ایرانخودروخرید و فروش خودرو

خرید و فروش سورن پلاس دوگانه سوز کارکرده و صفر + قیمت روز  سورن پلاس

مراسم رونمایی از خودروی  سورن‌ پلاس دوگانه‌سوز با عنوان جایگزین سمند و با هدف توسعه صنعت سی ان جی، امروز با حضور جمعی از مسئولان کشور برگزار شد. خودروی سورن پلاس دوگانه سوز با حضور رضا کاظم‌نژاد، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند غرفه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واقع در محل مصلای تهران رونمایی شد. خودرو سورن‌پلاس دوگانه‌سوز همسو با اجرای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو تاکسی و وانت دوگانه‌سوز تولید شده است و با بررسی و طراحی ایمنی و امکانات رفاهی، از مردادماه با جایگزین شدن خودروهای تاکسی سمند در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

قرارداد حمایت مالی تولید ۴۵ هزار خودرو وانت و تاکسی دوگانه‌سوز، اعم از ۴۰ هزار دستگاه خودرو تاکسی و ۵ هزار دستگاه خودرو وانت آذرماه سال گذشته بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و ایران‌خودرو امضا شد. این قرارداد براساس مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای دوگانه‌سوز عمومی، تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به سی‌ان‌جی‌سوز و به‌منظور جایگزینی استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت پاک امضا شد.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است.

همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

قیمت روز سورن پلاس کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت سمند LX, EF7
LX‏، EF71401 | ایران خودروقیمت روز بازار465,000,000خرید سمند LX, EF7 کارکرده
LX‏، EF7 دوگانه سوز1401 | ایران خودروقیمت روز بازار500,000,000
LX‏، EF7 دوگانه سوز1400 | ایران خودروقیمت روز بازار470,000,000
سورن‏، پلاس1401 | ایران خودروقیمت روز بازار460,000,000

معرفی سورن پلاس 

در سال ۱۴۰۰ محصولی از شرکت ایران ‌خودروبه نام سورن پلاس وارد بازار خودروی ایران شد که یک اتفاق بسیار جالب افتاد و آن این بود که ایده ای جالب توانست در عرض نزدیک به دو دهه، به تولید منتهی شود ودرهمین مدت کوتاه طرفداران بسیاری پیدا کند. سورن پلاس یکی از جدیدترین اعضای خانواده سمند ایرانی است که به دست مهندسان و طراحان کشورساخته شده است.

شاید جالب باشد که بدانید مسیر تکامل ساخت سورن پلاس از جایی شروع شد که ایران خودرو به دنبال ارائه یک خودروی ایرانی به‌ عنوان جایگزینی مناسب برای پژو ۴۰۵ بود. از دلایل استقبال مردم از تولید این خودرو می توان اشاره کنیم به وجود آپشن هایی نظیر فرمون دنایی،کروز کنترل ،آینه های جانبی برقی ،قطعات دکوراتیو جدید و…به نسبت خودرو ی سمند سورن معمولی می باشد.خودرو سمند سورن پلاس نسل جدیدی از سمند ایرانی است که به نام «سمند سال بهینه» معرفی شده است. منظور از (سمند سال بهینه)، تغییراتی است که در قسمت‌های مختلف نسل‌های پیشین این خودرو اعمال شده است، تغییراتی از قبیل مشخصات فنی و آپشن‌ها ایجاد شده است.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

آپشن هایی نظیر فرمون دنایی، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی ،قطعات دکوراتیو جدید. اگر در جستجوی خودرویی جادار هستید، سمند پلاس در کنار ابعاد کابین و حجم صندوق عقب، یک خودروی کاملا مناسب برای خانواده‌های چهار تا پنج نفره است، ابعاد این خودرو در قسمت صندوق‌ عقب و هم‌چنین کابین، به ‎گونه‌ای است که می‌توانید از آن به ‌عنوان یکی از خودروهای جادار ایرانی یاد کنید.

از نکات قابل توجه این است که در قسمت سقف خودرو سورن پلاس نسبت به اعضای قدیمی‌تر خانواده سمند، تفاوت چندانی دیده نمی‌شود ولی از جنبه‌های مختلفی هم‌چون مشخصات فنی، مشخصات ظاهری، مقدار مصرف سوخت ترکیبی، میزان آلایندگی و…توجه خریداران را به خود جلب کند. طراحان خودروی سورن پلاس با ایجاد جذابیت‌های ظاهری همچون تعبیه دستگیره‌های شیک،مجهزکردن فرمان به روکش چرم، رینگ اسپرت دورنگ و… به دنبال ایجاد جذابیت‌های ظاهری متعددی بوده‌اند.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

تفاوت سورن پلاس با سورن پلاس دوگانه سوز

از اولین تفاوت های بین این دو خودرو باید به تفاوت قیمتی آن ها اشاره کنیم که این اختلاف حدود ۲۰ میلیون تومان است، اما اختلاف ۲۰ میلیون تومانی تنها علت تفاوت بین دو خودروی سورن پلاس با سورن پلاس دوگانه سوز نیست سوال این است پس چه اختلاف هایی بین این دو خودرو وجود دارد؟

از نظر فنی هر دو خودرو از پیشرانه معروف EF7 با حجم ۱۶۴۵ سی‌سی استفاده می‌کنند ولی قدرت در سورن پلاس بنزینی ۱۱۳ اسب بخار و درسورن پلاس دوگانه سوزاگر از گاز CNG استفاده شود؛ حداکثر قدرت به ۹۷ اسب بخار خواهد رسید این در حالی است که این کاهش در گشتاور نیز تاثیر مستقیم دارد به طوری که در صورت استفاده از CNG حداکثر گشتاور سورن پلاس به ۱۳۶ نیوتن متر است. در سورن پلاس بنزینی حداکثر سرعت نسخه معمولی سورن پلاس ۱۸۸ کیلومتر در ساعت است ولی در سورن پلاس دوگانه سوز در حالت بنزینی ۱۸۸ و در حالت CNG 178 کیلومتر بر ساعت می رسد.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با ماشین kmc به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

از نظر شتاب نیز در خودروی سورن پلاس بنزینی، صفر تا ۱۰۰، ۱۲ ثانیه است ولی در دوگانه سوز در صورت استفاده از بنزین ۱۲.۸ و در حالت CNG 13.5 ثانیه می باشد. مصرف سوخت در بنزینی ۵.۸ لیتر و در دوگانه سوز ۵.۷ می باشد، از نظر وزنی، سورن پلاس معمولی  ۱۲۴۰  ولی دوگانه سوز ۱۳۶۰کیلوگرم می باشد.

گنجایش باک سوخت سورن پلاس معمولی ۶۳ لیتر است؛ اما این رقم در نسخه دوگانه سوزبا توجه به وجود کپسول گاز به ۶۰ لیتر رسیده و نیزحجم صندوق عقب هم از ۵۰۰ لیتر در نسخه معمولی، به ۳۵۰ لیتر در نسخه دوگانه سوز رسیده است. از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، دو خودرو تقریباً در سطح یکسانی عرضه می‌شوند. اما سورن پلاس دوگانه سوز فعلاً با مالتی مدیا و رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی عرضه نخواهد شد.

قیمت سورن پلاس دوگانه سوز

شرکت ایران خودرو، نخستین‌بار در آبان سال ۱۴۰۱ قیمت سورن پلاس دوگانه را حدود ۲۸۱ میلیون تومان اعلام کرد این در حالی بود که سورن پلاس با مالتی مدیا حدود ۲۴۹ میلیون تومان و سورن پلاس جدید نیز حدود ۲۶۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و تفاوت قیمتی ۲۰ میلیون تومانی دارند بین این دو خودرو وجود داشت که با توجه با اولویت های شما باید دید آیا آپشن های بیشتر برایتان در اولویت است یا اقتصادی بودن خودرو، البته گفتنی است سورن پلاس جدید بنزینی آپشنهایی نظیر رینگ آلومینومی، کروزکنترل، سیستم مالتی مدیا، دوربین عقب و … را بیشتر از سورن پلاس دوگانه سوز تیپ پایه دارد.

مشخصات فنی سورن پلاس دوگانه سوز

۱_ نوع موتور: EF7_CNG

2_حجم موتور: ۱۶۴۵ سی سی

۳_ توان موتور_ (بنزین)۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و (CNG)97 اسب بخار

۴_ گشتاور: (بنزین)۱۵۳ نیوتن متر (CNG) 136 نیوتن متر

۵_ نسبت تراکم: ۱۱

۶_ تعداد سوپاپ: ۱۶

۷_ نوع سوخت سازگار: بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ و گاز طبیعی CNG

8_ حداکثر سرعت: (بنزین)۱۸۸ کیلومتر برساعت(گاز)۱۷۸

۹_ سیستم انژکتوری: پاشش چند نقطه ای

۱۰_ شتاب صفر تا ۱۰۰: (بنزین)۱۲.۸ ثانیه (گاز)۱۳.۵ ثانیه

۱۱_ سیستم انتقال قدرت: ۵ دنده دستی

۱۲_ طول خودرو: ۴۵۳۴ میلی متر

۱۳_ عرض: ۱۹۴۴ میلی متر

۱۴_ ارتفاع: ۱۴۶۰ میلی متر

۱۵_ فاصله محوری: ۲۶۷۱ میلی متر

۱۶_ وزن خودرو با باک پر: ۱۳۶۰ کیلوگرم

۱۷_ حجم صندوق عقب: ۳۵۰ لیتر

۱۸_ گنجایش مخزن سوخت: (بنزین) ۶۰ لیتر(گاز) ۱۰۰

۱۹_ کد کلاس: ۵۵۵.۵

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با ماشین النترا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

آپشن های سورن پلاس دوگانه سوز

۱_ فرمان: هیدرولیک و دارای کلیدهایMFC روی فرمان

۲_ ترمز: سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای

۳_ سیستم تهویه: تنظیم اتوماتیک ، کانال تهویه برای سرنشینان عقب

۴_ سیستم صوتی: رادیو پخش

۵_ کیسه هوای ایمنی: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

۶_ آینه ها: آینه ‏های جانبی برقی تاشونده راهنمادار، مجهز به گرمکن ، جمع کردن برقی آینه‏ های جانبی از داخل اتاق و روی سوییچ

۷_ رینگ و لاستیک: ۱۵ اینچ فولادی

۸_ چراغ ها: چراغ مه شکن جلو و عقب ، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو وعقب جدید، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، چراغ عقب جدید با لنزهای شفاف، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو( Follow Me Home)

9_ تجهیزات ایمنی: ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلوسه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی ،سنسور دنده عقب

در پاییز سال ۱۴۰۱ سورن پلاس دوگانه سوز پا به جاده‌های کشورمان باز کرد که دارای ظاهری مشابه با سورن پلاس بنزینی داشت اما این خودرو حجم صندوق کمتر، وزن سنگین تر و آپشنهای کمتر نسبت به سورن پلاسهای بنزینی دارد. سورن پلاس دوگانه سوز از همان پیشرانه EF7 بهره میبرد که در حالت بنزینی تغییری نسبت به سورن پلاسهای بنزینی ندارد اما در حالت گازسوز شاهد افت حدودا ۱۰% توان و گشتاور نسبت به حالت بنزینی دارد.

سورن پلاس دوگانه سوز با کد کلاس ۵۵۵۰۵ دیگر خبری از  امکاناتی نظیر کروزکنترل،  رینگ آلومینیومی، آنتی ترپ و پاورویندوز، سیستم مالتی مدیا و دوربین دید عقب نیست. در بخش فنی سورن پلاس دوگانه سوز از همان پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی Ef7 بهره میبرد که در حالت بنزینی قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتن متر می باشد و در حالت گازسوز این قدرت و گشتاور به ترتیب به ۹۷ اسب بخار و ۱۳۶ نیوتن متر کاهش می‌یابد.

نیروهای ذکر شده از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل میشود که سورن پلاس دوگانه سوز را در حدود ۱۲.۸ ثانیه در حالت بنزینی و ۱۳.۵ ثانیه در حالت گازسوز از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. وزن سورن پلاس دوگانه سوز نسبت به سورن بنزینی حدود ۱۲۰ کیلوگرم افزایش یافته است و از ۱۲۴۰ کیلوگرم به ۱۳۶۰ کیلوگرم رسیده است و همین باعث میشود که سورن CNG از چالاکی به مراتب کمتری برخوردار باشد. مصرف ترکیبی سورن پلاس ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و حجم مخزن بنزین سورن پلاس دوگانه سوز نسبت به نسخه بنزینی حدود ۳ لیتر کاهش داشته است و ۶۰ لیتری می باشد.

سوالات متداول:

۱- قیمت سورن پلاس دوگانه سوز چقدر است؟

شرکت ایران خودرو، نخستین‌بار در آبان سال ۱۴۰۱ قیمت سورن پلاس دوگانه را حدود ۲۸۱ میلیون تومان اعلام کرد این در حالی بود که سورن پلاس با مالتی مدیا حدود ۲۴۹ میلیون تومان و سورن پلاس جدید نیز حدود ۲۶۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود.

۲- مشخصات فنی سورن پلاس دوگانه سوز چیست؟

نوع موتور: EF7_CNG، حجم موتور: ۱۶۴۵ سی سی، توان موتور_ (بنزین)۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و (CNG)97 اسب بخار، گشتاور: (بنزین)۱۵۳ نیوتن متر (CNG) 136 نیوتن متر، نسبت تراکم: ۱۱، تعداد سوپاپ: ۱۶، نوع سوخت سازگار: بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ و گاز طبیعی CNG

مطالعه بیشتر  خرید و فروش هیوندای آزرا کارکرده و صفر+قیمت روز هیوندای آزرا کارکرده وصفر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تاکسی های سمند سورن پلاس از نظر طراحی ایمنی و امکانات رفاهی به نظر من خیلی مناسب این کار هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *