اخبار و رویداد ها

پلاک گذاری خودرو های منطقه آزاد

پلاک گذاری خودرو های منطقه آزاد

طبق گزارش هایی که به دستمان رسیده سید رضا فاطمی امین ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جلسه هیات دولت در جمع خبر نگاران اظهار داشت : در زمینه خودرو طرحی در دولت بررسی و نهایی شده است که جزئیات دقیق تر آن به زودی اعلام میشود .

پلاک گذاری خودرو های منطقه آزاد - نیکبخت خودرو 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن اشاره به این که طرح دولت در حوضه خودرو نهایی شده است ، گفت : خودرو هایی که در منطقه آزاد تردد میکند میتوانند در داخل کشور هم شماره گذاری بشوند .

وزیر صمت افزود : بر اساس این طرح ، خودرو هایی که در منطقه آزاد تردد میکنند با شرایطی که در هفته آینده به دقت آن را اعلام خواهم کرد ، این مجوز را خواهند داشت که شماره گذاری شوند و در کل کشور مورد استفاده قرار گیرند که میتوانند کمکی برای افزایش عرضه در بازار باشد .

پیرو مطرح شدن موضوع صدور مجوز پلاک ملی برای خودرو های منطقه آزاد ، طیف گسترده ای از محصولات خودرویی از برند های مختلف در صورت تصویب نهایی و دریافت مجوز صدور پلاک ملی میتوانند وارد سرزمین شوند

اما هنوز اطلاعات دقیقی از شرایط دریافت پلاک ملی برای خودرو های منطقه آزاد به صورت رسمی اعلام نشده است اما بسیاری از برند های خودرویی موجود در مناطق آزاد در حال حاضر نمایندگی خدمات پس از فروش نداشته و این موضوع یکی از مسائلی است که مطمئنا چالش بر انگیز خواهد بود .

هنوز مشخص نیست که واردات خودرو از مناطق آزاد به صورت خودرو های صفر کیلومتر است یا خودرو های کاکرده وارد کشور میشود و این نکته در بحث تعرفه دریافت پلاک ملی و قیمت نهایی تمام شده خودرو ها تاثیر گذار خواهد بود.

در این باره، کمتر از یک ماه قبل، سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی گفت : تا امروز حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است .

مطالعه بیشتر  توافق ایران و روسیه بر ساخت خودروی مشترک در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *