اخبار و رویداد ها

چه سیستم صوتی‌ای برای ماشینم بخرم؟

چه سیستم صوتی‌ای برای ماشینم بخرم

در این مقاله از نیکبخت خودرو ترکیب بندی سیستم صوتی ماشین را بر اساس سلیقه ی خود یاد میگیریم. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

در ابتدا به چند سوال متداول در این زمینه جواب بدیهم:

۱. سیستم صوتی خودرو شامل چه قسمت هایی است؟
این سیستم‌‌ها دارای بخش‌‌های مختلفی هستند که ساب ووفر، آمپلی فایر، بلندگو، رادیو پخش و تیوتر و سوپر تیوتر می‌‌باشند.
۲. آیا خرید ساب ووفر و آمپلی فایر ضروری است؟
برای افرادی می‌ خواهند سیستم صوتی حرفه‌ ای داشته باشند، ضروری می‌ باشد. اما داشتن بلندگو ماشین و رادیو پخش برای یک سیستم صوتی معمولی کفایت می‌ کند.
۳. چطور سیستم صوتی مناسبی انتخاب کنیم؟
در اولین قدم برای این کار باید بودجه خود را مشخص نمایید و سپس با افرادی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید.
۴. آیا خودمان توانایی بستن یک سیستم صوتی خودرو حرفه‌ ای را داریم؟
برای بستن سیستم صوتی مناسب برای خودرو نیاز به تخصص و تجربه خواهید داشت. در صورتی که اطلاعاتی راجع به این کار ندارید بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید.
۵. قیمت بهترین سیستم‌ های صوتی خودرو چقدر است؟
قیمت نهایی سیستم صوتی خودرو بستگی به نوع سیستم و انتظارات شما دارد و می‌ تواند متفاوت باشد.

مطالعه بیشتر  آخرین خبر از سهمیه‌ بندی جدید بنزین

ترکیب بندی درست رادیو پخش و باند

ماشین باز‌ها دوست دارند که سیستم صوتی پرقدرت و با کیفیتی داشته باشند. از همین رو باید از ترکیب درست رادیو پخش، باند، آمپلی فایر و ساب ووفر استفاده کنند. در ادامه ترکیب بندی‌ های مختلف سیستم صوتی خودرو را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

• ترکیب ساب ووفر، آمپلی فایر، سوپر تیوتر، باند میدرنج و ضبط:

به این سیستم ها، سیستم های کامپوننت میگویند. در اینجا شما میتوانید سیستم بسیار حرفه ای داشته و بسته به سلیقه ی خود، صدا بگیرید. در این سیستم ها باید حداقل از دو آمپلی فایر استفاده کنید، یک آمپلی فایر مونو برای ساب ۱۲ یا ۱۵ اینچتان که دو کویل است و یک آمپلی فایر دو تا چهار کانال برای بلندگو های روی طاقچه.
اگر فرضا آمپلی فایر ۴ کانالی دارید که روی هر کانال ۲ اهم جواب میدهد، میتوانید از دو کانال برای اتصال به ۴ عدد میدرنج ۶. ۵اینچ، ترکیبی از ۶. ۵ اینچ و ۸ اینچ، و یا میدباس و میدرنج، استفاده کنید و دو کانال دیگر را برای تیوتر ها بگذارید. اگر از سیستم های کامپوننت نیمه حرفه ای استفاده میکنید میتوان از دوکانال بریج برای ساب و دو کانال دیگر برای تیوتر ها و میدرنج ها استفاده کنید.

• ترکیب آمپلی فایر، ساب ووفر، بلندگو ماشین و رادیو پخش:

در این سیستم ها نیازی به استفاده از ساب و آمپلی فایر بسیار قوی نیست چون بحث سر داشتن حجم صدایی دلنشین به همراه کیفیت و پاسخ فرکانسی با است، نه داشتن قدرت بسیار بالا.
برای انتخاب ساب ووفر مناسب، سابی را انتخاب کنید که فرکانس های زیر ۸۰ هرتز را به خوبی پخش میکند. ساب های ۱۲ اینچ تک کویل برای این کارها بسیار مناسب هستند چون اگر میخواهید از ساب دو کویل استفاده کنید باید یک آمپلی فایر مونوی دیگر مخصوص ساب، به سیستم اضافه کنید که هزینه بر خواهد بود و همچنین، صدای بیس بیش از حد خواهید داشت که عذاب آور است.

• ترکیب آمپلی فایر، باند و رادیو پخش:

در اینجور سیستم ها، نیاز به باند های کواکسیال مرغوبی همانند کنوود ۷۱۸ یا هر باند حرفه ای دیگری که صدایش را دوست دارید، میباشد و یک آمپلی فایر دو کانال با قدرت نسبتا پایین، یا یک آمپلی فایر چهار کانال اگر از ۴ عدد باند استفاده میکنید یا بعدا میخواهید ساب نیز اضافه کنید.
اگر میخواهید باند هایتان زود نسوزد، سراغ برند های متفرقه نروید. حواستان باشد اصلا از میدرنج و تیوتر اضافه در این سیستم ها استفاده نکنید که صدا سردرد آور خواهد بود(مورد داشتیم همکاران گرامی، تنها از میدرنج و تیوتر یا فولرنج استفاده کرده بودندقضاوت با خودتان)در این سیستم ها نیز تقویت اسپیکر های جلو نیز فراموش نشود، میتواند از بلندگو های کامپوننت یا کواکسیال استفاده کنید.

• ترکیب باند و رادیو پخش:

بسیاری از افراد، دوست دارند که دستکاری زیادی در سیستم فابریک خود نبرند. در این موارد، تنها به خرید یک پخش با کیفیت و بلندگو های بهتر از نمونه های فابریک، بسنده میکنند. در این سیستم ها، ممکن است در بسیاری از خودرو های جدید، پخش نیز دارای کیفیت قابل قبول برای چنین سیستم ساده ای باشد پس میتوان از خرید پخش نیز صرف نظر کرد. در این سیستم ها، آمپلی فایری وجود ندارد پس تا حد ممکن از خریدن باند های برند و گران قیمت، صرف نظر کنید، مگر آنکه بعدا بخواهید آمپلی فایری به سیستم اضافه کنید.
در این سیستم ها، از تمامی قسمت هایی که در خودرو برای بلندگو ها تعبیه شده است استفاده کنید. برای مثال، خودروی پژو ۴۰۵ یا پارس، دارای یک ووفر روی رودری جلو و یک تیوتر روی داشبورد است. پیشنهادی که من می‌دهم، این است که بلندگوی داخل درب آنرا با یک بلندگوی کواکسیال (دارای تیوتر) تعویض کنید و به تیوتر های داشبورد یا روی درب، هم دست نزنید.

حالا بریم چند نمونه خودروی لوکس جهانی را با سیستم صوتی حرفه‌ای بررسی کنیم

• آکورا برند خودروسازی لوکس ژاپنی با سیستم صوتی ELS:

سیستم صوتی ELS بر روی آکورا بهترین کیفیت صدا را دارد. آکورا در محصولات خود از یک سیستم صوتی قدرتمند ۶ کانال بهره می‌گیرد. این سیستم صوتی توسط مهندس آلمانی الیوت اشنایدر (برنده جایزه گرمی) ساخته شده است. منتقدین می‌گویند که تفکیک صدا به معنی واقعی آن، در آکورا اتفاق میافتد چرا که از هر گوشه ی خودرو آوایی کاملا مستقل به گوش می رسد.

• وایپر با ۱۸ اسپیکر از هارمن کاردن:

این سیستم صوتی به قدری قدرتمند است که هر زمانی بخواهید می توانید خودتان را در میان امواج این ۱۸ عضو هارمن کاردن غرق کنید

• سیستم صوتی بوز روی بنز میباخ:

در برخی محصولات Bose بیشتر از کیفیت، تنها نام برند با چاشنی کمی بیس سنگین تر به چشم می خورد. اما بوز میباخ اینگونه نیست و تمام توقعات آوایی هر انسانی را برآورد می کند.

• سیستم بنگ اند اولافسن در استون مارتین

حجم صدای بسیار بالا با کیفیت بالای اسپیکر در استون مارتین یکی از مشخصه های قابل توجه این خودرو هست. به لطف اسپیکر های قدرتمند آن هیچ صدایی از موتور V12 آن شنیده نمی شود.

• سیستم نعیم در بنتلی

تصور کنید که درون یک بنتلی مولسان، ۲۰ اسپیکر با ۲۲۰۰ وات توان جای گرفته. گویی خالقان بنتلی قصد داشته اند سالن اپرای بایرویت وی را در یک خودرو پیاده کنند. نعیم بهترین خالق بریتانیایی سیستم های صوتی است.

در نهایت کیفیت بهتر و بالاتر از مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب است. سیستم‌های صوتی که مجهز به اکولایزر هستند بهترین کیفیت صدای ممکن را به شما هدیه می‌دهند. این مورد باعث می‌شود که ابعاد جدیدی از موسیقی را درک کنید که تجربه تازه‌ای برای شما خواهد بود. هر چه کیفیت سیستم شما بیشتر و بهتر باشد ظرافت و قدرت بیشتری در کاهش نویز و ارائه صدای با کیفیت و خالص خواهد داشت.

مطالعه بیشتر  مزایای خرید و فروش خودرو ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *