ایرانخودروخرید و فروش خودرو

فروش و خرید سمند کارکرده و صفر + قیمت روز سمند

فروش سمند کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”سمند”]

ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو که مادر پیکان در ۴۰ سال اخیر بوده روز ۱۲ مهرماه ۱۳۴۱ با سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو توسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی، احمد خیامی، خانم مرضیه خیامی وخانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از ۲۸ اسفندماه ۱۳۴۲ با تولید اتوبوس شروع به کار کرد. اینک با گذشت بیش از ۴۵ سال از زمان تأسیس آن به فعالیت خود ادامه می دهد . این شرکت علاوه بر سایت اصلی که در کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص تهران – کرج واقع است در شهرهای مشهد- تبریز – شیراز و کرمانشاه نیز دارای پایگاه های تولید خودرو است . این گروه در زمینه صنایع ریلی هم فعالیت دارد یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار ایران خودرو سمند می باشد که بازار خرید وفروش بسیار خوبی هم دارد.

قیمت روز سمند کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت سمند LX, EF7
LX‏، EF71401 | ایران خودروقیمت روز بازار465,000,000خرید سمند LX, EF7 کارکرده
LX‏، EF7 دوگانه سوز1401 | ایران خودروقیمت روز بازار500,000,000
LX‏، EF7 دوگانه سوز1400 | ایران خودروقیمت روز بازار470,000,000
سورن‏، پلاس1401 | ایران خودروقیمت روز بازار460,000,000

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش و خرید خودروهای کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد.با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

ایران خودرو در سال ۸۱ اولین خودروی ملی خود یعنی سمند را به بازار عرضه کرد. این اتومبیل که بر پلتفرم پژو ۴۰۵ قرار دارد در ابتدا قرار بود جایگزینی برای پیکان باشد که این امر محقق نشد. دو سال پس از اولین تولید خودرو سمند، ایران خودرو فیس‌ لیفتی از این ماشین با نام سمند ال ایکس را روانه بازار کرد که بسیار پرطرفدار ظاهر شد. ایران خودرو سمند را در تیپ‌های ایکس ۷، ال ایکس، ای ال و اس ای تولید کرده که البته اکنون فقط سمند ال ایکس در خط تولید این کارخانه باقی مانده است. مدل ال ایکس به صورت بنزینی و دوگانه سوز و مدل ال ایکس EF7 به صورت بنزینی و پایه گازسوز ارائه می‌شود.

برای خرید خودرو تیبا می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

خودرو سمند به لحاظ طراحی خودروی بسیار ساده‌ای است و طراحی خاص و چشمگیری ندارد. کابین این خودرو هم بسیار ساده طراحی شده؛ البته استفاده از طرح چوب در داخل کابین ظاهر تقریباً خوبی به این خودرو بخشیده است. این نکته را هم اضافه کنیم که کابین سمند جادار است و به عنوان یک سدان خانوادگی از لحاظ جاداری، راحتی و آسایش برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می‌کند.

مدل های مختلف سمند

 سمند EL

این مدل در واقع نخستین سمند تولیدی ایران است. که شاید بد نباشد که از آن با نام سمند کلاسیک نیز یاد کنیم. اولین طراحی مربوط به سمند در این مدل دیده می شود. این مدل علاوه بر عرضه به بازار فروش، با امکانات کمتر در اختیار ناوگان تاکسی رانی نیز قرار گرفته و تا سال ها جز خودروهای تاکسی نیز محسوب می شد. لازم به ذکر است که این مدل تا اواسط دهه هشتاد شمسی تولید شده و پس از آن جای خود را به مدل LX داد.

مشخصات فنی سمند  EL

تاریخ تولید ۱۳۸۱
حجم باک ۶۶ لیتر
جعبه دنده ۵ دنده دستی
نوع بدنه فلز
موتور ۴ سبلندر خطی
جعبه دنده ۵ دنده دستی
طول ۴۵۰۲ میلی‌متر
عرض ۱۷۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر
 وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم

سمند LX

در سالهای اخیر تنوع خوبی در بازار خودرویی کشور ایجاد شده اما متاسفانه عمده محصولات جدید، در رده قیمتی بالاتر از سطح درآمد عموم مردم جای گرفته‌اند. در چنین شرایطی اگر یک خانواده کم جمعیت و یا استفاده‌های صرفاً شهری داشته باشید، سایپا گزینه‌های زیادی از خانواده پراید و تیبا به شما پیشنهاد خواهد کرد اما برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر مجبوریم به سراغ دیگر پلتفرم از رده خارج ملی یعنی خانواده ۴۰۵ برویم. در این بین یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌ها سمند LX است.

برای خرید و یا فروش تیبا ۲ می توانید به صفحه خرید تیبا ۲ مراجعه کنید.

مشخصات فنی سمند LX

کد کلاس(های) خودرو ۲۹۳۳۹-۲۹۳۴۰
نوع موتور XU7JP/L3
حجم موتور (cc) 1761
حداکثر توان موتور (hp) 100 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 153 نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۳
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ بهینه
حداکثر سرعت (km/h) 185
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۴.۵
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۶.۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۸.۷
طول خودرو (mm) 4502
عرض خودرو(mm) 1903
ارتفاع خودرو (mm) 1460
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2671
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1220
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۶۶
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۵۰۰

سمند LX EF7

موتور EF7 محصول مشترک ایران خودرو و مرکز تحقیقات آلمان (F.E.V) است. موتور سمند LX EF7 از پایه بر اساس سوخت گاز طراحی شده و قابلیت کار با بنزین را هم دارد و از ده موتور برتر گازسوز دنیا رتبه سوم را دارد. سیستم مدیریت موتور سمند LX EF7 به این صورت است که به صورت خودکار  سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند و در صورت اتمام سوخت بدون احساس در تغییر عملکرد خودرو نوع سوخت تغییر می کند.

 مشخصات فنی سمند LX EF7

 مشخصات / مدل  سمند LX سمند LX-EF7 بنزینی سمند LX-EF7 پایه گازسوز
موتور ۴ سیلندر -XU7 – بنزینی  ۴ سیلندر- EF7- بنزینی  ۴ سیلندر-  EF7
حداکثر قدرت ۱۰۰hp/6000rpm  ۱۱۳hp/6000rpm 100hp/6000rpm
حداکثر گشتاور ۱۵۳Nm/3000rpm 155Nm/3500-4500rpm 136Nm/3500-4500rpm
حجم موتور  ۱۷۶۱ سی سی ۱۶۴۵ سی سی ۱۶۴۵ سی سی
 تعداد سوپاپ ۸  ۱۶  ۱۶
جعبه دنده  ۵ سرعته دستی  ۵ سرعته دستی  ۵ سرعته دستی
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳.۱ ثانیه  ۱۲ ثانیه  ۱۲ ثانیه ( بنزین )
حداکثر سرعت ۱۸۵km/h 190km/h  ۱۸۰km/h
 وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم  ۱۲۴۰ کیلوگرم  ۱۳۴۰ کیلوگرم
فاصله محورها ۲۶۷۱ میلی متر  ۲۶۷۱ میلی متر  ۲۶۷۱ میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب  R15  R15 R15

سمند سورن

سورن به نوعی نسل سوم از خانواده سمند محسوب می‌شود که پس از مدل اولیه و LX روی خط تولید قرار گرفت. عرضه این محصول از سال ۱۳۸۶ به عنوان نسخه‌ای مجهزتر و بهتر از سمند LX آغاز شد و چند سال بعد با پیشرانه EF7 و امکانات بیشتر تحت نام ELX ادامه یافت. فیس لیفت اجرا شده روی سورن آنقدر شدید نیست که نتوان آن را با سمند ساده متمایز دانست؛ با این وجود تغییرات صورت‌گرفته روی جلوپنجره، چراغها و سپرها و برخی جزئیات دیگر، ظاهر اتومبیل را ارتقاء بخشیده‌اند. کابین سورن ELX نیز با الهام‌گیری از محصول وارداتی ایران‌خودرو یعنی پژو ۴۰۷ طراحی شده که ظاهری زیبا و دلنشین و تا حدودی ارگونومیک دارد

مشخصات فنی سمند سورن

حجم موتور ۱۶۵۰ سی سی
نوع موتور EF7
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس ۵ سرعته دستی
تعداد سیلندر ۴
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ ۱۶
قدرت ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۲ ثانیه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور(پاشش چند نقطه‌ای)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنرپیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی

سمند SE

در سال ۱۳۹۰ و پس از توقف تولید سمند معمولی (X7)، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا برای که جلب رضایت مشتریانی که نیاز به خرید سدان‌های اقتصادی دارند، سمند SE را روانه بازار نماید. سمند SE که در واقع نمونه ارتقا یافته سمند معمولی یا همان سمند X7 به حساب می‌آید، تنها تا سال ۱۳۹۵ بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار داشت و پس از آن به دلایل نامعلومی از چرخه تولید حذف گردید

مشخصات فنی سمند  SE

موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور ۱۷۶۱ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۶ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۰۲ طول – ۱۹۰۳ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور – میلیمتر

سورن ELX و ELX توربو

خودروی سورن ELX جدید، نشانگر تعهد شرکت ایران خودرو به مقوله‌­ی ایمنی و احترام به سلایق مشتری برای برخورداری از محصولی مدرن است.کلید ورود به بازارهای صادراتی موفقیت در تست‌­های ایمنی است و سورن ELX جدید توانسته با موفقیت تست­ های مختلف ایمنی را پشت سر بگذارد و گواه آن دریافت تاییدیه ایمنی از موسسه IDIADA اسپانیا (از معتبرترین مراکز تست خودرو) است. این خودرو می­تواند با تکیه بر ۳ محور کلیدی «مدرن بودن»، «ایمنی و آسایش» و «تجهیزات و امکانات مناسب »، توجه خریداران ایرانی را به خود جلب نموده و انتظار خانواده‌­های ایرانی را برای در اختیار داشتن خودرو مدرن و شایسته، مطابق با استانداردهای روز، برآورده نماید.

مشخصات سمند سورن توربو و ELX

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۶۵۰ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده پنج سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۶۱ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۳۴ طول – ۱۷۲۰ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۷۱ میلیمتر

پرطرفدار ترین مدل سمند کدام می باشد؟

بهترین نوع خودرو سمند را سمند سورن ELX می دانند؛ زیرا این مدل به لحاظ طراحی ظاهری، امکانات جانبی و قدرت سیستم موتور فاصله زیادی با بقیه مدل های خانواده سمند دارد.

طراحی ظاهری سمند سورن ELX از تمامی مدل های پیشین سمند، مدرن تر است. به طور کلی سمند سورن اولین فیس لیفتی بود که این شرکت از خانواده سمند ارائه داد. در طراحی ظاهری سورن ELX هم ظاهر متفاوت چراغ ها، شیارهای ظریف روی کاپوت و تغییرات فاحشی که در قسمت جلویی و سپرها صورت گرفت، باعث شد تا عنوان بهترین نوع سمند به لحاظ ظاهری به سمند سورن ELX نسبت داده شود.

مزایای سمند

کابین خودرو سمند ال ایکس EF7 بسیار ساده و در عین حال هماهنگ طراحی شده است. نمای ظاهری این سدان، چندان تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر سمند ندارد؛ البته به صورت کلی، مدل‌های مختلف ماشین‌های تولید داخل دارای تغییرات زیادی در ظاهر یا حتی داخل آن نیستند.

طراحی ظاهری EF7 در مقایسه با خودروهای خارجی نمره خوبی نمی‌گیرد؛ اما در برابر انواع وسایل نقلیه داخلی، این سدان خانوادگی امتیاز به نسبت بالایی دارد. خودرو سمند از جمله ماشین‌های داخلی است که برای انواع طبقه‌های سنی مناسب به نظر می‌رسد و البته از سوی تمام این افراد نیز مورد استقبال قرار گرفته است. ظاهر این خودرو مناسب است و طراحی داخلی آن نیز به خوبی انجام شده و تزیینات چوبی مورد استفاده درون کابین این خودرو آن را هرچه زیبا‌تر کرده‌اند. البته باید قبول کنیم که سمند ظاهری مردانه دارد و چندان برای بانوان مناسب به نظر نمی‌رسد.

معایب خودرو سمند

کابین خودرو سمند ال ایکس EF7 بسیار ساده و در عین حال هماهنگ طراحی شده است. نمای ظاهری این سدان، چندان تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر سمند ندارد؛ البته به صورت کلی، مدل‌های مختلف ماشین‌های تولید داخل دارای تغییرات زیادی در ظاهر یا حتی داخل آن نیستند. طراحی ظاهری EF7 در مقایسه با خودروهای خارجی نمره خوبی نمی‌گیرد؛ اما در برابر انواع وسایل نقلیه داخلی، این سدان خانوادگی امتیاز به نسبت بالایی دارد. سمند از جمله ماشین‌های داخلی است که برای انواع طبقه‌های سنی مناسب به نظر می‌رسد و البته از سوی تمام این افراد نیز مورد استقبال قرار گرفته است. ظاهر این خودرو مناسب است و طراحی داخلی آن نیز به خوبی انجام شده و تزیینات چوبی مورد استفاده درون کابین این خودرو آن را هرچه زیبا‌تر کرده‌اند. البته باید قبول کنیم که سمند ظاهری مردانه دارد و چندان برای بانوان مناسب به نظر نمی‌رسد.

امکانات رفاهی سمند

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) ۲ عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای ۴ کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک ۴ شاخه طراحی جدید
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه MP3 به همراه ۴ بلند گو ، توییتر ، آنتن اکتیو
سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
سیستم صندلیهای جلو دارای تنظیم دستی ، پشت سری صندلیهای جلو با تنظیم برقی ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه ها آیینه های جانبی به همراه تنظیم برقی و دارای راهنما
سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغهای عقب LED ، دارای چراغ سوم ترمز و مه شکن
سنسورهای پیش فعال سیستم سنسور دنده عقب

بررسی کلی خودروهای خانواده سمند

مشخصات سمند SE سمند LX سمند LX EF7 سورن سورن ELX توربو
نوع موتور ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی
کد موتور XU7JP/L3 XU7JP/L3 EF7 EF7 EF7 TC
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴
تعداد سوپاپ ۸ ۸ ۱۶ ۱۶ ۱۶
حجم (لیتر) ۱.۸ ۱.۸ ۱.۷ ۱.۷ ۱.۷
نوع گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۱۳ ۱۱۳ ۱۵۰
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۵۳ ۱۵۳ ۱۵۵ ۱۵۵ ۲۱۵
شتاب صفر تا صد ۱۳.۱ ۱۳.۱ ۱۲ ۱۲ ۱۰
حداکثر سرعت ۱۸۵ ۱۸۵ ۱۹۰ ۱۹۰ ۲۰۵
حجم باک (لیتر) ۶۶ ۶۶ ۶۶ ۶۶ ۶۶
حجم صندوق عقب (لیتر) ۵۰۰ ۵۰۰ ۵۰۰ ۵۰۰ ۵۰۰

خرید و فروش سمند در بازار تهران چگونه است؟

ایران خودرو در سال ۸۱ اولین خودروی ملی خود یعنی سمند را به بازار عرضه کرد. این اتومبیل که بر پلتفرم پژو ۴۰۵ قرار دارد در ابتدا قرار بود جایگزینی برای پیکان باشد که این امر محقق نشد. دو سال پس از اولین تولیدخودرو سمند، ایران خودرو فیس‌ لیفتی از این ماشین با نام سمند ال ایکس را روانه بازار کرد که بسیار پرطرفدار ظاهر شد. در ایران قیمت ماشین همواره با کاهش و افزایش های زیادی همراه است، ماشین سمند از جمله خودروهایی است که طرفداران زیادی چه سمند صفر و مخصوصا سمند کارکرده دارد، از آنجایی که قیمت سمند کارکرده تفاوت قابل توجهی با قیمت سمند صفر دارد، این مساله به قدری در قیمت آن تاثیر گذار است که بسیار قابل درک می باشد چرا که در فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و غیره در قیمت سمند کارکرده تاثیرگذارند و بر خرید سمند کارکرده این ماشین زیبا و فنی تاثیر مستقیم دارد بنابر این افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد یاد شده نیستند و نمی‌توانند قیمت سمند را به‌درستی تعیین کنند، پس برای خرید بهتر و مطمئن تر از کارشناسان قابل اعتماد کمک بخواهید.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش ساندرو کارکرده و صفر + قیمت روز ساندرو

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. خرید و فروش سمند یکی از کاراییه که اصلن بهش علاقه ندارم نمیدونم چرا از شکل سمند خوشم نمیاد……