اخبار و رویداد ها

با مزدا ۳ هاچ بک ۲۰۲۳ آشنا شوید!

با مزدا ۳ هاچ بک ۲۰۲۳ آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به بررسی خودروی فوق العاده مزدا ۳، شما علاقه مندان به این خودرو برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با تیم تخصصی نیکبخت خودرو  همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مدل ۲۰۲۳ از مزدا ۳ رونمایی شد. این مدل با تغییراتی در نمای بیرونی و بخش فنی آمده تا بیش از پیش رقبای خود را به چالش بکشد. نکته جالب توجه اینکه این خودرو با قیمت پایه ۲۲,۵۵۰  دلار (معادل تقریبا ۶۷۵ میلیون تومان) ارزش خرید بالایی داشته و یک گزینه جذاب برای افرادی است که خواهان خودرویی مناسب با بودجه نسبتا پایین هستند.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

نسخه پایه از مدل ۲۰۲۲ و پایین‌تر مزدا ۳ با کد ۲.۰ شناخته می‌شد. این نسخه در زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری Skyactiv-G با توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و برای مشتری ۲۱,۱۵۰ دلار آب می‌خورد. اما در مدل ۲۰۲۳ نسخه پایه با نام ۲.۵ S به فروش خواهد رسید.

مطالعه بیشتر  افزایش قیمت مدل های چینی تسلا

مجله ماشین نیکبخت خودرو

این نسخه در زیر کاپوت خود یک موتور ۲.۵ لیتری Skyactiv-G تنفس طبیعی دارد. این موتور ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با قبل قدرت این موتور ۵ اسب بخار افزایش یافته و مزدا تاکید دارد که این افزایش لزوما در گرو استفاده از بنزین با اکتان بالا نیست.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

به گفته مزدا تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها در موتور ۲.۵ لیتری این شرکت بهبود پیدا کرده، به همین خاطر در برخی سناریوهای معین راندمان آن بهتر از قبل است. به لطف این ویژگی مصرف سوخت مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ کاهش یافته و حالا در هر صد کیلومتر ترکیبی ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌شود. این رقم در صد کیلومتر شهری و جاده‌ای به ترتیب ۸.۴ و ۶.۳ لیتر اعلام شده است. برای اینکه درک بهتری داشته باشید، باید بگوییم مزدا ۳ مدل ۲۰۲۲ در هر صد کیلومتر شهری، جاده‌ای و ترکیبی به ترتیب ۹، ۷.۸ و ۶.۷ لیتر است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسخه پایه از مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ در اتاق سدان قیمتی برابر با ۲۲,۵۵۰ و در اتاق هاچبک قیمتی برابر با ۲۳,۵۵۰ دلار دارد. با این ارقام باید گفت که حالا مدل پایه از خودروی پرطرفدار ژاپنی ۱,۴۰۰ دلار گران‌تر شده است. البته باید این را نیز در نظر گرفت که در ازای افزایش قیمت، مشتریان موتور قدرتمندی را دریافت می‌کنند.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

مزدا تصمیم گرفته تریم میانی ۲.۵ S Carbon Edition را در نسخه هر چهار چرخ محرک عرضه کند. این تریم در اتاق سدان ۲۷,۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و با رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، رنگ بدنه خاکستری موسوم به Polymetal و قاب مشکی براق آینه‌ها قابل شناسایی است. روکش چرمی و قرمز صندلی‌ها و همچنین سیستم صوتی با کیفیت Bose با ۱۲ اسپیکر از دیگر مشخصات قابل ذکر این تریم میانی هستند. ناگفته نماند اتاق هاچبک هزار دلار قیمت بیشتری دارد، ضمن اینکه ارقام مذکور مربوط به نسخه‎‌های دیفرانسیل جلو هستند، در صورت سفارش سیستم انتقال قدره به هر چهار چرخ، ۱۴۰۰ دلار به قیمت‌ها افزوده می‌شود.

در مدل‌های توربو موتور ۲.۵ لیتری Skyactiv-G 2.5 قدرت موتور به ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۳۳ نیوتن متر می‌رسد، البته در صورتی که باک با بنزین اکتان بالا پر شود. قیمت تریم ۲.۵ Turbo که فقط در اتاق هاچبک به فروش خواهد رسید، ۳۳۴۵۰ دلار تعیین شده؛ بالاترین یا به اصطلاح فول‌ترین تریم مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ هم Turbu Premium Plus نام دارد و برای خرید آن در اتاق سدان باید ۳۵ هزار دلار و در نسخه هاچبک باید ۳۵۳۰۰ دلار کنار گذاشت. گفتنی است پای هاچبک مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ از پاییز پیش رو به نمایندگی‌های فروش کمپانی در ایالات متحده باز خواهد شد. فروش اتاق سدان هم برای زمستان برنامه‌ریزی شده است.

مطالعه بیشتر  دور جدید عرضه فیدلیتی، دیگنیتی و دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *