چریخرید و فروش خودرو

خرید و فروش تیگو ۷ کارکرده و صفر + قیمت روز تیگو ۷

خرید و فروش تیگو ۷ کارکرده و صفر

چری تیگو ۷ یکی از کراس اوورهایی می باشد که با تکیه بر طراحی شیک، سواری قابل قبول و امکانات رفاهی و ایمنی فراوان، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است؛ به خصوص این که این محصول جزء نسل جدید خودروهای چینی می باشد و با طراحی اصولی، رعایت ایمنی کافی و بهبود کیفیت متریال و مونتاژ، شهرت متفاوتی نسبت به محصولات قدیمی خود دارد. در واقع این محصول به قدری شایسته است که توانسته عده ای را از خرید رقبای دست دوم شناخته شده کره ای منصرف کرده و به سمت خود بکشاند.

چری تیگو ۷ در ابتدا به عنوان یک پروژه مفهومی با نام TX در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و پس از گذشت تقریباً چهار سال، سرانجام نسخه نهایی آن به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی پکن رونمایی شد و در سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شد. این خودرو در ابتدا فقط در تیپ اکسلنت عرضه شد اما در سال ۱۹۹۷ تیپ جدیدی به نام IE برای آن در نظر گرفته شد که امکانات بیشتری دارد. در مقایسه با چری تیگو ۶، چری تیگو ۷ طراحی جذاب تری دارد و به آپشن های بیشتری مجهز شده است. بنابراین می توان چری تیگو ۷ را پرچمدار خودروهای چری تیگو در بازار ایران دانست که البته اکنون با قیمت های نجومی در بازار معامله می شود اما با این وجود توانسته فروش بسیار خوبی را در کشور به دست آورد.

بررسی تخصصی چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ نمونه بارز پیشرفت فوق العاده چینی ها در زمینه طراحی می باشد. طراحی چری تیگو ۷ بسیار جذاب تر از چری تیگو ۶ می باشد و طراحی این خودرو را می توان جوان پسند و اسپرت توصیف کرد. در نمای جلو شاهد چراغ های مثلثی شکل هستیم که ظاهری تهاجمی به خودرو می دهند و در نمای جانبی می توان استفاده از خطوط حجم دهنده را مشاهده کرد. نمای عقب نیز طراحی خوبی دارد و می توانیم هارمونی خوبی را بین قسمت های مختلف چری تیگو ۷ مشاهده کنیم. وقتی وارد کابین این خودرو می شوید در ابتدا ممکن است از سادگی بیش از حد آن متعجب شوید که  بهتر بود طراحان چری داشبورد شیک تری را برای این خودرو در نظر میگرفتند . در کابین چری تیگو ۷ از ترکیب پلاستیک با کیفیت متوسط ​​و چرم مصنوعی استفاده شده است.

چری تیگو ۷ را می‌توان با موتورهای مختلف در بازارهای بین المللی سفارش داد اما شرکت مدیران خودرو، این کراس اوور چینی را با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ راهی بازار داخلی کردند. این موتور ۴ سیلندر طراحی شده توسط AVL اتریش، می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را  تولید کند و نیروی خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو بفرستد. طبق اطلاعات موجود در کاتالوگ رسمی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ چری تیگو ۷ حدود ۱۰.۲ ثانیه می باشد که برای خودرویی در این کلاس رقم خوبی است. هم چنین مصرف ترکیبی این خودرو ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش اسپورتیج صفر و کارکرده + قیمت روز اسپورتیج

خرید تیگو 7 کارکرده اقساطی 

چینی ها پس از سال ها حضور مستمر در بازار کشور، اکنون ذائقه مشتریان ایرانی را می شناسند و خودروهای خود را با آپشن ها و امکانات رفاهی فراوان روانه بازار ایران می کنند. چری تیگو ۷ در دو نوع در بازار موجود است ، و نوع IE مدل فول آپشن این خودرو  می باشد. از جمله آپشن های موجود در تیگو ۷ می توان به کروز کنترل، صندلی های چرمی، مانیتور لمسی ۹ اینچی، ترمز دستی برقی و نگه داشتن خودکار ترمز  (در نوع IE)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت به صورت برقی ، سقف پانوراما، سانروف اشاره کرد. در مجموع می توان وضعیت چری تیگو ۷ را از نظر امکانات رفاهی بسیار خوب ارزیابی کرد. برای اطلاع از مشخصات چری تیگو ۷ پرومکس می‌توانید مقاله خرید و فروش تیگو ۷ پرومکس را مطالعه کنید.

چری تیگو ۷ گل سرسبد خودروهای کراس اوور چری در بازار ایران است و طبیعی است که تا  این شرکت چینی تمام تلاش خود را بکند ،  تا این محصول که تبلیغات فراوانی دارد به فروش موفقی دست یابد. نتیجه کار چری و شریک ایرانی اش خوب از آب درآمده و چری تیگو ۷ هم اکنون ،  از بازار نسبتا خوبی برخوردار است. طراحی جذاب، سیستم تعلیق نسبتا نرم و کابین جادار، امکانات رفاهی بسیار خوب و ایمنی بالا از مزایایی است که برای چری تیگو ۷ می توان به آن اشاره کرد. از طرفی باید مواردی مانند افت قیمت زیاد در مدل های دست دوم و دسترسی کم تر به قطعات یدکی به دلیل تحریم ها که مشکلات زیادی را برای کاربران این خودرو ایجاد میکند هم اشاره کرد .

بررسی چری تیگو ۷ از نظر امنیتی

چری تیگو ۷ موفق شد تا ۵ ستاره ایمنی کامل را از موسسه C-NCAP چین کسب کند که نشان می دهد ایمنی آن در سطح قابل قبولی قرار دارد. هم چنین می توانید آپشن های ایمنی بسیار خوبی مانند ۶ ایربگ، ترمز ABS، سیستم توزیع برق ترمز برقی و سیستم های کنترل کشش و کنترل پایداری را در این خودرو مشاهده کنید.

گیربکس چری تیگو ۷

گیربکس دوکلاچه، چری تیگو ۷ را به چابکی قابل قبول و شتاب مناسب تبدیل کرده است. گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه چری تیگو ۷ نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو را به چرخ های جلو منتقل می کند تا این کراس اوور چینی با وزنی نزدیک به ۱.۵ تن بتواند از حالت سکون در مدت ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد .

مصرف سوخت چری تیگو ۷

مصرف سوخت اقتصادی چری تیگو ۷ یکی از کاربردی ترین ویژگی های این کراس اوور چینی است. در شرایط فعلی با توجه به سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت، مصرف سوخت این خودرو بسیار مقرون به صرفه است. چری تیگو ۷ با وجود داشتن موتور توربوشارژ و وزن سنگین حدود ۱.۵ تن، در هر صد کیلومتر تنها حدود ۷ لیتر بنزین ، مصرف می کند.

ظاهر و طراحی بدنه تیگو ۷

شرکت خودروسازی چری در طراحی و تولید چری تیگو ۷ سرمایه گذاری زیادی کرده و سعی دارد به عنوان یک گروه مستقل از سایر خودروسازان جهان به فعالیت خود ادامه دهد.

ابعاد چری تیگو ۷ شامل طول ۴ متر و ۵۰ سانتی متر، عرض ۱ متر و ۸۳ سانتی متر و ارتفاع سقف ۱ متر و ۶۷ سانتی متر می باشد. برای اطلاع از مشخصات تیگو ۷ پلاس می‌توانید مقاله بررسی تیگو ۷ پلاس را مطالعه کنید.

خرید تیگو 7 کارکرده 

نمای خارجی چری تیگو ۷

اگر از نمای جلو به چری تیگو ۷ نگاه کنیم، نتیجه میگیریم که قطعا ظاهر اسپرت و جوان پسندانه  چری تیگو ۷ هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. چراغ های مثلثی و جلو پنجره با لوگوی کوچک چری در وسط ، طراحی  آیرودینامیکی جالبی را ایجاد می کند.

سپر چری تیگو ۷ کمی شلوغ به نظر می رسد ،  و دارای قسمت های مختلفی می باشد که شامل موقعیت لوزی شکل چراغ های مه شکن، دو کانال هوا در وسط ، و لوازم جانبی فلزی و  نقره ای در پایین می شود. استفاده از روشی مدرن در سبک طراحی نشانه پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان است. درست است که چری هنوز با برندهای ژاپنی فاصله زیادی دارد، اما مورد قبول و پسند عموم مردم می باشد.

نمای جانبی چری تیگو ۷

در نمای جانبی، چری تیگو ۷ طراحی هنری و شیک را در کارنامه خود ثبت کرده است که بالاتر از حد انتظار است. زهکشی کروم بخشی از شیشه ها، ضمن ریل های بار و زیرپایی های نقره ای  چشم نواز به نظر می رسند، که زیبایی بی نظیری به نمای جانبی این خودرو بخشیده است. در اکثر کراس اوورهای میان رده شاهد بوده ایم که فریم گلگیرها از پلاستیک مشکی رنگ ساخته شده و سپرهای جلو و عقب را در زیر پایه ها به هم متصل می کند که  چری تیگو ۷ هم نیز از این قاعده مستثنی نیست .

نمای عقب چری تیگو ۷

به سختی می توان باور کرد که قسمت های جلو و عقب چری تیگو ۷ توسط همین گروه طراحی شده است. شباهت زیادی بین نمای عقب چری تیگو ۷ و نمای عقب محصولات لیفان وجود دارد که مشخص کننده طراحی چینی این خودرو است . شیشه های  عقب نسبتا کوچک است، بنابراین دید خوبی از بیرون وجود ندارد، از طرفی فضای خالی آزار دهنده ای روی کاپوت عقب وجود دارد. سپر عقب چری تیگو ۷ از پلاستیک ساخته شده و با چراغ های باریک طراحی گیج کننده ای دارد.

امکانات رفاهی چری تیگو ۷

بهره مندی خودروهای چری از امکانات متنوع و به روز یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت خودروسازی است. چری تیگو ۷ نیز مانند دیگر محصولات چری از این قاعده مستثنی نبوده و در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارد. چری تیگو ۷ در زمان عرضه اولیه با تیپ اکسلنت به بازار خودروی ایران عرضه شد اما کمی بعد تیگوی IE نیز عرضه شد که به آن “چری تیگو ۷ جدید” نیز می گفتند.

چری تیگو ۷ جدید دارای امکانات و تجهیزات کامل تری نسبت به نوع قبلی می باشد. اضافه شدن ترمز پارک برقی، روکش صندلی های جدید با رنگ موکا، طراحی جدید درب ها، روکش جدید در بالای داشبورد، قابلیت نگه داشتن خودکار و تغییر شکل کنسول میانی از جمله تفاوت های این خودرو است. تیپ اکسلنت و چری تیگو ۷ جدید از نظر امکانات رفاهی تقریباً شبیه هستند. چری تیگو ۷ یکی از کامل ترین کراس اوورهای موجود در این رنج قیمتی است که با امکانات به روز می تواند خریداران ایرانی آپشن دوست را به راحتی جذب کند.

خرید تیگو 7 کارکرده 

ارزش خرید چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ در سال ۱۳۹۵ با قیمت نسبتا مناسبی وارد بازار کشور شد و به همین دلیل توانست نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند اما اکنون قیمت این خودرو به حدود ۳ تا ۴ برابر قیمت اصلی افزایش یافته است. با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو و افزایش قیمت افسار گسیخته خودروهای کراس اوور ژاپنی و کره ای، باید ارزش خرید قابل قبولی را برای چری تیگو ۷ در نظر گرفت. در این بازه قیمتی می توانید خودروهای سدان با کارکرد صفر مانند مزدا ۳ نیو، هیوندای النترا ۲۰۱۷ و کیا سراتو ۲ لیتری آپشنال خریداری کنید.

رقبای چری تیگو ۷

در بازه قیمتی چری تیگو ۷ در بازار ایران هم اکنون می توانید محصولاتی مانند نیسان جوک (نوع اسکای پک) و سانگ یانگ تیوولی را خریداری کنید یا به سراغ کیا اسپورتیج SL دست دوم یا هیوندای توسان ix35 بروید. در این بازه قیمت، اگر قدرت موتور و آپشن های مختلف برایتان مهم نیست و فقط به دنبال یک کراس اوور باکیفیت هستید، پیشنهاد ما این است که سراغ نیسان جوک یا سانگ یانگ تیوولی بروید، اما اگر خودرویی قدرتمند می خواهید که کابینی جادار داشته باشد، چری تیگو ۷ بهترین انتخاب خواهد بود.

هم چنین در این بازه قیمتی می توان سراغ پژو ۲۰۰۸ هم رفت که شاید آپشن های زیادی نداشته باشد اما از نظر قدرت فنی و چابکی در سطح بسیار بالاتری نسبت به سایر خودروهای هم کلاس قرار دارد.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش هیوندای i10 کارکرده و صفر+قیمت روز هیوندای i10

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *