اخبار و رویداد ها

اطلاعیه سایپا در خصوص شماره‌گذاری محصولات تیبا

اطلاعیه سایپا در خصوص شماره‌گذاری محصولات تیبا

درادامه می پردازیم به بررسی مشخصات تیبا، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودروی ساخت کشور ایران (ملی) هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش فروش و خرید ماشین در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

بررسی مشخصات تیبا

تیبا به عنوان اولین خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا، توانست در مدت زمان کوتاهی سهم قابل توجهی از بازار خودروهای داخلی با قیمت مناسب را به خود اختصاص دهد. حالا تیبا با دومدل پر طرفدار در بازار به دنبال راهی برای جایگزین شدنش با پراید است و از سویی دیگر روند افزایش تولید کوییک شرایط را کمی برای تیبا رقابتی کرده است. خودرو تیبا متولد سال ۱۳۸۷ از گروه خودروسازی سایپا و جایگزین خودرو ریو است. این خودرو در ابتدا با عنوان مینیاتور معرفی و رونمایی‌ شد اما به دلیل انتخاب نام غیر ایرانی آن، عنوان تیبا به معنی آهو برای آن انتخاب شد.

مطالعه بیشتر  اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو

طراحی و تولید آهوی سایپا از حدود ۱۰ سال قبل یعنی اواخر دهه ۷۰ شمسی و درست در دوران اوج استقبال متقاضیان پراید آغاز شد. این خودرو در واقع تلفیقی از قطعات سه خودرو ریو، رنو ال ۹۰ و پراید، این روزها به یکی از خودروهای محبوب قشر متوسط جامعه تبدیل شده است.

اطلاعیه سایپا درباره این خودروی ایرانی

سایپا در اطلاعیه‌ای، از شماره‌گذاری و تحویل ۸۵۰۰ دستگاه خودرو خبر داد. طبق گفته مدیرعامل سایپا، سطح کیفی محصولات گروه سایپا افزایش یافته و بر این اساس سازمان ملی استاندارد نیز مجوزهای شماره‌گذاری را صادر کرده است و از هفته‌های پیش‌رو تحویل این خودروها آغاز می‌شود.

پس از آنکه مدتی پیش مدیرعامل گروه سایپا از حل مشکل شماره‌گذاری محصولات تیبا و صدور مجوزهای شماره‌گذاری‌ توسط سازمان استاندارد خبر داد و به دنبال آن، سازمان استاندارد بر صدور مجوز موردی صرفا به‌ جهت انجام تعهدات قبلی، با رفع عیوب و انجام شروط تعیین شده برای ثبت‌نام‌کنندگان، تاکید کرد؛ اکنون سایپا در اطلاعیه‌ای، از شماره‌گذاری و تحویل ۸۵۰۰ دستگاه خودرو خبر داده است.

اواسط شهریورماه، محمدعلی تیموری در حاشیه یک نمایشگاه خودرویی، از برطرف شدن مشکل شماره‌گذاری خودروهای تیبا و تیبا ۲ خبر داد و گفت: این خودروها در یکسال گذشته پیش‌فروش شده اما از خردادماه امسال، با نظر سازمان ملی استاندارد تحویل آن‌ها منوط به صدور مجوز شد؛ حال با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، سطح کیفی محصولات گروه سایپا افزایش یافته و بر این اساس سازمان ملی استاندارد نیز مجوزهای شماره‌گذاری را صادر کرده است و امیدواریم از هفته‌های پیش‌رو تحویل این خودروها آغاز شود.

پس از آن، سازمان ملی استاندارد ایران، در این رابطه، تاکید کرد: خط تولید تیبا و تیبا ۲ همچنان متوقف است؛ اما صرفا برای انجام تعهدات قبلی، با رفع عیوب و انجام شروط تعیین شده برای ثبت‌نام‌کنندگان و تا پایان تعهدات قبلی، مجوز موردی با پیوست فنی صادر می‌شود.

حال سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که شماره‌گذاری و تحویل خودروهای تیبا، تیبا ۲ و ساینا در حال انجام است.

در این اطلاعیه آمده است:

“گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از تاخیر به وجود آمده در تحویل خودروهای تیبا، تیبا ۲ و ساینا به اطلاع مشتریان می‌رساند: پس از صدور مجوزهای لازم، در چند روز گذشته تعداد ۸۵۰۰ دستگاه از خودروهای تیبا، تیبا ۲ و ساینا شماره‌گذاری، بارگیری و تحویل مشتریان محترم شده است.

فرآیند مذکور تا تحویل تمامی تعهدات خودروهای تیبا، تیبا ۲ و ساینا طی چند روز آینده با سرعت در حال اجرا خواهد بود تا هر چه سریع‌تر خودروهای مذکور تحویل مشتریان شود.”

مطالعه بیشتر  مشخصات فنی سایپا آریا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *