اخبار و رویداد ها

مقایسه نیسان X-Trail و تویوتا RAV4

مقایسه نیسان X-Trail و تویوتا RAV4

در این مقاله به مقایسه نیسان X-Trail و تویوتا RAV4 خواهیم پرداخت. خودروهای اسپرت همیشه برای اکثر مردم جذاب هستند در این مقاله از نیکبخت خودرو قصد داریم تویوتا RAV4 و نیسان X-Trail که هر دو بر اساس ارزش اقتصادی و قدرت عالی در جاده مشهور هستند رو مقایسه کنیم با تیم تخصصی نیکبخت خودرو باشید. تویوتا  RAV4 یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای شهری در سطح بین‌المللی به شمار می‌آید که از سال ۱۹۹۴ وارد سبد تولیدات کمپانی ژاپنی تویوتا شده است. نیسان ایکس‌تریل جزو خودروهای معروف نیسان است که توسط شرکت جهان نوین آریا بعد از نیسان جوک به ایران عرضه شد.

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید خودرو و فروش خودرو در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

یک نگاه کلی

تویوتا RAV4 دقیقاً برای پنج نفر مناسب نیست زیرا پنجمین مسافر با فضای پا کمی روبرو می‌شود. با این حال، داخل خودرو دارای تعدادی ویژگی مانند شیشه برقی، ورود بدون کلید، فضای کافی و غیره است. داخل کابین مانند هر خودروی مدرن دیگری است. قفل‌های برقی، صندلی‌های عقب تاشو، اهرم دنده و غیره جذابیت بیشتری را به شما می‌دهند. این SUV شامل یک جا لیوانی، قلاب های کیف ، قلاب های بسته و جیب های پانل درب است. صندلی عقب تاشو فضای بیشتری را به فضای بار اضافه می‌کند. چراغ‌های نقشه، ساعت‌های دیجیتال، تنظیم ارتفاع صندلی و غیره ویژگی‌های دیگری را برای راحتی در جاده اضافه می‌کنند.

مقایسه نیسان X-Trail و تویوتا RAV4

نیسان ایکس‌تریل برای پنج بزرگسال مناسب است. ماشین جادار است اما احساس نرمی زیادی ندارد. با این حال، پانل‌های ابزار، جعبه دستکش اضافی و دسترسی آسان به ابزارها، از دیگر ویژگی های چشمگیر هستند. شاسی خودرو مستحکم است و تمامی ویژگی های ایمنی مانند دو کیسه هوای جلو، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا سیستم ترمز ضد قفل را شامل می‌شود. تویوتا RAV4 دارای رینگ های فولادی ۱۶ اینچی، چراغ مه شکن و لاستیک های سری ۷۰ تمام فصول است.

هیولا نیسان ایکس‌تریل یک کراس اوور SUV است. این دریچه عقب بزرگ، قفسه سقف اختیاری، ظرفیت بکسل سبک و ظاهری سنگین دارد. اگرچه X-trail در مقایسه با RAV4 اقتصادی نیست، اما در جاده شگفت انگیز است. این خودرو دارای لاستیک‌های تمام فصل سری ۶۵، سانروف بزرگ و رینگ های آلیاژی است.

بررسی و مقایسه طراحی ظاهری تویوتا RAV4 با نیسان X-Trail

نیسان ایکس‌تریل:

مقایسه نیسان X-Trail و RAV4

در این بخش از مقایسه نیسان X-Trail و تویوتا RAV4 به طراحی ظاهری می پردازیم. در طراحی نیسان خطوط بدنه به صورت زیبایی به کاربرده شده که ظاهری عضلانی و جسور به خودرو بخشیده اند به صورتی که خودرو بزرگتر از حالت واقعی به چشم می‌آید اما در رانندگی با آن، در می‌یابید که آن‌قدرها هم بزرگ و دست‌پاگیر نیست. ایکس تریل یک SUV با استایل ظاهری جذاب است با عرضی معادل ۱۸۲۰ میلی‌متر و فاصله بین محور جلو و عقب ۲۷۰۵ میلی‌متری. ابعاد و جذبه ظاهری دو مشخصه  اصلی SUVهای شهری هستند که ایکس‌تریل در هر دو زمینه جلب‌ توجه می‌کند. چراغ ها به نوار روشنایی روز مجهزند. جلوپنجره همان المان U شکل دیگر تولیدات نیسان را در خود جای داده است. طراحی جزییات همچون رینگ ها و آینه ها هم جذاب است.

تویوتا RAV4:

فرق نیسان X-Trail و تویوتا RAV4

در نمای جلویی تویوتا راوفور شاهد خطوط حجیم روی سپر، حالت کشیده چراغ‌ها و همچنین جلوپنجره باریک هستیم، نمای جانبی تویوتا راوفور بسیار ساده است با فلاپ‌های بزرگ‌تر و رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی. در قسمت پشت خودرو نیز طراحان با استفاده از چراغ‌های کشیده و متمایز، سعی در ایجاد چهره هماهنگ با سایر بخش‌ها در این ناحیه از خودرو را داشته‌اند. طراحی سپر و دیفیوزر زیرین به طرزی ساده مطابق با طراحی کلی راوفور صورت پذیرفته و نمایی زیبا به نمایش گذاشته است.

مقایسه X-Trail و تویوتا RAV4

بررسی و مقایسه طراحی داخلی تویوتا RAV4 با نیسان X-Trail

نیسان ایکس‌تریل: کابین جادار و بزرگ است و همین بزرگ بودن امکان نصب ردیف سوم صندلی را در فضایی فشرده برای نیسان فراهم کرده است. با خواباندن صندلی‌های ردیف آخر حجم بار قابل قبولی معادل ۴۴۰ لیتر خواهید داشت و اگر فضای بیشتری نیاز دارید، با خواباندن ردیف دوم، حجم بار به ۱۹۸۲ لیتر می‌رسد و از این نظر خودروی مناسبی برای حمل بار هم هست

مقایسه نیسان X-Trail و RAV4

صندلی‌های ردیف دوم نیسان ایکس تریل توانایی جابه‌جایی به عقب را دارند و از این نظر برای افراد قد بلند مناسبند و این افراد محدودتی از نظر فضای پا ندارند. ایکس تریل داشبورد وسیع و صندلی‌های بزرگ دارد کابین عریض است و صندلی های جلو راحت هستند و جای مناسبی برای سرنشین دارد. در مدل ۲٫۵ لیتری صندلی‌ها دارای پوشش چرمی هستند.

تویوتا RAV4: طراحی داشبورد با استفاده از خطوط نسبتا صاف و زاویه‌دار انجام شده. حضور محفظه‌های ریز و درشت در داشبورد و کنسول میانی از لحاظ کاربردی و به جهت قرار دادن اشیا و وسایل همراه همچون گوشی موبایل، کیف پول و… بسیار مناسب به نظر می‌رسد؛ از لحاظ زیبایی‌شناختی هم می‌تواند جلب توجه کند. فرمان خودرو فرم مناسبی دارد و کیلومتر شمار هم به فرم سیلندری کلاسیک طراحی شده. کیفیت متریال استفاده شده مناسب است. در قسمت هایی از داشبورد از روکش چرمی استفاده شده و باعث زیبایی کار شده است.

مقایسه X-Trail و RAV4

تفاوت نیسان X-Trail و تویوتا RAV4

بررسی امکانات تویوتا RAV4 با نیسان X-Trail

نام خودرو تویوتا RAV4 نیسان X-Trail
کشور سازنده ژاپن ژاپن
سال (طراحی) ۲۰۱۶ ۲۰۱۴
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۲۴۹۴ سی‌سی ۲۴۸۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۷۱اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۲۳۳نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده اتوماتیک CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۳ ثانیه ۱۰.۵ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۹۰کیلومتر در ساعت
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۵۸۸کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۷۰ در ۱۸۴۵ در ۱۷۱۵ میلی‌متر ۴۶۴۰طول – ۱۸۲۰ عرض – ۱۷۱۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۵۹ میلی‌متر ۲۷۰۵ میلی‌متر
مصرف سوخت داخل شهر ۱۰.۶ لیتر در هر صد کیلومتر ۱۱.۳  لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج شهر ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۰ لیتر ۶۰ لیتر
ترمز و پایداری ESP – VSC – TRAC – ABS – EBD – BA – SST ABS – EBD – ESP
کیسه هوا ۲ کیسه هوا – ۶ کیسه هوا به صورت سفارشی کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای
دیگر امکانات چراغ مه‌شکن جلو – دیفرانسیل جلو FWD – رینگ‌های ۱۷ اینچی – چراغ مخصوص روز – بال عقب – جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی – فیلتر هوا – طریقه رانندگی ECO و Sport – آینه الکتروکرومیک – کروز کنترل – سیستم KEYLESS  – دکمه استارت – سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها – تجهیزات سفارشی: دو دیفرانسیل AWD – رینگ‌های ۱۸ اینچی – نشان دهنده نقطه کور روی آینه جانبی – تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – سانروف – روکش چرمی صندلی‌ها – روکش چرمی دسته دنده – گرمکن صندلی‌های جلو – سیستم Smart Key – سنسور عقب سنسورکاهش فشار باد لاستیک – فرمان حساس نسبت به سرعت – صندلی گرم‌کن – سیستم توزیع متغیر گشتاور – رادار هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور – سیستم نگهدارنده خودرو در شیب – صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی – سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک – کروز کنترل و محدودکننده سرعت – سیستم ورود KEYLESS و استارتر – دریچه هوای مستقل برای سرنشینان عقب – تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ محور و صندلی شاگرد در ۴ محور – سقف پانارومیک – شیشه‌های عقب دودی – رینگ‌های ۱۸ اینچی

اما ایمنی، یکی از ویژگی‌های برجسته نیسان ایکس تریل ، ایمنی بسیار بالای این خودرو هست. نیسان ایکس تریل از سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوا و… بهره می‌برد. ایکس تریل دارای سپر ایمنی هم هست، سپر ایمنی، مجموعه‌ای از سیستم‌ها، سنسورها، هشداردهنده‌ها و عملگرهاست که به‌صورت فعال، ایمنی خودرو را رصد می‌کنند. با حضور این سیستم‌ها نگرانی برای تصادف کردن با ایکس تریل کمی کمتر می‌شود. در مورد ایمنی تویوتا RAV4 به بدنه‌ی مستحکم و امکانات ایمنی مناسب می‌شود اشاره کرد که باعث شده به عنوان یکی از امن‌ترین شاسی بلندهای موجود در بازار ایران محسوب شود.

از تجهیزات امنیتی این خودرو می‌توان به سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت، ایموبلایزر، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، مجهز به سیستم ABS+EBD، سیستم کمکی ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سرپائینی (DAC)، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سربالایی (HAC)، مجهز به ۶ ایربگ (ایربگ راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده‌ای) و… اشاره نمود. در پایان، انتخاب بین این خودروها ​​به ترجیحات و اولویت های شخصی شما بستگی دارد. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت نیسان ایکس تریل و هیوندای راو ۴ میتوانید با کارشناسان ما در نیکبخت خودرو تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر  جرائم بیمه شخص ثالث بخشیده شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *