اخبار و رویداد ها

با مولینر باتور، جذاب ترین و قدرتمندترین خودروی تاریخ بنتلی آشنا شوید

بنتلی نیز شبیه سایر کمپانی های غول خودرو، در حال تبدیل به یک برند الکتریکی است. اما به نظر می‌رسد این شرکت بریتانیایی هنوز از موتور درون‌سوز دست نکشیده، چون به تازگی از قدرتمندترین مدل در تاریخ فعالیت خود رونمایی کرده است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

مدل اخیر به نام بنتلی مولینر باتور یک کوپه گرند تورینگ لوکس به حساب می‌آید که به نسخه پیشرفته موتور توئین توربوی ۱۲ سیلندره ۶ لیتری مجهز است. این موتور دیگر قدیمی شده، ولی طراحان بنتلی با اضافه کردن ورودی هوای جدید، توربوشارژهای پیشرفته، خنک‌کننده‌های قدرتمند و اصلاحات متعدد تلاش کرده‌اند تا کارایی آن را به حد موتورهای پیشرفته جدید برسانند.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

نظر به این تغییرات، موتور قدیمی مولینر باتور می‌تواند قدرتی معادل با ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو حدود ۳.۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این مدل همچنین دارای گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ فرمان‌پذیر، سیستم هدایت گشتاور و دیفرانسیل ضد لغزش الکتریکی است.

از دیگر تجهیزات بنتلی باتور می‌توان به سیستم تعلیق بادی تطبیقی، سیستم کنترل الکترونیکی ضدچرخش فعال با قابلیت تأمین گشتاور ضدچرخش تا ۱۳۰۰ نیوتن متر در مدت‌زمان ۰.۳ ثانیه و همین‌طور سیستم ترمز کربن سیلیکون کاربید (CSiC) با کالیپرهای ده پیستونی و دیسک‌های ۱۷.۳ اینچی در جلو و کالیپرهای چهار پیستونی و دیسک‌های ۱۶.۱ اینچی در عقب اشاره کرد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

مولینر باتور افزون بر اینکه قدرتمندترین خودرو در تاریخ بنتلی است، از طراحی مدرن و لوکس برخوردار بوده که به روال خودروهای برقی آینده این شرکت اشاره می‌کند. چراغ‌های جلو حالت کشیده‌ای داشته و در واقع نسخه تکامل‌یافته چراغ‌های به‌کاررفته در باکالار هستند. جلوپنجره بزرگ به شیوه‌ای جدید و جذاب طراحی شده و چهره‌ای توانا به خودرو بخشیده است. دیگر خصوصیات ظاهری این ماشین اسپرت شامل دیفیوزر عقب، اسپویلر، خط شانه برجسته، رینگ‌های ۲۲ اینچی، اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی آئرودینامیکی می‌شود.

فقط ۱۸ دستگاه بنتلی Mulliner Batur تولید خواهد شد که صاحبان آن‌ها از پیش مشخص شده‌اند. این خودروها بر اساس سلیقه مالکین سفارشی و رنگ‌آمیزی شده و قیمتی حدود ۱.۹۵ میلیون دلار دارند.

طراحی کابین نیز برمبنای سلیقه مشتریان به اسباب و امکانات مختلف مجهز شده است؛ از روکش‌های ترکیب‌شده با الیاف طبیعی گرفته تا تریم ها و تزئینات چوبی سنتی و همین گونه کنترل‌های خاص که از جنس طلای ۱۸ عیار هستند!

مجله ماشین نیکبخت خودرو.

پس از اینکه مشتریان مشخصات خودروی ایدئال خود را تعیین کردند، وسیله نقلیه چند ماه بعد توسط مهندسین مولینر ساخته شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر همه‌چیز طبق روال پیش رود، اولین خودروی بنتلی باتور در اواسط سال ۲۰۲۳ به مشتری تحویل داده می‌شود.

مطالعه بیشتر  تغییر زمان پیش فروش محصولات سایپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *