اخبار و رویداد ها

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

مقایسه اسپورتیج و توسان

در این مقاله در مورد مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان صحبت خواهیم کرد. امروز می خواهیم با بررسی دو خودروی پرطرفدار اسپورتیج و توسان به شما راهنمایی های لازم در انتخاب مناسب را اعمال کنیم تا شما عزیزان را با این دو خودرو آشنا کنیم، تیم تخصصی نیکبخت خودرو قصد دارد با این مقایسه ها به شما کمک کند تا در انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید،

 

همچنین شما می توانید برای خرید و یا فروش خودرو  خود به سایت ما مراجعه کنیدو کارشناسان تیم نیکبخت خودرو  در زمینه فروش و یا خرید بهترین راهنمایی ها  به شما می کنند.همچنین می توانید جهت دریافت قیمت خودروی توسان کارکرده و اسپورتیج کارکرده با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد خرید و یا فروش دارید به  بخش خرید و فروش به سایت نیکبخت خودرو سری بزنید.

دو شاسی بلند جمع و جور که همچنان از محبوب ترین خودروهای بازار هستند و برای این محبوبیت دلایل خوبی هم دارند. امکانات و ویژگی‌های زیاد، عملکرد خوب و اندازه ایده آل برای اکثر خریداران.بر کسی پوشیده نیست که هیوندای و کیا قطعات و آپشن‌های مشترک زیادی بین خودروهای خود دارند، اما چند تفاوت قابل توجه بین توسان و اسپورتیج وجود دارد که در این مقاله از نیکبخت خودرو به آنها اشاره خواهیم کرد.

تفاوت کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

ما هر دو SUVs را در ۸ دسته مقایسه می‌کنیم تا یک برنده را انتخاب کنیم و اگر می‌خواهید بین این دو شاسی‌بلند یکی را انتخاب کنید، به شما کمک می‌کنیم آگاهانه تصمیم به خرید بگیرید.

 راحتی کابین

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج به عنوان دو SUVs ، پنج سرنشین در دو ردیف را در خود جای می‌دهند. مسافران در هر دو خودرو صندلی‌های راحتی دارند، اما توسان گزینه‌ای است که فضای بیشتری را ارائه می‌دهد. البته که جای تعجب نیست، زیرا توسان مدل ۲۰۲۲ به طور کامل بازطراحی شد و اندازه‌اش افزایش یافت.در مقایسه با اسپورتیج، توسان ۹.۶ فوت مکعب حجم سرنشین بیشتری دارد. نتیجه این که فضای سرنشین جلو و عقب بیشتر، فضای پای عقب بیشتر، فضای شانه جلو و عقب بیشتر است. توسان با فضای داخلی بیشتری نسبت به اسپورتیج، نشیمن راحت تری دارد.

برنده: هیوندای توسان 

فرق اسپورتیج و توسان

صندوق عقب (فضای بار)

با طراحی مجدد اندازه توسان افزایش یافت و در نتیجه ظرفیت حمل بار بیشتر شد. در پشت صندلی‌های عقب، توسان فضای بار تا ۳۸.۷ فوت مکعب را ارائه می‌کند. با خواباندن صندلی‌های عقب، توسان مجموعاً ۷۴.۸ فوت مکعب فضای بار دارد.اسپورتیج تا ۳۰.۷ فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی‌های عقب و با خواباندن صندلی های عقب ۶۰.۱ فوت مکعب فضای بار ارائه می‌دهد.هر دو SUV دارای دهانه بار وسیع و درب بالابر برقی هستند تا بارگیری محموله در عقب را آسان‌تر کنند.

برنده: هیوندای توسان 

فرق کیا اسپورتیج و توسان

کیفیت متریال داخلی

توسان و اسپورتیج هر دو دارای فضای داخلی باکیفیت هستند و هر دو با ترکیبی از مواد سطح بالا و پلاستیک های نرم و لطیف ارائه می‌شوند. توسان اما برنده این رده است زیرا زیبایی بصری بیشتری ارائه می‌دهد و طراحی داخلی آن بسیار مدرن تر و مجلل تر است. مسافران توسان متوجه خواهند شد که فضای داخلی SUV ساکت‌تر از اسپورتیج است. هیوندای نسبت به کیا اسپورتیج عایق بیشتری را به توسان می‌افزاید و در نتیجه کابینی دارد که در تمام سرعت‌ها بی‌صدا می‌ماند.

برنده: هیوندای توسان 

فرق اسپورتیج و هیوندای توسان

آپشن‌ ها و امکانات

در این بخش از مقاله مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان به آپشن ها و امکانات این دو ماشین خواهیم پرداخت. توسان دارای لیست گسترده ای از ویژگی‌های استاندارد است که شامل صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو، شش بلندگو، دو پورت USB و بلوتوث می‌شود. توسان را می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، خوشه ابزار دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، ناوبری، سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو و پد شارژ بی‌سیم مجهز کرد. اسپورتیج پایه دارای صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، یک پورت USB و شش بلندگو است. این SUV با صفحه نمایش اطلاعات ۴.۲ اینچی، سیستم صوتی Harman Kardon با هشت بلندگو، پد شارژ بی سیم و ناوبری در دسترس است.

برنده: هیوندای توسان 

فرق کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

شتاب

در حالی که کیا اسپورتیج یکی از گزینه‌های قدیمی‌تر در این کلاس است، یکی از قوی‌ترین موتورهای موجود در این سگمنت را دارد. اسپورتیج به صورت استاندارد با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری عرضه می‌شود که ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. موتور پایه عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ موجود که ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد، شتاب بسیار سریع تری دارد.هیوندای توسان را با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌کند که ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد. در حالی که موتور به اندازه کافی برای استفاده روزانه، شاسی بلند را از خط خارج می کند، قدرت ضربه زدن یا عبور آن به اندازه موتور توربوشارژ موجود اسپورتیج نیست.

برنده: کیا اسپورتیج

مقایسه اسپورتیج و توسان

سوخت

هیوندای توسان به لطف موتور استاندارد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت بهتری نسبت به اسپورتیج دارد. توسان ۹لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۷لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه امتیاز EPA دریافت می‌کند. با استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک، مصرف سوخت به ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۸.۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر در بزرگراه کاهش می یابد.

 

اسپورتیج دارای ارقام مصرف سوخت ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه برای مدل های با دیفرانسیل جلو و موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری استاندارد است. با سیستم چهار چرخ متحرک، مصرف سوخت به ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه کاهش می‌یابد. موتور توربوشارژ موجود اسپورتیج می‌تواند سرعت ۲۰/۲۸ مایل بر گالن در شهر/بزرگراه با دیفرانسیل جلو و ۱۹/۲۴ مایل بر کیلوگرم در شهر/بزرگراه با سیستم چهارچرخ متحرک داشته باشد.

برنده: هیوندای توسان 

مقایسه کیا اسپورتیج و توسان

سواری و هندلینگ

هر دو SUV سواری راحت دارند. توسان و اسپورتیج حتی در جاده های پر از دست انداز هم تعادل خود را کامل حفظ میکنند. سیستم تعلیق مناسب در هر دو SUV رانندگی راحت روزانه را به همراه دارد.فرمان هردو ماشین بازخورد خوبی دارد و در عین حال نرم است، در حالی که فرمان سبک و نرم باعث می‌شود شاسی‌بلندها به راحتی در پارکینگ‌ها و جاده‌های شهری باریک حرکت کنند.

برنده: تساوی

مقایسه اسپورتیج و هیوندای توسان

ایمنی

هر دوی این شاسی بلندهای دارای آخرین ویژگی های ایمنی هستند، اگرچه لیست توسان بزرگتر است و ویژگی های پیشرفته تری دارد. علاوه بر این، توسان نمرات بهتری در تست تصادف نسبت به اسپورتیج دارد که آن را به برنده واضح این رده تبدیل می کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها به توسان ۲۰۲۲ رتبه کلی چهار ستاره را با پنج ستاره در تست تصادف کناری و چهار ستاره در تست تصادف از جلو و واژگونی داده است. در تست تصادف انجام شده توسط موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه، توسان به عنوان بهترین انتخاب ایمنی نامگذاری شد. این SUV در هر شش تست تصادف رتبه خوبی را به دست آورد  در آزمایش NHTSA به اسپورتیج ۲۰۲۲ رتبه بندی ایمنی کلی با پنج ستاره در تست تصادف کناری و چهار ستاره در تست تصادف از جلو و واژگونی داده شده. این شاسی‌بلند جایزه بهترین انتخاب ایمنی را از سوی IIHS دریافت کرد و در همه دسته‌ها به جز تست تصادف جانبی، رتبه خوبی را کسب کرد.

برنده: هیوندای توسان 

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج شاسی بلندهای جمع و جور خوبی هستند. طراحی مجدد هیوندای برای توسان ۲۰۲۲ فضای داخلی جادار و ویژگی‌های با تکنولوژی بالا را به ارمغان می‌آورد، در حالی که همچنان یک پیشرانه کارآمد و سواری راحت را ارائه می‌دهد. توسان برنده واضح این مقایسه است.در حالی که توسان در این مقایسه برنده است، اما اسپورتیج هم نقاط مثبت خود را دارد.

اسپورتیج نسبت به توسان مقرون به صرفه‌تر است و به لطف موتور توربوشارژ موجود، شتاب بهتری ارائه می‌دهد. هر دو SUV گزینه های خوبی در بخش کراس اوورهای کامپکت هستند، اما هیوندای توسان ۲۰۲۲ برنده این مقایسه و گزینه ی برتر ماست.شما کدام یکی را ترجیح می‌دهید؟

مطالعه بیشتر  بی وای دی seal، رقیب اصلی تسلا مدل 3 در اروپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *