اخبار و رویداد ها

عرضه لاماری در بورس کالا

عرضه لاماری در بورس کالا

در این مقاله ما قصد داریم شما را تا با امکانات و آپشن های خودرو لاماری ایما بهتر آشنا کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی لاماری ایما همراه باشید، همچنین شما عزیزان فروشنده خودرو  جهت دریافت قیمت خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نماییدو نیز می توانید برای اطلاع از قیمت خودروی لاماری ایما کارکرده و صفر به سایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید و اگر قصد خرید و یا فروش فوری خودرو خود را دارید برای خرید یا فروش به بخش  خرید و فروش خودروهای کارکرده در سایت ما مراجعه کنید.

بورس کالا اول آبان‌ماه میزبان ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما بود. به گزارش نیکبخت خودرو فرایند عرضه خودرو در بورس کالا همچنان ادامه دارد و در این راستا ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما متعلق به مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در بورس کالا عرضه شد. دیروز ۱۰۰ دستگاه خودروی لاماری ایما به رنگ مشکی و ۱۰۰ دستگاه لاماری ایما سفید رنگ در بورس کالا عرضه شد. این ۲۰۰ دستگاه با قیمت ۹۸۱ میلیون تومان در تاریخ ۱۰ دی ماه تحویل خریداران می‌شود. هر شخص با کدملی فقط می تواند یک دستگاه از این خودرو را خریداری کرده و سند به نام خریدار خواهد بود.

قیمت لاماری ایما پایه ۹۸۱ میلیون تومان است ولی هزینه های دیگری از جمله ۹ درصد افزایش جهت مالیات و هزینه های جانبی دیگر هم اضافه می شوند. در مجموع براورد قیمت ۱ میلیارد و ۹۴ میلیون می شد. اما از آنجایی که متقاضیان قیمت های بالاتری را برای خرید خودرو ثبت کردند ، قیمت نهایی بالاتر شد.

قیمت لاماری ایما در بازار در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است و حتی بیشتر هم خریداری می شود. اگر قیمت نهایی لاماری ایما در بورس کالا را ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم سود ۴۰۰ میلیون تومانی به بالا برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود ولی بر اساس اینکه ممکن است قیمت نهایی در بورس بالاتر باشد این سود می تواند کمتر شود.

از لحاظ ریسک خرید در بورس، اگر سرمایه گذار قیمت پایین تر از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این خودرو را خریداری کند یتواند صرفه ی اقتصادی بر اساس سود دهی داشته باشد ولی قیمت بالاتر از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دیگر صرفه ندارد و بهتر است از بازار خریداری کند چراکه فرد برای دو ماه به پول خود دسترسی ندارد و با بالا و پایین شدن نرخ نوسانات بازار سرمایه فرد میتواند به خطر بیافتد، در مجموع هر چه قیمتی که برای خرید ثبت می کنند به قیمت پایه نزدیک باشد، ریسک کمتر و صرفه اقتصادی بیشتری دارد. از آنجایی که گفته می‌شود لاماری ایما و دیگنیتی رقیب هم هستند، باید جزئیات عرضه دیگنیتی در بورس را مدنظر قرار داد.

دیگنیتی در روز ۳۰ شهریور در بورس کالا با قیمت پایه ۸۲۱ میلیون تومان عرضه شد. اما در پایان معاملات با قیمت ۱٫۱ میلیارد تومانی فروخته شد، یعنی ۳۴ درصد بیشتر از قیمت پایه. با هزینه های جانبی و مالیات، قیمت تمام شده دیگنیتی برای خریدار حدود یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان تمام شد که ۱۰۰ میلیون تومان از بازار ارزان تر است. یعنی خریدار با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومانی در دو ماه ۱۰۰ میلیون تومان سود کرده است.

قیمت پایه لاماری ایما از سوی شرکت آرین پارس موتور ۹۸۱ میلیون تومان اعلام شد. که براساس جزئیات معاملات بورس کالا، هر دو رنگ با بیشترین رقابت فروخته شده است. لاماری ایما سفید ۱۹۹ میلیون تومان بیشتر از قیمت پایه یعنی یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان (۲۰ درصد بالاتر از قیمت پایه) و رنگ مشکی این خودرو با ۲۳۴ میلیون تومان بالاتر از قیمت پایه یعنی ۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان (۲۳ درصد بالاتر از قیمت پایه) به فروش رسید.

متقاضی برای رنگ مشک لاماری ایما بیشتر از رنگ سفید بود و زودتر هم به فروش رسید در حالیه ۳۵ میلیون تومان هم بیشتر از رنگ سفید معامله شد. صرفا به علت اینکه طرفدار بیشتری دارد و در بازار راحت تر از رنگ سفید به فروش می رسد پس قیمت بالاتری هم دارد.

زمان تحویل خودرو لاماری ایما

طبق اطلاعیه شرکت عرضه کننده، این خودرو در روز ۱۰ دی ماه به مشتریان تحویل داده می‌شود. در اطلاعیه آمده است که خریداران ۱۰ روز فرصت تکمیل وجه دارند، بنابراین ۲ ماه زمان بلوکه شدن پول محسوب می‌شود. با توجه به زمان تحویل ۲ ماهه و نوساناتی که در بازار خودرو وجود دارد، احتمال افزایش یا کاهش قیمت این خودرو در بازار وجود دارد.

در خصوص تاخیر در واریز وجه در اطلاعیه این شرکت آمده است که: خریدار مکلف است پس از طی فراند خرید در بورس کالای ایران و قطعیت خرید، حداکثر ظرف ۱۰ روزنسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه‌های فروشنده و ارائه اسنا و مدارک مورد نیاز برای انجام عملیات ثبت‌نام به نمایندگی مجاز منتخب در زمان خرید اقدام نماید. مسئولیت تاخیر در تحویل خودرو ناشی از عدم انجام تعهدات این بند بر عهده خریدار بوده و فروشنده مسئولیتی در این خصوص نداشته و مهلت تحویل خودرو به میزان تاخیر خریدار، افزایش خواهد یافت و کلیه هزینه‌های ناشی از آن برعده خریدار خواهد بود.

مشخصات کلی لاماری ایما

نوع موتور بنزینی تزریق مستقیم
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربو
قدرت ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۲۸۵ نیوتن.متر
گیربکس ۷ سرعت اتوماتیک دو کلاچ تر
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۹.۵ ثانیه
سرعت
مصرف سوخت
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
نوع بدنه کراس اوور سایز کوچک
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۵۶۵ میلی‌متر
عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۶۹۰ میلی‌متر
فاصله محورها ۲۷۱۵ میلی‌متر
وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق ۴۸۰ لیتر
حجم مخزن سوخت
قطر رینگ ۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین جانبی ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو
سردکن صندلی جلو
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

مطالعه بیشتر  مشخصات فنی سایپا آریا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *