اخبار و رویداد ها

اسکای ول ، خودروی برقی جدید در ایران

خودروی اسکای ول (نبکا)  تمام برقی در ایران به تولید میرسد ، این خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم وارد خط تولید صنایع خودرو سازی کرمان شده است .

اسکای ول ، خودرو شاسی بلند (suv) ، پس از گذراندن موفقیت آمیز تست های میدانی ، در شرایط مختلف آب و هوایی ایران ، هم اکنون وارد مرحله تجاری سازی میشود .

اسکای ول ، خودروی برقی جدید در ایران - نیکبخت خودرو 

خودروی اسکای ول اولین محصول مشترک از شرکت خودرو سازی برقی نوین ماهان (نبکا) است . این شرکت با هدف ایجاد تحولی جدید در صنعت خودرو سازی کشور توسط گروه خودرو سازی کرمان و گروه مپنا تاسیس گردیده است که ماموریت اصلی این شرکت تولید خودرو های برقی و ایجاد کردن زیر ساخت شارژ این نوع از خودرو ها تعریف شده است .

اولین محصول نبکا اسکای ول ، دارای این امکان است تا با یک بار شارژ خودرو به صورت کامل مسافت ۵۲۰ کیلومتر را طی کند ، و زمان شارژ سریع این خودرو حدود ۳۵ دقیقه اعلام شده است .

این خودرو هوشمند در نیمه ی اولیه سال ۱۴۰۲ عرضه میشود که آپشن هایی از جمله : تشخیص خواب آلودگی راننده ، کروز کنترل تطبیق پذیر ، ترمز اظطراری خودکار ، هشدار تعویض خطوط ، دستیار حرکت بین خطوط ، سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی ، تشخیص محدودیت سرعت ، دوربین ۳۶۰ ، اتو پارک و دستیار نور بالا برای ET5  را دارد . شبکه ارتباطی هوشمند SKYLINK  به همراه دستیار صوتی و قابلیت برقراری ارتباط میان چند دستگاه ، فیلتر هوای PM2.5  برای یونیزه سازی هوای کابین و سامانه دستیار رانندگی سطح L2.5 از دیگر ویژگی های اسکای ول خواهد بود .

اسکای ول ، خودروی برقی جدید در ایران - نیکبخت خودرو 

 

 

ابعاد اسکای ول در طول ، عرض ، ارتفاع ، و فاصله بین محور ها به ترتیب ، ۴.۶۹۸ ، ۱.۹۰۸ ، ۱.۶۹۶ ، ۲.۸ متر اعلام شده که این خودرو را رده کراس اوور های میان سایز قرار میدهد .

مشخصات فنی خودروی برقی اسکای ول

اسکای ول ET5 به یک پیشرانه برقی با توانایی انتقال قدرت ۲۰۴ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور مجهز شده است که در کنار یک باتری با ظرفیت ۵۵.۳۳ کیلو وات ساعت یا ۷۱.۹۸ کیلو وات ساعت قرار گرفته است ؛ که البته در برخی منابع هم به باتری ۸۸ کیلووات ساعت هم اشاره شده که شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری را به همراه خواهد داشت . شتاب پیمایش سرعت صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۷.۹ ثانیه اعلام شده است .

اسکای ول ، خودروی برقی جدید در ایران - نیکبخت خودرو 

 

رقیب های نبکا اسکای ول در ایران

در حال حاضر خودروی فیدلیتی بهمن موتور تنها رقیبی است که میتوانیم برای خودروی اسکای ول معرفی کنیم البته خودرو های دیگری مانند تیگو ۷ پرو مکس و همچنین تیگو ۸ پرو مکس از شرکت مدیران خودرو هم میتواند رقیبان خوبی برای این خودرو تمام برقی اسکای ول باشد .

قیمت اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 در چهار تیپ مختلف با قیمت ۲۳ الی ۳۸ هزار دلار به فروش میرسد ، بنابر این در صورت حضور این خودرو در بازار ایران ، قیمتی فراتر از ۲ میلیارد تومان خواهد داشت اما هنوز چیزی به طور دقیق مشخص نیست و باید منتظر ماه های آینده برای اطلاع از قیمت دقیق این خودرو باشیم .

مطالعه بیشتر  کراس‌اوور زیبای چری Exeed Yaoguang جایگزینی برای مدل TXL

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *