اخبار و رویداد ها

معرفی پژو ۲۰۸e مدل ۲۰۲۳

معرفی پژو ۲۰۸e مدل ۲۰۲۳

در این مقاله می خواهیم نسل جدید پژو ۲۰۸ را بررسی کنیم، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی پژو ۲۰۸ الکتریکی یا ۲۰۸e همراه باشید. مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

نسخه جدید پژو  ۲۰۸e ممکن است همانند قبل به نظر برسد؛ اما یک به روز رسانی اساسی برای آن در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. پس از آن که در پایان سال گذشته، ۲۲ کیلومتر به برد آن افزوده شد، اکنون پیشرفت قابل توجه دیگری دیده می‌شود. شرکت پژو سخت‌افزاری را که اخیرا در نسخه برقی مدل ۳۰۸ به کار برده، روی ۲۰۸e نیز نصب کرده است. پژو یکی از اولین خودروسازانی به‌شمار می‌آید که یک هاچ‌بک جمع‌وجور برقی را روانه بازار کرده است. در واقع عرضه پژو e-208 به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. این مدل نیز یکی دیگر از محصولات گروه عظیم Stellantis به‌شمار می‌رود که بخش عمده‌ای از خودروهای متعلق به سیتروئن، واکسهال، DS و غیره را در مجموعه خود جای داده است.

این مجموعه تحت پلتفرم مدولار مشترک (به اختصار CMP) ساخته شده است، بنابراین اعتبارنامه الکتریکی پژو e-208 ممکن است برای افرادی که در مورد خودروهای کوچک الکتریکی در حال تحقیق هستند، آشنا به‌نظر برسد. با این وجود، پژو در این سری نیز سعی داشته تا کاراکتر منحصر به‌فرد و اسپورت خود را به محصول برقی خود منتقل کند که باعث جذابیت دوچندان آن شده است.

مدت‌ها است که سری خودروهای کلاس کوچک‌تر پژو، به‌عنوانی محصولاتی جذاب و شهری با اقبال عمومی مواجه هستند. در ابتدا عرضه مدل مشهور ۲۰۵، سپس ۲۰۶ با آن دریچه‌های معروف خود در کاپوت بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون نیز ۲۰۸ میراث نسل‌های قبل را در شمایل جدید و مدرن نمایش داده است. این محصول در واقع یک هاچ‌بک جمع‌وجور با ظاهری جذاب و البته اسپرت محسوب می‍شود. مدل الکتریکی از طراحی مشابهی با نمونه احتراقی برخوردار است و در چهار تریم مختلف عرضه شده که Active Premium، Allure Premium، GT Premium و GT نام دارند. هر دو مدل GT از رینگ‌های ۱۷ اینچی و سقف مشکی بهره می‌برند، در حالی‌که تمام نسخه‌های برقی به‌طور یکسان دارای رینگ‌هایی با قوس و تریم مشکی هستند.

هم‌چنین یک لوگوی e روی ستون C قرار گرفته تا نشانه‌ای در تشخیص نوع الکتریکی این مدل باشد، همچنین نشان جلوی خودرو نیز رنگی آبی به‌خود گرفته تا متفاوت بودن سری e را برجسته کند. در قسمت جلو پنجره این سری نیز برخی جزئیات متمایز رنگی نیز جلب توجه می‌کند.تفاوت قیمت چندانی میان تریم‌های مختلف این محصول وجود ندارد و از ۲۹ هزار پوند بریتانیا آغاز و به حدود ۳۴ هزار پوند می‌رسد. یکی از مشخصه‌های طراحی پژو این است که سعی ندارد تا جنبه‌های برجسته و آینده‌نگرانه را به خودروهای خود تحمیل کند، بدین ترتیب در e-208 هیچ دستگیره درب مخفی یا آینه‌های بال دوربین فیلم‌برداری مانند آنچه در هوندا e دیده بودیم، وجود ندارد.

بررسی اجمالی خودرو پژو e-208

طراحی کابین و فضای داخلی در پژو e-208 تریم GT که جهت بررسی در اختیار قرار دارد، عالی به‌نظر می‌رسد. تم این فضا تیره بوده و همانطور که در این کلاس از خودروها معمول است، بخش‌های بالایی با متریال نرم و منعطف تکمیل شده‌، این در حالی است که بخش‌ پایینی در احاطه پلاستیک‌هایی از جنس سخت و با کیفیت پایین‌تر قرار دارد. پژو در کابین این محصول، با مقداری نورپردازی، دوخت‌های رنگی و یک ماده ظاهرا پلاستیکی بافته شده که در نگاه اول به فیبر کربن شباهت دارد، به آرایش آن پرداخته است. در چیدمان، طراحی و جزئیات فضای داخلی e-208، با یک خودروی ذاتا اسپرت طرف هستیم که بدون شک جذابیت‌های خاص خود را دارد.

پژو e-208 از این ویژگی اولیه و مزیتی طبیعی یک خودرو که مشخصا در ابتدا به‌صورت الکتریکی طراحی شده، برخوردار نیست. از این رو، سری e به تعدادی از ویژگی‌های داخلی مدل احتراقی پایبند است، برای مثال می‌توان به یک دنده فیزیکی که البته در اکثر خودروهای گروه Stellantis مشترک هستند، اشاره داشت. بسیاری از سوئیچ‌های دنده تعبیه شده در مدل e-208، با مدل‌های رایج دیگر در تشابه است. بنابراین افرادی که تجربه رانندگی با خودروهایی نظیر Corsa-e یا Citroen-e-C4 را داشته باشند، بسیاری از کلیدهای داشبورد این مدل نیز برای آنها آشنا به‌نظر خواهد رسید.

همان‌طور که بسیاری از خودروهای با جثه کوچک از آن رنج می‌برند، در اینجا نیز چیدمان برخی از قابلیت‌ها با فشردگی همراه است. برای مثال، دو جا لیوانی قرار گرفته در مرکز کنسول، به موقعیت بازوی راننده بسیار نزدیک هستند و بنابراین از انعطاف پذیری کمی برخوردار هستند و همچنین دسترسی به سوئیچ ترمز دستی و انتخابگر حالت رانندگی نیز با بدقلقی‌هایی همراه است. به‌طور کلی مقایسه دو مدل الکتریکی و احتراقی کار ساده‌ای نیست، زیرا مدل پایه که Active Premium نام دارد، از مشخصات بالاتری در مقایسه با مدل‌های EV بهره می‌برد. از جمله این موارد می‌توان به تهویه مطبوع خودکار و چیدمان داخلی هم‌رده با مدل‌های بالاتر اشاره کرد، این در حالی است که سری Active Premium در مدل دیزلی یا بنزینی، از خصوصیات ابتدایی‌تری استفاده می‌کند.

موتور

قلب پژو  ۲۰۸e یک موتور الکتریکی قوی‌تر با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار ( ۲۰ واحد بیش‌تر از قبل) در اختیار دارد، اما گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متری، همانند قبل باقی مانده است. اطلاعاتی درباره عملکرد آن در دسترس نیست؛ اما احتمالا کمی سریع‌تر از قبل شده است، این در حالی است که مدل قبلی در مدت زمان ۸.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید. به جزء افزایش ۱۵ درصدی قدرت، این خودروی برقی به یک بسته باتری جدید مجهز شده است، که با ولتاژ ۴۰۰ ولت و ظرفیت قابل استفاده ۴۸.۱ کیلووات‌ساعتی، کار می‌کند. برد آن حدود ۱۰.۵ درصد بهبود یافته و اکنون به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد.

میانگین مصرف انرژی این خودرو ۱۲ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نسخه جدید در مقایسه با نسخه اصلی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، ۱۷.۶۵ درصد برد بیش‌تر و ۱۵ درصد مصرف کم‌تر را ارائه می‌دهد. بسته باتری را می‌توان تا ۱۰۰ کیلووات شارژ کرد، که در مدت زمان ۲۵ دقیقه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد. راننده می‌تواند حالت ترمز را فعال و باتری را شارژ کند.

رینگ‌های ۱۶ اینچی را تایرهایی با ویژگی مقاومت غلتشی کم پوشانده‌اند. گیربکس نیز تغییرتی داشته تا پیمایش در خارج از شهر به بالاترین میزان خود برسد. طبیعتاً ۲۰۸e مدل ۲۰۲۳ ویژگی‌های مدل قبلی خود را دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از پمپ حرارتی با سنسور رطوبت نصب شده در بالای شیشه جلو. این ویژگی باعث می‌شود تا استفاده انرژی برای گرمایش و تهویه به مطلوب‌ترین حالت خود برسد.

امکانات مورد استفاده در کابین

در هر یک از تریم‌های پژو e-208، فناوری‌های داخلی متفاوتی وجود دارند. در مدل پایه Active Premium، یک نمایشگر دیجیتال کوچک با اندازه ۳.۵ اینچی قرار گرفته، در حالی‌که سری Allure Premium و بالاتر، به نمونه‌ای سه‌بعدی و بزرگ‌تر مجهز هستند که می‌توانند به‌صورت سفارشی، به نمایش اطلاعات مورد نظر شما بپردازند.

ایده جذاب جلوه‌های سه‌بعدی باعث شده تا طراحی آن کمی هولوگرافیک به‌نظر برسد و با لایه‌هایی از اطلاعات، حسی لاکچری را به‌همراه پیچیدگی‌های خود اضافه می‌کند. با چرخاندن سریع انتخابگر روی فرمان نیز، می‌توان به این ویژگی دسترسی پیدا کرد. با این‌حال یک مشکل بزرگ که در این قابلیت به چشم آمد، این است که در نقطه‌ای کور قرار گرفته و رویت آن تقریبا غیرممکن است. به‌‌علت شکل فرمان و موقعیت نمایشگر، امکان پیدا کردن زاویه‌ مناسب برای خوانش اطلاعات به‌وجود نیامد. حتی وقتی صندلی را تا انتهای جک بالا بردیم، در این مرحله پاهایمان به پایین فرمان برخورد کرد. اگر هم محل استقرار راننده پایین‌تر تنظیم شود، قسمت بالای فرمان درست سر راه قرار خواهد گرفت! اگر پژو در این مدل از نمایشگر هدآپ (HUD) استفاده می‌کرد، قطعا کاربری آسان‌تری داشت، اما افسوس که در این سری، خبری از این فناوری نیست.

این سیستم همچنین از دو سرویس Android Auto و Apple Carplay، از طریق کابل پشتیبانی می‌کند که به‌وسیله درگاه USB-A در سمت راست قابل اتصال است. پورت USB-C قرار گرفته در سمت چپ نیز کاربردی محدود به شارژ دارد و هیچ گزینه‌ای برای اتصال بی‌سیم در این خودرو تعریف نشده است. پژو مفتخر است که می‌گوید ۲۰۸e پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی کلاس B در اروپا در سال جاری است و امیدوار است که در سال ۲۰۲۳ نیز این رکورد پابرجا بماند. نسخه جدید و ارتقاء یافته پژو ۲۰۸e در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

مطالعه بیشتر  با مزدا 3 هاچ بک 2023 آشنا شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *