تویوتاخرید و فروش خودرو

خرید و فروش تویوتا پریوس کارکرده و صفر + قیمت روز تویوتا پریوس

خرید و فروش تویوتا پریوس کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”تویوتا” model=”پریوس”]

در این مقاله در مورد خرید تویوتا پریوس و فروش تویوتا پریوس صحبت خواهیم کرد. تویوتا موتور یک شرکت غول چند ملیتی ژاپنی سازنده خودرو، ماشین آلات و پیشرانه مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است. تویوتا، دارنده برند های دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز نیز می باشد که هم اکنون به عنوان بزرگترین خودرو ساز جهان شناخته شده است. سهام این کمپانی بزرگ در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله میشود.

تویوتا توانسته با تولید ۷.۸ میلیون خودرو در سال، بزرگترین سازنده وسیله نقلیه در سراسر جهان مبدل شود. این برند ژاپنی پیشتاز در فناوری خودرو های هیبریدی، بیش از هر چیز به کیفیت و نوآوری محصولاتش می بالد؛ محصولاتی که از ماشین های کوچک و کم مصرف تا خودرو های اسپرت و مسابقه ای به روز و مدرن و لیموزین های شرکتی را در بر می گیرد.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است.

 

همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش و خرید خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

قیمت روز تویوتا پریوس کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
C-HR، تمام چرخ متحرک2018 | iconقیمت روز بازار3,250,000,000
C-HR هیبرید‏2018 | Styleقیمت روز بازار3,850,000,000
C-HR هیبرید‏2018 | Loungeقیمت روز بازار3.600,000,000
C-HR هیبرید‏2018 | Iconقیمت روز بازار3,300,000,000
راوفور‏، دو دیفرانسیل2018 | اماراتقیمت روز بازار5.050,000,000
راوفور‏، دو دیفرانسیل2018 | عمانقیمت روز بازار5.400,000,000
راوفور‏، دو دیفرانسیل2018 | الفطیمقیمت روز بازار5.200,000,000

تویوتا پریوس محبوب‌ترین و جذاب ترین خودرو هیبریدی جهان است که نام آن برای اکثر علاقه‌مندان کاملا آشنا بوده و مباحثی همچون کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست را در ذهن تداعی می‌کند.

در این بین تیپ سی حکم مدل فول آپشن تویوتا پریوس را دارد و نسخه سفارش اروپای آن امکانات بیشتری نسبت به دیگر انواع تویوتا پریوس ارائه می‌دهد. در ادامه اگر می‌خواهید با این سدان عجیب و دوست‌داشتنی ژاپنی بیشتر آشنا شوید، دعوت می‌کنیم با مقاله بررسی تویوتا پریوس همراه ما باشید.

طراحی ظاهری تویوتا پریوس

با نگاهی به نسل‌های گذشته پریوس به‌راحتی می‌توان به این نکته پی برد که تویوتا همواره سعی داشته خودروهای هیبریدی خود را با طراحی متفاوت از سایر محصولات به بازار عرضه کند. تویوتا پریوس نسل چهارم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی می‌توان گفت نمای ظاهری آن در مقایسه با نسل‌های گذشته بسیار عجیب‌تر و جسورانه‌تر طراحی‌شده است؛ البته ناگفته نماند بخشی از طراحی عجیب و خطوط شکسته روی بدنه این خودرو، برای کاهش ضریب آئرودینامیک (تا حد ۰.۲۴) است تا پریوس کمترین میزان مقاومت را در برابر باد داشته و درنتیجه مقدار سوخت کمتری مصرف نماید.

 

نمای کلی طراحی تویوتا پریوس را می‌توان بسیار مدرن و منحصربه‌فرد دانست که شاید به کار بردن کلمه زیبا برای توصیف آن کار دشواری باشد. در نمای جلویی شاهد جلوپنجره‌ای باریک هستیم که لوگو تویوتا با هاله‌ای آبی‌رنگ در مرکز آن قرار داده‌شده است. این جلوپنجره عجیب توسط چراغ‌های عمودی و بزرگی احاطه‌شده‌اند که در ترکیب با خطوط شکسته روی کاپوت چهره خشن و متفاوتی برای تویوتا پریوس خلق کرده است. طراحی نمای جانبی این خودرو نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده و به لطف خطوطی که به فلاپ‌های جانبی و بالای دستگیره‌ها اضافه‌شده‌اند، هیچ اثری از طراحی کسل‌کننده نسل سوم در آن دیده نمی‌شود.

اگر به دنبال این هستید که ماشین تویوتا کرولا چه مشخصاتی دارد و همچنین از قیمت آن مطلع شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله  خرید تویوتا کرولا را مطالعه کنید.

 

با نگاه به بخش عقبی این خودرو اولین چیزی که توجه شمارا به خودش جلب می‌کند، نوار شیشه‌ای تیره‌رنگی است که در قسمت فوقانی درب صندوق قرار دارد. وجود این نوار شیشه‌ای باعث می‌شود در هنگام رانندگی با نگاه به آن دید بهتری از فضای پشت خودرو به دست آوردید. به‌منظور هماهنگی بیشتر بخش جلو و عقبی تویوتا پریوس، چراغ‌های عقبی نیز به‌صورت عمودی طراحی‌شده‌اند اما در مقایسه با فرم خشن و مدرن چراغ‌های جلو کمی ساده و قدیمی به نظر می‌رسند. بسیاری از منتقدان طراحی بخش عقبی پریوس را نقطه‌ضعف طراحی خارجی آن می‌دانند و معتقدند که طراحی این قسمت از هماهنگی بسیار کمی با سایر بخش‌های خودرو برخوردار است.

طراحی کابین تویوتا پریوس

طراحی داخلی تویوتا پریوس، همچون طراحی خارجی آن بسیار عجیب و منحصربه‌فرد است به‌طوری‌که نمای کلی آن به هیچ خودروی دیگری شباهت ندارد. در حال حاضر تویوتا پریوس در سه تیپ C، ۲ و ۳ به بازار داخلی عرضه می‌شود که همگی آن‌ها از مشخصات فنی یکسان اما از آپشن‌های متفاوتی برخوردارند. تیپ ۳ کامل‌ترین مدل پریوس و تیپ C کم آپشن‌ترین مدل آن به‌حساب می‌آید.

 

مدلی که به‌منظور تست در اختیار ما قرار داده‌شده تویوتا پریوس تیپ C بوده که در حال حاضر با قیمتی در حدود ۲۲۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. طراحی داشبورد تویوتا پریوس در عین سادگی بسیار پیچیده به نظر می‌رسد، مخصوصا قرار داشتن نشانگرهای دور موتور و سرعت‌سنج در بخش مرکزی داشبورد و فضای خالی پشت فرمان، مسئله‌ای است که عادت کردن به آن کمی نیاز به زمان دارد.

 

نشانگرهای دور موتور و سرعت‌سنج بجای طراحی متداول سیلندری، جای خود را به دو مانیتور ۴.۲ اینچی داده‌اند که یکی مربوط به نمایش سرعت و میزان مصرف سوخت خودرو و دیگری اطلاعاتی همچون عملکرد سیستم هیبرید، میزان شارژ باتری و… را نمایش می‌دهد؛ همچنین در اطراف این دو مانیتور، نمایشگرهای دیگری نیز به چشم می‌خورند که وضعیت جعبه‌دنده، چراغ‌های هشدار و ساعت دیجیتالی از این طریق در معرض دید سرنشینان قرار می‌گیرند. جز فرمان خودرو که از رویه چرم برخوردار است، تمامی فضای داشبورد و حتی رویه درب‌ها از پلاستیک خشک ساخته‌شده‌اند که چندان هم بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسند.

 

صندلی‌های ارگونومیک این خودرو از رویه‌ پارچه‌ای برخوردار بوده و قابلیت تنظیم در ۶ جهت را دارند، اما در کمال تعجب تنها گودی کمر آن به‌صورت برقی تنظیم می‌گردد و سایر تنظیمات به‌صورت دستی انجام می‌شوند که برای خودرویی مدرن و ۲۰۰ میلیون تومانی کمی عجیب به نظر می‌رسد. یکی دیگر از مواردی که وجود آن در خودرویی با طراحی آینده‌نگرانه و مدرن، کمی عجیب به نظر می‌رسید وجود ترمز پارک پدالی است که تقریبا طی سال‌های گذشته در کمتر خودرویی مورداستفاده قرارگرفته است.

اگر می خواهید در مورد تویوتا کمری اطلاعاتی داشته باشید و از قیمت روز آن مطلع شوید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله خرید تویوتا کمری را مطالعه کنید.

 

تویوتا پریوس در مدل پایه به امکاناتی رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با سنسور رطوبت، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL به همراه ۶ بلندگو، مانیتور ۷ اینچی لمسی، کروز کنترل، کنترل اتوماتیک چراغ‌های جلو (Auto levelling)، سیستم روشنایی در روز (DRL)، شیشه‌های جانبی و عقب ضد اشعه UV، آینه‌های تاشو برقی و… مجهز شده است. البته تیپ‌های ۲ و ۳ تویوتا پریوس از لیست بسیار کامل‌تری نسبت به مدل پایه برخوردارند که صندلی‌های چرمی، تنظیمات تمام برقی صندلی‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف و ده عدد اسپیکر تنها بخشی از آن به شمار می‌آیند.

امکانات تویوتا پریوس
ترمز و پایداری ABS – EBD – BAS – VSC – TRC
کیسه هوا کیسه هوای راننده – سرنشین جلو – جانبی سرنشین جلو – پرده ای – زانویی
سیستم صوتی سیستم صوتی JBL – صفحه نمایشگر لمسی – ورودی AUX – بلوتوث – ۱۰ بلندگو – نویگیشن
دیگر تجهیزات نمایشگر سیستم HV و ECO – انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV – چراغ عقب با طرح سه بعدی – آنتن کوسه ای – درب صندوق عقب با قفل برقی – سیستم روشنایی DRL – شیشه های ضد UV – اسپویلر عقب – رینگ های ۱۵ اینچی – تهویه مطبوع خودکار – کروز کنترل – فرمان برقی – صفحه نمایشگر ۴.۲ اینچی برای اطلاعات خودرو – شارژ بدون سیم تلفن همراه – دوربین عقب – رادار نقطه کور BSM – سنسور پارک در عقب – سیستم هشدار باد لاستیک ها TPMS

مزایا و معایب تویوتا پریوس

مزایا:

+ مصرف سوخت پایین

+ کیفیت ساخت بالا

+ سیستم تعلیق نرم

+ آپشن‌های ایمنی

معایب:

– طراحی ظاهری خاص

– طراحی متفاوت کابین

– پیچیدگی فنی

– هزینه نگهداری بالا

– کمبود آپشن‌ها در تیپ پایه

پیشنهاد می کنیم از مشخصات تویوتا کراون ۲۰۲۳ نیز حتما دیدن فرمایید.

مشخصات فنی تویوتا پریوس

تویوتا پریوس علاوه بر اینکه ظاهر خاصی دارد، از نظر مشخصات فنی هم خودرو ویژه‌ای در بازار ایران محسوب می‌شود. خودروهای هیبریدی موجود در کشور به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند که پریوس یکی از آنها است. پیشرانه این خودرو ژاپنی ترکیبی از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی با حجم ۱.۸ لیتر و یک موتور برقی دو تایی است که به یک باتری با ظرفیت ۱.۲ کیلووات ساعت متصل است.

حداکثر قدرت پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس از طریق جعبه دنده eCVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودروها در بازار ایران فقط با محور محرک دیفرانسیل جلو موجود هستند اما در بعضی از کشورها مدل تمام چرخ متحرک پریوس نیز به فروش می‌رسد. تویوتا پریوس با استفاده از پیشرانه هیبریدی فقط ۳.۶ لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف می‌کند و یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروها در کشورهای مختلف است.

این خودرو هیبریدی دارای ۴ حالت رانندگی است، معمولی (Normal)، اکو (Eco)، اسپرت (Power) و برقی (EV). هر کدام از این حالت‌ها در شرایط مختلفی قابل استفاده است و عملکرد خودرو را تغییر می‌دهد. البته مصرف سوخت و شتاب پریوس در سه حالت اول، هیچ فرقی با هم ندارد.

مشخصات کلی

نوع موتور هیبریدی
حجم موتور ۱.۸ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر
جعبه دنده اتوماتیک eCVT
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۰.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۳.۶ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم فرمان برقی
نوع بدنه لیفت‌بک
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی

مطالعه بیشتر  خرید و فروش برلیانس H230 کارکرده وصفر + قیمت روز برلیانس H230

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *