خرید و فروش خودروکیا

خرید و فروش سراتو کوپه کارکرده و صفر + قیمت روز سراتو کوپه

فروش و خرید سراتوکوپه کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”کیا” model=”سراتو کوپه”]

 

کمپانی کیا موتورز (Kia Motors Corporation / Kia Motors)، یکی دیگر از برندهای معروف و محبوب آسیایی است. مرکز اصلی این برند چندملیتی کره‌ای (کره جنوبی) در شهر سئول واقع شده است. کیا نسبت به دیگر غول‌های خودروسازی دنیا، اندکی جوان‌تر است. اما جوان بودن به معنای بی کیفیتی و بی‌تجربه بودن این کمپانی دوست داشتنی نیست. همانطور که می‌دانید، محصولات این شرکت در سراسر دنیا، طرفداران زیادی دارد. کیا، یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروسازی دنیا محسوب می‌شود و در بازار جهانی، جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. پس از کمپانی هیوندای (Hyundai Motor Company) برند کیا، بزرگ‌ترین خودروساز کره جنوبی است. این دو کمپانی بزرگ و محبوب، همواره با یک دیگر شریک بوده و در عین صلح و دوستی با یک دیگر رقابت می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کیا، به معنای «برخواسته از شرق» است که به آسیای شرقی اشاره دارد. میتوان گفت کیا سراتو کوپه در بین جوانان و کسانی که ماشین اسپرت می پسندند جایگاه ویژه ای دارد.

 

قیمت روز سراتو کوپه کارکرده و صفر

 

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
سراتو 2.0 لیتر اتوماتیک2018قیمت روز بازار3,000,000,000

 

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودروهای کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد.با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم سراتو کوپه کارکرده جهت دریافت قیمت سراتو کوپه کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

 

معرفی سراتو کوپه

 سراتو کوپه ۲۰۱۳ به عنوان یک خودروی جمع و جور اسپرت یا کامپکت، یکی از خودروهای محبوب و پرطرفدار کمپانی کیا موتورز به شمار می رود. کیا سراتو کوپه پس از مدل های سدان این خودروساز کره ای به تدریج در بازار خودروی کشور وارد شد و در میان جوانان به خودرویی محبوب و کاربردی مبدل گشت. شایان ذکر است که سراتو کوپه در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودروی نیویورک و برای نخستین بار رونمایی گردید. سراتو کوپه ۲۰۱۳ به علت برخورداری از یک استایل جوان پسند و جذاب، نگاه های بسیاری از جوانان این مرز و بوم را به سمت خود گسیل داشت. ناگفته نماند که در سال ۲۰۰۴ نسل اول کیا سراتو در معرض دید همگان قرار گرفت. همچنین عرضه سراتو در نسخه های هاچ بک، کوپه و سدان صورت می گیرد که در بازار خودروی ایران مدل های کوپه و سدان این خودرو کره ای موجود می باشد. در سال های بین ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ سراتو کوپه در بازار ایران مورد معامله قرار می گرفت. پس از این تاریخ به تدریج نسل جدید این خودرو حضور خود را در کشور ما اعلام نمود.

سراتو کوپه در پیشرانه های مختلفی مانند ۴/۲ و ۲ لیتری، ۶/۱ توربو و ۶/۱ تنفس طبیعی به خریداران عرضه می شود. در بازار خودروی کشور مدل های برخوردار از پیشرانه دو لیتری و ۶/۱ تنفس طبیعی موجود می باشند. این خودرو تا سال ۲۰۱۱ با یک گیربکس چهار سرعته از نوع اتوماتیک ارائه می گشت، اما در سال ۲۰۱۲ گیربکس این خودرو به یک گیربکس شش سرعته از نوع خودکار تبدیل شد. به طور کلی، سراتو کوپه ۲۰۱۳ به علت برخورداری از ظاهری جذاب، فریبنده، تجهیزات و امکانات مناسب، در نوع خود محصولی کاربردی و کارآمد تلقی می شود.

بررسی طراحی ظاهری

بدون تردید، طراحی ظاهری و چهره متمایز کیا سراتو کوپه ۲۰۱۳ در رده خود، در زمره طراحی های برتر به شمار می آید. در نمای جلوی سراتو کوپه، جلو پنجره مشبک آن به بهترین نحو خودنمایی می کند. در میان جلو پنجره لوگوی کمپانی کیا در نگاه ها جاری می شود. چراغ های کشیده قسمت جلو خودرو نیز در نگاه اول بسیار به چشم می آید. با برانداز کردن نمای جلوی سراتو کوپه ۲۰۱۳ و به ویژه در بخش پایین سپر، یک ورودی هوای بزرگ، نگاه ها را به خود خیره می سازد. در پرتو تعبیه این ورودی هوا، نمای ظاهری قسمت جلوی کیا سراتو کوپه، ظاهری اسپرت گونه به خود می گیرد. قسمت های بیرونی دو طرف سپرها با چراغ های مه شکن و به حالت عمودی به نحو مطلوب تزئین شده است. با برانداز کردن نمای جانبی خودروی سراتو کوپه ۲۰۱۳، دو درب بودن مدل خودرو در نگاه ها نقش می بندد. برخورداری از شیشه های بدون فریم به خوبی تفاوت سراتو کوپه را با دیگر خودروهای رده سدان رقم می زند. استفاده از رینگ های از نوع ۱۷ اینچی پنج پره، شکل و شمایل اسپرت گونه خودرو را دو چندان می کند. نمای عقب سراتو کوپه ۲۰۱۳ به سبب وجود یک دیفیوزر کوچک تعبیه شده در زیر سپر، در کنار دو خروجی اگزوز طراحی شده در سمت راست خودرو، زیبایی و جذابیت بصری قابل توجهی را در این قسمت محقق ساخته است. چهره اسپرت گونه قسمت عقب کیا سراتو کوپه در پرتو وجود چراغ های ساده که تا میانه درب صندوق امتداد یافته اند، تکمیل می گردد. ناگفته نماند که بار اصلی مسؤولیت ایجاد چهره ای اسپرت و مورد پسند در نمای عقب سراتو کوپه را دو اگزوز خروجی و دیفیوزر تعبیه شده در این قسمت به دوش می کشند. در مجموع طراحی نمای ظاهری سراتو کوپه ۲۰۱۳ قابل قبول و مطلوب قلمداد می گردد.

بررسی طراحی داخلی

وقتی وارد فضای کابین می شویم تفاوتی بین مدل سدان و کوپه نمی بینیم. البتّه تفاوتی که مدل سدان با کوپه دارد این است که در مدل سراتو کوپه ۲۰۱۲ تعویض کننده های دنده در پشت فرمان قرار گرفته اند و به همین دلیل حسّ اسپورت بودن بیشتری را به راننده القا می کنند. از نظر امکانات، سراتو کوپه ۲۰۱۲ نیز همچون سایر محصولات کیا از امکانات جانبی بسیار مناسبی برخوردار است ولی یک نکته ی نا امید کننده که در این رابطه وجود دارد این است که طرّاحان می توانستند از جنس های بهتری برای ساخت قسمت های مختلف خودرو استفاده کنند که متأسفانه این کار را نکرده اند. امّا باید در نظر داشته باشید که ما با یک خودروی ارزان قیمت سر و کار داریم و استفاده از موادّ با کیفیّت به معنای بالا رفتن قیمت خودرو است که می تواند با هدف عرضه ی این خودرو به بازار در تضادّ باشد. البتّه لازم به ذکر است که در مدل های گران قیمت تر این کمپانی این ایراد برطرف شده است و از موادّ با کیفیّت برای ساخت بدنه استفاده شده است. با این حال، این خودرو ساز کره ای امکاناتی همچون: آینه الکتروکرومیک میانی، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، صفحه کیلومتر شمار سوپر ویژن، سنسور پارک در عقب خودرو و سنسور نور برای روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها بر اساس نور محیط را بر روی این خودرو قرار داده است.

معایب سراتو کوپه

کم کردن برخی از آپشن ها

چند وقتی است که کرمان موتور هم، به مونتاژ برخی از خودروهای هیوندای (کیا زیر مجموعه هیوندای است.) پرداخته است، جالب است که این خودروساز وطنی هم به کم کردن برخی از آپشن های این خودروساز کره ای پرداخته است، و معتقد است که کم کردن این آپشن ها برای کمک به خریداران بوده است، چرا که این امر باعث کاهش قیمت عرضه شده است، در سراتو سایپا هم همین توجیه ارائه شده است، و برای کاهش قیمت تمام شده سایپا برخی تغییرات را در این سدان سایز کوچک داده است، که کم کردن آپشن از این دست تغییرات محسوب می شود، در زیر آپشن های حذف شده سراتو سایپایی نسب به مدل صادراتی قابل مشاهده است:

  • گرمکن صندلی
  • ایربگ‌های جانبی
  • سانروف
  • استارت دکمه‌ای
  • دنده پشت فرمانی
  • آینه های برقی تاشو

سنسور دنده عقب

عدم وجود سیستم کنترل کشش و پایداری موسوم به ESP که در بیشتر خودروهای جدید و به روز قرار دارد و حذف آن کمی عجیب است. (کنترل خودرو در مسیرهای پر پیچ و خم مدیون این آپشن است.)

هندلینگ

از مهمترین عوامل برتری یک خودرو در برابر رقبای هم قیمتش هندلینگ آن می باشد، موردی که از معایب سراتو سایپا محسوب می شود، چرا که سرنشینان خودروی سراتو سایپا در مدت زمان حضورشان در این خودرو ناهمواری های مسیر را به خوبی احساس می کنند، و رنجش و خستگی زیادی را شاهد هستند، به خصوص که در سفرهای طولانی این امر باعث اذیت بیشتر سرنشینان خواهد بود، طبیعتا در این بازه قیمتی این امر عیب محسوب خواهد شد، مخصوصا که برخی از رقبای این خودرو دارای هندلینگ خوبی هستند.

متریال بد در بخش کابین

مطمئنا از مهمترین تغییرات سراتو سایپا نسبت به سراتو وارداتی تغییر در بخش کابین آن می باشد، استفاده کردن سایپا از متریال بد (پلاستیک خشک) در بخش کابین باعث بی کیفیت شدن کابین در برابر رقبای آن شده است، هرچند رقبای مهم این خودرو هم (لیفان ۸۲۰) از این متریال بد در بخش کابین بهره برده اند، که با توجه به قیمتی که این خودروها دارند این امر باعث ناامیدی خواهد بود، اما استفاده کردن سایپا از روکش پارچه ای برای صندلی های سراتو سایپا داستان را کمی تغییر خواهد داد و بی شک این امر متریال داخلی سراتو سایپا را به بزرگترین عیبش تبدیل خواهد کرد، چرا که حتی لیفان ۸۲۰ هم برای روکش صندلی هایش از چرم بهره برده است، در ضمن اگر علاقه مند به خرید سراتو سایپا باشید خودتان می توانید روکش پارچه ای آن را با روکش چرم عوض کنید تا کمی از بی کیفیتی کابین سراتو سایپا کم کنید، در آخر باید گفت که در سراتو آپشنال این عیب رفع شده است، و ما شاهد روکش چرم بر روی صندلی ها هستیم.

نفوذ صدا به داخل کابین خودرو

از خیلی از مصرف کنندگان سراتو سایپا سوال کردیم که چه ایرادهایی در این خودروی مونتاژی سایپا وجود دارد و اکثر این عزیزان متفق القول معتقد بودند که یکی از بزرگترین ایراد های سراتو سایپا (با توجه به قیمتش) نفوذ صدا به داخل کابین می باشد، البته نه صدای موتور (اگر صدای موتور به داخل کابین نفوذ کند نشان دهنده ی ضعف در عایق بندی موتور است.) بلکه صدای برخورد لاستیک با سطح زمین (سطح آسفالتی یا سطح خاکی و..) و صدای باد در سرعت بالاتر از ۸۵ کیلومتر در ساعت، حتی یک نفر از این دوستان گفت که برای رفع ایراد نفوذ صدا به واسطه ی برخورد لاستیک با آسفالت اقدام به خرید بهترین لاستیک موجود در بازار (لاستیک خارجی) را کردم اما متاسفانه فایده ای نداشت. البته اگر اهل موسیقی هستید این ایراد را احساس نخواهید کرد. هرچند عده ی کمی هم این اعتقاد را نداشتند. (گفتند صدایی به داخل کابین نفوذ نمی کند.) به هرحال من خودم وقتی پشت این خودرو نشستم کمی صدا را احساس کردم که نسبت به رقبا این امر از نظر بنده عیب محسوب می شود.

مزایای سراتو کوپه

فضای مناسب کابین نسبت به رقبای هم کلاس

همان طور که می دانید سراتو سایپا در کلاس خودرویی سدان کوچک قرار دارد و دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۵۳۰، ۱۷۷۵ و ۱۴۶۰ میلیمتر می باشد، این خودرو با دیگر خودروهای هم کلاس، از لحاظ فضای داخل کابین بهتر عمل کرده است و دارای فضای بیشتری در بخش کابین است. البته اگر بخواهیم سراتو سایپا را با رقبای هم قیمتش مقایسه کنیم(کلاس خودرویی متفاوت) این بخش جز محاسنش محسوب نمی شود.

ایمنی

درست است که سراتو سایپایی تفاوت هایی با مدل وارداتی دارد ولی به هر حال این خودرو با نظارت و تاییدیه کیا موتورز در ایران ساخته می شود و همین امر باعث می شود که خودروی مذکور دارای ویژگی های یکسانی با مدل وارداتی باشد، سراتو سایپایی که نسل دوم این خودرو است موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTSA شده است، در ضمن موسسه NCAP در استرالیا هم ۴ ستاره ایمنی به سراتو نسل دو داده است، کیا سراتو سایپایی دارای امکانات ایمنی زیر است:

مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی (همان طور که گفته شد ۲ کیسه هوای جانبی توسط سایپا کم شده است)

  • سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری کیا سراتو همواره باعث شده که نگاه های مثبت سنین مختلف را به سوی خود جذب کند و در بازارهای بزرگ جهانی فروش بسیار خوبی را برای خود بدست آورد، این سبک طراحی که باعث جذب گروه های مختلف سنی شده است باعث محبوبیت این خودرو گردیده است. و مطمئنا این بخش را از مهمترین محاسن این خودرو کرده است.

طراحی داخلی

اگر متریال بد را از این بخش فاکتور بگیریم در کل سراتو سایپا دارای کابین خوب و قابل قبولی است، چرا که زبان مهندسی کره ای در پشت این خودرو قرار گرفته است، در ضمن کیا سراتو دارای اصالت در بخش طراحی است، این در حالی است که خیلی از رقبای این خودرو فاقد اصالت طراحی هستند، و محصولات خود را از روی خودروهای کره ای و یا اروپایی کپی می کنند، امری که بی شک مهم می باشد.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۴۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۴۸۰ طول – ۱۷۶۵ عرض – ۱۴۰۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۴۹ میلیمتر

مطالعه بیشتر  خرید و فروش نیسان جوک کارکرده و صفر + قیمت روز جوک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *