اخبار و رویداد ها

آیا خودرو های فرسوده سهمیه سوخت دارند؟ صفر تا صد خودرو های فرسوده

در این مقاله از نیکبخت خودرو میپردازیم به مسائل مربوط به خودرو های فرسوده که این روزها صحبت از آن را زیاد میشنویم؛ حق و حقوق خودرو های قدیمی و فرسوده همواره یکی از دغدغه های مالکان این خودرو ها بوده است و دولت همواره با وضع کردن قوانین متفاوت باعث نگرانی این قشر از رانندگان می شوند.

همانطور که میدانید دریافت کارت سوخت و سهمیه بنزین همواره از دغدغه های قشر از جامعه که مالک خودرو های فرسوده هستند، بوده است. به همین دلیل است که مرکز بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده توضیحاتی در زمینه داده است؛ جناب مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط گفت : حدودا ۱۰ میلیون موتور سیکلت، ۳/۵میلیون خودرو ۲۵۰ هزارخودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارد.

به گفته او، تمامی خودروهای فرسوده شامل دریافت کارت سوخت و سهمیه میباشند، در شرایطی به این وسایل نقلیه سوخت تعلق نخواهد گرفت که دارای پلاک قدیم یا نواقصی در پرونده خود باشند. در غیر این صورت سوخت دریافت میکنند.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: یکی از مشکلات کشور این است که خودروهایی که تردد هم ندارند، سهمیه سوخت دریافت می کنند که به نظر من باید در این زمینه تمهیداتی اندیشید و کارگروه تعیین سهمیه سوخت باید سیاست مشخصی را برای حل مشکل  در دستور کار قرار دهد.

مشهدی شریف ادامه داد: اگر هدفگذاری ما این است که هوای پاکی داشته باشیم، سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات فوت نکنند، ۱۳ هزار نفر به خاطر آلودگی هوا کشته نشوند، ۷۰ هزار نفر در تصادفات مجروح نشوند، ۳۰ میلیون لیتر بنزین اضافی که توسط خودروهای فرسوده مصرف می‌شود صرفه‌جویی شود، مبلمان شهری زیباتری داشته باشیم؛ بنابراین راهی جز افزایش انگیزه مردم برای اسقاط خودرو نداریم.

آیا خودرو های فرسوده سهمیه سوخت دارند؟ صفر تا صد خودرو های فرسوده-نیکبخت خودرو

صفر تا صد اسقاط خودرو فرسوده+ مراحل و مدارک اسقاط ماشین۱۴۰۱

 

آلودگی هوا و اقدامات برای کاهش ورود آلاینده‌­ها به هوا، سالها است که در کشورهای مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌است. متخصصان به دنبال راهکاری مناسب برای رهایی از بحران آلودگی هستند. اسقاط خودرو فرسوده، یکی از مواردی است که آلودگی هوا را تشدید می‌کند. ماندن این خودروها در چرخه حمل و نقل، آسیب­‌های جدی به محیط زیست و سلامت افراد جامعه، وارد می‌­کنند.

طبق ماده ۸ قانون هوای پاک، تمامی افرادِ دارای وسایل نقلیه موظف هستند، خودرو خود را پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند. تردد وسایل نقلیه فرسوده در خیابان‌­ها، مانند نداشتن بیمه شخص ثالث از نظر قانونی جرم محسوب می‌­شود. اما از کجا بدانیم خودرویی اسقاطی است یا خیر و چه راهکارهایی درباره خودروی فرسوده وجود دارد؟ در ادامه این مطلب با ما باشید تا به این موضوعات دقیق‌­تر بپردازیم.

 

 

خودروی فرسوده و ویژگی‌­های آن

مطالعه بیشتر  معرفی تویوتا کراون 2023 سدان + مشخصات تویوتا کراون 2023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *