خودرو خارجی

فورد موتور خودروساز آمریکایی + معرفی جذابترین مدل های فورد ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم به بررسی کمپانی عظیم خودرو سازی فورد بپردازیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درچگونگی تاسیس این شرکت بزرگ هستید پس با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید.

لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید.

نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

ماشین فوردشرکت فورد

نوشته های مشابه

شرکت فورد در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تاسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری، خودروهای لوکس با مارک لینکن تولید می‌کند. شرکت فورد در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تاسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری، خودروهای لوکس با مارک لینکن تولید می‌کند.

به گزارش نیکبخت خودرو شرکت فورد موتور (Ford Motor Company) معروف به فورد یک شرکت خودروسازی آمریکایی و چند ملیتی مستقر در شهر دیربورن آمریکا است. این شرکت از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با برند مرکوری تولید می‌کرد، اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این برند را متوقف کرد. فورد سهام کمی از شرکت ژاپنی مزدا و شرکت بریتانیایی استون مارتین را نیز در اختیار دارد. این شرکت بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو بود. گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی فورد در سال ۲۰۱۷ در صدر فهرست سازندگان خودروهای خودگردان قرار داشته است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

چگونگی تأسیس شرکت فورد

اگر چه شرکت فورد در سال ۱۹۰۳ میلادی تأسیس شد، اما هنری فورد هفت سال پیش از آن اولین وسیله نقلیه چهار چرخ را ابداع و تولید کرد این چهارچرخ همانند یک قایق با استفاده از یک فرمان رانده می‌شد و بدون این که امکان برگشت به عقب را داشته باشد با دو سرعت متفاوت حرکت می‌کرد.

سال ۱۹۰۳ زمانی که هنری فورد با سرمایه ۲۸ هزار دلاری به همراه ۱۱ سرمایه گذار توافق نامه همکاری با ایالت میشیگان را امضا کرد شرکت فورد تأسیس شد. با وجود این که هنری فورد در زمان تأسیس شرکت ذکر شده ۳۹ ساله و نسبتاً جوان بود موفق شد این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین کمپانی‌های تاریخ تبدیل کند. هم اکنون بیش از یک قرن است که این کسب و کار در خاندان فورد نسل به نسل انتقال پیدا می‌کند.

فورد آمریکایی

اولین تولیدات شرکت فورد

بین سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۸ میلادی شرکت فورد خودروهای مدل A، B، C، F، K، N، R و S را تولید کرد که هر سال تنها هزار دستگاه یا حتی کمتر از این مدل‌ها به فروش می‌رسید. اولین خودروی شرکت فورد که به مرحله تولید انبوه رسید مدل T نام داشت؛ این محصول به یک ماشین بسیار محبوب تبدیل شد.

این خودروی سیاه رنگ که در سال ۱۹۰۸ وارد بازار شد از نظر قیمت بسیار مناسب بود، به طوری که یک سال پس از تولید قیمت آن از ۸۲۵ به ۳۶۰ دلار کاهش پیدا کرد. در سال ۱۹۱۸ نیمی از خودروهای ایالات متحده آمریکا فورد مدل T بود. این شرکت در سال ۱۹۲۲ بیش از یک میلیون خودروی فورد مدل T تولید کرد و ۵۶ درصد تولید خودرو در جهان را به خود اختصاص داده بود.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت نیسان تیانا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

موفقیت‌ های شرکت فورد

شرکت فورد در طول زمان صاحب بعضی از برندهای بزرگ و محبوب مانند جگوار (Jaguar) و لندروور (Land Rover) بوده است. این شرکت از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ میلادی نیز به مدت ۱۱ سال صاحب برند سوئدی ولوو (Volvo) بود. علاوه بر این شرکت فورد صاحب برند معروف دیگری به نام مرکوری (Mercury) نیز بود. این شرکت از سال ۱۹۳۸ میلادی خودروهای لوکسی برای بازار آمریکا، کانادا، مکزیک و خاورمیانه تولید می‌کرد. فعالیت برند مرکوری در سال ۲۰۱۱ توسط فورد متوقف شد.

بزرگ‌ ترین چالش شرکت فورد

در سال ۲۰۰۶ میلادی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت فورد رخ داد؛ این کمپانی اعلام کرد که تقریباً ۱۲.۷ میلیارد دلار ضرر کرده است و احتمالاً تا سال ۲۰۰۹ سود دهی نخواهد داشت. با این وجود شرکت فورد موفق شد با استفاده از تمام نیروی خود در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ میلادی با ۷۵۰ ملیون دلار سود فعالیت خود را با موفقیت ادامه دهد. در سال ۲۰۰۸ نیز برندهای جگوار و لندروور را به تاتا موتورز هندی (Tata Motors) فروخت.

وضعیت کنونی شرکت فورد

هم اکنون شرکت خودروسازی فورد به عنوان دومین تولید کننده خودرو در ایالات متحده آمریکا شناخته شده است و از پایان سال ۲۰۱۱ میلادی نیز پنجمین خودروساز بزرگ جهان در نظر گرفته شد. در حال حاضر بیش از ۲۱۳ هزار نفر در ۹۰ کارخانه این شرکت در سراسر جهان مشغول به کار هستند. خانواده فورد هم اکنون با در اختیار داشتن دو درصد از سهام شرکت فورد مالک اصلی آن محسوب می‌شود.

خودروهای تاریخی فورد

فورد مدل T

بدون هیچ شک و شبهه‌ای رتبه اول بهترین خودروها و ماشین فورد را مدل T در اختیار دارد. طی ۲۰ سال، حدود ۱۵ میلیون دستگاه از این خودرو در کارخانه‌های فورد ساخته شد. فورد مدل T، نه فقط صنعت خودرو، بلکه دنیا را تغییر داد و باعث شد تا در جامعه آمریکا طبقه متوسط شکل بگیرد.

ماشین فورد آمریکایی

فورد GT40

از این خودرو مسابقه‌ای موتور وسط که ترکیبی از پلتفرم اروپایی و موتور V8 آمریکایی است، فقط ۱۳۵ دستگاه ساخته شد. هدف از تولید فورد GT40 شکست دادن فراری در مسابقات بود و توانست ۴ دوره پشت سر هم از سال ۶۶ تا ۶۹ عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را از آن خود کند.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با شورلت به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ماشین های فورد

فورد موستانگ

خودرویی زیبا و قدرتمند که با یک برنامه بازاریابی هوشمندانه، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین خودروها در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شد، آنقدر که دیگر نه یکی از مدل‌های فورد، بلکه یکی از برندهای این خودروساز است. موستانگ که تلفظ اصلی آن ماستنگ است، حتی لوگوی متفاوتی نسبت به فورد دارد. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ معرفی شد، اما بین طرفدارانش اختلاف نظر وجود دارد که آیا مدل ۱۹۶۴ اولین ماستنگ است، یا مدل ۱۹۶۴.۵، یا مدل ۱۹۶۵؟

عکس ماشین فورد

فورد سری F

این وانت اولین محصول جدیدی بود که فورد بعد از جنگ جهانی دوم طراحی و تولید کرد و از وانت‌های قبلی راحت‌تر و کاربردی‌تر بود. وانت‌های سری F از آن زمان همیشه جزو پرفروش‌ترین خودروها بوده‌اند و در حقیقت آمریکای بعد از جنگ پشت فورد سری F ساخته شد.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با مشخصات بی ام و ۵۲۸ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

خودرو فورد

فورد تاروس

در اواسط دهه هشتاد میلادی، ژاپنی‌ها پیشگام خودروسازی در جهان شده بودند و چیزی نمانده بود که آمریکا بعد از دهه‌های موفق ۶۰ و ۷۰ قافیه را به رقیب آسیایی ببازد. در این زمان بود که فورد تاروس با بدنه آیرودینامیک و دیفرانسیل جلو به بازار آمد و دوباره خودروهای آمریکایی را به یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران تبدیل کرد. شاید ماشین‌بازها هیچ وقت تاروس را (به جز مدل SHO) به عنوان یک خودرو کلاسیک نبینند، اما این ماشین، برند فورد را نجات داد.

برند فورد

فورد تاندربرد

تاندربرد در اصل یک خودرو دو سرنشینه بود و اولین محصول لوکس فورد محسوب می‌شد. بعد از سه سال از عرضه مدل اولیه، نوع چهار نفره آن در سال ۱۹۵۸ به بازار آمد که چندان موفق نبود. این روزها دیدن یک دستگاه تاندربرد اصل، یاد و خاطره خودروهای قدیمی را زنده می‌کند.

ماشین برند فورد

معرفی جذابترین مدل های ۲۰۲۲ فورد

  • فورد اکسپلورر ۲۰۲۲
  • فورد موستانگ شلبی GT500، ۲۰۲۲
  • فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با مشخصات ماشین جنسیس کوپه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

فورد اکسپلورر ۲۰۲۲

فورد اکسپلورر ST عضو اسپرت و قدرتمند خانوادهٔ این کراس‌اوور فول سایز است و حالا فورد با معرفی نسخهٔ محرک عقب ST، خانوادهٔ این نسخهٔ اسپرت را گسترش داده است. اکسپلورر ST محرک عقب برای خریدارانی است که هرگز از جاده خارج نمی‌شوند و شاید گاهی بخواهند مثل موستانگ با یک کراس‌اوور بزرگ لاستیک دود کنند! این نسخه به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 اکوبوست و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است اما ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور خود را فقط به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

انواع فورد

فورد ماشین

فورد فعلاً اعداد پرفورمنس اکسپلورر ST محرک عقب را اعلام نکرده اما به دلیل کشش کمتر نسبت به نسخهٔ چهارچرخ محرک، به‌احتمال‌زیاد در شتاب صفرتاصد کمی کُندتر خواهد بود. البته از سوی دیگر، این نسخه به دلیل وزن کمتر، احتمالاً مصرف سوخت کمتری نسبت به همتای چهارچرخ محرک خود خواهد داشت. بااین‌حال، فورد هنوز اعلام نکرده که ST محرک عقب قیمت ارزان‌تری از نسخهٔ AWD خواهد داشت یا نه.

فورد موستانگ شلبی GT500، ۲۰۲۲

خرید فورد

از این اتوموبیل چه برای سفرهای مختلف استفاده شود یا در زمان پیست در Lime Rock، فورد موستانگ ۲۰۲۲ برای هر سبک زندگی و شخصیتی مناسب است. با آپشن های ظاهری بی‌شماری، گزینه‌های قابل توجه افزایش عملکرد، و سبک‌های بدنه کوپه یا کانورتیبل، این امکان را به شما می دهد تا بتوان فورد را شخصی‌سازی و تیونینگ کرد. قدرت آن را یک توربو چهار قوی یا یک V-8 قدرتمند ۵.۰ لیتری تامین می کند . هر دو موتور چرخ های عقب را از طریق یک گیربکس دستی درگیر کننده یا یک ۱۰ سرعته اتوماتیک فوق العاده تغذیه می کنند. در حالی که رانندگی همه مدل‌ها سرگرم‌کننده است،

قیمت ماشین فورد

فورد پکیج‌های بی‌شماری را برای افزایش هیجان ارائه می‌کند که به ماخ ۱ متمرکز روی پیست ختم می‌شود. حتی تهاجمی‌ترین موستانگ (به استثنای شلبی GT500 با قدرت ۷۶۰ اسب بخار) را می‌توان هر روز رانندگی کرد، و دارای یک صندلی عقب جادارتر و دید بیرونی بهتری نسبت به Chevy Camaro. وقتی صحبت از ماشین‌های پونی به میان می‌آید، هیچ چیزی بهتر از موستانگ ۲۰۲۲ وجود ندارد، به همین دلیل است که در لیست انتخاب یوزرو ما قرار دارد.

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲، شاسی‌بلند بزرگ و غول‌پیکر آمریکایی، با تغییرات ظاهری، تقویت پیشرانه و تجهیز به دستیار راننده هوشمند ارتقا یافته است.

محصولات فورد

در طول چهار نسل از تولید فورد اکسپدیشن، این شاسی‌بلند غول پیکر به سرعت پا به سن گذاشته است. با طراحی مجدد شورولت تاهو و جی‌ام‌سی یوکان در سال ۲۰۲۱، تولید دوباره جیپ واگنیر برای سری ۲۰۲۲ و ورود قریب‌الوقوع تویوتا سکویا ۲۰۲۳، اکسپدیشن هم‌اکنون خود را در گروه نیسان آرمادای قدیمی‌تر می‌بیند. اما فورد نیز دست به کار شده و دو مدل اکسپدیشن و همتای خود Expedition Max را برای سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی کرده است.

فورد 2023

در این سری، قسمت‌های جلو و عقب جذاب‌تر شده و با طراحی مدرن داشبورد، تریم‌های جدید، تجهیز به جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی و دستیار راننده فورد، شاسی‌بلند محبوب فورد دستخوش تغییراتی چشم‌گیر شده است.

سوالات متداول:

۱- تاریخی ترین خودروهای فورد کدامند؟

فورد مدل T، فورد GT40، فورد موستانگ، فورد سری F و…

۲- جذاب ترین مدل های ۲۰۲۲ فورد کدامند؟

فورد اکسپلورر ۲۰۲۲، فورد موستانگ شلبی GT500، ۲۰۲۲، فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲

مطالعه بیشتر  خودرو سئات

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن