اخبار و رویداد ها

بی وای دی seal، رقیب اصلی تسلا مدل ۳ در اروپا

بی وای دی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان است که شهرت قابل توجهی در چین دارد. این برند اکنون با مدل بی وای دی Seal وارد بازار اروپا شده است تا تسلا مدل ۳ را به چالش بکشد. بی وای دی برنامه دارد تا نخستین خودروها را در پایان ماه جاری میلادی به مشتریان تحویل دهد. تاکنون بیش از ۶۰ هزار پیش سفارش برای بی وای دی Seal در اروپا ثبت شده است.
سبک طراحی بدنه بی وای دی Seal از مدل مفهومی اقیانوس X این برند الهام گرفته است و بی وای دی نیز زبان طراحی خود را طراحی اقیانوسی می‌نامد. طول این خودرو ۴۸۰۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۷۵ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۶۰ میلی‌متر است. از نظر ابعاد و اندازه، بی وای دی Seal با تسلا مدل ۳ مشابهت بسیاری دارد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو
Seal براساس پلتفرم نسل سوم بی وای دی ساخته شده است. پیش از این مدل‌های بی وای دی دلفین و یوان پلاس براساس این پلتفرم ساخته شده بودند و Seal سومین خودرو از این خانواده است. دو پکیج باتری برای BYD Seal ارائه شده است که شامل ۶۱.۴ کیلووات ساعتی مدل پایه و ۸۲.۵ کیلووات ساعتی سایر مدل‌ها هستند.
مدل پایه بی وای دی Seal دیفرانسیل عقب است و تنها یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت روی محور عقب این خودرو نصب شده است. شتاب صفر تا صد این تیپ ۵.۷ ثانیه است و برد آن نیز حدود ۵۵۰ کیلومتر خواهد بود.
مدل بلند برد بی وای دی Seal به موتوری با ۳۰۸ اسب‌بخار مجهز است که این موتور نیز روی دیفرانسیل عقب قرار دارد. شتاب صفر تا صد این نسخه ۵.۹ ثانیه است و برد آن نیز مطابق چرخه CLTC حدود ۷۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.
قوی‌ترین مدل بی وای دی Seal پرفورمنس نام دارد که به دو موتور الکتریکی با ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت مجهز است. شتاب صفر تا صد این تیپ ۳.۸ ثانیه و حداکثر برد آن ۶۵۰ کیلومتر است. بی وای دی تایید کرده است که Seal در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ از طریق گروه فروشنده اروپایی Hedin Mobility در آلمان و سوئد به فروش می رسد . این خودروساز چینی می‌گوید انتظار دارد تا مدت کوتاهی پس از آن تحویل به سایر کشورهای اروپایی آغاز شود.

مطالعه بیشتر   روش های فروش ماشین پول لازم

طراحی بی‌وای‌دی Seal

طراحی بی‌وای‌دی سیل از کانسپت Ocean X الهام گرفته که در سپتامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد.
این خودرو با هدف رقابت با تسلا مدل ۳ عرضه شده و حتی ابعاد بدنه آن که در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب ۴.۸، ۱.۸۷۵، ۱.۴۶ و ۲.۹۲ متر اعلام شده، با رقیب آمریکایی مورد مقایسه قرار گرفته و در تمام بخش‌ها به ترتیب ۱۰۶، ۲۶ ، ۱۷ و ۴۵ میلی‌متر بزرگتر از تسلا مدل ۳ است.
بی‌وای‌دی سیل از نظر طراحی دارای یک منحنی آرام و نرم است. چراغ‌های جلوی باریک، چهره آن را شبیه یک موجود دریایی کرده است. از نظر ساختاری، این خودرو را می‌توان در کلاس سدان‌های کوپه قرار داد. با مخفی کردن دستگیره‌های در و چرخ‌های کم‌مقاوت در برابر باد، حس پویایی در سیل به خوبی اجرا شده است.

کابین و امکانات بی‌وای‌دی Seal

فضای کابین بی¬‌وای¬دی سیل با ترکیبی از رنگ‌های آبی، مشکی و خاکستری طراحی شده و مواد مختلف از جنس چرم و آلکانترا در آن بکار رفته است.
یکی از نکات جالب در این خودرو، قرارگیری دستگیره داخلی درها بر روی بلندگوهای سیستم صوتی است. بد نیست بدانید که سیستم صوتی سیل نیز از برند دانمارکی Dynaudio تامین شده است.
فرمان سه شاخه D کات، تاحدی یادآور فرم دم ماهی است. دوخت آبی روکش فرمان هم این احساس را تقویت می¬‌کند. غیر از نمایشگر پشت آمپر، یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی لمسی با قابلیت چرخش هم در میانه داشبورد نصب شده، که از محصول دیگر خودروساز چینی یعنی Destroyer 05 به عاریت گرفته شده است.
اهرم تعویض دنده از جنس پلاستیک شفاف، دو محل شارژ بی‌سیم، دو جالیوانی و چند دکمه که در فرمی دایره‌¬وار در کنسول میانی جای گرفته، از دیگر ویژگی‌های فضای کابین بی‌¬وای¬‌دی سیل به شمار می¬‌آید.

مطالعه بیشتر  نحوه پیگیری کارت خودرو به دو روش آنلاین و کد دستوری

مشخصات فنی بی‌وای‌دی Seal

گفته می‌شود برد پیمایشی بی‌وای‌دی سیل چیزی معادل ۷۰۰ کیلومتر در صورت استفاده از قابلیت ولتاژی بالای ۸۰۰ ولت است. سیل در خط تولید چانگژوی شرکت بی‌وای‌دی با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار دستگاه و فروش ماهانه ۵۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.
پلتفرم این خودرو، قابلیت پیمایش تا ۱۰۰۰ کیلومتر را نیز برای آن به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود موتور الکتریکی سیل با انتقال نیرو به هر چهار چرخ باعث ثبت شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه‌ای برای آن می‌شود. جالب است بدانید این خودرو با شارژ سریع ۵ دقیقه‌ای می‌تواند ۱۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد
این خودرو در سه نسخه عرضه خواهد شد: دو مدل تک-موتور دیفرانسیل عقب با قدرت ۲۰۴ یا ۳۱۳ اسب¬‌بخار و یک مدل چهارچرخ محرک با دو موتور به قدرت ۲۱۸ و ۳۱۳ اسب¬‌بخار در محورهای جلو و عقب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *