اخبار و رویداد ها

اولین خودرو های وارداتی

اولین خودرو های وارداتی

باتوجه به تبلیغات در فضای مجازی و بیلبورد های منتشر شده، شاهد نشانه هایی از اولین ورودیه خودرو های وارداتی هستیم، در این مقاله از نیکبخت خودرو میپردازیم به شرکتی که توانسته زودتر واردات خودرو را به مرحله اجرا برساند. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

لیست ۱۲ شرکت وارد کننده خودرو :

  1. شرکت سایپا
  2. پارس خودرو
  3. سایپا – سیتروئن
  4. تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو
  5. خودروسازی فردا
  6. مکث موتور
  7. آرین موتور پویا
  8. بهمن خودرو
  9. ایران خودرو
  10. معین خودرو
  11. ایرتویا
  12. دیار خودرو

اولین خودرو های وارداتی +تخمین قیمت-نیکبخت خودرو

اولین واردکننده خودرو

«کوشا خودرو» اولین شرکتی میباشد که از خودروهای وارداتی خود به صورت رسمی رونمایی کرده است. این شرکت نسل جدید سراتو را با لوگوی جدید کیا روی بیلبوردهای پایتخت برده و تبلیغ برای این خودرو را در فضای مجازی هم آغاز شده است. نکته جالب آن است که نام کوشا خودرو هیچگاه به عنوان واردکننده مجاز خودرو اعلام نشده بود. احتمالا این شرکت خصوصی بعدا به لیست ۱۲ واردکننده مجاز خودرو در سال ۱۴۰۱ راه یافته است. نکته قابل توجه اما سرعت کوشا خودرو در پیش بردن فرآیند واردات است. در واقع شرکتی که پس از ۱۲ شرکت دیگر اجازه واردات خودرو را دریافت کرده، توانسته زودتر واردات خودرو را به مرحله اجرا برساند. حتی با وجود آنکه دولت از ابتدا اولویت واردات را به خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار تخصیص داده بود؛ ضمن اینکه کوشا خودرو توانسته است در دور جدید واردات خودرو، نمایندگی رسمی کیا، خودروساز مشهور کره‌ای را اخذ کند.

مطالعه بیشتر  طرح فروش 15 مدل خودرو بدون قرعه کشی

کوشا خودرو با وجود عدم حضور در لیست اولیه ۱۲ وارد کننده که توسط وزارت صنعت اعلام شده بودند، نخستین شرکتی میباشد که اولین ورودیه خودروهای وارداتی جدید را به بازار ایران خواهد داشت، البته که این شرکت خود را نماینده رسمی کیا موتور معرفی می کند، تاکنون توانسته ۱۰۰۰ خودرو کیا موتور را وارد گمرکات کشور کند، ظاهرا بیشترین تعداد از این خودروها نیز از مدل کیا سراتو ۲۰۲۲ خواهد بود.

اولین خودرو های وارداتی +تخمین قیمت-نیکبخت خودرو

انتشار بیلبورد کیا سراتوی جدید توسط کوشا خودرو نیز نشان دهنده اهمیت این خودرو برای کوشا خودرو است، در کنار سراتو، بنظر می رسد کیا پیکانتو نیز دیگر وارداتی قطعی بازار خواهد بود که توسط کوشا خودرو به خیابان های کشور راه پیدا کند. همانطور که گفتیم، نکته جالب آن است که نام این شرکت به عنوان واردکننده مجاز خودرو اعلام نشده بود و احتمالا این شرکت خصوصی بعدا به لیست ۱۲ واردکننده مجاز خودرو در سال ۱۴۰۱ راه یافته، سرعت عمل کوشا خودرو در پیش بردن فرآیند واردات و رساندن خودرو ها به گمرک نشان می دهد که احتمالا این شرکت پیش از اضافه شدن به لیست وزارت صمت نیز از توانایی خود برای جلب نظر این وزارت خانه اطمینان داشته و فرایند سفارش دادن خودروها را دنبال کرده و پیش برده است. بیلبوردهایی که به تازگی در سطح شهر نصب شده اند، نشان می‌دهد محصولات کیا و به احتمال زیاد سراتو نسل جدید اولین خودروهای وارداتی سال ۱۴۰۱ میباشند.

اولین خودرو های وارداتی +تخمین قیمت-نیکبخت خودرو

زمان ورود اولین خودروی وارداتی به کشور

طبق اطلاعات در دسترس این خودروها احتمالا تا دو هفته دیگر (اواخر آذر) وارد کشور میشوند؛ نخستین محصول این شرکت برای بازار ما همان سراتو خواهد بود که احتمالا تا یکماه دیگر راهی بورس کالا خواهد شد! این اطلاعات نشان می دهد کوشا خودرو قصد دارد در دی ماه ۱۴۰۱ کیا سراتو جدید را با قیمت پایه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق بورس کالا عرضه نماید.

اولین خودرو های وارداتی +تخمین قیمت-نیکبخت خودرو

کدام خودروهای کیا وارد می‌شوند؟

کوشا خودرو در حال حاضر به طور رسمی اعلام نکرده که قصد واردات کدام محصولات کیا را دارد، این شرکت در وبسایت خود ده مدل از کیا موتور را در لیست محصولات آورده، سواری های ریو، پگاس، سراتو و اپتیما، کراس اورهایی چون اسپرتی، کارنز، سلتوس و سونت و خودروهای هاچبک کیا سول و پیکانتو از جمله این خودروها هستند، اما با توجه به سقف ۲۰ هزار دلاری خودروهای وارداتی طبق آیین‌نامه واردات خودرو ۱۴۰۱، احتمال نهایی شدن واردات خودروهای پیکانتو، پگاس، سراتو، ریو سدان و هاچبک، سلتوس، سول و K۵ (نسل جدید اپتیما) بیشتر خواهد بود و با توجه به اینکه شنیده شده کوشا خودرو محصولات ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری کیا را وارد خواهد کرد،می‌توان انتظار واردات کیا سراتو، کیا ریو سدان و هاچبک، کیا سلتوس، کیا سول و کیا اپتیما را داشت.

اولین خودرو های وارداتی +تخمین قیمت-نیکبخت خودرو

قیمت خودروهای وارداتی کیا چقدر خواهد بود؟

قیمت خودروهای کیا در کشور عمان (مبدا واردات خودرو)را در جدول پایین آمده است. ضمن اینکه، باید توجه داشت که قیمت‌های درج شده قیمت خرده‌فروشی کارخانه هستند و محتمل است شرکتی که مدعی داشتن نمایندگی رسمی کیا در ایران شده، بتواند خودروها را به قیمت پایین‌تر از قیمت خرده‌فروشی ها وارد کند.

در ستون دوم ، قیمت ریالی خودروها با فرض نرخ ارز ۳۷ هزار تومانی میبیاشد و در ستون آخر نیز قیمت تخمینی خودروهای وارداتی با فرض بر اینکه تعرفه‌های سابق و حاشیه سود فرضی ۲۰ درصدی برای واردکننده ها درج شده است، اما باید مد نظر داشته باشیم که خودروهای وارداتی قرار است از طریق بورس کالا عرضه شوند و البته با توجه به محدود بودن تعداد خودروهای وارداتی، می توان انتظار داشت با قیمت هایی به مراتب بالاتر از قیمت پایه فروخته میشوند.

خودرو قیمت پایه قیمت به تومان قیمت پایه احتمالی با فرض تعرفه های سابق
پیکانتو ۲۰۲۲ ۱۰۷۹۳ $ ۳۹۹ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان حدودا ۸۷۰ میلیون تومان
 پگاس ۲۰۲۲  ۱۰۹۲۳ $ ۴۰۴ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان حدودا ۸۹۰ میلیون تومان
سراتو ۲۰۲۳  ۱.۶ ۱۶۳۸۵ $ ۶۰۶ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان حدودا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
 ریو سدان ۲۰۲۳ ۱۳۶۵۴ $ ۵۰۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان حدودا ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
 سول ۲۰۲۳ ۱۸۲۰۰ $  ۶۷۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حدودا ۱ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان
اپتیما ۲۰۲۳ ۱۸۷۲۵ $ ۶۹۲ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان حدودا ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان
سونت ۲۰۲۲ ۱۹۵۰۶ $ ۷۲۱ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان حدودا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

اولین خودرو های وارداتی +تخمین قیمت-نیکبخت خودرو

تاریخ: ۲۱  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  انتشار تصاویر بی ام و M5 CS توسط منهارت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *