اخبار و رویداد ها

معرفی پیکاپ جذاب شورولت مونتانا ۲۰۲۳

معرفی پیکاپ جذاب شورولت مونتانا ۲۰۲۳

در این مقاله از نیکبخت خودرو، میپردازیم به بررسی پیکاپ جدید و جذاب منتشر شده از آمریکای جنوبی، شورولت مونتانا  جدید ترین محصول کمپانی شورولت در سال ۲۰۲۲؛ اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودروی جذاب هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

این خودرو جذاب که به تازگی معرفی شده، برای بازار آمریکای جنوبی تولید و ساخته شده و ظاهری بسیار زیبا دارد. مونتانا ۲۰۲۳ با ورودش بازار را تغییر داده است و این وسلیه نقلیه برای رقابت با فیات تورو آمده و علاوه بر آن توجه بسیاری از علاقه مندان خودرو را به خود جلب کرده است. با شوولت مونتانای جدید، دیگر برای هر موقعیتی نیاز به خودروی متفاوت نیست، این خودرو کامل ترین کابین دو تایی میباشد که عایق آب نیز میباشد، شورولت به شبکه های فروش خود اطلاع داده که قصد دارد ماهیانه ۵۰۰۰ مونتای جدید را در خرده فروشی بفروشد و حتما در آینده عضو ۱۰ ماشین پر فروش برزیل خواهد شد و قیمت حدودی آن ۲۶ هزار دلار خواهد بود.

 

مونتانا شورولت خودرویی است که از سال ۲۰۰۳ در کشور برزیل تولید میشود؛ مونتانا در اصل به عنوان ماشین افرود تولید نشده بلکه در آمریکای جنوبی به علت کشاورز بودن جمعیت زیاد و بازار اقتصادی پسند  در حال توسعه از پیکاپ های وانتی استقبال زیادی میشه و حالا با رسیدن خودرو جدید شورولت مونتانا با ظاهر جذابش انتظار میره که سهم خوبی تو بازار های کشور مکزیک، برزیل و … داشته باشد. در ماه های گذشته عکس های جاسوسی این خودرو منتشر شده بود که ما متوجه شدیم که با یک طراحی بسیار خاص و متفاوت روبه رو هستیم. چراغ های روز این ماشین به صورت خطی باریک طراحی شده و چراغ های شب زیر آن قرار دارند. قسمت  بار این ماشین حالت ضد آب دارد و بسیار جا دار تر از رقیبان خود میباشد.

موتور این ماشین ۱-۲ لیتری توربو شارژ سه سیلندر است که توان تولید ۱۳۳ اسب بخار را دارد و از طریق ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل میشود. این وانت بزرگ فقط مخصوص حمل بار نمیباشد بلکه یک ماشین خانوادگی هم به حساب می آید و برای همین فاقد آپشن تمام چرخ متحرک است. در فضای حمل بار سطحی قرار دارد که از ورود گردو و خاک و آب جلوگیری میکند به همین علت میتوان به عنوان یک صندوق عقب معمولی از آن استفاده کرد. این پیکاپ تمام معماری الکتریکی و ایمنی را دارد، بنابراین تمام نسخه ها به صورت استاندارد با ۶ کیسه هوا عرضه میشوند. فضای داخلی این ماشین دارای فناوری های فراوانی است که جنبه های منحصر به فردی مانند: تو دوزی کامل چرم، مواد جدید روی درها، درز های ظاهری و جزئیات مشکی براق اطراف داشپورت، مرکز چند رسانه ای، پنل ابزار دیجیتال و تهویه مطبوع اشاره کرد.هم ظاهر بیرونی و هم ظاهر داخلی این ماشین بسیار منحر به فرد است.

مونتانا وارد بازار میشود تا بخش خودرو سازی دنیا را شگفت زده کند. این مدل با ظاهری با ابهت و قوی که همچنین مدرنیته و پیچیدگی را بدون کنار گذاشتن ریشه های خود به خوبی نشان میدهند.  این وانت بزرگ با فضای داخلی کافی، به طور کلی در بازار متمایز میشود به خصوص زمانی که در کنار رقبای خود قرار گیرد.

آیتم های و خصوصیات این ماشین رو براتون میزاریم تا بهتر بشناسید وتوجه تفاوت آن با ماشین های دیگر شوید:

  • ترمز ABS2
  • ایربگ های جلو، پرده ای و جانبی
  • دزدگیر محیطی ضد سرقت
  • کمربند سه نقطه برای همه سرنشینان
  • چراغ های جلو LED
  • چراغ های جلو قابل تنظیم ارتفاع
  • قفل مرکزی درب
  • نظارت بر فشار باد لاستیک
  • دستیار شروع رمپ
  • کنترل برقی جلو پنجره
  • نور در صندوق عقب
  • برف پاک کن اتوماتیک
  • کنترل خودرو از طریق برنامه
  • دماسنج مایع خنک کننده
  • آینه داخلی فتوکرومیک

برخلاف آمریکای شمالی که خریداران بیشتر به پیکاپ های بزرگ علاقمند هستند، در آمریکای مرکزی و بیشتر از آن، آمریکای جنوبی، پیکاپ‌های کامپکت با استقبال بسیار خوب و تقاضای بالایی مواجه میباشند و همین، بزرگترین خودروسازان دنیا را به سهم‌خواهی از این بازار محبوب پیکاپ‌های کامپکت آمریکای مرکزی و جنوبی ترغیب کرده است. پیش‌تر رنو با داستر اوروش، فیات با با تورو و RAM با پیکاپ ۱۲۰۰، تنور بازار پیکاپ‌های کامپکت در این نقاط از دنیا را داغ کرده‌اند، خودروهایی که با موفقیت خود، فورد و هیوندای را نیز به ترتیب به عرضه موریک و سانتاکروز در آمریکای شمالی واداشتند. با این بازار داغ، بی‌دلیل نیست که شورولت نسل جدید مونتانا را در هیبت خودرویی کاملا متفاوت از دو نسل قبل آن به مصاف خودروهای ذکر شده می‌فرستد؛ آمریکایی‌ها از عاشقان پیکاپ‌های غول پیکر و فول سایز شهری هستند، ولی کمپانی شورولت تمایل به تولید و عرضه پیکاپ‌هایی با ابعاد کوچک‌تر دارد. شورولت مونتانا ۲۰۲۳ ابعاد کوچک و پیشرانه‌های جذابی دارد و مشتریان بسیاری برای داشتن یکی از آنها سر و دست می‌شکنند.

خودروسازی شورولت مونتانا مدل ۲۰۲۳ را اخیرا رونمایی کرده است که بالاتر گریزی به به مشخصات آن داشته ایم، ولی تصاویر این پیکاپ جذاب پیش‌تر منتشر شده بود (به‌طور غیر رسمی) و حالا عکس‌های رسمی آن توسط خود این خودروساز آمریکایی منتشر شده است. پلتفرم این خودرو با محصولات دیگری نظیر شورولت اونیکس، اونیکس پلاس و تراکر مشترک است و همچون خودروهایی مانند فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز روی شاسی یونی بادی تعبیه شده است. این خودرو علاوه بر آمریکا در کشور برزیل نیز عرضه خواهد شد و قرار است نیمه اول سال میلادی جدید نمونه‌هایی از آن در بازار آمریکای جنوبی به‌فروش برسد. شاید فکر کنید که مونتانا پیکاپی آفرودر است، ولی سخت در اشتباه هستید، زیرا طراحی اولیه آن بر مبنای پرفورمنس جاده‌ای بوده و در حقیقت شورولت وعده داده شاسی بلندی در قامت پیکاپ راهی بازار کند.

همان‌طور که گفتیم این خودروساز آمریکایی قصد عرضه یک آفرودر نداشته و به همین دلیل تصمیم گرفته برای محصول تازه‌وارد خود از سیستم چهار چرخ محرک استفاده نکند. از طرفی امکان سفارش دادن این آپشن برای مشتریان وجود نخواهد داشت و باید با تک دیفرانسیل بودن آن سر کنید. همه این‌ها در حالی است که رقیب سرسخت مونتانا، فیات تورو، مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است. زیر کاپوت شورولت مونتانا ۲۰۲۳ یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو تعبیه شده که با مدل تراکر مشترک خواهد بود. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۱۳۳ اسب بخار را تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به محور جلو انتقال میابد.

خودرویی که شورولت در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ مونتانا، یوتیلیتی و همچنین تورنادو در آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی عرضه کرد، چیزی فراتر از یک “سواری وانت شده” جلوه نمی‌کرد، آن هم از نوع تک‌کابین. اما در نسل سوم، شورولت هیبت یک پیکاپ دو کابین واقعی را به مونتانا داده تا در مقابل رقبای پرشمار، کم نیاورد. استفاده از پلتفرم و ساختار مشترک با شورولت ترکر که یک کراس‌اوور کوچک با تناسبات ارتفاع‌گرفته و تنومند می‌باشد نیز در رسیدن به این ژست متفاوت از قبل، بی‌تاثیر نبوده. هرچند همچون گذشته، این خودرو دارای شاسی یکپارچه با بدنه بوده، انتظار توان آفرود آنچنانی همچون پیکاپ‌های دو کابین مید و فول‌سایز از آن نمی‌رود. در ضمن، شورولت حتی بصورت آپشنال نیز مونتانا را با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نخواهد کرد، برخلاف فیات تورو که بصورت آپشنال با سیستم AWD قابل عرضه است.

تنها پییشرانه‌ای که شورولت برای مونتانا در نظر گرفته، یک واحد ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳سیلندر است که با ۱۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۶سرعته دستی و یا اتومات قابل اتصال است. این خودرو با طول بدنه ۴.۷۲متر، فضای باری با ظرفیت ۸۷۴ لیتر دارد و همین مقادیر، بیشتر آن را به رنو اوروش نزدیک می‌کند تا فیات تورو که هم طول بدنه بزرگتری دارد و هم ظرفیت بار بیشتر.

شورولت قرار است نسل جدید مونتانا را در برزیل تولید کند. شروع قیمت آن نیز در این کشور از ۱۳۴هزار و ۴۹۰ ریل می‌باشد که تقریبا برابر است با ۲۵هزار و ۸۰۰ دلار. عرضه اولین سری تولیدی Chevrolet Montana به مشتریان برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است، آنهم با با گستره‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی نظیر شش ایربگ، چراغ‌های تمام-LED، تهویه اتوماتیک، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، وای‌فای هاتسپات، OnStar و امکاناتی از این دست. خوشبختانه با ورود به کابین این خودرو به‌این نتیجه می‌رسیم که یکی از بهترین کابین‌های موجود در کلاس پیکاپ، متعلق به مونتانا ۲۰۲۳ است. فضای بار این خودرو ایزوله شده و خیال مشتریان را بابت ورود آب و گردوغبار راحت خواهد کرد. به‌عبارت بهتر می‌توان گفت صندوق بار شورولت مونتانا دست کمی از فضای صندوق بار وانت‌های معمولی ندارد (به همراه آپشن پوشش فضای بار الکتریکی).

 

گفتیم که شورولت مونتانا بر خلاف سایر پیکاپ‌های بازار آمریکا، ابعاد کوچک‌تری دارد. با این حساب طول بدنه این خودرو ۴.۷۲ متر است که از فیات تورو ۲۲ سانتی‌متر کوتاه‌تر خواهد بود. فضای بار این پیکاپ ۸۷۴ لیتر است، حال آن که ظرفیت فضای صندوق بار فیات تورو به ۹۳۷ لیتر خواهد رسید. برای مقایسه‌ی بهتر، بد نیست شورولت مونتانا ۲۰۲۳ را در برابر رنو اوروش قرار دهیم؛ چرا که ابعاد این دو خودرو نزدیک‌تر به یکدیگر است. قیمت پایه پیکاپ جدید شورولت ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار است و ظاهرا قرار نیست این خودرو در بازار آمریکا عرضه شود.

تاریخ: ۲۱  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  آغاز فروش فوق العاده لاماری ایما_دی 1401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *