اخبار و رویداد ها

طراحی کراس اوور و ون بر اساس پلتفرم خودرو برقی NEVA روسیه

در همایش بین‌المللی گاز در سن پترزبورگ روسیه، شرکت Almaz-Antey سازنده پدافند هوایی S-400 از دو مدل خودرو الکتریکی رونمایی کرد که می‌توانند بر اساس پلت فرم NEVA تولید شوند. این شرکت که در حقیقت یک کنسرسیوم نظامی-صنعتی در روسیه است در غیاب شرکت‌های بین‌المللی در روسیه برای پر کردن خلا تولید خودروهای جدید با مدل E-NEVA وارد عمل شده است.

یکی از خودروهای جدید Almaz-Antey یک کراس اوور کوپه شکل است. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که این همان خودروی آفرودیی E-NEVA است که در تابستان امسال نشان داده شد، با این حال، علاوه بر خط سقف شیب‌دار، قسمت جلو نیز کمی متفاوت شده است. این امکان وجود دارد که E-NEVA معمولی با تغییر شکل ظاهری به این کراس اوور کوپه تبدیل شود اما تاکنون برای این کراس‌اوور کوپه نامی انتخاب نشده است.

مدل دوم نشان داده شده در این همایش، یک ون الکتریکی بوده و با خطوطی که یادآور لادا لارگوس است. این مدل نیز که هنوز نامی برای خود ندارد و از نظر ظاهری کاملاً مدرن است، به خصوص شکل خاص پنجره عقب و خطوط پنجره که در درهای عقب ادامه پیدا کرده است، نظرها را به خود جلب می‌کند.

نمای جلویی خودروها شبیه به مدل قبلی و به همان سبک طراحی دیگر خودروهای ساخت شرکت Almaz-Antey است. مشخصات فنی احتمالی خودروهای الکتریکی جدید هنوز فاش نشده است.

همانطور که می‌دانید کراس اوور E-NEVA سال گذشته معرفی شد و مدل آفرودی آن نیز در ماه ژوئیه با حضور وزیر صنعت و تجارت روسیه دنیس مانتوروف رونمایی شد. این خودرو بر اساس پلت فرم اصلی NEVA، توسعه یافته توسط کارخانه Obukhov، که از زیر مجموعه‌های کنسریوم Almaz-Antey است، ساخته شده است.

 

کراس برقی E-NEVA از لحاظ پیشرانه از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۸۲۴ نیوتن متر بهره می‌برد و شتاب چشمگیر و فوق العاده صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه را ثبت می‌کند و حداکثر سرعت خودرو برقی E-NEVA به ۱۹۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ظرفیت باتری این کراس اوور برقی روسی به صورت رسمی هنوز فاش نشده است اما در رونمایی سال گذشته حدود ۹۰ کیلووات ساعت اعلام شده است و با یک بار شارژ توان پیمایشی حدود ۴۶۳ کیلومتر را دارا است.

مطالعه بیشتر  قیمت خودرو امروز چهارم مهر ۱۴۰۱/ آیا ثبات قیمتی ادامه دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *