اخبار و رویداد ها

معرفی سایپا کادیلا

معرفی سایپا کادیلا – نیکبخت خودرو

در یکی از نشست های داخلی مخصوص مدیران و کارکنان گروه خودرو سازی سایپا بعضی از محصولات جدید و اطلاعات آن ها معرفی شده اند .

یکی از پروژه های جدید خودرو سازی سایپا خودرو p90  میباشد و همان طور که مدیر عامل سایپا بیان کرده از اصلی ترین گزینه های صادرات به کشور روسیه میباشد .

نام این خودرو هنوز به صورت رسمی توسط گروه خودرو سازی سایپا اعلام نشده است و به احتمال زیاد سایپا کادیلا در طول هفته های آینده معرفی میشود .

همین طورکه در اولین برخورد با این خودرو مواجه میشوید متوجه میشوید که این خودرو فیس لیفت شده خودرو ال ۹۰ تولید داخل میباشد و علت شباهت نام گذاری این خودرو که کادیلا نام دارد با خودروی آمریکایی کادیلاک هنوز مشخص نیست و جای سوال و بحث برای بسیاری از افراد را دارد .

معرفی سایپا کادیلا - نیکبخت خودرو 

اگر در لغت نامه جستجویی در ضمینه اسم این خودرو یعنی همان سایپا کادیلا انجام دهیم کادیلا به معنای شانس هم میدهد .

این محصول از گروه خودرو سازی سایپا به نظر میرسد که قرار است با خودروی شاهین که به بازار عرضه شده رقابت داشته باشد .

مشخصات فنی سایپا کادیلا

براساس اعلام گروه خودرو سازی سایپا و پارس خودرو کادیلا با پیشرانه داخلی سازی شده EC5 پژو که نمونه بهتر شده همان موتور TU5  میباشد تولید شده و در بهترین حالت خود توانایی انتقال قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۸ نیوتون متر گشتاور را دارد . در این خودرو از جعبه دنده ۵ سرعته دستی مشابه به سایپا شاهین استفاده شده است .

طراحی سایپا کادیلا

در نمای داخلی خودرو تفاوت بسیار زیادی را با خودروی رنو ساندرو شاهد نیستیم و تنها تغییرات نمای داخلی آن به مجموعه آمپر و فرمان آن خلاصه میشود.

گروه خودرو سازی سایپا در تلاش است که با استفاده از پلتفرم ال ۹۰ که حق بهره برداری آن را به صورت قانونی در اختیار دارد محصول هایی با ظاهر متفاوت از رنو ال ۹۰ و داچیا لوگان را تولید کند .

در نمای خارجی و از دید روبرو که به خودرو نگاه کنیم شرکت خودرو سازی سایپا برای اولین بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل کننده چراغ های جلو استفاده کرده است . از این نوع طراحی بیشتر در خودرو های چینی و مخصوصا کراس اوور هایی مثل چانگان cs 75 دیده میشود و چراغ های بزرگ با نوار LED  روشنایی در روز جای کاسه چراغ های کوچک ال ۹۰ را گرفته است . در کل میتوانیم به صورت نسبی رضایت خوبی را از نمای جلوی سایپا کادیلا داشت اما در قسمت عقب خودرو شاهد چراغ های بسیار بزرگ که هماهنگی خوبی با این سبک طراحی ماشین ندارد که به نظر میرسد از طراحی عقب خودروی رنو تالیسمان بهره گرفته شده است .

معرفی سایپا کادیلا - نیکبخت خودرو 

مطالعه بیشتر  معرفی لوکس ترین و مدرن ترین خودروی ملی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *