اخبار و رویداد ها

فوت‌وفن برق انداختن ماشین (با آب کم)

شستن ماشین از آن دسته کارهایی است که با کم توجهی می‎‌تواند مصرف آب را بسیار بالا ببرد. تیم تخصصی نیکبخت خودرو در این مقاله قصد دارد روشه هایی برای شستشوی ماشین به شما آموزش دهد تا با بهره گیری از این روش ها میزان مصرف آب را به حداقل برسانید پس با ما همراه باشید.

ماشین را بدون آب تمیز کنید

اگر امکان شستن ماشین را ندارید، می‌‎توانید دستمال کشیدن را جایگزین شستشوی ماشین کنید. این روش برای خودروهایی که خیلی کثیف نیستند کاملا مناسب است. کافیست با یک دستمال تمیز، مرطوب و نرم شروع به پاک‌کردن خودرو کنید. بعد از پاک کردن هر قسمت از بدنه‌ی ماشین و کثیف شدن دستمال، حتما دستمال را بشویید و دوباره به ادامه‌ی کار مشغول شوید.

با یک سطل آب، ماشین را بشویید

همیشه لازم نیست با مصرف ده‌ها لیتر آب به مبارزه با کثیفی‌های ماشین بروید. در این روش از یک سطل آب، اسفنج و یا دستمال نرم و مقداری مایع شستشو استفاده می‌کنیم. در قدم اول کافیست کمی ماشین را مرطوب کنید و با اسفنج آغشته به مایع شوینده تمام سطح ماشین را تمیز کنید. در این بین فراموش نکنید اسفنج آلوده را ابگیری کنید، سپس برای تمیز کردن آثار کف از روی بدنه، اسفنج را تمیز بشویید و با اسفنج مرطوب خودرو را دستمال بکشید. بعد از تمیز شدن ماشین، آب باقی مانده در سطل را بر روی ماشین بریزید و در مرحله‏‌ی آخر با یک دستمال خشک و نرم ماشین را خشک کنید تا لکه‌ای بر روی آن باقی نماند.

مطالعه بیشتر  طرح فروش کشنده H5 فوتون

اسپری کارواش جایگزین مناسب برای آب

یکی از روش‌هایی که بسیار مورد توجه رانندگان قرار گرفته است، استفاده از اسپری‌های کارواش است. استفاده از اسپری کارواش برای ماشین‌هایی که بسیار کثیف و گلی هستند مناسب نیست و بیشتر برای ماشین‌هایی استفاده می‌شود که به میزان کمی گرد و خاک روی آن‌ها باشند. با اسپری کردن این مواد شوینده بر روی یک دستمال نرم مثل حوله، ماشین خودتان را از آلودگی تمیز کنید.

اسپری‌های کارواش به دلیل داشتن واکس، یک لایه‌ی محافظ بر روی بدنه‌ی ماشین قرار می‌گیرد که باعث محافظت از رنگ بدنه در برابر نور خورشید و مانع از جذب گرد و غبار می‌شود. به همان اندازه که توجه به سلامت فنی خودرو مهم است، توجه به ظاهر خودرو هم مهم است. تفاوت رانندگی با خودروی کثیف و خودرویی که به‌تازگی شسته شده است، به‌اندازه‌ی تفاوت بنزین سوپر و معمولی در رانندگی شما می‌تواند موثر باشد.

شیشه‌های ماشین را با نوشابه بشورید

تمیز کردن شیشه‌های ماشین علاوه‌بر اینکه بر روی زیبایی ظاهر ماشین تاثیر دارد، بر روی کیفیت رانندگی شما هم موثر است. یک ترفند بسیار کاربردی برای تمیز کردن ماشین استفاده از نوشابه است. برای تمیز کردن شیشه‌های ماشین با نوشابه، اول یک دستمال و یا حوله‌ی ضخیم بر روی کاپوت ماشین بیندازید تا رنگ ماشین در اثر برخورد با نوشابه آسیب نبیند، سپس به آرامی مقداری نوشابه بر روی شیشه اسپری کنید و سپس با یک دستمال مرطوب به آرامی شیشه را پاک کنید.

نرم کننده‌ی مو، بهتربن براق کننده‌ی ماشین

افراد قبل از رفتن به مهمانی سعی می‌کنند دوش بگیرند و با لباس‌های تمیز و آراسته در جمع حضور پیدا کنند. ماشین هم مثل لباس شما است و تمیز بودن آن می‌تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. همانطور که شستن لباس‌ها نیاز به مواد شوینده‌ی مناسب دارد، شستن بدنه‌ی ماشین هم نیاز به توجه خاصی دارد چون رنگ ماشین حساس است و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن باید از مواد شوینده مناسب و دستمال نرم استفاده کنید.

اما توصیه می‌شود به جای استفاده از مواد شوینده گران قیمت، فقط کمی شامپوی نرم کننده‌ی مو را با مقداری آب مخلوط کنید و با یک اسفنج مشغول به شستن ماشین شوید و با خیالی راحت با ماشین شخصی به سفر بروید. علاوه بر تمیز بودن خودرو، کیفیت مناسب خودرو هم در سفر شما موثر است؛ به همین منظور خودرو بانک در مقاله‌ی بهترین ماشین برای مسافرت یک لیست از بهترین ماشین‌‌های موجود در بازار ایران را برای شما تهیه کرده‌ است.

جارو برقی تکمیل کننده‌ی شستشوی ماشین است

به‌جای هدر دادن مقدار زیادی آب و شستن کفی‌های ماشین، از جاروبرقی برای این کار استفاده کنید. با جارو برقی به‌طور کامل داخل اتاق ماشین و روی صندلی‌ها را تمیز کنید و با استفاده از دستمال صندلی‌ها و سایر اجزای خودرو را تمیز کنید اما اگر روکش خودروی شما کثیف شده‌است و با جاروبرقی تمیز نمی‌شود و لک دارد، به‌راحتی روکش‌های صندلی را خارج کنید و بشویید.

با وازلین داشبورد را برق بیاندازید

برای اینکه بتوانید داشبورد ماشین را تمیز کنید مقدار کمی وازلین را بر روی داشبورد بزنید و با اسفنج به آرامی آن را بر روی سطح داشبورد پخش کنید؛ این کار باعث درخشندگی داشبورد ماشین می‌شود. استفاده از این روش بسیار راحت، در دسترس و ارزان است. اگر وازلین نداشتید، آن را با روغن بچه جایگزین کنید.

سقف ماشین را چگونه تمیز کنیم؟

سقف ماشین را چگونه تمیز کنیم؟ اگر لکی بر روی سقف ماشین شما وجود دارد و یا به علت آلودگی هوا رنگ آن تیره شده‌است، لازم نیست با آب بشویید و یا با پرداخت هزینه و سپری کردن زمان در کارواش‌ها به هدف خودتان برسید؛ فقط کمی سرکه را با شامپو فرش مخلوط کنید و با یک دستمال به آرامی سقف را تمیز کنید. نکته قابل توجه در این روش این است که مقدار سرکه باید کم باشد تا فضای ماشین بوی نامطبوع نگیرد و بعد از تمیز کردن سقف، از مقداری خوشبو کننده‌ی ماشین استفاده کنید.

مطالعه بیشتر  قیمت ریسپکت در بورس کالا دو برابر شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *