اخبار و رویداد ها

شرایط ثبت نام و شرکت در قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۲ ظهر امروز (یکشنبه  ۲۵ اردیبهشت) با یک هفته تاخیر نسبت به اعلام ابتدایی وزیر صمت، با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌ تر برای همه خودروهای تولیدی، کار خود را آغاز می کند؛ طی امروز و فردا متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌ های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌ های خودرو سازی ارائه‌ شده است، اطلاع پیدا کنند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ماه، ثبت نام در سامانه آغاز خواهد شد. شرکت خودرو سازی ایران خودرو، گروه صنعتی سایپا، گروه صنعتی بهمن ، آرین پارس موتور ، کرمان موتور شرایط فروش خود را برای ارائه در سامانه متمرکز فروش خودرو به وزارت صمت اعلام کرده اند. توجه بفرمایید که سایت www.iranecar.com  که پیش از این در زمینه فروش خودرو به صورت اینترنتی فعال بوده ، هم اکنون تنها مرجع رسمی فروش انلاین خودرو بوده و مسئولیت فروش خودرو در سامانه یکپارجه را عهده دار شده است. طبق موعد تعیین شده ، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ شرکت های مذکور فروش خود را آغاز میکنند.

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  توافق ایران و روسیه بر ساخت خودروی مشترک در ایران

نکات مهم جهت ثبت نام در سامانه فروش خودرو

  • متقاضیان میتوانند طی روز یکشنبه و دوشنبه از بخشنامه های مختلفی که توسط شرکت ها ارائه میشود مطلع شوند . ثبت نام روز سه شنبه راس ساعت ۹ صبح آغاز میشود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. تقدم و یا تاخر در ثبت نام  تاثیری در افزایش شانس برنده شدن تاثیری ندارد،  لازم به ذکر است که قرعه کشی با نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام خواهد شد.
  • افرادی که از مسیر این سامانه امکان خرید خودرو از کارخانه‌ها را پیدا می‌کنند، توجه داشته باشند که امکان صلح در قراردادهای فروش برای آنها وجود ندارد. همچنین سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان صحت‌ سنجی مندرجات سجلی و پستی براساس سامانه امتا را در دستور کار دارد. چنانچه منتخبان بعد از گذشته ۵ ماه یا ۱۰‌هزار کیلومتر نسبت به انجام سرویس اولیه خودروی خود اقدام نکنند، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد.

راهنمای خرید خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو

مرحله ۱ : ثبت نام

با ورود به سایت www.iranecar.com روی گزینه ثبت نام و یا ورود کلیک کرده و مراحل ثبت نام ابتدایی را انجام دهید.

مرحله ۲ : ایجاد حساب کاربری

با کلیک روی گزینه ثبت نام به صفحه اطلاعات مشتری هدایت می شوید که با تکمیل این فرم حساب کاربری شما ساخته خواهد شد(در این بخش اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی ، کد ملی و … را باید وارد سیستم کنید)

مرحله ۳ :  تکمیل فرم ثبت نام

بعد از تشکیل حساب کاربری به صفحه ثبت نام کامل هدایت میشوید که نام خانوادگی شما در گوشه و قسمت بالا نمایش داده میشود و کاربر با تکمیل این فرم اطلاعات شخصی خود را وارد میکند. پر کردن بخش های ستاره دار الزامی میباشد و در انتها کاربر با انتخاب گزینه ثبت و ادامه به صفحه اصلی  انتخاب خودرو منتقل می شود

مرحله ۴: انتخاب خودرو

کاربر با مشاهده لیست خودروها میتواند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کند

مرحله ۵ : انتخاب بخشنامه

در این بخش با انتخاب خودرو به صفحه بخشنامه منتقل خواهید شد و با انتخاب یکی از بخشنامه ها به مرحله بعد منتقل خواهید شد(توجه داشته باشید اگر مرحله ثبت نام را انجام نداده باشید در این مرحله به بخش ثبت نام منتقل میشوید)

مرحله ۶ : تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله شما اطلاعاتی را که در مراحل قبل وارد کرده اید را مشاهده میکنید و تایید نهایی میکنید

مرحله ۷ : دریافت کد رهگیری

کاربر در این مرحله کد رهگیری مربوط به خودروی خود را دریافت میکنید و با دریافت کد رهگیری مراحل ثبت نام در قرعه کشی به پایان رسیده است و باید منتظر زمان قرعه کشی باشید.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح‌ های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودرو ساز‌ها (۴۸ ماهه) ملاک است.
    تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح‌ های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت
    در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می‌گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودرو ساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قرارداد‌ های فروش
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت ir به پایان می‌رسد.
  • درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت نماید.

از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می‌گیرد؛ متقاضی با علم به کلیه مسئولیت‌ های مرتبط بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام می‌کند.

 

 

مطالعه بیشتر  کانسپت جذاب میتسوبیشی XFC

نوشته های مشابه