اخبار و رویداد ها

طعنه فاکسکان به تسلا، با ساخت خودرو الکتریکی V و B

به گزارش نیکبخت خودرو، گروه فناوری فاکسکان روز سه‌شنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ دو خودروی الکتریکی جدید را معرفی کرد، نمونه‌های اولیه که جاه‌طلبی سازنده آیفون برای ایجاد بخشی از بازار تحت رهبری شرکت هایی مانند تسلا را نشان می‌دهند.

با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسیخودرو الکتریکی v وb  همراه باشید، همچنین شما عزیزان فروشنده خودرو جهت دریافت قیمت خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نماییدو نیز می توانید برای اطلاع از قیمت خودرویکارکرده و صفر به سایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید. اگر قصد خرید و یا فروش خودروی خود را دارید برای خرید یا فروش به  بخش خرید و فروش خودروهای کارکرده در سایت ما مراجعه کنید.

این شرکت که بازوی اصلی آن در فهرست شرکت(Hon Hai Precision Industry Co) است، در رویداد خود در تایپه از شاسی بلند مدل B  و وانت مدل V رونمایی کرد. بنیانگذار فاکسکان، تری گو، ۷۲ ساله، مدل B را با راندن آن بر روی صحنه معرفی کرد. یانگ لیو، رئیس Hon Hai گفت که این پیکاپ در تایوان، تایلند و ایالات متحده تولید خواهد شد. Foxconn امیدوار است روشی را که در مونتاژ لوازم الکترونیکی به کار گرفته، تکرار کند تا به بزرگترین شریک تولیدی اپل و سایر برندهای جهانی تبدیل شود. این شرکت قصد دارد خودروهای برقی مشتریان را به صورت شاسی بلند بسازد، بدون اینکه قصد فروش خودروهای تحت برند خودش را داشته باشد.

مدل B یک کراس‌اور کامپکت به شمار می‌رود و توسط پینین‌فارینا طراحی شده است. این خودروی برقی با نام تجاری فاکسترون (شرکت مشترک فاکسکان و شرکت یولون موتور)، به بازار عرضه می‌شود. در حالی که مدل V تحت برند فاکسکان، اولین پیکاپ برقی تایوان خواهد بود. این شرکت همچنین نسخه تولیدی خودروی مفهومی مدل C سال گذشته را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد. در طول دو سال گذشته، فاکسترون در مجموع پنج خودروی مفهومی از جمله شاسی‌بلند مدل C، سدان مدل E و اتوبوس مدل T را از رویداد روز فناوری سال گذشته به نمایش گذاشته است. با این حال، فقط هاچ‌بک مدل B و سدان مدل E توسط پینین‌فارینا طراحی شده‌اند، چیزی که از زبان طراحی مشترک آن‌ها مشهود است

طراحی بیرونی پینین‌فارینا بسیار جذاب است. مدل B با بدنه‌ای زیبا و کارشده، چراغ‌های ال‌ای‌دی تمام عرضی در دو انتها، کاپوت تهویه‌شونده، ستون‌های D مانع هوا و خط سقفی آیرودینامیکی. چراغ‌های عقب با فناوری پیشرفته می‌توانند گرافیک‌هایی مانند وضعیت شارژ باتری را نشان دهند یا با سایر کاربران جاده‌ ارتباط برقرار کنند. در داخل کابین مدل B، صفحه نمایش بزرگ ۱۵/۶ اینچی ایستاده برای سیستم سرگرمی تعبیه شده. این سیستم همراه شده با جلو داشبورد دیجیتال کوچک و دو صفحه نمایش اضافی برای آینه‌های دیجیتال. این کانسپت، از نرم‌افزار سرگرمی و اطلاعاتی قابل ارتقای فاکسکان و مجموعه‌ای از سیستم‌های دستیار راننده نیز بهره می‌برد. فرمان دارای مجموعه‌ای از دکمه‌های یکپارچه است که عدم وجود کنترل‌های فیزیکی روی کنسول مرکزی را توضیح می‌دهد. صندلی‌ها، تکیه‌گاه و پنل‌های درها با چرم سوراخ‌دار سفید روکش شده‌اند که با پلاستیک مشکی تضاد دارد.

اما مدل V، پیکاپ دارای برند فاکسترون نیست اما نشان فاکسکان روی صندوق عقب به چشم میخورد. طراحی داخلی آن با بدنه دو کابین، گرافیک ال‌ای‌دی L شکل، دستگیره‌های در، حسگرهای متعدد سیستم دستیار راننده در اطراف بدنه و فاصله مناسب از سطح زمین طراحی شده است. در داخل کابین پنج نفره، تودوزی سفید و کابین دیجیتالی با چهار صفحه نمایش از جمله دو نمایشگر برای آینه‌های جایگزین دوربین دیده میشود.

اولین خودروی مفهومی فاکسکان مدل C بود که با نام لاکس‌ژن n۷ توسط یولون موتور به فروش می‌رسد. این شرکت ادعا می‌کند که در کمتر از دو روز ۱۵،۰۰۰ پیش سفارش برای این شاسی‌بلند دریافت کرده است و اولین تحویل آن در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود. این خودروی برقی ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) شعاع حرکتی، قدرت خروجی ۴۶۰ اسب بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳/۸ ثانیه را به مشتریان وعده می دهد.

لیو گفت: «بعد از اعلام برنامه‌های خود برای ساخت خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰، بسیاری از مردم این سوال را مطرح کردند که آیا فاکسکان می‌تواند خودرو بسازد یا خیر. سپس وقتی یک سال بعد از سه مدل رونمایی کردیم، همه گفتند: “وای، چگونه توانستند سه مدل را در یک سال تولید کنند؟!” این سرعتی است که ما با آن کار می کنیم.هیچ یک از خودروهایی که فاکسکان تا کنون رونمایی کرده است قرار نیست برای مصرف کنندگان عرضه شود، بلکه طرح های مرجعی هستند که قصد دارند قابلیت های این شرکت را به مشتریان بالقوه برندهای بزرگ نشان دهند. نمونه اولیه مدل C که قبلا معرفی شده بود اکنون یک خودروی تولیدی است که توسط شرکت خودروسازی تایوانی Yulon Group با نام Luxgen N7 شناخته می شود.

 

لیو گفت که تخصص فاکسکان در مدیریت و ساخت زنجیره تامین قطعات، به این شرکت مزیتی در توسعه سریعتر مدل های جدید نسبت به رقبا می دهد. لیو در پاسخ به این سوال که چه زمانی حجم تولید فاکسکان از تسلا پیشی خواهد گرفت، گفت که امیدوار است روزی فاکسکان برای این غول آمریکایی خودرو تولید کند.مدل B، که از همان پلت فرم مدل C استفاده می کند، با خانه ایتالیایی Pininfarina SpA طراحی شده است. کراس اوور SUV دارای سقف تمام شیشه ای و برد ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) با یک بار شارژ است.

فاکسکان همچنین گفت که در حال توسعه باتری های حالت جامد خود است.این شرکت تایوانی Foxtron Vehicle Technologies را در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک سرمایه گذاری با Yulon ایجاد کرد. سپس فعالیت‌های زیادی را آغاز کرد از جمله راه اندازی کارخانه Lordstown Motors Corp در اوهایو برای ایجاد یک پایگاه آمریکایی، راه اندازی یک پلت فرم باز خودروهای الکتریکی و امضای قرارداد تولیدی با استارت‌آپ Fisker Inc.تقاضا برای تولید و عرضه خودروهای برقی با استقبال مصرف کنندگان و دولت ها از این فناوری، رو به افزایش است و این امر باعث تغییر در سراسر جهان برای صنایع فناوری و خودرو شده است. اما فاکسکان تلاش می‌کند وارد عرصه‌ای شود که قبلاً توسط رقبای تهاجمی از تسلا گرفته تا شرکت چینی Nio و …  اشغال شده است. همچنین شرکت‌های جدیدی از جمله شرکت شیائومی را جذب ‌کند. یکی از نقاط ابهام خیلی مهم این است که چگونه محدودیت‌های اخیر دولت بایدن بر صادرات تراشه به چین، صنعت جهانی خودروهای الکتریکی را متزلزل خواهد کرد. Xpeng هشدار داده است که محدودیت‌های روی تراشه‌ها می‌تواند به طور بالقوه سازندگان خودروهای برقی چینی را تحت تأثیر قرار دهد.

فاکسکان که نام تجاری شرکت هون‌های پرسیژن اینداستری ( Hon Hai Precision Industry Co) و در واقع شرکت تابعه آن است، شرکتی تایوانی و بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان است که واحد بزرگی در کشور چین در شهر شنژن دارد و بزرگترین صادرکننده این کشور محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۷۴ توسط تری گو راه‌اندازی شد. طبق آمار سپتامبر ۲۰۱۰، هون‌های ۲۱٬۰۰۰ اختراع ثبت کرده و با درآمد فروشی معادل ۵۹ میلیارد دلار آمریکا، در کل ۹۲۰٬۰۰۰ کارمند (۱۵٬۰۰۰ مهندس طراح در آمریکا، ژاپن، چین و تایوان) دارد.

فاکسکان طرف قرارداد دیگر شرکت های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکتریکی چون آمازون، دل، گوگل، بلک بری، سونی، اچ پی، نوکیا، موتورولا، مایکروسافت، سیسکو و میزو می باشد.

این شرکت محصولات خود را در آسیا با نام WinFast و در غرب با نام Foxconn، مستقیماً وارد بازار مصرف‌کنندگان می کند. کارخانه تولیدی بزرگ فاکس‌کان در سال ۱۹۸۸ در حومه شهر شنژن کشور چین افتتاح شد که اکنون بیش از ۵۰۰۰۰۰ کارگر در آن مشغول به کارند. این کارخانه برای کارگران، دارای اقامتگاه، فروشگاه، بانک، رستوران، کتابفروشی، بیمارستان و یک شبکه تلویزیونی به نام «فاکس‌کان تی‌وی» است و در فضای ۳ کیلومتر مربع به دور آن حصار کشیده شده که به «شهر فاکس‌کان» یا گاه «شهر آی‌پاد» معروف است.

مطالعه بیشتر  با وجود کمبود تقاضا، رشد شدید وانت نیسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *