اخبار و رویداد ها

توقف تولید سمند و ۴۰۵/ تولید خودرو جدید اقتصادی

توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵/ تولید خودرو جدید اقتصادی

در این مقاله می خواهیم آخرین خبرهای تولید سمند و پژو ۴۰۵ را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی این دو خودروی ایران خودرو همراه باشید، همچنین شما عزیزان فروشنده خودروهای  انواع سمند و پژو ۴۰۵ جهت دریافت قیمت خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نماییدو نیز می توانید برای اطلاع از قیمت کارکرده و صفر این خودروها، به سایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید و اگر قصد فروش فوری و یا خرید خودرو خود را داریدمی توانید به بخش خرید و فروش خودروهای کارکرده در سایت سری بزنید.

صداوسیما: مدیرعامل ایران خودرو از توقف تولید دو خودروی سمند معمولی و پژو ۴۰۵ در روز‌های آینده خبر داد. مهدی خطیبی افزود: با خداحافظی از این دو خودرو، تا یک ماه آینده خودروی (تی اف ۲۱) TF۲۱ رونمایی می‌شود. وی ادامه داد: تولید خودروی اقتصادی مشترک با گروه سایپا را دنبال می‌کنیم.

خطیبی گفت: در نمایشگاه تحول صنعت خودرو قرارداد برای تولید خودروی اقتصادی امضا شد که در حال آماده سازی مقدمات آن هستیم.

 بررسی اجمالی خودرو پژو ۴۰۵

Peugeot 405 نمای بسیار ساده‌ای دارد و در آن اثری از خطوط منحنی و خطوط روی کاپوت و بدنه نیست. چراغ‌های چهار ضلعی جلو و عقب ساده، جلوپنجره با نوارهای افقی ساده و حداقل تزئینات، نمای ساده و کلاسیکی به این خودرو داده‌اند. البته پژو ۴۰۵ SLX فیس‌لیفتی از این اتومبیل است که ظاهر مدرن‌تری دارد. طراحی سپر و گرافیک داخلی چراغ‌ها تغییر کرده و مه‌شکن به سپر جلو اضافه شده است. به علاوه یک اسپویلر کوچک هم در لبه در صندوق عقب دیده می‌شود.

کابین ۴۰۵ هم بسیار ساده طراحی شده و نکته قابل توجهی در آن وجود ندارد. در طراحی داشبورد همچنان دریچه‌های تهویه به شکل مستطیلی و ساده است و نمای قدیمی دارد. البته ایران خودرو در سال‌های اخیر قبل از توقف تولید ۴۰۵، از شاخصه‌های به روزتری در داخل کابین استفاده کرد و خصوصاً غربیلک فرمان دو شاخه آن را که دیگر خیلی قدیمی شده بود با یک غربیلک جدید جایگزین کرد. در ضمن، پنل کیلومتر شمار را هم از نو طراحی کرد و نمایی جالب‌تر برای این خودرو به وجود آورد. ناگفته نماند که کیفیت مواد داخل کابین چنگی به دل نمی‌زند.

نسل اول پژو ۴۰۵ به نام پژو GLX در لیست خودروهای کم مصرف قرار ندارد و از مصرف بالایی برخوردار می باشد و اما نسل جدید پژو ۴۰۵ یعنی پژو ۴۰۵ slx از مصرف سوخت بهتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است و دلیل اصلی آن هم موتور ۴ سیلندر TU5 آن می باشد که در نسخه قبلی شاهد موتور ۴ سیلندر L3 هستیم که اگر شاخصه میزان مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، بدون شک این خودرو را باید از لیست خودروهایی که تصمیم به بررسی ارزش خرید آنها دارید، خارج کنید.

بررسی اجمالی خودرو سمند

همانطور که می دانید سمند این خودروی ملی بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییراتی در آن صورت گرفت تا سمند شکل گیرد.طراحی بدنه و شاسی سمند در شرکت طراح انگلیسی به نام فرست اتوموتیو صورت گرفت و طراحی موتور آن توسط شرکتهای فرانسوی پژو انجام پذیرفت.
قالب‌های اصلی بدنه خودرو به کمک شرکت میازو ژاپن تولید شد. فیکسچرها و تجهیزات خط تولید این خودرو توسط شرکت کره‌ای تامین شد و در نهایت مالکیت این اسب زرد از آن ایران خودرو شد.طراحی این خودرو بر اساس استانداردهای روز دنیا صورت گرفت. شکل آیرو دینامیک این خودرو شبیه به خودروهای اروپایی است. فضای داخلی این خودرو راحت بوده و آرگونومی لازم با مردم ما را دارد به طور مثال بزرگی فضای داخلی خودرو متناسب با سلیقه، ابعاد فیزیکی و تعداد افراد خانواده های ایرانی است.

آیرودینامیک سمند به عنوان یک خودروی سدان مناسب با جاده است و حرکت محکم و ایمنی را دارد. انحنای بدنه سمند از مزیت های اوست. انحنای بدنه موجب افزایش مقاومت در تصادفات و کنترل نیروی مقاوم هوا در خودرو می شود به عبارتی انحنای بدنه، ایجاد نک یا تاخوردگی در بدنه موجب افزایش مقاوت ورق بدنه می شود برای مثال می توانید یک ورق کاغذ را بردارید و حرکت دهید. می بینید بسیار شل و ناپایدار است حال وقتی به کاغذ انحنا می دهید یا برگه را تا می کنید کاغذ مقاومت بیشبری پیدا میکند این حالت در خودرو باعث افزایش تحمل و جذب ضربه می شود البته این به تنهایی در یک خودرو کافی نیست. اصولا این تقویت سازی باعث کاهش ضخامت ورقه مورد استفاده و سبک سازی خودرو است که در سمند آنچنان نسبت به خودروهای هم حجم خود کاهش وزنی دیده نمی شود. در مدل های LX و SE با توجه به موتور XU7 قطعه و لوازم فراوان، قیمت ارزان قطعات یدکی، تعمیرکار و خدمات گسترده می توان نام برد و در کلاس EF7 شتاب و قدرت بالا، مصرف سوخت کم از محاسن این مدل سمند می باشد.

مطالعه بیشتر  معرفی پیکاپ جذاب شورولت مونتانا 2023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *