آموزش و ترفند های خودروییاخبار و رویداد ها

دستیار پارک هوشمند یا اتوهلد

دستیار پارک هوشمند یا اتوماتیک 

دستیار پارک هوشمند یا اتو هلد_نیکبخت خودرو

۷ اسفند ۱۴۰۱

حتی باتجربه ترین رانندگان خودرو های شهری نیز می توانند تسلط بر پارک را چالش برانگیز بدانند. به نظر می رسد پارک کردن خودرو بسیاری از رانندگان را تا حدی می ترساند که از موقعیت ها و مکان هایی که ممکن است نیاز به پارک وسیله نقلیه خود داشته باشند، اجتناب کنند. با این حال، پارک کردن خودرو یکی از مهارت های حیاتی رانندگی است، بنابراین دلیلی ندارد تا رانندگان به دلیل عصبی بودن و نداشتن دست فرمان خوب در محلی که کار دارند نتوانند پارک کنند . دستیار پارک هوشمند فناوری است که در بسیاری از خودروهای امروزی برای از بین بردن نگرانی های راننده مرتبط با پارک موازی معرفی شده است. اگر راننده ای هستید که اغلب در سطح شهر رانندگی می کنید، موارد متعددی پیش می آید که نیاز به پارک کردن خودرو برای شما وجود داشته باشد.

اگر پارک خودرو باید در فضاهای محدود انجام شود و زمان شما کم است، وضعیت شما بدتر می شود. رانندگان بی حوصله و بوق زدن در انتظار شما برای پارک ماشینتان، تنش را بیشتر می کند. دستیار پارک هوشمند یک فناوری است که در بسیاری از وسایل نقلیه امروزی نصب شده است تا به رانندگان کمک کند تا ماشین خود را به راحتی پارک کنند. با استفاده از سنسورها، دوربین ها، سیستم های کامپیوتری و … دستیار پارک هوشمند نه تنها برای رانندگان تازه کار و عصبی، بلکه حتی برای کسانی که در پارک کردن مهارت دارند نیز مفید است. تنها کاری که راننده برای فعال کردن سیستم کمکی پارک هوشمند باید انجام دهد این است که یک دکمه را فشار دهد و خودرو با استفاده از فناوری مشابه با سیستم های جلوگیری از برخورد به فضای پارک هدایت می شود.

مطالعه بیشتر  برگزاری دور جدید مزایده خودروهای گمرک، 38 خودرو

 

کارکرد دستیار پارک هوشمند به چه صورت می باشد

دستیار پارک هوشمند یک وسیله نقلیه به گونه ای است که راننده به حداقل ۲ متر فضای اضافی نیاز دارد تا به طور ایمن و مناسب عمل پارک کردن انجام شود. در حال حاضر، استفاده از سیستم کمک پارک هوشمند به این معنا نیست که رانندگان به طور کلی می توانند وسایل نقلیه خود را در حالت خلبان خودکار رها کنند، دستان خود را جمع کنند و از این تجربه لذت ببرند، این سیستم برای «کمک» به راننده و جایگزینی نقش او طراحی شده است. در حالی که سیستم کمک پارک هوشمند مانور ایمن وسیله نقلیه را در محل پارک انجام می دهد، راننده باید کنترل هایی مانند ترمز و دنده عقب را اعمال کند. با این حال، سرعت آرام خودرو تنها حرکتی است که برای مانور دادن ایمن خودرو به فضای پارک لازم است. به محض فعال شدن سیستم کمکی پارک هوشمند، بلافاصله تمام محاسبات مورد نیاز را انجام می دهد (هر گونه مانع مشاهده شده را از طریق دوربین ها و سنسورها شناسایی می کند) و شروع به کنترل سیستم فرمان می کند. این دوربین ها و حسگرها به عنوان فرستنده و گیرنده عمل می کنند، سیگنال ها توسط وسیله نقلیه ای که از اجسام مجاور باز می گردد، مخابره می شود و به دنبال آن، کامپیوتر فاصله چنین اشیایی را از خودرو محاسبه می‌کند. راننده باید در کنار وسیله نقلیه پارک شده در مقابل جای خالی پارک به جلو بکشد و سیستم زمان مناسب را برای عقب کشیدن نشان می دهد سپس از راننده خواسته می شود که خودروی خود را در حالت معکوس قرار دهد و پای خود را از روی پدال ترمز راحت کند تا خودرو بتواند به آرامی به سمت عقب حرکت کند. سیستم فرمان، تحت کنترل سیستم کامپیوتری سواری، برای جلوگیری از برخورد با موانع مجاور به چپ یا راست می چرخد ​​و خودرو به دقت در محل پارک مانور می دهد.

هنگامی که وسیله نقلیه تا حد امکان به فضای پارک منتقل شد، سیستم مجدداً به راننده سیگنال می دهد که پدال ترمز را فشار دهد، به حالت رانندگی برگردد و دوباره ترمز را خاموش کند، سپس، با یک حرکت رو به جلو، یک تنظیم نهایی در فضا انجام می شود که پس از آن سیستم به راننده سیگنال می دهد که وسیله نقلیه را با استفاده از ترمزهای پایی و دستی پارک کند. علاوه بر این که به رانندگان کمک می کند تا با بدترین کابوس خود با اعتماد به نفس رو به رو شوند، یک سیستم کمک پارک هوشمند هم چنین به نگه داشتن وسیله نقلیه گران قیمت آن ها در بهترین شرایط کمک می کند. پارک خودرو اغلب خراش های زشت و پرهزینه ای را بر روی خودرو، حتی خودروهای پارک شده کنار خودرو شما بر جای می گذارد. با کمک سیستم کمکی پارک هوشمند می توان از چنین دردسرهای غیر ضروری ای جلوگیری کرد. در نهایت، ازدحام ترافیک یکی از مسائل مهمی است که شهرهای سراسر جهان، به ویژه شهرهایی که متراکم هستند، با آن مواجه هستند. هیچ شهری نمی تواند بدون برخورد با رانندگانی که به دلیل مانورهای پارک ناموفق خودرو خیابان ها را مسدود می کنند، با مسائل ترافیکی مقابله کند. کمک پارک هوشمند با کمک به رانندگان برای پارک بهتر خودرو، ایمن تر و سریع تر به شهرها در مقابله با تراکم ترافیک کمک می کند.

 

دستیار پارک هوشمند یا اتو هلد_نیکبخت خودرو

سیستم دستیار پارک هوشمند اولین بار توسط چه شرکتی تولید شد

سیستم کمکی پارک هوشمند (IPAS) که با نام سیستم راهنمایی پارک پیشرفته (APGS) برای مدل های تویوتا در ایالات متحده نیز شناخته می‌شود، اولین سیستم پارک خودکار تولیدی است که توسط شرکت تویوتا موتور در سال ۱۹۹۹ در ابتدا برای مدل های هیبریدی پریوس و لکسوس در بازار ژاپن توسعه یافت. این فناوری به رانندگان در پارک کردن وسیله نقلیه خود کمک می کند. در وسایل نقلیه مجهز به IPAS، از طریق صفحه نمایش داخل داشبورد و دکمه های کنترل، خودرو می تواند با ورودی کمی از کاربر خود را به فضای پارکینگ هدایت کند. اولین نسخه از سیستم در پریوس هیبرید فروخته شده در ژاپن در سال ۲۰۰۳ مستقر شد. در سال ۲۰۰۶، یک نسخه ارتقا یافته برای اولین بار در خارج از ژاپن در سدان لوکس لکسوس LS عرضه شد، که فناوری پارک خودکار را در میان دیگر اختراعات جدید تویوتا به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۰۹، این سیستم در نسل سوم پریوس فروخته شده در ایالات متحده در آسیا و اروپا ظاهر شد، فناوری پارک به عنوان سیستم هوشمند کمک پارک برای هر دو مدل لکسوس و تویوتا به بازار عرضه شد، در حالی که در ایالات متحده نام  این سیستم راهنمای پارک پیشرفته تنها نام دارد که برای سیستم لکسوس استفاده می شود .

 

مطالعه بیشتر  فروش دایون Y5 از امروز 26 تیرماه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *