اخبار و رویداد ها

آغاز فروش فوری ۲ محصول سایپا

 

به گزارش نیکبخت خودرو، شرکت سایپا اعلام کرده است که از روز شنبه فروش فوری ۲ محصول خود را با قیمتی جدید آغاز میکند؛ گروه خودروسازی سایپا دو خودروی کوییک اتوماتیک و پراید وانت را از روز شنبه به صورت فروش فوری با تاریخ تحویل ۹۰ روزه عرضه میکند.

این شرایط فروش از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ آغاز میشود و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت، در این طرح قیمت کوییک اتوماتیک ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شده و وانت ۱۵۱ نیز با قیمت ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان اعلام شده است. با این شرایط فروش می توان گفت قیمت وانت ۱۵۱ را حدودا ۹ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

نام محصولقیمت (تومان)موعد تحویل
کوییک اتوماتیک۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان۹۰ روز
وانت ۱۵۱۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان
 
 
 آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا-نیکبخت خودرو

 

 

مشخصات وانت ۱۵۱

پراید وانت ۱۵۱ که در دسته ی خودرو های تجاری سایپا قرار می گیرد برای حمل و نقل شهری و برای رقابت با پیکان وانت تولید شده است. در واقع این خودرو مدل وانت، پراید ۱۳۱ است چرا که نمای جلوی َآن هیچ تفاوتی با پراید ۱۳۱ ندارد.

قسمت عقب این خودرو توانایی حمل بار تا حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم را دارد.

یکی از معایب پراید ۱۵۱ دیفرانسیل جلو بودن آن است که با افزایش بار،  کنترل خودرو را سخت تر میکند.

تیپ فول این خودرو پراید ۱۵۱ SE است که شامل امکاناتی مانند : کولر، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ، چراغ هشداردهنده عیب موتور  و … است.

نسخه ی دیگری از پراید وانت با نام پراید ۱۵۱ آپشنال و یا سایپا ۱۵۱ پلاس از سال ۹۹ با اختلاف قیمتی نسبتا زیاد نسبت به نسخه ی معمولی عرضه شد.

آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا-یکبخت خودرو

امکانات پراید وانت ۱۵۱ آپشنال:

  • دارای برچسب گرافیکی بدنه
  • دارای رول بار، سنسور عقب و دوربین عقب
  • مجهز به مانیتور لمسی
  • دارای تریم مشکی و روکش چرم
  • زیرپایی سه بعدی
  • کف پوش ( اتاق بار )
  • رینگ اسپرت ( سفارشی )
  • آینه برقی راهنمادار
  • سیستم هشداردهنده

 

مقایسه انواع تیپ های کوییک | کوییک r ،s، اتوماتیک

شرکت خودرو سازی سایپا در سال ۹۶ بر اساس پلتفرم و بدنه تیبا ۲، خودروی جدیدی با ظاهر زیباتر به اسم کوییک را روانه بازار کرد. در حال حاضر تیپ‌های مختلفی از سایپا کوییک در بازار موجود است که به معرفی مدل‌ ها و انواع تیپ های کوییک میپردازیم. اگر تصمیم به خرید کوییک دارید، در ادامه مقاله با نیکبخت خودرو همراه باشید.

 آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا-نیکبخت خودرو

انواع مدل‌ ها و تیپ‌ های کوییک

در ۴ دسته انواع تیپ ها و مدل های کوییک را  به اختصار بررسی میکنیم:

کوییک معمولی و آر (کوییک R)

سایپا در حال حاضر خودروی هاچبک کراس کوییک را در مدل‌های کوییک دنده‌ای یا معمولی، کوییک R یا دو رنگ، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه می‌کند. از نظر کارشناسی خودرو، کوییک معمولی نسخه پایه و اولیه این خانواده میباشد و از محصولات سایپا است که بقیه تیپ‌ها بر اساس آن شکل گرفته‌، ضمن اینکه این خودرو به موتور M15 هشت سوپاپ ۱.۵ لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در کنار گیربکس ۵ دنده دستی مجهز میباشد.

فروش فوری خودرو در نیکبخت خودرو

کوییک آر (کوییک r) نیز نسخه دو رنگ کوییک معمولی به‌حساب می‌آید و تنها بخش‌هایی از بدنه شامل سقف، قاب آینه‌ها، قسمت‌هایی از سپرها و… به رنگ متمایز عمدتا قرمز در آمده اند. درون کابین کوییک آر نیز شاهد تغییر رنگ قاب‌های میانی داشبورد، بازویی رودری‌ها و… هستیم. به غیر این موارد، تفاوتی بین کوییک معمولی با کوییک R نیست.

آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا-یکبخت خودرو

کوییک آر پلاس (r پلاس)

کوییک آر پلاس نسخه فول آپشن کوییک R معمولی میباشد که درون کابین آن از فرمان دی-کات و سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی استفاده شده و البته این خودرو در رنگ‌های سفید – قرمز، سیاه – قرمز، مشکی – نقره‌ای و سفید و مشکی در بازار به فروش می‌رسد.

رینگ آلومینیومی جدید، شیشه‌های دودی پنجره‌های عقب، لوگوی کوییک با طرح جدید، برچسب رکاب جدید با طرح +R، فرمان دی‌کات با دکمه‌های کنترل، روکش چرمی فرمان، روکش صندلی چرمی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با دوربین عقب و رهیاب، لیبل +R در بخش زیر آینه‌ها، کفپوش سه بعدی کابین و… مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های کوییک آر پلاس نسبت به کوییک آر معمولی هستند.

کوییک اتوماتیک (کوییک اتومات)

به نسخه اتوماتیک این خودرو می‌رسیم، سایپا در سال ۹۷ تصمیم گرفت با اضافه کردن گیربکس سی وی تی ساخت شرکت پانچ بلژیک به این ماشین هاچبک، تیپ اتوماتیک کوییک را نیز ه انواع کوییک اضافه کند. در راستای اشاره به تفاوت تیپ‌‌ های کوییک سایپا باید به اطلاع برسانیم که نسخه اتوماتیک این خودرو در مواردی به شرح زیر با کوییک معمولی تفاوت دارد:

  • فرمان جدید دی-کات با دکمه‌های کنترل
  • تریم داخلی رنگی
  • برخورداری از دریچه گاز برقی
  • رینگ‌های آلومینیومی
  • کامپیوتر سفری
  • فرمان برقی
  • ورود و استارت بدون کلید
  • کروز کنترل
  • دی‌لایت
  • چراغ مشایعت
  • اضافه شدن مانیتور و دوربین و نویگیشن
  • بلوتوث
  • شیشه دودی عقب
  • سیستم ترمز کمکی ABS
  • اتولاک و هشدار سرقت با بوق

 آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا-نیکبخت خودرو

کوییک اس (کوییک s)

کوییک s اولین نسخه فیس لیفت سایپا کوییک است. تفاوت کوییک معمولی و کوییک S به تغییر طرح سپر جلو و همچنین جلو پنجره این خودرو مربوط می‌شود. در نمای روبروی کوییک S با الهام از خط اشک مشکی رنگ یوزپلنگ ایرانی، نوارهای سیاه به سپر اضافه شده است و طرح داخلی جلو پنجره نیز تغییراتی کرده است. از نظر امکانات کوییک اس شامل تغییراتی چون: کامپیوتر سفری، دی لایت، دریچه گاز برقی، فرمان دی کات مانند شاهین و چراغ مشایعت تفاوتی نسبت به کوییک معمولی است.

قاعدتا اگر به مقایسه کوییک s و کوییک r نیز بپردازیم، تفاوت آن‌ها فقط به همان طرح نمای روبه‌روی این خودرو‌ها خلاصه می‌شود. به اضافه آن که کوییک اس دارای بدنه تک رنگ میباشد اما در کوییک R تم قرمز یا مشکی روی بدنه و تزیینات قرمز در داخل کابین کار شده است؛ بنابراین تفاوت کوییک آر و کوییک اس تنها در طرح نمای جلو و رنگ تریم داخلی آن‌ها نمود پیدا می‌کند؛ البته قرار است شرکت سایپا نسخه فول آپشن کوییک اس را با نام کوییک جی روانه بازار کند. کوئیک جی علاوه بر دارا بودن امکاناتی در حد کوییک اتوماتیک فول پلاس، از داشبورد جدید نیز استفاده می‌کند که قسمت میانی آن به طور کل تغییر کرده و جذابیت بیشتری را ارائه می‌دهد.

آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا-یکبخت خودرو

کدام کوییک بهتر است؟

حالا که انواع مدل ‌ها و تیپ ‌های کوییک را شناختید، قطعا با خود فکر می‌کنید که کدام کوییک بهتر است تا نسبت به خرید آن اقدام کنید. از نظر ما اگر سطح آپشن‌ها و همچنین گیربکس اتوماتیک برای شما خیلی اهمیت ندارد، می‌توانید کوییک معمولی بخرید. هزینه نگهداری ارزان، قطعات یدکی فراوان و ظاهر زیباتر از تیبا ۲، از جمله مزیت‌های این خودرو به‌حساب می‌آیند.

اما اگر می‌خواهید نمای ظاهری کوییک شما کمی اسپرت و جوان پسند‌تر باشد، بهتر است به سراغ کوییک آر به‌ویژه نسخه سفید-قرمز یا مشکی-قرمز بروید؛ چراکه استفاده از تریم قرمز رنگ در این خودرو باعث جذابیت ظاهری بیشتر آن شده است. شما می‌توانید برای خرید اقساطی کوییک از خدمات فروش اقساطی همراه مکانیک استفاده کنید.

با این حال اگر از چهره کوئیک معمولی خسته شده‌اید، نسخه اس می‌تواند تنوع بیشتری برای شما داشته باشد و به نحو مطلوب‌تری پاسخگوی احتیاجات شما باشد. هرچند که از لحاظ آپشن و بحث فنی تفاوتی بین کوییک اس و کوییک معمولی یا کوییک آر وجود ندارد.

اما قطعا قیمت کوییک هم عامل مهمی در انتخاب انواع آن است. اگر بودجه بالاتری دارید و می‌خواهید یک هاچبک اتوماتیک سوار شوید که سطح آپشن‌های آن نیز نسبت به نسخه‌های معمولی بیشتر و متنوع‌تر باشد، قطعا کوییک اتوماتیک فول پلاس بهترین گزینه در این جمع خواهد بود. کوییک اتوماتیک پلاس ضمن بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک با عملکرد مناسب، آپشن‌های قابل‌قبولی همچون سیستم مالتی مدیا، ورود و استارت بدون کلید و … را به شما ارائه می‌دهد و به دلیل برخورداری از فرمان برقی در کنار گیربکس خودکار، رانندگی را برای شما ساده و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. هرچند قیمت آن به میزان محسوسی نسبت به دیگر نسخه‌های کوییک بالاتر است.

مطالعه بیشتر  علائمی که نشان می دهد موتور ماشین شما نیاز به تعمیر دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *