اخبار و رویداد ها

کمیابی شدید بنزین سوپر و مشکلات به وجود آمده

کمیابی شدید بنزین سوپر و مشکلات به وجود آمده

به گزارش نیکبخت خودرو، اگر علاقمند به رسیدگی مناسب به خودروی خود باشید و یا مالک یک خودرو توربو باشید، در این روز ها متوجه کمبود عجیب و یا حتی نایابی آزاردهنده بنزین سوپر در جایگاه های سراسر کشور شده اید. بنزین سوپر در حال حاضر هرزگاهی در یکی از جایگاه ها پیدا می شود و اگر خوش شانس باشید و در همان چند ساعت محدودی که جایگاه مذکور سوپر دارد به آن جا برسید، می توانید سوخت گیری را انجام دهید!

متاسفانه چندین سال است که ما شاهد مشکلات زیادی در پخش و تولید بنزین سوپر در ایران هستیم؛ زمان هایی پیش می آید که در تهران هم بنزین سوپر بسیار کمیاب میشود و به سادگی در جایگاه سوختی پیدا نمیشود اگر به شهرستان بروید این موضوع بسیار شدید تر است و البته که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز هیچگونه اطلاع رسانی در مورد عرضه و تحویل آن به جایگاه های سوخت نمیکند و این موضوع باعث شده است که مخاطبان بدون هیچ اطلاعی در جایگاه های سطح شهر به دنبال بنزین سوپر باشند ویا در گروه های مختلف پیام رسان ها با تبادل اطلاعات به دنبال این سوخت برای خودرو خود باشند.

همانطورکه می‌دانید اوکتان بنزین سوپر بسیار زیاد بالاتر از بنزین معمولی می باشد (طبق آزمایش عملی خودروبانک، اوکتان بنزین سوپر ۹۴ و اوکتان بنزین معمولی ۸۷ است) و البته برای بسیاری از خودروها که از تکنولوژی‌های مدرن‌تری مثل سیستم پرخوران توربوشارژ استفاده می‌کنند، اکیدا توصیه می‌شود که از بنزین سوپر استفاده کنند وگرنه شاهد به اصطلاح ناک زدن موتور و در پی آن (در کوتاه یا بلند مدت) مشکلات جدی در موتور خواهند شد. مشکلاتی که می‌تواند هزینه‌های سرسام‌آوری برای آن‌ها در پی داشته باشد. این روزها نیز اکثر خودروهای روز عرضه شده در بازار ایران، از چینی‌ها گرفته تا تولیدات جاده مخصوص، از این سیستم نیز استفاده می‌کنند و بنزین سوپر یک نیاز اساسی برای این پیشرانه‌ها می باشد.

مطالعه بیشتر  سایپا واردکننده برند رنو

اما چند هفته‌ای میباشد که بنزین سوپر به شدت نایاب شده و باعث شده تا بسیاری از خودروها بین عدم استفاده و یا پذیرش ریسک استفاده از بنزین معمولی بجای بنزین سوپر قرار بگیرند، دوراهی عادلانه ای نیست و نمی‌بایست مردم ایران با آن همه ذخایر نفتی، در آن قرار بگیرند و سرگردان در خیابان‌های شهر به دنبال سوخت خودروی خود باشند!

متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌ رسانی در مورد زمان و مکان‌های پخش بنزین سوپر، سرگردانی شدیدی برای جستجوی بنزین سوپر وجود دارد و در کنار مشکلات متعدد در جامعه، حال کمیابی بنزین مرغوب نیز به این لیست بلند بالا اضافه شده است. شرکت نفت نیز ضعف واضحی در اطلاع رسانی داشته و با وجود داشتن سامانه آنلاین، اطلاعات جایگاه هایی که بنزین سوپر دارند را به طور دقیق اعلام نمی شوند.

جایگاه داران متقاضی بنزین سوپر نیز به طور دقیق نمی دانند چه زمانی بنزین به دستشان خواهد رسید؛ رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران نیز کمبود بنزین سوپر را تایید کرد و گفت: جایگاه داران متقاضی بنزین سوپر در سامانه خرید ثبت نام می کنند اما معلوم نیست که چه زمانی بنزین به جایگاه مورد نظر اختصاص می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *