اخبار و رویداد ها

پورشه قصد دارد شاسی بلند جدید برقی رده بالایی را عرضه کند

مجله ماشین نیکبخت خودرو
مدیرعامل پورشه می گوید این شاسی بلند الکتریکی در کارخانه لایپزیگ ساخته خواهد شد و پیشنهاد می کند که بالاتر از مدل کاین قرار گیرد.

پورشه اعلام کرده است که قصد دارد یک SUV الکتریکی رده بالا را در رویداد روز بازار سرمایه که اوایل امروز در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در ویساخ آلمان برگزار شد، عرضه کند.

اولیور بلوم مدیر عامل پورشه افزود که خط تولید پورشه با یک SUV لوکس تمام الکتریکی که به گفته او بالاتر از مدل کاین قرار خواهد گرفت، گسترش خواهد یافت.

اولیور بلوم : “ما قصد داریم یک مدل SUV لوکس و تمام الکتریکی جدید را به مجموعه جذاب خود اضافه کنیم که از خط تولید در شهر لایپزیگ خارج می شود. این تصمیم موقعیت ما را در بخش خودروهای لوکس بیشتر گسترش می دهد. که پلان ما هدف قرار دادن رده های بالا می باشد و از این طریق از فرصت‌های فروش جدید استفاده خواهیم کرد.”

 هیچ جزئیات دیگری در مورد SUV برقی پیشرفته که مورد نظر مهندسان کمپانی پورشه می باشد برای عام ارائه نشده است این در حالیست که درهمان کارخانه مدل Macan Ev در آینده مونتآژ خواهد شد.

تصمیم پورشه برای هدف قرار دادن یک بخش بسیار سودآور تعجب آور نیست و تا زمانی که این شرکت به ساخت خودروهای اسپورت معروف خود ادامه می دهد، نباید باعث ناراحتی افراد پاکیزه شود. این شرکت به مطالعات کارشناسی اشاره دارد که ادعا می‌کند بازار خودروهای لوکس در سال‌های آینده رشد قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، به‌ویژه خودروهای برقی با باتری (BEV) و خودروهای کاربردی اسپرت (SUV) محرک‌های اصلی رشد خواهند بود .

به نظر می‌رسد پورشه با توسعه یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی رده بالا، در حال ضربه زدن به بخش جدیدی از بازار است که می‌تواند رشد قابل توجهی را در آینده ایجاد کند.

 

مجله ماشین نیکبخت خودرو
لوتز مشکه مدیر ارشد مالی پورشه می گوید: “ما در موقعیت بسیار خوبی برای بهره مندی از این روندها قرار داریم. پورشه یک بازیگر پیشرو در بازار SUV های اسپرت و در بخش خودروهای لوکس تمام الکتریکی است.”

 

پورشه در مورد آینده پیش‌بینی می‌کند که پایگاه مشتریانش شامل مشتریان جوان‌تر و ناهمگون‌تر از نسل بعدی خواهد بو و احتمالاً خانم ها  در این دسته از محصولات شان بیشترین مشتریان این کمپانی خواهد بود.

این شرکت اضافه کرد که در درجه اول بر ایالات متحده آمریکا و بازارهای نوظهور برای گسترش جغرافیایی خود، علاوه بر اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه تمرکز دارد. در حال حاضر، اروپا، آمریکای شمالی و چین تقریباً به طور مساوی در کل تحویل دهی پورشه مشارکت دارند.

اعلامیه SUV لوکس الکتریکی پورشه بخشی از برنامه این شرکت برای جلب نظر سرمایه گذاران قبل از عرضه اولیه عمومی (IPO) آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ است.

 

خودرو های برقی و هیبریدی ؟

بسیاری از کشورهای دنیا تمایز زیادی را بین برقی کردن خودروها با خودروهای برقی قائل می شوند. خودروهای برقی شده الزاما تمام الکتریک نیستند. این خودروها که در انگلیسی با لفظ Electrificatied car شناخته می شوند.

 دنیا آلوده و آلوده تر می شود و آلاینده های ناشی از حمل و نقل درون شهری و جاده ای، گروه های زیادی از سیاست مداران، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را از مدت ها پیش به تکاپو انداخته تا راهکاری بیندیشند و برای مقابله با پدیده گرمایش زمین راه حل ارائه دهند.

کشورهای جهان این روزها استفاده از خودروهای الکتریکی و هیبریدی به جای انواع احتراقی را راه حلی آسان، سریع و قابل دسترس برای رسیدن به این هدف می دانند. راه حلی که متخصصین آن را ارائه کرده و خودروسازان جهان در حال اجرائی کردن آن هستند.

مزایا خودروهای برقی برای محیط زیست

اما این سوال مطرح است که آیا استفاده از خودروهای الکتریکی یا هیبریدی راه حلی فراگیر و عملیاتی در تمام جهان محسوب می شود یا باید برای استفاده از این امکانات، راه حل های منطقه ای و جغرافیایی ارائه داد.

آیا منابع انرژی مورد استفاده برای این خودروها نیز می توانند فاکتور تاثیرگذاری در انتخاب خودروها در نقاط مختلف جهان باشند یا تامین انرژی به خودی خود می توانند هزینه بر یا آلاینده تر از آب درآید.

مطالعه بازار فروش خودروها با فن آوری های الکتریکی نشان می دهد، روند استفاده از این فن آوری در کشورهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال ژاپنی ها مدل های هیبریدی را به انواع الکتریکی ترجیح می دهند و مردم هلند و نروژ خودروهای الکتریکی را از مدل های هیبریدی بیشتر دوست دارند.

این اختلاف سلیقه بین اروپایی ها و ژاپنی ها عوامل متعددی دارد. وجود زیرساخت ها، تمایل رانندگان، کاربردی بودن فناوری های موجود در خودروهای مدرن و از همه مهم تر منابع تولید برق در انتخاب مردم شرق و غرب تاثیر دارد. چرا که مهم ترین هدف استفاده از فناوری های الکتریک-هیبرید در خودروها کاهش آلایندگی محیط است و نه آلوده کردن بیشترمی باشد.

هر آنچه در مورد خودرو های برقی یا برقی سازی خودروها نمی دانید !

بسیاری از کشورهای دنیا تمایز زیادی را بین برقی کردن خودروها با خودروهای برقی قائل می شوند. خودروهای برقی شده الزاما تمام الکتریک نیستند. این خودروها که در انگلیسی با لفظ Electrificatied car شناخته می شوند، به گزینه های الکتریکی مجهز شده اند که درصدی از نیروی یک خودرو را از منابع برقی تامین می کند. معمولا این دسته از خودروها در کنار موتور احتراقی خود دارای یک موتور الکتریکی نیز هستند و با خودروهای صرفا برقی متفاوتند.

حرکت توقف راهی ساده برای برقی سازی خودروها

خودروهای برقی یا برقی سازی خودروها، مسئله این است/ هرآنچه در مورد الکتریک- هیبریدها نمی دانید

یکی از فرآیندهای ساده برقی سازی خودروها استفاده از فناوری “حرکت- توقف” یا همان “Stop/Start” است.

خوب است بدانید نزدیک به ۲۰ درصد آلودگی ناشی از خودروها و ۱۰ درصد مصرف سوخت، زمانی رخ می دهد که پشت چراغ قرمز یا در ترافیک متوقف شده اید و ناچارید خودرو را روشن نگه دارید. “Stop/Start” در این مرحله بزرگترین کمک را به شما خواهد کرد.

این سامانه به گونه ای طراحی شده که در حین توقف های کوتاه، موتور احتراقی خاموش شده و از سوزاندن سوخت و تولید co2 بیشتر ممانعت به عمل می آورد. در عین حال راننده برای بازگرداندن خودرو به حالت قبل، کار سخت و طاقت فرسایی انجام نخواهد داد و تنها کافیست تا راننده پدال گاز را فشار دهد.

کپچر مجهز به فناوری حرکت- توقف

در دل این فناوری ، یک موتور الکتریکی کوچک وجود دارد که با سرعت و در دفعات زیاد موتور احتراقی را خاموش و روشن می کند و فعالیتی مانند ژنراتور از خود نشان می دهد. باتری ۱۲ ولتی در این خودروها نیز همچنان کار برق رسانی را انجام خواهند داد. چنین خودروهایی در فرهنگ اروپایی جا افتاده اند و خودروسازان آنها با اضافه کردن یک موتور الکتریکی کوچک اولین و کوتاهترین گام را برای “برقی سازی” انجام داده اند. در ایران خودروهایی مانند هایما، نیسان جوک و رنو کپچر از این فناوری بهره مند هستند.

هیبریدی های متوسط از فرایند ترمز شارژ الکتریکی می سازند

اما خودروهای هیبریدی دیگری نیز وجود دارند که می توانند انرژی حاصل از هر ترمز را دریافت و ذخیره کنند. در این خودروهای هیبریدی موتور الکتریکی قویتری نسبت به خودروهای حاوی فناوری “حرکت- توقف” وجود دارد . این موتورهای الکتریکی در کنار موتورهای درون سوز قرار می گیرند تا با افزایش کارایی موتور اصلی به کاهش مصرف سوخت منجر شوند. باتری های به کار رفته در این خودروهای ملایم هیبریدی معمولا ۴۸ ولتی هستند تا بتوانند خودرو را حرکت داده یا به خوبی متوقف کنند. برقی سازی در این خودروها نسبت به موتورهای قبلی تقویت شده و نمونه فناوری آن در خودروهایی مانند تویوتا کرون، هوندا اینسایت و مینی به کار رفته است. این فناوری در جهان با نام هیبریدی های ملایم شناخته می شوند.

مطالعه بیشتر  رزرو روزانه طرح ترافیک در سامانه تهران من نیازی نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *