اخبار و رویداد ها

عرضه رانا ، دنا و سورن در بورس

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از کارخانه ایران خودرو بازدید کرد و در این بازدید از عرضه غریب الوقوع سه خودرو دنا، سورن و رانا در بورس کالا خبر داد. ایران خودرو در پی این خبر اعلام کرده :ما در بازار خودرو به دنبال سود نیستیم و فقط هدف ما این است که ضرر نکنیم. وی در ادامه در مورد خودرو هایما که چندی پیش در بازار بورس عرضه شده صحبت کرد که شاهد کاهش ۶۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار بودیم.

او همچنین در مورد واردات خودرو گفت: ما کاملا موافق واردات خودرو هستیم و میدانیم برای اقتصاد کشور یک مزیت محسوب میشود اما روزهای تلخ تحریم را فراموش نکرده ایم.

خطیبی همچنین در ادامه راجب قیمت گذاری دستوری سایپا و ایران خودرو صحبت کرد و اعلام کرد که این سیاست های کلی نظام است و ما نقشی در آن نداریم در ادامه مجید عشقی هم گفت کسانی که میخواهند در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری کنند، فقط یک بار با چالش های تولید ماشین رو به رو شوند و سپس تصمیم گیری کنند. وی افزود: در حال حاضر خودرو سازان ایران درمواجه با زیان های فراوانی قرار گرفته اند که ما سعی داریم که هر چه سریع تر این معضلات را به طرف کنیم.

به گزارش تجارت نیوز، تنظیم قیمت مناسب و توضیع درست خودرو از مهم ترین ویژگی های در بازار بورس کالا است و دولت در تلاش است تا تمامی خودرو های پر تیراژ در بورس کالا عرضه شود تا مردم بتوانند در این بستر شفاف بورس کالا نیاز های خود را بر طرف کنند. ده روز پیش خودرو پر طرفدار ۲۰۷ در بورس با موفقیت عرضه گردید.

مطالعه بیشتر  پلاک گذاری خودرو های منطقه آزاد

در ادامه این بازدید مهدی خطیبی، مدیر عامل ایران خودرو در جمع خبر نگاران گفت: یک میلیار دلار ارزش پروژه امسال این خودرو بوده که برای تامین آن  با ابهام های زیادی مواجه بودند که همکاری با بورس کالا امکان تامین این سرمایه فراهم شده است.خطیبی ادامه داد: در چند سال اخیر مباحث زیاد در مورد راه کارهای تنوع بخشیدن در فروش خودرو انجام شده و تحولات جدی در بازار فروش خودرو رخ داده با آغاز فروش  خودرو در بورس کالا شاهد تحولات بسیاری درصنعت اقتصادی کشور خواهیم شد.

مدیر ایران خودرو در پایان خاطر نشان کرد: بزودی شاهد عرضه خودروهای دنا، سورن و رانا در بورس خواهیم بود.

شما عزیزان فروشنده خودروهای دنا و سورن و رانا کارکرده جهت دریافت قیمت های خودروی کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت خودروهای دنا پلاس کارکرده و رانا کارکرده و نیز سورن کارکرده می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید رانا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

در ادامه توضیحاتی در مورد این سه خودرو اماده کردیم :

 خودرو دنا:

 خودرو رانا  اول برای این تولید و طراحی  شده که جای سمند و سورن رو بگیره اما بعد از پخش در بازار جایگاه خودش رو گرفته، این خودرو قرار بوده سال ۱۳۹۱ در بازار عرضه بشه اما با کلی کشمکش و گفت و گو در سال ۱۳۹۳ با موتور ای اف ۷ بنزینی وارد بازار شد.هزینه طراحی دنا در سال ۱۳۸۸ حدود ۶۰ ملیارد تومان شده است و طراحی بر پایه پلتفرم سمند و یا در واقع همان پژو ۴۰۵ است. موتور و گیربکس این ماشین کاملا مثل سمند است و فقط در بخش های شاسی و بدنه با خودرو سمند تفاوت دارد.

مزایا و معایب دنا:

  • کشش کم در سر بالایی
  •  عایق بندی ضعیف
  •  سفرش بودن آپشن ها
  • ترمز ها بهتر از سمند

سورن:

این خودرو در سال ۱۳۸۵ رو نمایی شد و نام آن  بر گرفته از سورنا یکی از خاندان های کهن ایرانی است. تفاوت سورن با سمند در طراحی بیرونی بدنه و آپشن های قابل سفارش داشپورد جدید ستون فرمان تلسکوپی است که موقع وقوع تصادف از داخل جمع شده و مانع آسیب رسیدن به راننده میشود. از دیگر تفاوت های خوردو سورن با سمند که میشود نام برد این است که صدای موتور کم تر وارد کابین میشود.

رانا:

رانا سومین خودرو تولید ایران بعد از سمند و تیبا است که قرار بوده در سال ۱۳۸۹ به قیمت ۱۰ ملیون تومان به فروش برسه که این وعده هیچ وقت عملی نشد. پلتفرم کلی این ماشین مربوط به پلتفرم کلی پژو ۲۰۶ صندوق دار است. در واقع خودرو رانا برای جایگزینی خودرو پیکان طراحی شده و قرار بوده جایگزین پیکان شود ولی در سال ۱۳۹۱ جایگزین پژو ۲۰۶ صندوقدار شد.

مطالعه بیشتر  رنو مگان E-Tech برقی وارد بازار اروپا شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *