خرید و فروش خودرو

خرید و فروش بورگوارد کارکرده و صفر+قیمت روز بورگوارد

خرید و فروش بورگوارد کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

گروه خودروسازی بورگوارد در سال ۱۹۱۹ توسط کارل فردریش ویلهلم بورگوارد از پیشگامان صنعت اتومبیل سازی آلمان در شهر برمن احداث شد. طی چند دهه دوره بورگوارد تبدیل به سومین خودروساز بزرگ آلمان و بزرگ ترین صادرکننده خودرو آلمان شد. بورگوارد با فناوری ها و طراحی های نوآورانه خود و صادرات بیش از ۶۰ درصد حجم کل صادرات وقت آلمان، و فروش در پنج قاره اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی ، افریقا و آسیا فعالیت خود را در سطح بین المللی گسترش داد. بورگوارد با تعهد به نوآوری و پیشرفت دائمی، بیشترین خطوط تولید محصولات متنوع را ایجاد نمود و انواع مختلف وسایل نقلیه تاریخی شامل خودرو صندوق دار، خودروهای مسابقه، اتوبوس، خودرو آتش نشانی و حتی بالگرد را تولید کرده است.حقیقتاً تکنولوژی های بورگوارد انقلابی و متحول کننده بودند. در سال ۱۹۴۹ هانزا ۱۵۰۰ به بازار عرضه شد و اولین خودروی اروپایی بود که از طراحی بدنه به شکل قایق بهره مند بود و مشخصه رشد اقتصادی آلمان شد. در سال ۱۹۵۴ بورگوارد ایزابلا عرضه شد و با بیش از ۵۰% عملکرد بهتر نسبت به رقبایش به واسطه موتور قدرتمند خود به خودروی ایده آل و رویائی آن زمان در سطح جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۵۹ بورگوارد با خلاقیتی دوباره خودروی P100 را به بازار عرضه کرد، یک خودروی سدان خانوادگی لوکس با اولین سیستم تعلیق پنوماتیک هم سطح تا آن زمان. علاوه بر خط تولید موفق آن، بورگوارد یک قهرمان در میدان مسابقه بود. در طی سال های ۱۹۵۰ الی ۱۹۵۸، بورگوارد دستاوردهای قابل توجهی به دست آورد به طوری که در مسابقات اتومبیلرانی همانند مسابقه استقامت ۲۴ ساعته لی مانز، مسابقه هزار کیلومتری نوربرگرینگ ، مسابقه پاررا پان امریکن و مسابقه مونتهری نتایج افتخار آمیزی به دست آورد و جمعاً ۵۱ رکورد را شکست.

نوآوری هوشمندانه، آینده را رهبری می کند. ارزش های اساسی بورگوارد مهارت، هوشمندی، آینده نگری و دسترسی است. این ارزش ها نه تنها تعصب ما در تولید خودروهای هوشمند و با کیفیت بوده بلکه شامل مأموریت ما، ” آینده نگری” است. با نزدیک به یک قرن سابقه ما متعهد به این حرکت انقلابی شده ایم به طوری که خودروهای نوآوری شده و مجهز به آخرین امکانات و طرح های روز را تولید خواهیم نمود تا شعار” با محصولات هوشمند آینده خود را برانید” را محقق نماییم.اکنون دفتر مرکزی گروه بورگوارد در شهر اشتوتگارت آلمان مستقر شده است و از ۹ مرکز کاربردی که عبارت‌اند از مرکز عملیات راهبردی، مرکز مدیریت برند، مرکز طراحی محصولات، مرکز فناوری انرژی جدید، مرکز کنترل کیفیت محصولات، مرکز آزمایش مهندسی محصولات، مرکز مدیریت زنجیره تأمین، مرکز فعالیت حقوق مالکیت معنوی و مرکز فعالیت سرمایه تشکیل می شود. به علاوه، بورگوارد دارای سه مرکز نوآوری جهانی است. در سراسر جهان، بورگوارد از بیش از ۲۵۰۰ کارمند متخصص درزمینهٔ مهندسی، نوآوری و طراحی بهره مند است که همه آن ها در صنایع خودروسازی تراز اول جهان مشغول به کار بوده اند.

بورگوارد با همکاری آن ها و با هنر تولید ماهرانه و استوار آلمانی، محصولاتی با کیفیت عالی و پایدار می سازد. بورگوارد با استفاده از انرژی جدید و هوشمندی در تجارت به فعالیت برد-برد می اندیشد. با توجه به نیاز مصرف کنندگان در عصر جدید و با دید آینده نگر، محدودیت ها درزمینهٔ تجمل سنتی را شکسته تا مشتریان به تجربه عملی، آسایش و رفاه دسترسی پیدا کنند. با روش جدید پیوند منابع، برنامه ریزی جهانی را تقویت می کند و برای مشتریان در سراسر جهان تجربه رانندگی کامل و بی عیب و نقص را فراهم می آورد. شرکت بورگوارد با نوآوری های دائمی، با تکنولوژی برتر و طرح های جدید بازگشته است.گروه خودروسازی بورگوارد در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، BX7 و BX7-TS را به معرض نمایش گذاشت و در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۶، اتومبیل اسپرت BX5 که یک شاسی بلند جمع و جور و در سگمنت میانی است و همچنین اتومبیل مفهومی BX6-TS که یک شاسی بلند اسپرت است را در معرض نمایش گذاشت. در آینده بورگوارد با طراحی محصولات جدید و بهره گیری از انرژی های جدید، تولید خودروهای هیبریدی و برقی را شروع نموده و رهبری بازار را بر عهده خواهد گرفت.دفتر مرکزی شرکت در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد و امور اساسی و مهم مانند فعالیت راهبردی، مدیریت سرمایه، فعالیت مالکیت معنوی، مدیریت خرید، انرژی جدید، طراحی، آزمایش مهندسی و نظارت کیفیت را بر عهده دارد و در کشورهای چین، روسیه، هند، برزیل و مکزیک دارای زیرمجموعه است. گروه بیش از ۲۳۰۰ تکنسین، طراح و مهندس ارشد از از ۱۲ برند اتومبیل و از ۱۲ کشور مختلف را جذب کرده است و از خدمات شرکت های اینترنتی پیشرو جهانی بهره مند است.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

مطالعه بیشتر  نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو

خودروهای بورگوارد موجود در بازار ایران

  • نام خودرو: بورگوارد BX7
    تعداد سیلندر: ۴(۱۶ سوپاپ)
    حجم موتور: ۱۹۸۱ سی سی
  • نام خودرو: بورگوارد BX5
    تعداد سیلندر: ۴(۱۶ سوپاپ)
    حجم موتور: ۱۷۹۷ سی سی

بررسی اجمالی بورگوارد BX7

بورگوارد BX7 یکی از دو محصول کمپانی چینی – آلمانی بورگوارد است که کیان موتور وارنا آن را به بازار ایران معرفی و عرضه کرد. بورگوارد ابتدا یک شرکت آلمانی بود که پس از جنگ جهانی دوم ورشکست شد و پس از مدت طولانی در سال ۲۰۰۸ با سرمایه گذاری شرکت چینی فوتون دوباره متولد شد.

بورگوارد BX7 یک کراس اوور ۷ نفره لوکس است که تا کنون پرچمدار کمپانی بورگوارد قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. در سال ۱۳۹۶ شرکت کیان موتور وارنا به عنوان شریک تجاری بورگوارد این خودرو را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد.

طراحی ظاهری بورگوارد BX7

طراحی کلی بورگوارد BX7 همانند برادر کوچکترش یعنی بورگوارد BX5 شبیه به مدل‌های چند سال قبل پورشه و آئودی است.

هنگامی که از نمای جلو به این شاسی بلند بورگوارد نگاه می‌کنیم ظاهری خشن و جدی را شاهد هستیم. چراغ‌های جلو طراحی چند ضلعی با زوایای تیز و کشیده دارند و کمی نیز باریک هستند. جلوپنجره خودرو بسیار کشیده و بزرگ طراحی شده و قسمت زیادی از جلوی خودرو را گرفته است. خطوط عمودی کرومی با نظم و ترتیب کنار هم روی جلوپنجره خودرو قرار گرفته‌اند و وسط آنها نیز لوگوی بورگوارد تعبیه شده است. سپر بورگوارد BX7 بزرگ و یک تکه است که میزبان یک ورودی هوای باریک و عریض در قسمت پایین، دو مه‌شکن که در یک قاب نسبتا مربعی و پلاستیکی قرار گرفته‌اند و یک دیفیوزر ساده که سرتاسر سپر را فراگرفته است. روی کاپوت و در قسمت جلوی بورگوارد BX7 حجم دهی ها و خطوط طراحی نسبتا عمیقی را می‌بینیم که سعی در عضلانی‌تر کردن بورگوارد BX7 دارند.

هنگامی که به نمای جانبی اتومبیل بورگوارد می‌رسیم شباهت این خودرو با نسل‌های قبلی پورشه کاین به چشم می‌آید. در این قسمت به طراحی نامتوازنی بر نمی خوریم و همه چیز با هماهنگی درستی کنار هم قرار گرفته‌اند. درب‌ها اندازه بزرگی دارند و شیشه‌های جانبی نیز اندازه مناسبی دارند و نور فضای کابین را برای سرنشینان به اندازه کافی فراهم می‌کنند. دو خط عمیق روی هر دو گلگیر جلو و عقب خودرو حجم دهی خوبی را به نمای جانبی داده‌اند. یک خط کم حجم نیز از روی گلگیر جلو شروع شده و با گذشتن از دستگیره درب‌ها تا روی گلگیر عقب ادامه پیدا مرده است. فریم دور شیشه‌های جانبی خودرو نیز به صورت کرومی تعبیه شده‌اند. رینگ‌های بورگوارد BX7 طراحی و ظاهر خوبی دارند و هماهنگ با بدنه هستند

نمای عقب بورگوارد BX7 کماکان اثری از طراحی‌های چینی وجود ندارد و با ظاهری اروپایی مواجه هستیم که کمی شبیه به طراحی‌های پورشه است. چراغ‎های عقب به صورت دو تکه و کمی باریک طراحی شده و تا روی گلگیر خودرو کشیده شده‌اند. درب صندوق یک تکه طراحی شده و در بالاترین قسمت آن یک باله کوچک قرار گرفته است. عبارت BORGWARD نیز میان دو چراغ عقب درج شده و زیر آن نیز محل نصب پلاک با تزئینات کرومی تعبیه شده است. سپر خودروی بورگوارد بزرگ و از دو بخش تشکیل شده و میزبان چراغ‌های مه‌شکن به همراه دو شب نما، سنسورهای عقب، یک دیفیوزر و دو خروجی اگزوز که خوشبختانه برخلاف بیشتر خودروهای چینی واقعی هستند، است.

طراحی کابین بورگوارد BX7

کابین ماشین بورگوارد طراحی بروز و مناسبی دارد. در بالاترین قسمت داشبورد داخل یک قسمت چسبیده به بخش کیلومتر شمار یک نمایشگر بزرگ ۱۲/۳ اینچی قرار گرفته و زیر آن نیز خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع با طراحی حاشیه‌های کرومی تعبیه شده‌اند. یک خط هلالی نیز وسط داشبورد کشیده شده که این قسمت را به دو بخش تبدیل کرده است. زیر این خط بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دو کاناله جا گرفته و در آخرین قسمت داشبورد نیز یک فضا جهت قرار دادن وسایل مختلف تعبیه شده است.

فرمان بورگوارد BX7 خوش دست طراحی شده و ظاهر سه شاخه با تزئینات کرومی دارد که میزبان دکمه‌های کروز کنترل خودرو به همراه کنترلرهای سیستم مولتی مدیا است. پشت آمپر خودرو نیز به صورت چهار دایره با اندازه های مختلف و یک صفحه نمایش جهت نمایش اطلاعات مختلفی از خودرو طراحی شده‌اند. فضای کلی کابین بورگوارد BX7 مناسب و فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف اول و دوم قابل قبول است اما ردیف سوم تنها برای مسیرهای کوتاه در نظر گرفته شده و در بلند مدت کاملا برای افراد بزرگسال آزار دهنده است.

امکانات رفاهی و ایمنی بورگوارد BX7

بورگوارد BX7 یک خودروی لوکس است و از نظر امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد که البته جز این هم انتظار نمی رفت.

این خودرو امکاناتی نظیر:

سقف پانورامیک، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، آینه برقی به همراه حافظه، چراغ روشنایی روز، در بخش تجهیزات داخل اتاق نیز نورپردازی درون اتاق، صندلی راننده برقی در ۱۲ جهت دارای ۳ حافظه، صندلی سرنشین جلو برقی در ۸ جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم تهویه برای ردیف دوم و سوم، صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی در مرکز داشبورد، ماوس به همراه کلیدهای کنترل، سیستم صوتی با ۹ خروجی ساخت JVC، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم ناوبری، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ درجه را داراست.

همچنین بورگوارد BX7 از نظر ایمنی وضعیت خوبی دارد. طبق ادعای بورگوارد این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از شرکت TÜV Rheinland آلمان بدست آورد.

این خودرو به امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و تعادل، مثل ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم نیروی ترمز (EBD) و جلوگیری از لغزش (VSC)، هشدار نقطه‌ی کور، قفل دیفرانسیل، حفظ خودرو در شیب و فشارسنج باد لاستیک مجهز شده است.

مزایا و معایب بورگوارد BX7

مزایا:

  • ظاهر زیبا
  • قوای فنی مطلوب
  • تجهیزات ایمنی و رفاهی قابل قبول

معایب:

  • محدودیت خدمات پس از فروش
  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • پیچیده گی های فنی بالا

ماشین بورگوارد BX7

مشخصات فنی بورگوارد BX7
نام خودرو بورگوارد BX7
کشور سازنده آلمان
سال (طراحی) ۲۰۱۶
مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۸۱ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۲۲۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۸۳۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۷۱۵ طول – ۱۹۱۱ عرض – ۱۶۹۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۶۰ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  ۵ ستاره یورو
امکانات بورگوارد BX7
ترمز و پایداری ABS – EBD – VS – ESC – EPB
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنیشنان جلو – جانبی – پرده ای
سیستم صوتی نمایشگر ۱۲.۳ اینچی – کلید کنترلر ماوس – ۹ بلندگو – سیستم عامل آندروید با قابلیت نصب اپلیکیشن – Apple Car Play & Android Auto
دیگر تجهیزات فرمان برقی – رینگ ۱۸ اینچی – چراغ های زنون – چراغ مخصوص روز – چراغ کمکی در هنگام پیچیدن – سقف پانوراما – سنسور باران – آینه های برقی جمع شونده – حافظه آینه های بیرونی – روکش چرمی صندلی ها و فرمان – حافظه صندلی – ماساژور صندلی – تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – ۴ گرمکن – دوربین ۳۶۰ درجه – سنسور پارک جلو و عقب – ورود بدون کلید – استارت دکمه ای – کروز کنترل – کنترل باد لاستیک ها TPMS – کنترل سرعت در سربالایی HAC – کنترل حرکت در سراشیبی HDC

بررسی اجمالی بورگوارد BX5

بورگوارد bx5 یکی از معدود خودروهای کراس اوور چینی موجود در کشورمان است که از پرستیژی اروپایی و البته اصالتی آلمانی بهره می‌برد. این کراس اوور جذاب و جمع و جور چینی-آلمانی از سال ۲۰۱۶ وارد سبد محصولات کمپانی نسبتا تازه تاسیس و در عین حال کهنسال بورگوارد شد! چرا که برند بورگوارد اصالتا به یک شرکت خودروسازی قدیمی آلمانی با همین نام تعلق دارد که در سال ۱۸۹۰ میلادی تاسیس شد و تا سال ۱۹۶۰ به تولید انواع و اقسام خودروها پرداخت.

این خودروساز طی سال‌های فعالیت خود یکی از مشهورترین و معتبرترین خودروسازان کشور آلمان به حساب می‌آمد اما مشکلات مالی پیش آمده پس از جنگ جهانی دوم و همچنین وجود رقبای متعدد با محصولات ارزان‌قیمت‌تر، سبب شد تا کمپانی بورگوارد طی سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۶۰ میلادی اعلام ورشکستگی کند. چند دهه پس از تعطیل شدن کارخانه بورگوارد، آقای کریستین بورگوارد (نوه بنیانگذار بورگوارد) تصمیم به احیای میراث خانوادگی خود گرفت و سرمایه لازم برای این کار را از شرکت چینی بایک موتورز دریافت کرد.

بدین ترتیب در سال ۲۰۰۸ دفتر مرکزی بورگوارد در اشتوتگارت افتتاح شد. با این حال تولید تمامی مدل‌های بورگوارد در کشور چین و توسط زیرشاخه‌های شرکت بایک موتورز انجام می‌گیرد. بورگوارد bx5 از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی در پکن روی خط تولید قرار گرفت و مدتی بعد توسط شرکت کیان موتور وارنا راهی بازار کشورمان شد. نخستین سری از نمونه‌های بورگوارد bx5 در بهار ۹۷ به دست مشتریان رسید. در ادامه قصد داریم این شاسی بلند شهری را از لحاظ ویژگی‌های ظاهری، طراحی داخلی، مشخصات فنی و وضعیت فروش آن در بازار ایران مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری بورگواردBX5

طراحی بدنه بورگوارد bx5 شباهت چندانی به سایر تولیدات چینی موجود در بازار ایران یا حتی کشورهای دیگر ندارد و به راحتی می‌توان اصالتی آلمانی و پختگی اروپایی را در ظاهر این خودرو احساس کرد. با نگاه به نمای جلو به ویژه چراغ‌ها و فرم کلی جلوپنجره، یاد و خاطره آئودی Q5 در اذهان علاقه‌مندان دنیای خودرو زنده خواهد شد. جلوپنجره‌ای نسبتا بزرگ فضای بین چراغ‌ها را به خود اختصاص داده و از میله‌های عمودی به منظور زیباتر جلوه دادن خود بهره گرفته است؛ رنگ زرد و قرمز روی آن در کنار نوارهای مشکی رنگ، اشاره به ذات آلمانی این خودرو داشته که جلوه جذابی به چهره بورگوارد bx5 افزوده است. طراحی اسپرت قاب‌های مه شکن در دو طرف سپر جلو نیز مهیج‌تر جلوه کردن نمای روبرو را در پی داشته است. استفاده منطقی از خطوط حجمی و ایجاد برخی برجستگی‌ها روی درپوش موتور و نمای جانبی هم موجب عضلانی و خوش‌تراش جلوه کردن طراحی ظاهری این خودرو کراس اوور جمع و جور شده و جذابیت بصری آن را دو چندان ساخته است.

طراحی بخش پشت خودرو نسبت به سایر نواحی از زیبایی و جذابیت کمتری بهره می‌برد؛ به ویژه طرح ساده چراغ‌های دو تکه شیشه کوچک عقب و نمای نسبتا متفاوت و تا حدی ناهماهنگ سپر عقب سبب شده تا شاهد زیبایی کمتری در این ناحیه از بدنه بورگوارد bx5 نسبت به سایر بخش‌های آن باشیم. به طور کلی طراحی بورگوارد bx5 بسیار زیبا، جذاب و با اصالت از کار درآمده و به راحتی می‌تواند نظر عمده مشتریان این‌گونه کراس اوورهای جمع و جور شبه‌لوکس را به سوی خود جذب کند. با این حال ترسیم نمای قسمت عقب خودرو می‌توانست جذاب‌تر و زیباتر از آنچه اکنون می‌بینیم، صورت بپذیرد.

طراحی کابین بورگواردBX5

نمای داخل بورگوارد bx5 نیز همچون طراحی بیرونی آن رگه‌هایی برگرفته از طرح‌های داخلی برخی خودروهای اروپایی را از خود به نمایش می‌گذارد؛ به ویژه طراحی داشبورد و کنسول میانی آن شباهت فراوانی به محصولات کمپانی آلمانی ب ام و دارد. داشبورد با حالتی تقریبا کم‌عمق ساخته شده و نمایشگر برآمده از قسمت میانی آن نمایی مدرن همچون تولیدات روز کمپانی‌های هیوندای، آئودی و… را به نمایش می‌گذارد. طرح غربیلک فرمان ساده و در عین حال زیبا طراحی شده اما پنل کیلومتر شمار آنالوگ پشت آن از طراحی چندان دلچسبی بهره نمی‌برد و آن‌گونه که باید به سبکی مهیج طراحی می‌شد، سر و شکل نیافته است.

متریال به کار رفته در ساخت ادوات کابین نظیر: داشبورد، غربیلک فرمان و تو‌دری‌ها در نوع خود باکیفیت بوده و حس خوشایندی از لمس آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد. صندلی‌ها نیز به حالتی خوش‌فرم و ارگونومیک طراحی شده و بدن سرنشین را تا حد زیادی در بر می‌گیرند. همچنین در بحث گنجایش فضای داخلی، کابین بورگوارد BX5 فضای مناسبی را جهت حضور پنج سرنشین بزرگسال فراهم آورده و محدودیت آن‌چنانی از لحاظ فضای پا، سر و زانوها بر ایشان تحمیل نمی‌کند. صندوق عقب خودرو نیز ظرفیت نسبتا مناسبی را به منظور جای دادن اسباب و وسایل یک مسافرت خانوادگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آپشن ها و امکانات بورگوارد BX5

بورگوارد bx5 یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای چینی بازار کشور است که امکانات رفاهی نسبتا گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده و همچنین امنیت بالایی را برای ایشان فراهم می‌آورد. در ادامه به مهمترین آپشن‌های رفاهی ایمنی بورگوارد bx5 آلتیمیت اشاره شده است:

کروز کنترل، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، سیستم ضد قفل ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، کنترل ترمزها در پیچ، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو، چراغ چرخشی در سر پیچ، فرمان برقی چهار حالته با روکش چرمی و دکمه‌های کنترل+ حساسیت به سرعت، سیستم صوتی ۹ اسپیکر با تشخیص صدا و هندزفری، نمایشگر لمسی ۸ اینچی به همراه کنترلر، رهیاب، دوربین‌های عقب جانبی و ۳۶۰ درجه، دوربین شب، بلوتوث، USB، میرورلینک، نمایشگر ۴.۲ اینچی صفحه کیلومتر، دوربین جلو، ۶ عدد کیسه هوا، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، دریچه تهویه هوای عقب، صندلی راننده ۸ حالته برقی + تنظیمات گودی کمر، صندلی سرنشین جلو چهار حالته برقی به علاوه تنظیم گودی کمر، صندلی عقب تاشو دو تکه، روکش صندلی چرمی، پورت ۱۲ ولت، صندوق برقی هوشمند با جک، آینه‌های وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه‌بالابر آنتی‌ترپ.

مزایا و معایب بورگوارد BX5

بورگوارد bx5 در بازار ایران از نقاط قوتی همچون طراحی ظاهری بسیار جذاب، کابین زیبا و باکیفیت، عایق‌بندی بسیار مناسب کابین، عملکرد هوشمند و دقیق جعبه‌دنده، توان فنی بالاتر از برخی رقبا و سواری نرم سود می‌برد. از طرف دیگر به دلیل واردات بسیار محدود این خودرو به کشورمان، بسیاری از مشتریان پس از خرید آن نمی‌توانند همچون بعضی از رقبای کره‌ای و چینی به راحتی اقدام به فروش اتومبیل خود کنند. از لحاظ خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی نیز مالکان بورگوارد دچار مشکلات نسبتا بیشتری خواهند شد.

مشخصات فنی بورگوارد BX5
نام خودرو بورگوارد BX5
کشور سازنده آلمان
سال (طراحی) ۲۰۱۷
مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۷۹۷ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک Aisin
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۴۹۰ طول – ۱۸۷۷ عرض – ۱۶۷۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۸۵ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت
امکانات بورگوارد BX5
ترمز و پایداری ترمز جلو و عقب دیسکی – ترمزهای ABS و EBD – سیستم های ESC – EDS – HBA – HAC – HDC – EPB
کیسه هوا راننده و سرنشین، پرده ای و جانبی
سیستم صوتی سیستم استریو Hi-Fi (برند JVC) – نه عدد بلندگو
دیگر تجهیزات صفحه نمایش مرکزی لمسی ۸ اینچی – سیستم پاک کننده اتوماتیک دیسک های ترمز جلو (BDC) – دوربین ۳۶۰ درجه – سنسور پارک جلو، عقب و جانبی – کلید هوشمند (ورود بدون کلید ) – استارت دکمه ای – گرم کن آیینه های جانبی و چراغ خوش آمدگویی – چراغ های جلو زنون – سیستم چراغ کمکی در هنگام پیچیدن – گرم کن صندلی های ردیف جلو – کنسول عقب تاشو به همراه جا لیوانی

مطالعه بیشتر  خرید و فروش پورشه پانامرا کارکرده و صفر+قیمت روز پورشه پانامرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *