اخبار و رویداد ها

تفاوت پژو ۲۰۷ و تارا + عرضه مجدد در بورس کالا

تفاوت پژو ۲۰۷ و تارا + عرضه مجدد در بورس کالا

در این مقاله به مقایسه پژو ۲۰۷ و تارا می پردازیم .به گزارشی از نیکبخت خودرو، گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که از روز شنبه هفته آینده، یعنی نوزدهم آذر ماه سال ۱۴۰۰، بار دیگر پژو ۲۰۷ و تارا را در بورس کالا عرضه میکند، در این دور فروش  ۲۱۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷، تارا دستی و تارا اتوماتیک عرضه میشود؛ از این ۲۱۰۰ دستگاه خودرو، ۱۶۰۰ دستگاه انواع  پژو ۲۰۷ میباشد و ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تارا دنده ای و تارا اتوماتیک  خواهند بود.

با توجه به اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای کشور که منتشر شده است، در این عرضه ۲۵۰ دستگاه تارا اتوماتیک با قیمت پایه ۳۷۶ میلیون تومان، ۲۵۰ دستگاه تارا دستی با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تعداد ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای با قیمت پایه ۴۰۴ میلیون تومان، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با قیمت ۲۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، عرضه میشوند. درصد پیش پرداخت سفارش خرید تمامی خودروها ۵۰ درصد و تاریخ تحویل آنها ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود.
 مقایسه تارا و 207
نام خودرو تعداد عرضه قیمت پایه تاریخ عرضه تاریخ تحویل
تارا دستی ۲۵۰ ۳۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
تارا اتوماتیک ۲۵۰ ۳۷۶ میلیون تومان
 پژو ۲۰۷ دستی  ۱۰۰۰ ۲۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک  ۳۰۰ ۳۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای  ۳۰۰ ۴۰۴ میلیون تومان

 مقایسه تارا و 207 در نیکبخت خودرو

در ادامه این اطلاعیه همچنین ذکر شده هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفاً برای یک خودرو خواهد بود و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را نیز داشته باشند. البته که امکان ثبت سفارش برای اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده اند نتیجه نخواهد داد.

هزینه‌های جانبی شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعاً به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه ۱۲ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ دستی و ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک هستند که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود؛ بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تأخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

در مشخصات تمامی خودروها همچنین ذکر شده است: هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو را دارند و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند. از سوی دیگر اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند و خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی خود کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می شوند علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه های جانبی نیز اقدام کنند.

تفاوت 207 و تارا

در ادامه می پردازیم به مقایسه تارا و ۲۰۷، برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مقایسه طراحی تارا و ۲۰۷

ریشه و اساس هر دو خودرو به کمپانی پژو برمی‌گردد، زیرا تارا درواقع نسخه فیس‌لیفت پژو ۳۰۱ به حساب می‌آید. این دو محصول از سری تولیدات اقتصادی پژو هستند و طراحی نسبتا ساده‌ای را بهتصویر کشیده اند. اما در این بین پژو ۲۰۷ به دلیل بهره‌مندی از بدنه هاچبک و طرح چهره تقریبا اسپرت و جذاب تر، می‌تواند خودروی زیباتری نسبت به تارا نام بگیرد. همینطور ممکن است تکراری بودن ظاهر پژو ۲۰۷ باعث شود تارا به میزان بیشتری مورد توجه برخی مشتریان قرار بگیرد. طراحی داخل کابین تارا نسبت به پژو ۲۰۷ کمی جدیدتر میباشد اما درمجموع نمی‌توان به هر دو خودرو ازلحاظ طراحی داخلی امتیاز بالاتری اعطا کرد. به‌ویژه پس از مقایسه آنها با تولیدات اقتصادی روز دنیا، کمبودهای این دو خودرو در بحث طراحی داخلی بیشتر به چشم خواهد آمد.

کیفیت متریال تارا نسبت به ۲۰۷ تا حدی مرغوب‌تر احساس می‌شود و جادار بودن صندلی‌های ردیف عقب نیز از مهم‌ترین مزیت‌های کابین تارا نسبت به فضای داخل پژو ۲۰۷ به حساب می آید. همچنین صندوق عقب تارا حدود ۶۴۰ لیتر فضا در اختیار کاربران خود می‌گذارد و در نوع خود یکی از حجیم‌ترین محفظه‌های بار را در جمع خودروهای داخلی ارائه می‌دهد. اما در قسمت عقب ۲۰۷ تنها ۲۴۵ لیتر فضا برای قرار دادن لوازم در نظر گرفته شده است. پس اگر صاحب خانواده پر جمعیت هستید یا فضای کابین خودرو برایتان مهم است خرید تارا اتوماتیک انتخاب شماست.

تفاوت پژو 207 و تارا

مقایسه تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نظر فنی

مقایسه موتور تارا اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک نشانگر پیشرانه‌های این دو خودرو است که در اصل یک مدل میباشند، با این تفاوت که موتور TU5 پلاس در تارا اتوماتیک تا حدودی اصلاح شده و ارتقا پیدا کرده تا بتواند بازدهی بهتری داشته باشد. این موتور نسبت به TU5 معمولی که در ۲۰۷ اتوماتیک موجود است، دچار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و همچنین تغییراتی در سامانه میل‌سوپاپ همچون اضافه شدن سیستم تنظیم متغیر زمان‌بندی سوپاپ هوا CVVT شده است تا بتواند قدرت بیشتر و مصرف سوخت پایین‌تر ارائه دهد. بر این اساس موتور تارا اتوماتیک ۱۱۳ اسب بخار قدرت به اضافه ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

موتور TU5 پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌آورد. تارا اتوماتیک از گیربکس جدید شش سرعته اتوماتیک برخوردار است و پژو ۲۰۷ هم با گیربکس چهار دنده اتومات به بازار عرضه می‌شود. با وجود موتور پرقدرت‌تر در تارا، شاهد این هستیم که پژو ۲۰۷ چابکی بهتری بروز می‌دهد؛ دلیل آن به احتمال قوی وزن کمتر ۲۰۷ است که باعث شده شتاب پژو ۲۰۷ در مقایسه با تارا کمی سریع‌تر باشد.

فرق 207 و تارا

نقطه قوت فنی تارا اتوماتیک نسبت به ۲۰۷ اتومات، سواری پایدار و متعادل آن است که حتی در سرعت‌های بالا و در عبور از مسیرهای منحنی شکل نیز به خوبی می‌تواند بالانس مورد نیاز را به وجود آورد. سیستم شاسی به‌روزتر همچنین بهره‌مندی از سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، موجب شده تارا اتوماتیک هندلینگ و تعادل بسیار مناسب‌تری نسبت به پژو ۲۰۷ در عبور از جاده‌های لغزنده و یا پیچ‌های تند نشان دهد. نوع سواری هر دو خودرو چندان خشک و یا خیلی نرم نیست و می‌توان آن را نسبتا رضایت‌بخش دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و تارا اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

مدل خودرو

تارا اتوماتیک پژو ۲۰۷ اتوماتیک

پیشرانه 

TU5P چهار سیلندر TU5 چهار سیلندر

حجم موتور

 ۱۵۸۷ سی‌سی  ۱۵۸۷ سی‌سی

حداکثر قدرت

۱۱۳ اسب بخار  ۱۰۵ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۴۴ نیوتن متر

۱۴۲ نیوتن متر

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک

۴ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت(ترکیبی) ۷.۲۹ لیتر در صد کیلومتر

۷.۱ لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۳ ثانیه

۱۲.۶ ثانیه

حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتربرساعت

۱۹۰ کیلومتربرساعت

مقایسه آپشن های تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

در مورد مقایسه آپشن های رفاهی تارا اتومات و پژو ۲۰۷ اتوماتیک می‌توان چنین برداشت کرد که وضعیت تارا اتومات نسبت به حریف بهتر باشد؛ زیرا شرکت ایران خودرو  با توجه به بازه قیمت تارا، برای سدان جدید خود تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی‌، سنسور نور و باران، تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌های جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و تودوزی چرمی را در نظر گرفته است که موارد مشابه آن در پژو ۲۰۷ اتوماتیک وجود ندارند.

فرق پژو 207 و تارا

گفتنی است تجهیزاتی مثل سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، دوربین عقب، فرمان برقی با کلیدهای کنترل، کروز کنترل و دی لایت از جمله شاخص‌ترین آپشن های مشترک بین پژو ۲۰۷ اتومات و تارا اتوماتیک به حساب می‌آیند.

فرق 207 و تارا چیست

مقایسه ایمنی

متأسفانه مقایسه تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نظر ایمنی نمی‌تواند خیلی مستند و بر اساس آزمون‌های ایمنی باشد؛ زیرا هیچ‌کدام از این دو خودرو در تست‌های معتبر جهانی شرکت نکرده‌اند. اما با این حال به دلیل آنکه پلتفرم تارا با پژو ۳۰۱ اشتراکات زیادی دارد، می‌شود روی ایمنی بیشتر این خودرو تا حدودی حساب باز کرد. در این خصوص بهتر است بدانید پژو ۳۰۱ طی سال ۲۰۱۴ از موسسه معتبر یورو انکپ سه ستاره ایمنی دریافت کرده که نشان از امنیت قابل قبول آن برای بازار ایران دارد. در بحث تجهیزات ایمنی نیز وضعیت تارا اتوماتیک نسبت به ۲۰۷ برتری بیشتری دارد که درمجموع ایمنی دلگرم‌کننده‌تری برای آن به دنبال خواهد آورد.

مدل خودرو 

پژو ۲۰۷ اتوماتیک تارا اتومات

تجهیزات ایمنی و حفاظت

ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع،کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه ای ،صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دیدعقب ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع خودکار سوخت
کیسه هوا  دو کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)

سیستم ترمز و پایداری  سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر، کد کلاس ۶۰۱۰۹: ترمز عقب کاسه ای

سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)

مقایسه شرایط بازار و جمع‌ بندی نهایی

پژو ۲۰۷ اتوماتیک طی سال‌های گذشته یکی از پرفروش‌ترین هاچبک‌های مجهز به گیربکس خودکار در بازار ایران بوده و بازار خریدوفروش کاملا خوش‌رونق و گرم برای آن ایجاد شده است و قیمت پژو ۲۰۷از نظر افت قیمت در بازار نیز وضعیت مناسبی دارد. اما تارا اتوماتیک تازه به میدان آمده و هنوز نمی‌توان در مورد رونق خریدوفروش آن به طور قطعی صحبت به میان آورد. خصوصا اینکه گفته می‌شود احتمالا رقبای وارداتی نیز در محدوده قیمت این خودرو به بازار ایران وارد شوند و بنابراین کار برای تارا و البته پژو ۲۰۷ کمی سخت‌تر خواهد شد.

به عنوان جمع‌بندی نهایی در پاسخ به این سوال که تارا اتومات بخریم یا پژو ۲۰۷ اتومات، می‌توان چنین بیان کرد که به دلایلی مثل کابین بزرگتر، کیفیت متریال بهتر، پیشرانه ارتقاء یافته تیو ۵ پلاس، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با فناوری مدرن‌تر و دقت بالاتر، هندلینگ و پایداری بهتر، ایمنی اطمینان‌بخش‌تر، صندوق عقب بزرگ، تارا اتوماتیک درمجموع انتخاب بهتر و منطقی‌تری نسبت به پژو ۲۰۷ اتومات با بودجه مشابه به نظر می‌رسد. اما در هر صورت بعضی از مشتریان که به دنبال خرید یک هاچبک نسبتا جذاب با چهره گیراتر و چابکی بیشتر هستند، احتمالا همچنان روی خرید پژو ۲۰۷ پافشاری خواهند کرد. خصوصا جوانان بیشتر با ۲۰۷ ارتباط برقرار می‌کنند و همچنان طرفدار آن هستند.

تاریخ: ۲۲  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  تاریخ قرعه کشی جشنواره دهه فجر ایران خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *