اخبار و رویداد ها

ورود خودرو اپل به بازار در سال۲۰۲۵

 ورود خودرو اپل به بازار در سال2025

به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، خودرو اپل مثل بقیه پروژه‌های غول صنعت فناوری با حرف و حدیث زیاد و اخبار ضد و نقیض فراوانی همراه است. استارت این پروژه در سال ۲۰۱۴ میلادی زده شد و انتشار اولین شایعات و اخبار خودرو اپل در آن زمان اتفاق افتاد. در این هشت سال هیچ تصویری از طراحی‌های دستی، طرح‌های رایانه‌ای و نمونه اولیه خودرو اپل منتشر نشده و هر سال هم خبرهایی در مورد همکاری غول صنعت فناوری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی مطرح می‌شود و در نهایت هم این همکاری و شراکت شکل نمی‌گیرد. هیوندای و کیا آخرین شرکت‌هایی بودند که خبر همکاری‌شان با اپل منتشر شد. اما به نظر می‌رسد که مدیران اپل تصمیم گرفته‌اند تا به صورت جدی‌تری پروژه آیکار را دنبال کنند و به همین خاطر یکی از مدیران سابق بی ام و را استخدام کردند.

اولریش کرانز، مدیر بخش خودروهای برقی سری i بی ام و، معاون سابق این خودروساز آلمانی و بنیانگذار استارتاپ ماشین‌های برقی کانو به استخدام اپل در آمده تا پروژه خودرو اپل را پیش ببرد. این خبر اولین بار توسط بلومبرگ منتشر شد و در نشریات مختلف اپل به تایید رسیده است و کرانز به زودی فعالیتش را در پروژه تایتان آغاز خواهد کرد. طبق گزارش‌ هایی که اخیرا پخش شده اپل در آستانه امضای قرارداد همکاری مشترکی است که حاصل آن تولید بزرگ‌ترین پیشرانه برقی ال جی الکترونیکز می‌شود که در نمونه اولیه خودروهای این شرکت به کار خواهد رفت.

هنوز مشخص نیست که کرانز چه مسئولیتی را بر عهده خواهد داشت اما زیر دست داگ فیلد کار خواهد کرد که مدیر خط تولید خودرو برقی تسلا مدل ۳ بود. اولریش کرانز قبل از اینکه استارتاپ کانو را را‌ه‌اندازی کند، ۳۰ سال در بی ام و مشغول به کار بود و از فعالیت‌هایش در این خودروسازی آلمانی می‌توان به تولید مدل‌های برقی i3 و i8 اشاره کرد. شرکت کانو در زمینه طراحی و تولید پلتفرم خودروهای برقی فعالیت می‌کند و قراردادی را با گروه خودروسازی هیوندای موتور امضا کرده است. علاوه بر این موارد، کرانز مدت زمان کوتاهی هم به عنوان مدیر ارشد فناوری در استارتاپ خودرو برقی فارادای فیوچر مشغول به فعالیت بود.

مطالعه بیشتر  تصویب واردات خودرو های دست دوم در کمیسیون تلفیق مجلس

نوشته های مشابه