمری بیشترین جذب را خواهند کرد. برای خرید و یا فروش به سایت ما سری بزنید. کارشناسان ما در زمینه خرید و فروش خودروی مد نظر شما به شما راهنمایی های لازم را می کنند.

بررسی ظاهری

اول بیایید نگاهی به محصول ژاپنی بیندازیم. می توان گفت مدلی که امروز از آن دعوت کرده ایم یکی از زیباترین اتاق های تویوتا کمری در خط تولید است. در حقیقت، بر خلاف بسیاری از نسل های کمری، این بدن فقط برای افراد میانسال نیست و چشم انداز جوانان را در نظر گرفته است!

در مقابل چراغ های جلو و فرم جلو، در ترکیب با هماهنگی مناسب خطوط، هم جذاب شده است و هم توانسته است عزت یک ماشین خانوادگی را حفظ کند. ورودی هوای بزرگ سپر ما را به یاد ماشین می اندازد، در حالی که هنوز حساب ویژه ای در مورد موتور بنزینی و کمری هیبریدی به ما ارائه می دهد، هنوز هم به شدت به هوای تازه احتیاج دارد. در کنار آن، خطوط محو اما چشمگیر وجود دارد که شکل کلی بدن را از سادگی ماشین خارج کرده و از حالت تعدیل خوبی برخوردار است. و در پایان ما به چراغ های سبک و خطوط ساده و شیک می پردازیم که ثروتمندترین برادر تویوتا، لکسوس را به یاد می آورد. البته، خودروی تست شده به چهره آمریکایی مشهور است و نسخه آسیایی بین کمری و آریون به نظر من از نظر مدل جذابت کم تری دارد.

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا_نیکبخت خودرو

اما سوناتا اسپرت تر و جوان تر به نظر می رسد و با داشتن پنجره بزرگ و چراغ های خشمگین، مدرن تر از محصول تویوتا است. این طراحی خشن از زیبایی شناسی برخوردار است و احساس قدرت و اعتماد به نفس را به بیننده منتقل می کند.

از طرف دیگر، خط شانه جسورانه و قسمت های زاویه دار بدن در افزایش جذابیت آن نقش مهمی داشته و باعث می شود بدنه سوناتا از کمری قدرتمندتر باشد. و در پایان ما یک چراغ جلو عضلانی مدرن داریم که ترکیبی زیبا در کنار جزئیات را دارد.

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا_نیکبخت خودرو

به طور کلی، به نظر می رسد سوناتا بیشتر از یک ویترین یک محصول تویوتا است و با خطوط و حجم های جسورانه، سعی در استعدادهای بیشتری داشته است! اما از طرف دیگر، طراحی کمری به خوبی شده و نمی توان به راحتی به عنوان برنده معرفی کرد.

طراحی داخلی

درب تویوتا را با محیطی دنج و با کیفیت باز می کنید که ساده و در عین حال ارگونومی خوبی دارد. داشبورد نه به اندازه کافی ساده و خشن است که خسته شوید و نه شلوغ تا گیج شوید. نکات جدید مانند دوخت چرمی منظم و تمیز روی داشبورد و نمایشگر نسبتاً بزرگ میان رده، توانسته اند کمی به لوکس بودن خودرو بیفزایند.فرمان و آمپر نیز جذاب است و احساس خوبی به راننده می دهد. البته ممکن است بگویید که کابین چند صد میلیون نفر می توانست زیباتر از این باشد، اما در کل طراحی داخلی اسپانسر کمری به راحتی به یک امتیاز قابل قبول می رسد.

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا_نیکبخت خودرو

 

بیایید یک سری به سوناتا بزنیم. راستش، از هیوندای کمی بعید بود، اما هیچ خط اغوا کننده ای در داخل این محصول یا حجم های اغراق آمیز وجود ندارد! به نظر می رسد که خودروساز کره ای متوجه شده است که طراحی ساده تر، با دوام تر و ارگونومیک تر از مدل های شلوغ و فضایی است و از این رو کابین را ساده تر می کند. البته می توان گفت که سادگی برخی از قسمت ها بسیار زیاد است و بنابراین گاهی اوقات ما همان مدل ها را از دست می دهیم. یکی از موارد جالب در مورد طراحی داخلی سوناتا استفاده از اشکال ذوزنقه ای در قسمت های مختلف کنسول مرکزی است که باعث می شود بین پنجره معروف هیوندای و کابین کاملاً هماهنگ باشد.

 

جدای از این، به دلیل رنگ روشن تر و سقف پانوراما، فضای داخلی سوناتا کمی سبک تر از کمر است. در مورد کیفیت، همان طور که انتظار داشتیم، تویوتا کمی برتر ظاهر شد، اما تفاوت آن ها برای خریداران سوناتا آن ها را از انتخاب پشیمان نمی کند و حتی در بعضی از قسمت ها “مانند پشت”، وضعیت کاملاً برعکس و به نفع سوناتا است. در همین حال، خودروساز کره ای شرایط بهتری برای محفظه سرنشین عقب و جعبه بار دارد که برای یک ماشین خانوادگی مهم است.

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا_نیکبخت خودرو

بررسی موتورها

موتورهای تویوتا و پیشرانش از یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی کمکی استفاده می کنند که ۲۰۰ اسب بخار تولید می کند. اما سوناتا از یک موتور ۲ لیتری کوچکتر بهره می برد که در ترکیب با موتور الکتریکی می تواند ۱۹۳ اسب بخار را تحویل دهد. البته مشخصات موتورهای برقی و بنزینی را در یک جدول داریم که می توانید در انتهای مقاله مشاهده کنید. ناگفته نماند که هر دو اتومبیل برای کاهش مصرف سوخت موتورهای بنزینی به روش خاص خود کار کرده اند که منجر به کاهش قدرت موتور تویوتا و کاهش حجم و قدرت موتور سوناتا شده است. البته نگران نباشید زیرا موتورهای برقی نه تنها این قدرت و کاهش گشتاور را جبران می کنند بلکه قدرت و شتاب بسیار بهتری نیز برای شما فراهم می کنند.

در همین حال ، تویوتا کمری فقط ۷.۶ ثانیه طول می کشد تا به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، که ۱.۷ ثانیه بهتر از شتاب رسمی سوناتا است و محصول هیوندای می تواند تا ۱۹۲ کیلومتر در ساعت ادامه یابد، که حدود ۶ کیلومتر بیشتر از مسافر ژاپنی ما است. اما از آن جا که وظیفه اصلی یک ماشین هیبریدی پایین نگه داشتن مصرف سوخت است، بیایید روی این موضوع تمرکز کنیم.

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا_نیکبخت خودرو

در مقایسه هیوندای و تویوتا با یکدیگر، سوناتا در شرایط رانندگی کامپوزیت ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند و در شرایط مشابه ۵.۵ لیتر از ماشین کمری برتر است. البته این اعداد بسیار خوش بینانه هستند و با برخی از سرعت رانندگی، درصد زیادی اضافه می شود.

جالب اینجاست که اتومبیل های هیبریدی برخلاف انواع معمولی، ممکن است از شهر در جاده استفاده بیشتری داشته باشند که این امر به دلیل سرعت بیشتر و استفاده بیشتر از موتورهای بنزینی است. در حقیقت، شدت مصرف سوخت یک ماشین هیبریدی با یک مدل ساده در شهر مشخص می شود و تفاوت آن در جاده کمتر خواهد بود.

نکته دیگر این است که باتری های سوناتا “لیتیوم پلیمر” هستند که به روز تر از مدل نیکل هیبرید به نظر می رسند و موتور بنزینی هیوندای بازده “حجم” بالاتری را ارائه می دهد. اما در کنار این دو مزیت، مشکلی در خودرو کره ای وجود دارد و نسبت فشرده سازی موتور سوناتا بسیار زیاد است و بنابراین مستعد ابتلا به کیفیت سوخت در محصول است. ناگفته نماند که موتور الکتریکی کمری از قدرت و گشتاور بالاتری استفاده می کند.

مقایسه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا_نیکبخت خودرو

امروزه هر دو اتومبیل دیفرانسیل جلو هستند اما سیاست های متفاوتی در مورد سیستم انتقال نیرو دارند. تویوتا مانند بسیاری از اتومبیل ها، گیربکس اقتصادی CVT را انتخاب کرده است، اما هیوندای ترجیح داده است از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برای محصول خود استفاده کند.

تجربه رانندگی

هر دو اتومبیل از نظر مشاهده و حس اندازه بدنه خوب هستند و راحتی صندلی ها و ارگونومی تجهیزات نیز خوب است. فضای کابین برای همه سرنشینان کافی است و حتی با فاصله کوتاه تر بین محورهای کمر، مشکلی در فضای داخلی وجود ندارد.

به نظر می رسد که تغییرات در گیربکس (که تویوتا آن را E-CVT می نامد) و گشتاور موتور الکتریکی از ابتدا توانسته اند مشکل تاخیرهای اولیه مانند گیربکس را برطرف کنند. از طرف دیگر، گیربکس ۶ سرعته سوناتا نیز واکنشی تیز و در عین حال صاف دارد و به نظر می رسد در نسل های قدیمی هیوندای بهبود یابد. به راننده لذت رانندگی بیشتری نسبت به CVT می دهد.

ممکن است بگویید که شتاب برای یک ماشین خانوادگی مهم نیست. اما آیا افراد متاهل قلب ندارند؟! از شوخی گذشته، شتاب مناسب هنگام سبقت می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد و نسبت به راننده احساس خوبی بدهد. بنابراین بیایید کمی در مورد پدال گاز صحبت کنیم.

کمری گشتاور بیشتر شتاب بهتری داشتند و ما را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زودتر از سوناتا می رساند، اما این معنای کندی سوناتا نیست و محصول هیوندای بیشتر شتاب می یابد. البته اگر از همه خیابان ها تجربیات متفاوتی کسب کرده اید، تعجب نکنید، زیرا شرایط شتاب ماشین هیبریدی نیز به وضعیت باتری ها بستگی دارد.

باید بدانید که در اتومبیل های هیبریدی واکنش پدال ترمز کمی متفاوت است و به دلیل سیستم بازیابی انرژی، کمی تأخیر و ناامنی در ترمزها وجود دارد، اما به طور کلی، ترمزهای هر دو اتومبیل برای فشرده سازی خودرو به خوبی کار می کنند و مشکل آن قدر خفیف است که خیلی زود به آن عادت می کنید و دست شما راه می افتد.

در این سیستم ترمز، بخشی از قدرت رو به جلو برای شارژ باتری ها صرف می شود که هم باعث بهینه سازی مصرف سوخت و هم کاهش فشار روی لنت ها و افزایش طول عمر می شود.

متأسفانه، هنگام بازی با فرمان، هیچ یک از آن ها اطلاعات دقیق را از جاده به راننده منتقل نمی کنند و با دستورات سریع متوجه می شویم که هندلینگ هر دو از ایده آل فاصله دارد. البته این دو چیز با توجه به کلاس بدن کمی طبیعی به نظر می رسند و می توانیم به روشی خوب به آن نگاه کنیم. به عبارت دیگر، اگر انتظارات یک سدان خانوادگی را حفظ کنید، با مهندسی شاسی و کمک انواع سیستم های پایداری، می توانید بادهای شیب دار جاده چالوس را کنترل کنید، اما هرگز با قابلیت های یک سدان اسپرت با فرمان این دو اتومبیل بازی نکنید.

در مقایسه با یکدیگر، به دلیل تعلیق نرم کمری، تمایل به یک محصول تویوتا کمی بیشتر احساس می شد، اما در عمل چسبندگی هر دو اتومبیل تقریباً در همان سطح است. به هر حال، اکنون که به حالت تعلیق درآمده است، بیایید فقط بگوییم که تویوتا سواری راحت تری دارد! در حقیقت، سوناتا هیبرید با رینگ های کارخانه خود سواری نرم دارد که اگر چه هنوز مانند کمری نیست اما سرنشینان را خوشحال می کند.

حلقه ها و لاستیک های هیبریدی سوناتا علاوه بر نرمی، آیرودینامیک بهتری در کاهش مصرف سوخت دارند. بنابراین قبل از حرکت به مدل زیباتر، تمام زوایا را در نظر بگیرید. علاوه بر این، هر دو اتومبیل حالت رانندگی متفاوتی دارند که می توانیم از آن ها برای انتخاب بین حداکثر توان یا حداقل مصرف برق یا حالت ترکیبی استفاده کنیم. با انتخاب حالت های بهینه تر، حساب روی موتور الکتریکی باز می شود و در حالت اسپرت یا گازی، هر دو موتور حداکثر قدرت را به شما می دهند.

در مورد استفاده از شارژ باتری نگران نباشید ، زیرا ماشین به محض احساس آن از موتور بنزینی استفاده می کند. در حقیقت، اگرچه تویوتا ماشین خوبی است و از بسیاری جهات بیشتر از محصول هیوندای ما را به خود جلب کرده است، اما به دلیل مشکلات واردات و عرضه با افزایش بی سابقه ای قیمت رو به رو شده است و در نتیجه، باعث شده است تا مشتریان سوناتا در مورد ارزش قیمت بحث کنند.

مطالعه بیشتر  عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *