خرید و فروش خودرو

خودرو متصل چیست و چه کاربردی دارد؟

نسل جدیدی از ماشین‌ ها در حال تولید و گسترش هستند که قابلیت‌ های فوق‌ العاده‌ ای دارند و انتظار می‌رود در سال‌های آتی جای ماشین‌ های سنتی و قدیم را بگیرند. در این مطلب می‌خواهیم به سؤال خودرو متصل چیست پاسخ دهیم و با آن‌ ها بیشتر آشنا شویم.

خودرو متصل چیست؟

  در پاسخ به سؤال ماشین متصل چیست؟ باید گفت وسیله نقلیه‌ ای به‌حساب می‌ آید که مجهز به فناوری‌ های پیشرفته‌ ای است که به آن اجازه می‌دهد با سایر دستگاه‌ ها، سیستم‌ ها و شبکه‌ ها ارتباط برقرار کند. این فناوری‌ ها شامل حسگرها، دوربین‌ ها، GPS، اتصال سلولی و سیستم‌ های سرگرمی داخل خودرو هستند. به ماشین‌ های متصل به خودروهای هوشمند یا وسایل نقلیه اینترنت اشیا (IoT) نیز گفته می‌ شود.

  هدف اصلی این محصول افزایش تجربه رانندگی با ارائه اطلاعات بی‌ درنگ (real time) به افراد در مورد عملکرد، مکان و محیط اطراف است. از این اطلاعات می‌ توان برای بهبود ایمنی، افزایش کارایی و کاهش اثرات زیست‌ محیطی استفاده کرد.

  در ادامه پاسخ به خودرو متصل چیست؟ باید گفت آن‌ ها را می‌ توان به انواع شبکه‌ ها و سیستم‌ ها از جمله اینترنت، شبکه‌ های تلفن همراه و سایر وسایل نقلیه متصل کرد. این اتصال به آنها اجازه می‌دهد تا به سایر دستگاه‌ها و سیستم‌ها مانند سیستم‌ های مدیریت ترافیک، خدمات آب‌ و هوا و خدمات اضطراری دسترسی داشته باشند و داده‌ ها را به اشتراک بگذارند.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

  همچنین آن‌ ها می‌ توانند با بهینه‌ سازی مسیرها بر اساس داده‌ های ترافیکی لحظه‌ ای و ارائه اطلاعاتی درباره مصرف سوخت و نیازهای تعمیر و نگهداری به رانندگان، کارایی را بهبود بخشند. این می‌ تواند در زمان و هزینه افراد صرفه‌ جویی کند و در عین‌ حال اثرات زیست‌ محیطی رانندگی را کاهش دهد.

  به‌ طور کلی، خودروهای متصل نشان‌ دهنده پیشرفت قابل‌ توجهی در فناوری وسایل نقلیه هستند که این پتانسیل را دارد که شیوه رانندگی ما را متحول کند. همان‌طور که وسایل نقلیه بیشتر به هم متصل می‌شوند، می‌توان انتظار داشت که شاهد پیشرفت‌هایی در ایمنی، کارایی و راحتی باشیم که به نفع رانندگان و کل جامعه است.

کاربرد خودرو متصل

کاربرد خودرو متصل

  Connected cars جزء ضروری فناوری رانندگی خودران هستند. آنها از حسگرها و دوربین‌ها برای شناسایی محیط اطراف خود و برقراری ارتباط با سایر وسایل نقلیه در جاده استفاده می‌کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا به طور مستقل و بدون نیاز به دخالت انسان عمل کنند. فناوری رانندگی خودکار این پتانسیل را دارد که شیوه سفر ما را متحول کند و تصادفات ناشی از خطاهای انسانی را کاهش دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی نیسان جوک را حتما مطالعه نمایید، اگر قصد خرید این خودرو را دارید.

  در واقع مهم‌ترین کاربرد و هدفی که از تولید این محصولات دنبال می‌کنند، تحول در صنعت رانندگی است. با تولید انبوه این ماشین‌ها و افزایش تعداد آن‌ها در سطح شهرها و جاده‌ها درصد تصادف‌ها و حوادث جاده‌ای به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

  هوشمندی بسیار زیادی این محصولات اطلاعات مختلف مثل فاصله‌ها نسبت به ماشین‌های اطراف، میزان سوخت و موارد این چنینی دیگر را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا بهترین تصمیمات را بگیرد و همچنین خواهند توانست بدون نیاز به راننده و دخالت انسان به‌صورت خودران سرنشینان را به مقصد برساند.

  این سطح بالا از هوشمندی باعث کاهش قابل‌توجه سوانح رانندگی خواهد شد. در واقع در پاسخ به سؤال خودرو متصل چیست؟ باید افزود که آن‌ها از تعداد زیادی سنسورهای هوشمند مختلف ساخته شده‌اند که اطلاعات مهم و ارزشمند برای رانندگی ایمن را جمع‌آوری می‌کنند و با گرفتن بهترین تصمیمات ایمنی را به حداکثر می‌ رسانند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی میتسوبیشی XFC را حتما تا انتها کامل مطالعه نمایید.

مزایای خودرو متصل چیست؟

مزایای خودرو متصل

  خودروهای متصل نسل جدید از وسایل نقلیه به‌حساب می‌آیند که باتکیه‌بر فناوری IOT و مجهز شدن به سنسورهای متنوع می‌توانند با سایر دستگاه‌ها، سیستم‌ها و شبکه‌ها ارتباط برقرار نمایند. حسگرهایی مثل دوربین، GPS، شتاب‌سنج و موارد این چنینی باعث ایجاد تجربه‌ای فوق‌العاده از رانندگی با ارائه اطلاعات در لحظه می‌شود. در این بخش، در مورد کاربردهای مختلف این محصول و اینکه چگونه افراد و جامعه از آن‌ها سود می‌برند، بحث خواهیم کرد.

  • ایمنی

  یکی از مهم‌ترین مزایای این محصول توانایی آنها در بهبود ایمنی در جاده است. خودروهای متصل به سنسورها و دوربین‌هایی مجهز هستند که می‌توانند تصادفات احتمالی را تشخیص دهند و به رانندگان هشدار دهند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از سوانح را انجام دهند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک وسیله نقلیه به طور ناگهانی در مقابل یک ماشین متصل متوقف گردد، حسگرها می‌توانند آن را شناسایی کرده و به طور خودکار ترمزها را فشار دهند تا از برخورد جلوگیری شود.

  به طور مشابه، دوربین‌ها می‌توانند دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف وسیله نقلیه را فراهم کنند و رانندگان را قادر می‌سازند نقاط کور را ببینند و از تصادف جلوگیری نمایند. این نسل جدید از اتومبیل‌ها همچنین می‌توانند با سایر وسایل نقلیه در جاده ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند اطلاعاتی در مورد شرایط ترافیکی و خطرات احتمالی به اشتراک بگذارند. این می‌تواند به افراد کمک کند تا از تصادفات جلوگیری کنند و ازدحام در جاده‌ها را کاهش دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله عوامل ترک خوردن سر سیلندر خودرو را حتما مطالعه نمایید.

  • کارایی

  این محصولات همچنین می‌توانند با بهینه‌سازی مسیرها بر اساس داده‌های ترافیکی لحظه‌ای و ارائه اطلاعاتی درباره مصرف سوخت و نیازهای تعمیر و نگهداری به رانندگان، کارایی را بهبود بخشند. این می‌تواند در زمان و هزینه افراد صرفه‌جویی کند و درعین‌حال اثرات زیست‌محیطی رانندگی را کاهش دهد.

  به‌عنوان‌مثال، اگر راننده‌ای به مقصدی سفر می‌کند و در مسیر با ترافیک سنگینی مواجه می‌شود، این اتومبیل می‌تواند مسیر دیگری را پیشنهاد کند که شلوغی کمتری دارد. به طور مشابه، اگر ماشین تشخیص دهد که سوخت آن کم شده است، می‌تواند پمپ‌بنزین‌های نزدیک را پیشنهاد کرده و اطلاعات قیمت را در لحظه ارائه دهد.

  همچنین می‌توانند با سیستم‌های دیگر مانند سیستم‌های مدیریت ترافیک و خدمات آب‌وهوا ارتباط برقرار کنند تا اطلاعات به‌روزی را در مورد شرایط جاده و الگوهای آب‌ و هوا در اختیار رانندگان قرار دهند. این می‌تواند به افراد کمک کند تا از تأخیر جلوگیری نمایند و سفرهای خود را کارآمدتر برنامه‌ریزی کنند.

خودرو متصل چیست و چه کاربردی دارد؟

  • سرگرمی و راحتی

  علاوه بر مزایای ایمنی و کارایی، این اتومبیل‌ها طیف وسیعی از ویژگی‌های سرگرمی و راحتی را نیز ارائه می‌دهند. اینها شامل سیستم‌های سرگرمی داخل ماشین، کنترل‌های صوتی فعال و دسترسی از راه دور به عملکردهای اتومبیل مانند قفل و باز کردن قفل درها می‌شود.

  برای مثال، یک Connected car ممکن است مجهز به یک سیستم سرگرمی داخل ماشین باشد که به مسافران اجازه می‌دهد در جاده‌ها فیلم تماشا کنند یا به موسیقی گوش دهند. به طور مشابه، کنترل‌های صوتی فعال می‌توانند به رانندگان اجازه دهند تا عملکردهای مختلف اتومبیل را بدون برداشتن دست‌های خود از روی فرمان کنترل کنند.

  همچنین می‌توانند به ویژگی‌های دسترسی از راه دور مجهز شوند که به رانندگان اجازه می‌دهد درها را قفل و باز کنند، موتور را روشن نمایند و سیستم کنترل آب‌وهوا را از تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه خودتنظیم کنند. این می‌تواند به‌ویژه برای افرادی که دیرشان شده یا نیاز به دسترسی به‌وسیله نقلیه خود از راه دور دارند مفید باشد.

  • مزایای زیست‌ محیطی

  در ادامه پاسخ به خودرو متصل چیست باید گفت آن‌ها همچنین می‌توانند با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود بهره‌وری سوخت، تأثیر مثبتی بر محیط‌زیست داشته باشند. با ارائه اطلاعات در لحظه در مورد عملکرد وسیله نقلیه خود به افراد سبب می‌شود تا آن‌ها تصمیم‌های کارآمدتر، ایمن‌تر و درستی اتخاذ کنند.

  به‌ عنوان‌ مثال، یک خودروی متصل ممکن است مجهز به سیستمی باشد که مصرف سوخت را کنترل می‌ کند و در مورد چگونگی بهبود عادات رانندگی به فرد بازخورد ارائه می‌کند. این می‌تواند به افراد کمک کند مصرف سوخت و آلایندگی خود را در طول زمان کاهش دهند.

  همچنین می‌ توانند با سیستم‌ های دیگر مانند سیستم‌ های مدیریت ترافیک و خدمات آب‌ و هوا برای بهینه‌ سازی مسیرها و کاهش ازدحام در جاده‌ ها ارتباط برقرار کنند. این می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای از وسایل نقلیه و بهبود کیفیت هوا در مناطق شهری کمک کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی لکسوس NX300 را حتما مطالعه نمایید، اگر قصد خرید این خودرو را دارید.

 جمع‌ بندی

ماشین متصل چیست

 در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی محصولات خاصی به بازار معرفی می‌ شود و رنگ‌وروی جهان را تغییر می‌ دهد. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با ماشین متصل آشنا کنیم و پاسخ قانع‌ کننده‌ ای به سؤال خودرو متصل چیست بدهیم.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی‌ های روز دنیای خودرو، اخبار داغ، قیمت ماشین‌ ها و… می‌ توانید با ما در سایت نیک‌ بخت خودرو در ارتباط باشید. تنها کافی وارد سایت شوید و جستجوهای دلخواه خود را انجام دهید.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش بی ام و 528i کارکرده و صفر + قیمت روز بی ام و 528i

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *