اخبار و رویداد ها

رونمایی سدان جدید مدیران خودرو

مدیران خودرو شب گذشته طی مراسیمی در دفتر مرکزی نمایندگی ۷۷۷، رسما از نخستین سدان برند فونیکس رونمایی کرد. در مراسم شب گذشته که با حضور نمایندگان فروش این شرکت، برخی از مشتریان و البته اصحاب رسانه برگزار شد، فونیکس آریزو ۶ پرو که در هفته های گذشته برای بررسی در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود رسما معرفی شده و قیمت و زمان عرضه آن نیز اعلام شد.
فونیکس آریزو ۶ پرو در واقع فیس لیفت و نسخه ارتقا یافته چری آریزو ۶ است که با تغییراتی در بخش ظاهری، کابین و تجهیزات رفاهی و ایمنی راهی بازار کشور شده است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

در مراسم رونمایی آریزو ۶ پرو، مجید کرمی مدیر بازاریابی مدیران خودرو با توضیح تغییرات رخ داده در ظاهر، کابین و امکانات آریزو ۶ پرو، این خودرو را یکی از لوکس ترین سدان های صفر کیلومتر بازار کشور نامید، فرمان دی کات، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی، رادار نقطه کور و خروج از پارک، شارژر بی سیم تلفن همراه و…. از جمله امکانات جدید آریزو ۶ پرو هستند.

مدیران خودرو پس از مراسم رونمایی، یک نشست مطبوعاتی کوتاه با اصحاب رسانه نیز ترتیب داد تا خبرنگاران بتوانند سوالات خود پیرامون محصول جدید این شرکت و فعالیت های برند فونیکس را مطرح نمایند، در این مراسم جک لی مدیرعانمل مدیران خودرو با اشاره به برنامه های این شرکت برای راه اندازی شوروم و نمایندگی های اختصاصی برند فونیکس در سطح کشور، گسترش خدمات پس ار فروش و ارائه خدمات استاندارد به مشتریان برند لوکس مدیران خودرو را یکی برنامه های اصلی این شرکت دانست، وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با پیشبینی مدیران خودرو از تاثیر آزاد سازی احتمالی واردات خودرو بر وضعیت محصولات این شرکت در بازار گفت: ما با علم به کیفیت مناسب محصولات خود، شبکه فروش گسترده و همچنین شبکه خدمات پس از فروش مناسبی که در اختیار داریم، خود را آماده رقابت در شرایط آزاد سازی واردات می دانیم و تهدیدی از این بابت حس نمیکنیم.

مطالعه بیشتر  معرفی اکورا اینتگرا ۲۰۲۳

در ادامه مدیر خدمات پس از فروش فونیکس با اشاره به ارائه شرایط گارانتی فراتر از استاندارد های تعریف شده توسط وزارت صمت توسط برند فونیکس، گارانتی فونیکس تیگو ۸ پرو را ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر و تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو را ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر به همراه ۶ نوبت سرویس رایگان اعلام کرد.

در پایان این نشست خبری نیز آقای جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو قیمت در نظر گرفته شده برای فونیکس آریزو ۶ پرو را یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعلام کرد، فروش فوری این خودرو نیز از امروز و یا فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد، مدیران خودرو اعلام کرد برای ۵۰ نفر نخست که اقدام به خرید آریزو ۶ پرو نمایند شرایط ویژه ای در نظر خواهد گرفت.

معرفی آریزو ۶ پرو

شرکت چری در سال ۲۰۱۸ یک سدان نسبتا لوکس با نام آریزو جی ایکس یا همان آریزو ۶ را راهی میدان کرد. این خودرو تا سال ۲۰۲۱ تحول خاصی را تجربه نکرد، اما در این سال پای اولین نسخه فیس‌لیفتش به بازار چین و سایر کشورها باز شد. آریزو ۶ پرو که در چین با عنوان «آریزو ۵ پلاس» شناخته می‌شود، درواقع با دو نوع فیس‌لیفت مختلف به مشتریان چینی تحویل داده می‌شود. با این وجود شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفته تا نسخه اوزاوا با طرح چهره نسبتا محافظه‌کارانه‌تر را وارد بازار ایران کند؛ که البته به نظر ما بهتر بود ورژن xiao با چهره اسپرت‌تر در ایران حاضر می‌شد تا هیجان بیشتری به بازار سدان‌های مونتاژ داخل تزریق می‌کرد.

امکانات آریزو ۶ پرو

سیستم کروز کنترل، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و مموری، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی، صفحه تمام دیجیتال پشت آمپر، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، آینه‌های تاشونده برقی، سانروف، سنسورهای پارک در هر دو انتها، دوربین ۳۶۰، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی‌های چرمی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و…

ایمنی فونیکس آریزو ۶ پرو

متاسفانه روایت دقیقی از آزمون‌های ایمنی سنجی چری آریزو ۶ پرو در دسترس نیست، اما با توجه به آن‌که چری آریزو ۵ توانسته امتیاز کامل را از موسسه سی انکپ به‌دست آورد. از همین رو به نظر می‌رسد آریزو ۶ پرو نیز قابلیت کسب امتیاز کامل از آزمون‌های موسسه چینی سی انکپ را داشته باشد و سطح امنیت نسبتا مطلوبی به‌ویژه در مقایسه با خودروهای همرده موجود در ایران، ارائه دهد. انتظار می‌رود امکانات ایمنی به شرح زیر در این سدان نیمه لوکس موجود باشد و سطح امنیت کاربران را تا حد امکان بالا ببرد:

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم ترمز کمکی، رادار هشدار نقاط کور، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین ۳۶۰، ورود بدون کلید، شش کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی جلو و پرده‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد.

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو همچنان از همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر معروف و همان گیربکس CVT اتوماتیک ۹ سرعته مشابه نسخه قبلی بهره می برد. این موتور ۱.۵ لیتری توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و ۲۲۰ نیوتن متر گشتار در دور ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ را دارد.. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۹ دنده مصنوعی به چرخ های جلوی فونیکس آریزو ۶ پرو مدیران خودرو منتقل می شود. دو حالت رانندگی اک و اسپرت نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

مدل خودرو آریزو ۶ پرو
پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ
حجم موتور ۱.۵ لیتر
حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته CVT اتومات
مصرف سوخت(ترکیبی) کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰  ۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت

مطالعه بیشتر  آخرین وضعیت قانون واردات خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *