اخبار و رویداد ها

معرفی مرسدس بنز AMG C63 SE

معرفی مرسدس بنز AMG C63 SE

آنچه در این خبر از نیکبخت خودرو میخوانیم، معرفی مرسدس بنز AMG C63 SE  !

در بین کمپانی های خودرو سازی دنیا همواره نام بنز در کلاس های مرسدس و بنز و… میدرخشد و در گوشه اذهان عمومی جای دارد . خدمات پس از فروش بنز ، تامین قطعات با کیفیت ، خودروهای فوق العاده به لحاظ طراحی ،  امکانات و آپشن های با کیفیت و کاربردی ، همواره خودرو سازی بنز را در صدر کمپانی های خودرو سازی جهان قرار داده است اما این کمپانی قدرتمند و خوشنام خودرو سازی  بار دیگر با تولید محصولی جدید ، چشم ها را به خود خیره کرد . این غول خودرو سازی جهان این بار با خودرویی به نام  مرسدس بنز AMG C63 SE   وارد میدان رقابت شده است که میتوان گفت با پرده برداری از این محصول و آغاز به فروش آن سهم خوبی از بازار خودرو جهان در اختیار بگیرد .

مرسدس AMG C63 SE

مشخصات فنی خودرو مرسدس بنز AMG C63 SE

با پرده برداری از خودروی مرسدس بنز AMG C63 SE به نظر میرسد انقلابی در نسل این خود ر تغییر تحولات مربوط به موتور ، محور ها ، سیستم هیبرید ، مصرف سوخت ، طراحی بدنه صورت گرفته و مجموع این تغییرات به گفته کارشناسان خودرو باعث شده تا مرسدس بنز AMG C63 SE چهار نسل رو به جلو حرکت نماید .دلایلی که از این خودرو به عنوان خودروی پیشتاز شرکت بنز نام برده میشود  طراحی در بخش موتور است ، چندی پیش شرکت بنز اعلام نمود که موتور V8   را در تولیدات خود کنار گذاشته است اما جایگزینی که برای آن در نظر گرفته اند بر روی مرسدس بنز AMG C63 SE قرار گرفت و آن را به یک خودرویی چهار سیلندر پلاگین‌ هیبریدی چهارچرخ محرک بدیل کرد که با توجه به اندازه کوچک خود قدرت بسیار زیادی برای این خودرو فراهم اورده است .

مطالعه بیشتر  کاهش سهام تویوتا بعد از فراخوان اولین خودروی برقی خود

پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژ C63 به نوعی همان مدل  M139L  است تفاوت اصلی این دو در تولید قدرتی که کارشناسان بنز آن را عددی بالغ بر  ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور اعلام نموده اند . حالا با ارائه این اعداد و ارقام موتور چهار سیلندری مرسدس بنز AMG C63 SE به قوی ترین موتور جهان تبدیل شده است . این داستان زمانی جالب تر شد که کمپانی بنز در کنار این موتور قدرتمند خبر از تعبیه موتور الکتریکی  ۲۰۴ اسب بخار داد که بر روی محور عقب قرار گرفته است . در کنار این موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخار ، مواردی مانند کنترل لغزش محدود و هم چنین گیرباکس دو سرعته مجزا قرار داده شده است .با تعبیه شده این موتور الکتریکی برروی این خودرو امکان طی مسیر تا سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت به صورت تمام الکتریک برای مرسدس بنز AMG C63 SE فراهم شده است .

گیربکس این موتور هم از سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت وارد دنده دو میشود که تمامی این امکانات در کنار هم دیگر شتاب ۳.۴ ثانیه را رای خودرو با وزن ۲۰۳۶ کیلوگرم ایجاد کرده است .با اعلام وزن ۲۰۳۶ کیلوگرمی این ابر خودرو نگرانی ها در خصوص میزان مصرف سوخت ایجاد می شود که در این بخش هم خودروسازان بنز از شاهکار خود رونمایی کردند .علی رغم این وزن بالا مصرف سوخت این خودرو ه ۷ کیلومتر در هر صد کیلومتر رسیده است که دارندگان این خودرو لوکس شرکت بنز را از هر نظر احساس راحتی داشته باشند .با گردهم آوری این موتور فوق العاده جالا کمپانی بنز با رونمایی از یک موتور ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور در جاده تولیدات خودرو هم چنان یکه تاز خواهد بود .

مرسدس بنز AMG C63 SE

طراحی ظاهری مرسدس بنز AMG C63 SE

تا اینجای خبر از تحولات اساسی این خودرو در بخش موتوری سخن گفتیم اما مرسدس بنز AMG C63 SE در بخش طراحی ظاهری هم حرفی برای گفتن دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .در طراحی ظاهری و داخلی این خودرو سعی بر آن بوده است تا در کنار مشخصات فنی فوق العاده طراحی ظاهری هم پیشرفتی برازنده این خودرو خاص داشته باشد از همین رو شرکت بنز از مرسدس بنز AMG C63 SE  یک کامپکت کار با پرفرمنس جذاب ساخته است .

این خودرو در کلاس کامپکت کارهای جذاب قرار میگیرد که روی گلگیرهای جلو در هر دو طرف دو دریچه  تهویه قرار داده شده است  که در بخش سپر جلو فضای بیشتری برای در جریان بودن هوا جهت کارایی موتور در نظر گرفته شده است .

تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

مطالعه بیشتر  توقف تولید سمند و 405/ تولید خودرو جدید اقتصادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *