اخبار و رویداد ها

بهترین خودروهای آفرودی (در ایران)

بهترین خودرو برای جاده‌های کوهستانی را می‌شناسید؟ امروزه طبیعت‌گردی و سفر در دل طبیعت، طرفداران زیادی پیدا کرده است. انتخاب یک خودرو مناسب کمک بزرگی به لذت بیشتر از سفر می‌کند. این اتومبیل‌ها به‌راحتی آب خوردن از محیط‌های پرچالش و زمخت عبور می‌کنند. اگر به دنبال یک تجربه شیرین از گردش در طبیعت هستید،

در این مقاله قصد داریم بهترین ماشین های آفرودی که در ایران موجود می باشند را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی تاین خودروها همراه باشید، همچنین شما عزیزان فروشنده خودرو جهت دریافت قیمت خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نماییدو نیز می توانید برای اطلاع از قیمت خودروی مد نظرکارکرده و صفر به سایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید. اگر قصد خرید و یا فروش فوری خودرو خود را دارید می توانید به بخش  خرید و فروش خودروهای کارکرده در سایت ما مراجعه کنید.

لندروور رنج‌روور، ماشین لوکس انگلیسی که بیشترین خدمت را به بشریت کرده

آفرود رنج‌روور تولید شرکت انگلیسی لندکروز، یکی از گران‌ترین ماشین‌های شهری_بیابانی است. طبق آمار بین ماشین‌های لوکس و آفرود تناقض وجود دارد؛ ولی Range Rover این مسئله را نقض کرده است. ویژگی‌های فنی برتر این خودرو برای سفر در جاده به شرح زیر است:

• عملکرد ایدئال در جاده‌های کوهستانی و ناهموار

• موتور پنج لیتری و هشت سیلندری

• قدرت ۵۱۰ اسب بخار

لندروور رنج‌روور با لقب ماشین که بیشترین خدمات را به بشریت ارائه کرده، تنها اتومبیل موزه لوور پاریس است. با وجود قدمت بالا این آفرود، هنوز هم در مسابقات آفرود سواری کشور ایران پرطرف‌دارترین است.

کیا سورنتو، بهترین خودرو خانواده برای سفر در جاده‌های کوهستانی

KIA Sorento یک ماشین شاسی‌بلند مناسب برای حرکت در کوهستان است. این ماشین آفرود خانوادگی از امکانات زیر برای سفری ایمن در دل کوهستان برخوردار است:

• لاستیک مدل ۱۸ اینچ

• دنده اتوماتیک

• صندلی برقی

• سیستم چهارچرخ محرک

• شاسی با استحکام بالا

• ارتفاع از جاده

این ماشین از سال ۲۰۰۲ تا به امروز مدل‌ها متنوعی از نسل خود را در بازار عرضه کرده است که موردتوجه افراد بسیار زیادی قرار دارد. در نهایت در سال ۲۰۲۲ آخرین مدل ماشین KIA با امکانات متنوع به بازار ارائه شده است. با برخورداری از حداقل مشکلات فنی خودرو و آسایش سرنشینان، کیا سراتو یکی از بهترین ماشین‌ها برای سفر در جاده‌های کوهستانی به همراه خانواده است. طبق گزارش مؤسسه تضمین ایمنی رانندگی بزرگراه در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۸، این اتومبیل با کسب جایزه Top Safety Pick+ به‌عنوان برترین وسیله از نظر ایمنی و آزمایش تصادفات جاده‌ای در معرفی شده است.

Mitsubishi Pajero، شکارچی کوهستان ژاپنی

میتسوبیشی پاجرو تا به امروز یک اتومبیل موفق در رالی داکارا است. پاجرو اسم یک گربه در قسمت‌های جنوبی کشور آرژانتین است. این ماشین به دلیل راحتی حرکت در کوه و مسیرهای سنگی با لقب شکارچی کوه شناخته می‌شود. طراحی این اتومبیل آفرودی به شکلی است که کم‌ترین ضربه در جاده‌های پیچ‌درپیچ را به سرنشینان وارد می‌کند.

اگر قصد سفر در دل جاده‌های کوهستانی را دارید، میتسوبیشی پاجرو یک انتخاب عاقلانه است. رانندگی با این خودرو در جاده‌های کوهستانی بسیار نرم با بهترین سطح رفاه و آسایش است.

ماشین Nissan Titan یک خودرو ژاپنی با قدمت طولانی در جاده‌های کوهستانی

سابقه کشور ژاپن در تولید خودروهای باکیفیت بسیار درخشان است. نیسان نیز به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها با تولید نیسان تیتان در سال ۲۰۰۴، یکی از بهترین خودروها برای جاده کوهستانی را به بازار عرضه کرد. ویژگی‌های این ماشین عبارتند از:

• ماشین چهارچرخ محرک

• موتور ۸ سیلندری با حجم ۵ لیتری

• قدرت با حدود ۴۰۰ اسب بخار

• جعبه دنده‌ای هفت سرعتی

• سامانه کنترل شیب

قدرت و ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد نیسان تیتان، این وسیله را مناسب برای حرکت در کوهستان کرده است. مصرف سوخت پایین تیتان یک مزیت برتر برای سفر کم هزینه با این اتومبیل است.

نیسان رونیز برای سفر در جاده‌های کوهستانی، ترکیبی از مزایا و معایب

شرکت خودروسازی نیسان با تغییر ماشین اکسترا، مدل رونیز را به بازار عرضه کرد. با اندکی تغییر در کشور چین، نیسان رونیز در شرکت پارسا خودرو ایران مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. البته این کشور چینی قدرت این ماشین را اندکی دستخوش تغییر و کاهش قرار می‌دهد.

این خودرو با یک شاسی مستقل یک گزینه مناسب برای سفر در جاده‌های سنگی و کوهستانی است. افراد علاقه‌مند به گردش در طبیعت از این خودرو استقبال زیادی می‌کنند. با وجود قدرت بالا، Nissan Roniz مصرف بنزین و سروصدای زیادی به همراه دارد. در کنار رفاه پایین استحکام این وسیله دلیلی بر انتخاب در سفرهای جاده‌ای است.

هیولای قدرتمند جاده‌های کوهستانی، ماشین Ford F150 Raptor

یکی از شرکت‌های خودروسازی موفق در زمینه تولید ماشین‌های شاسی‌بلند فورد است. مدل F150 یک ماشین جدید، هوشمند و جان‌سخت برای جاده‌های پرچالش و تولید این شرکت است. به گفته برخی از متخصصان این ماشین الگویی برای ساخت ادامه اتومبیل‌های شرکت Ford است. این الگوهای برتر عبارتند از:

• ایمنی بالا

• مصرف سوخت پایین

• هوشمندسازی

• مقاومت بالا در برابر ضربه

• مقاومت بالا حمل اجسام سنگین در صندوق بار

• نیرو بالا

• کاهش وزن و افزایش شتاب

ماشین F150 رپتور در سه دهه متوالی به‌عنوان پرفروش‌ترین ماشین شرکت خودروسازی فورد معرفی شده است. این خودرو آزمایش حمل وسایل سنگین در مناطق کوهستانی و سنگی و قرارگرفتن در دمای منفی سی درجه الی پنجاه درجه را با سربلندی پشت سر گذاشته است.

Ford F150 Raptor در مسابقات آفرود باجا ۱۰۰۰، به‌اندازه ۱۴۲۱ کیلومتر مسیر سخت را طی کرده است. عددی منحصربه‌فرد که بسیاری از ماشین‌های مخصوص آفرود سواری به آن دست پیدا نمی‌کنند. همچنین طراحی زیبا و متفاوت این وسیله نقلیه طرف‌داران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

 خودرو Jeep Wrangler ماشینی مناسب جنگل، کوهستان و صحرا

ماشین جیپ رانگلر در سال ۱۹۸۷ در ایالات متحده آمریکا تولید شده است. لقب این ماشین در کشور ایران ماشین صحرائی است. این اتومبیل چند سالی است که برای سنجش کیفیت رانندگی در مسیرهای سخت استفاده می‌شود. ویژگی‌های مناسب این ماشین برای استفاده در مسیرهای سخت عبارتند از:

• طراحی موتور جلو قدرتمند

• توزیع نیروی پیشران

• چهارچرخ محرک

صندلی و کف‌پوش رانگلر دارای پکیج Cold Weather برای مقاومت در برابر سرما است. همچنین برخورداری از قابلیت راه‌انداز از راه دور و چراغ مه‌شکن از برتری‌های این اتومبیل آمریکایی است. این خودرو در کشور ایران توسط شرکت پارس‌خودرو توزیع می‌شود.

آخرین اتومبیل برای جاده‌های کوهستانی، Toyota Land Cruiser

ماشین تویوتا لندکروز با قدرت نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار و موتور ۸ سیلندری از توانایی بالایی در آفرود سواری برخوردار است. این ماشین دارای سیستم چهارچرخ محرک و سه قفل دیفرانسیل از سبک تا سنگین است. در زمان تولید Land Cruiser ماشین لندروور از طرف‌داران بسیاری برخوردار بود. دلیل این نام‌گذاری رقابت با این ماشین است. ماشین Toyota Land Cruiser یک مدل مناسب برای جاده‌های کوهستانی و پرفرازونشیب است.

مطالعه بیشتر  سیستم کنترل کشش و نحوه عملکرد آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *