خرید و فروش خودرولیفان

خرید و فروش لیفان X50 کارکرده و صفر + قیمت روز لیفان X50

فروش و خرید لیفان X50 کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

 

[public_cars brand=”لیفان” model=”X50″]

لیفان، یک شرکت خصوصی چینی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام ین مین شانگ (YIN MINGSHAN) بنا نهاده شد. محل احداث آن نیز منطقه‌ای به نام چونگ کینگ (CHONGQING) می‌باشد که در جنوب شرقی چین قرار دارد. مین شانگ، فعالیتش را با یک تعمیرگاه نسبتاً کوچک موتورسیکلت آغاز نمود که در بدو امر، تعداد کارکنانش تنها ۹ تن بود؛ اما بعد از دو دهه، آن‌چنان دامنه کارش بالا گرفت که این تعداد از ۱۳ هزار تن نیز فراتر رفت و پس از طی ۱۷ سال هم نامش در ردیف ۵ کمپانی بزرگ موتورسیکلت‌ساز چین جای گرفت. شرح حال مینگ شان شباهت بسیاری به بنیان‌گذار شرکت هوندا یعنی سوئیشیرو (هوندا) دارد. وی نیز کارش را با ساخت و تعمیرات موتورسیکلت آغاز نمود و پس از طی چند دهه وارد عرصه خودروسازی گردید. البته شباهت دردساز دیگری هم در این بین وجود دارد و آن‌هم مربوط به نام‌گذاری موتورسیکلت‌های این شرکت است. نام اولیه شرکت لیفان در بدو شروع بدین‌صورت بود:
“Chongqing Hongda Auto Fittings Research Centre”
این نام در سال ۱۹۹۷ میلادی به لیفان تغییر یافت. از همان آغاز نیز، موتورسیکلت‌های ساخت این شرکت با نام “HONGDA” روانه بازار می‌شدند و این وضع تا سال ۲۰۰۴ میلادی ادامه داشت (علیرغم تغییر نام شرکت). از آنجایی که این نام از شباهت‌های بسیاری با نام هوندای ژاپن برخوردار بود، این شرکت بابت این قضیه، از لیفان نزد دادگاه‌های چین شکایت نمود و در نهایت هم قضات دادگاه پس از شور و بررسی بسیار، حق را به شرکت هوندا دادند و لیفان را به پرداخت غرامتی معادل ۱.۴۷ میلیون یوآن محکوم نمودند. بگذریم!

قیمت روز لیفان X50 کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
X70‏1401 | خودروسازان بمقیمت روز بازار1.530,000,000

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم لیفان x50 کارکرده جهت دریافت قیمت لیفان x50 کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

لیفان X50 یک هاچ‌بک کراس شهری است که هرچند ابهت کراس‌اوورهای واقعی را ارائه نمیکند اما قادر است بواسطه طراحی زیبا و هماهنگ و پیروی از اِلمان‌های مد روز، نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. در داخل اتاقش هم اوضاع به همین شکل می‌باشد و طراحی مناسب کابین در کنار فضای قابل‌قبول برای یک خانواده کوچک، به جذابیت‌های محصول افزوده‌اند. لیفان X50 همچون بسیاری از خودروهای اقتصادی چینی، از ترکیب پیشرانه کم‌حجم تنفس‌طبیعی و گیربکس اتوماتیک CVT (یا ۵ سرعته دستی) استفاده نموده تا به عنوان یک ماشین ارزان‌قیمت، حداقل‌های مورد نیاز مشتریان را تامین کند. البته اگر برای شتاب و سرعت اهمیت زیادی قائل هستید، این مشخصات فنی برایتان جالب نخواهند بود اما با این حال قدرت و گشتاور تولیدی ماشین برای استفاده‌های شهری کافی به نظر می‌رسد.

از دیگر نکات مثبت لیفان X50، فرمان برقی نرم و قدرت مانور بالا در شهر می‌باشد که می‌تواند بویژه برای خانم‌ها پارامتر مهمی تلقی شود. البته در این بین مشکلاتی مثل خرابی‌های نسبتاً شایع‌ در گیربکس، هندلینگ نه چندان خوب، کیفیت پایین متریال کابین و بازار دست دوم ضعیف‌تر از رقبا هم وجود دارند که در هنگام خرید باید آنها را در نظر داشته باشید. ضمناً با توجه به عدم آزمایش امنیت ماشین توسط نهادهای معتبر، ایمنی ماشین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد هرچند ترمزهای ۴ چرخ دیسکی تقریباً قدرتمند با سیستم‌های کمکی ABS, EBD و BAS در کنار ایربگ‌های جلو، سعی در محافظت از جان سرنشینان X50 خواهند داشت.

طراحی کابین لیفان X50

کابین لیفان X50 از لحاظ طراحی و فضاسازی شرایط قابل‌قبولی دارد. ظاهر جذاب داشبورد، نشانگرها ترکیبی (دیجیتال-آنالوگ) پشت‌آمپر و خطوط شکسته کار شده، حالتی نسبتاً مدرن و اسپرت را به تصویر کشیده‌اند و فاصله محوری مناسب در کنار مهندسی مطلوب فضا باعث شده که صندلی‌های عقب و صندوق ماشین جادارتر از امثال پژو ۲۰۶ از کار درآیند.

البته استفاده از پلاستیک‌های خشک بی‌کیفیت و طراحی ساده اهرم دنده و فضای پیرامونش به یادمان می‌آورند که با خودرویی اقتصادی سر و کار داریم اما با این حال بدلیل جذابیت‌های ظاهری و ارگونومی قابل قبول فضای داخلی می‌توانیم روی این مشکلات تاحدودی سرپوش بگذاریم. بخصوص که رقبای قیمتی X50 هم از نظر کیفیت، شرایط چندان بهتری ندارند و از این رو میشود برای نماینده لیفان مقداری تخفیف قائل شد.

طراحی ظاهری لیفان X50

درست است که لیفان X50 شباهت چندانی به شاسی‌بلندهای واقعی ندارد و بدلیل کپی‌کاری از روی محصولات اپل و آلفارومئو، خودرو با اصالتی هم به نظر نمی‌رسد اما با این حال باید اعتراف کرد که به نسبت رده قیمتی، ماشین خوش‌قیافه‌‌ای از کار درآمده است. چراغ‌ها و جلوپنجره زیبا، سپرهای متناسب و اِلمان‌های اسپرت و آفرودی همگی دست به دست هم داده‌اند تا چهره فرزند ریزنقش لیفان هماهنگ و جذاب دیده شود و آپشن‌هایی نظیر رینگ‌های آلومینیومی خوش استایل، سانروف، دیلایت و LED چراغ‌ها، ظاهری مدرن را برای فرزند کرمان‌موتور ترسیم نموده‌اند. البته جا داشت از رینگ‌های بزرگ‌تری استفاده شود تا هارمونی بخش کناری بهبود یابد ولی با این وجود هنوز هم میشود از چهره لیفان X50 به عنوان یکی از برگ‌های برنده ماشین یاد کرد

امکانات و تجهیزات لیفان X50

لیفان X50 نسبت به سایر خودروهای چینی حاضر در بازار از آپشن‌های محدودی برخوردار است اما اگر آن را با رقبای قیمتی مقایسه کنیم میتوانیم از وجود همین گزینه‌های ساده نظیر سانروف برقی، روکش‌های چرم، چراغ‌های روشنایی در روز، فرمان برقی حساس به سرعت مجهز به دکمه‌های کنترلی و رینگ‌های آلومینیومی تاحدودی راضی باشیم. از دیگر تجهیزات به کار رفته در لیفان X50 میشود به مواردی نظیر: ایربگ راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS, EBD و BAS، سنسورهای دنده عقب، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، ایزوفیکس و آینه‌های برقی و مواردی از این دست اشاره نمود که در این بین جای خالی امکاناتی مثل نمایشگر مرکزی و ESP احساس می‌گردد.

امکانات لیفان X50
ترمز و پایداری سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD – سیستم ترمز ضد قفل ABS – سیستم ترمز کمکی BAS
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی دارای ۴ بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات مجهز به سیستم ISOFIX – سنسور دنده عقب – صندلی چرمی – کامپیوتر سفری – رینگ آلومینیومی – Day Light – تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو – شیشه های جلو و عقب برقی – سان روف – رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی

رقبای لیفان X50 در بازار

در این رده قیمتی یا کمی بالاتر هاچ‌بک‌ها و هاچ‌بک کراس‌های بسیاری نظیر: پژو ۲۰۶ تیپ ۵، دانگ فنگ H30 کراس و ام‌وی‌ام ۳۱۵ حضور دارند که هرکدام میتوانند رقیب شایسته‌ای برای X50 باشند. مثلاً محصولات خانواده ایران‌خودرو بواسطه برخورداری از شبکه خدماتی بسیار بهتر و قطعات یدکی بیشتر، ریسک خرید پایین‌تری دارند. ضمن اینکه محصولی مثل H30 کراس از نظر جادار بودن و مشخصات فنی مقداری برتر از X50 ظاهر میشود. ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز بدلیل حضور طولانی‌تر و ادامه روند تولید، از بازار دست دوم بهتری برخوردار است. تازه اگر بازار دست دوم برایتان اهمیت کمتری داشته باشد رقبای دیگری نظیر بایک سابرینا و برلیانس H220 نیز به لیست حریفان اضافه خواهند گشت. با این حال هنوز هم برگ برنده مهمی بنام قیمت برای X50 محفوظ است چراکه این محصول یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک بازارمان به حساب می‌آید و همین امر می‌تواند روی نقطه ضعف‌هایش سرپوش بگذارد.

مزایا و معایب لیفان X50

مزایا
  • طراحی مناسب ظاهری، فضای قابل قبول کابین و صندوق (جاداتر از خانواده پژو ۲۰۶)، وجود امکاناتی نظیر سانروف و روکش‌های چرمی، فرمان برقی نرم با قدرت مانور بالا در شهر
معایب
  • شتاب ضعیف (بخصوص در نسخه اتوماتیک)، کیفیت پایین متریال کابین، بازار دست‌دوم کم‌رونق‌تر از رقبا، هندلینگ نه چندان مناسب، عملکرد کند گیربکس CVT، ایمنی نامشخص

مشخصات لیفان X50

برای لیفان X50 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی در نظر گرفته شده که در بهترین حالت فقط ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت (دور موتور ۶۰۰۰) و ۱۳۳ نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور ۳۵۰۰) تولید می‌نماید. البته این اعداد و ارقام برای جثه کوچک و وزن نسبتاً سبک ۱۱۵۰ کیلوگرمی خودرو کافی به نظر می‌رسند اما گیربکس اتوماتیک CVT بخشی از نیروی حاصله را در مسیر انتقال قدرت هدر میدهد و با تاخیرهایش (بخصوص در آغاز حرکت) باعث میشود شتاب ماشین در سطح کاملاً متوسطی باقی بماند. بخصوص اگر قصد سفرهای جاده‌ای را داشته باشید، کمبود کشش در سربالایی‌ها مشهود است. البته در نسخه منوال اوضاع مقداری بهتر میشود و ماشین راحت‌تر دور میگیرد اما باز هم شرایط با حالت ایده‌آل فاصله زیادی دارد. لیفان X50 در بحث فرمان‌پذیری هم عمکلرد مطلوبی ندارد و در سرعت‌های بالاتر اسیر حرکات گهواره‌ای و کم‌فرمانی می‌گردد. بخصوص که اینجا از سیستم‌های کمکی پایداری هم خبری نیست تا مشکلاتی نظیر مرکز ثقل بالا و سادگی سیستم تعلیق عقب جبران شوند.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۳ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT یا ۵ سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۱۷۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۱۰۰ طول – ۱۷۲۲ عرض – ۱۵۴۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۵۵۰ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۴۲ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

مطالعه بیشتر  خرید و فروش میتسوبیشی میراژ کارکرده و صفر + قیمت روز میتسوبیشی میراژ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *