اخبار و رویداد ها

معرفی، قیمت، زمان عرضه تیگارد X35

قیمت و زمان عرضه تیگارد X35 مشخص شد

مجموعه تیگارد موتور در روز یکشنبه و در طی یک نشست خبری در محل دفتر مرکزی این شرکت و با حضور خبرنگاران، آخرین برنامه ریزی ها برای عرضه خودرو تیگارد X35  را اعلام داشت، این خودرو که نخستین محصول تیگارد موتور است در فروردین ماه ۱۴۰۱ معرفی شد و اکنون که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ هستیم با اعلام تیگارد موتور مشخص شد تمام زیرساخت ها و مجوزهای لازم برای عرضه این خودرو فراهم شده ومحصولات تولید شده در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد.

قیمت تیگارد x35

کارشناس ارشد بازاریابی تیگارد موتور، در ابتدای جلسه از فعالیت خط تولید این شرکت برای تولید محصول X35 خبر داد و اظهار داشت: تا به امروز بیش از ۲۰۰ دستگاه از این خودرو در رنگ های سفید و مشکی به تولید رسیده و تجاری سازی شده است> در رابطه باخدمات پس از فروش تیگارد X35 آقای اسفندیاری افزود: گارانتی برای این خودرو ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر در نظر گرفته شده است. همچنین ۳ نمایندگی خدمات پس از فروش در سه شهر تهران، شیراز و بابل راه اندازی شده است و افزود: قصد تاسیس نمایندگی خدمات تیگارد در سال های آینده در شهرهای مانند اصفهان، تبریز و مشهد را دارند همچنین در ادامه پرداختن به موضوع: برنامه ریزی های شرکت برای توسعه شبکه خدمات پس از فروش در آینده نزدیک با توجه به روند تولید.

در این نشست خبری قیمت و زمان عرضه تیگارد X35 نیز مشخص شد، بر اساس گفته های مدیر فروش تیگارد موتور اعلام کرد بر اساس برنامه ریزی انجام شده مرحله نخست عرضه تیگاردX35 با توجه به عدم ثبات ارز با قیمتی در بازه ۹۵۰ میلیون تومان تا ۱.۰۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد و بنا داشت فروش به صورت نقدی و تحویل فوری ۶۰ روزه باشد و در واقع خودرویی به مشتری فروخته می شود که اکنون تولید شده و در کارخانه موجود است که اکنون تعداد پک های قطعات کامل X35 به ۴۸۰ دستگاه می رسد.

در ادامه ما میپردازیم به معرفی و بررسی این خودرو، برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با گروه تخصصی نیکبخت خودرو همراه باشید.

معرفی شرکت سازنده خودرو تیگارد X35

یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) می باشد که به اختصار، بایک (BAIC) گفته می شود که در جهان رتبه ۲۰ از نظر (تیراژ تولید) را در اختیار دارد. با مشارکت و سرمایه گذاری دو شرکت مرسدس بنز و هیوندای این مجموعه در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد.

زیرمجموعه‌ های شرکت بایک، برندهای فوتون و BAW می باشد درحالی‌که بزرگ‌ترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. در واقع هیوندای و مرسدس بنز، مالکان اصلی بایک می باشند، خودرو سازی بایک خودروهایی نظیر انواع سواری، وانت، شاسی‌بلند و هاچبک با پیشرانه‌ی بنزینی و تمام برقی را تولید می کند. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند.

کراس‌اور  Senova X35  یا Beijing X3 که در ایران توسط سانیار موتور با برند تیگارد رونمایی شده است؛ یکی از جدیدترین خودروهای بایک محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر، بایک از نظر کیفیت فنی و طراحی، مشابه خودروسازان طراز اول چین مثل چری، چانگان، جیلی و بی‌وای‌دی نبوده اما با معرفی مدل‌های جدید مثل X35، گام‌های بلند برای پیشرفت را به خوبی نشان داده است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید میتسوبیشی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نگاهی به طراحی بدنه و نمای بیرونی تیگارد X3

خودرو تیگارد x35

در نگاه اول می توان شباهت هایی بین X35 و چند مدل کراس‌اور ساخت چانگان دید، می توان گفت بایک کپی‌کاری از خودروهای جیپ که طی سال‌های قبل انجام میداد را متوقف کند.ساختار هماهنگ بین لبه‌ی کاپوت و چراغ‌های کشیده و اسپرت، با ادوات فلزی که در هم وصل شده‌اند و نیز جلوپنجره و حفره‌های طرفین سپر نیز، حس یک خودروی مدرن را برای X35 تقویت می‌کند.

کشیدگی چراغ‌های جلو و عقب، در نمای جانبی به خوبی دیده می‌شود و همراه با ادوات نقره‌ای رنگ روی رکاب و قاب پنجره، ترکیب اسپرت دارند. این خودرو از چراغ‌های LED برای روشنایی روز و مه‌شکن استفاده می‌کند تا فراتر از کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین به نظر رسد. هرچند که ادوات پلاستیکی در سرتاسر قسمت‌های پایین بدنه، نصب شده‌اند. در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۷ اینچ و خطوط ملایم روی بدنه وجود دارند.

شیب سقف و رینگ سیاه روی ستون انتهای بدنه، حالتی شبیه به یک کراس‌اور کوپه را برای تیگارد X35 فراهم کرده است. در پشت این خودرو وجود چراغ های بزرگ یک نکته مثبت برای طراحی نمای پشت محسوب می شود اما از نظر درپوش صندوق و سپر پلاستیکی، تفاوت خاصی با دیگر شاسی‌بلندهای اقتصادی ساخت چین نمی توان یافت، در رابطه با حجم دهی بدنه در عقب می توان گفت به خوبی انجام شده و جایگاه مناسبی برای نصب پلاک دارد.

در مجموع خودرو تیگارد X35 به عنوان یک شاسی‌بلند در کلاس خودروهای میان‌رده‌ی چینی دارای  طراحی بدنه خوبی می باشد، در واقع این خودرو در بازار کشور سازنده، یک کراس‌اور ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و زیبایی قابل قبول برای رقابت با دیگر تولیدات چینی را دارد.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت ماشین سانتافه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مشخصات تیگارد x35

بررسی طراحی داخلی و نمای کابین تیگارد X35

در رابطه با نمای کابین تیگارد X35 اولین چیزی که به چشم می خورد شکل داشبورد، فرمان و کلیدهای کنترلی مقابل دسته‌دنده می باشد که چشم‌نواز و جوان‌پسند هستند. با وجود عدم کیفیت مواد سازنده، کابین بایک X35، مدرن و خلاقانه به نظر می‌رسد، سطح داشبورد، ظاهرا از پلاستیک خشک و ارزان‌قیمت ساخته شده است. بسیاری از ادوات نقره‌ای رنگ هم، فلزی نیستند.

از سویی دیگر، طراحی صندلی‌ها و راحتی آن‌ها برای سرنشینان بالغ، بسیار خوب ارزیابی شده است به طوری که این خودرو برای چهار سرنشین بالغ در ردیف جلو و عقب، فضای کافی دارد. چیدمان کلیدها با دسته‌بندی مناسب انجام شده و برای استفاده‌ی کاربر، راه‌گشا هستند. روی داشبورد، نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، پنل تخت با مانیتور TFT برای ارتباط با کامپیوتر سفر نصب شده است. ساختار فرمان با کلیدهای مربوط به کروز کنترل، تماس تلفنی و سیستم صوتی نیز، قابل قبول به نظر می‌رسد. طراحی تودری برای تیگارد ایکس ۳۵، ترکیبی از پلاستیک و مواد نرم است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید تویوتا جی تی ۸۶ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 

خودرو تیگارد x35 قیمت

مشخصات فنی تیگارد X35

جزئیات فنی و آماری از توانایی‌های تیگارد X35 هنوز در دسترس نیست اما باتوجه به اطلاعات موجود…

موتور توربو شارژ ۱/۵ لیتر
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس CVT  ۶ سرعته
میانگین مصرف سوخت ۵/۷ لیتر
نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
سرعت ۰ تا۱۰۰ ۱۱ ثانیه
ابعاد ۴۲۸۶ میلی‌متر طول، ۱۸۱۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۵ میلی‌متر ارتفاع
فاصله‌ی محوری /۵۶ متر

ماشین تیگارد x35 قیمت

امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35

1 دارای سانروف و سقف پانوراما
۲ ، سیستم ورود و استارت بدون کلید
۳ سیستم کنترل پایداری ESP  و کنترل کشش TCS
4 دو کیسه هوا
۵ سیستم پایش فشار باد تایرها  TPMS
6 سنسور عقب و دوربین پارک
۷ کروز کنترل
۸ ناوبری ماهواره‌ای
۹ رابط بلوتوث و امکان ارتباط تلفنی روی فرمان
۱۰ صندلی‌های چرم
۱۱ چراغ‌های LED برای روشنایی روز و مه‌شکن
۱۲ رینگ‌های ۱۷ اینچ
۱۳ نمایشگر لمسی ۸ اینچ
۱۴ مانیتور TFT برای ارتباط با کامپیوتر سفر

ناگفته نماند تیگارد ، پنج ستاره از موسسه تست تصادف و ایمنی خودروهای چین CNCAP دریافت کرده است که البته از این نظر، تفاوتی با دیگر مدل‌های چینی موجود در بازار ایران ندارد.

 قیمت تیگارد X35 در ایران

سانیار موتور قیمت تیگارد X35 را یک میلیارد تومان اعلام کرده است که با توجه با شرایط نرخ دلار در بازار آزاد، احتمالا تیگارد X35 با قیمتی حدود ۱/۲ تا ۱/۴ میلیارد تومان در بورس کالا یا نمایشگاه‌ها معامله خواهد شد. نمونه‌ی رونمایی شده از بایک X35 در ایران، همراه جعبه‌دنده‌ی CVT و نمایشگر لمسی، نسخه‌ی نزدیک به فول محسوب می‌شود. مدل‌های مختلف این خودرو در کشورهای آرژانتین و مکزیک، ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار قیمت دارند.

تیگارد X35 با کدام خودروها قابل مقایسه است

در برخی از گزارش ها، تیگارد یا بایک X35 را در کلاس ام‌وی‌ام X22 و جک S3 قابل مقایسه دانسته اند که البته  به نظر نادرست است ؛ چراکه ابعاد و کلاس فنی این خودروها با تیگارد متفاوت است. در بازار ایران، ام‌وی‌ام X33 و X55 مهم‌ترین رقیب تیگارد محسوب می‌شوند.  ایکس ۵۵ پرو با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، نسبت به بایک X35، کمی بزرگ‌تر است اما از نظر قدرت پیشرانه تفاوت خاصی ندارد.

سوالات متداول:

۱-  قیمت تیگارد X35 در ایران چقدر است؟

سانیار موتور قیمت تیگارد X35 را یک میلیارد تومان اعلام کرده است که با توجه با شرایط نرخ دلار در بازار آزاد، احتمالا تیگارد X35 با قیمتی حدود ۱/۲ تا ۱/۴ میلیارد تومان در بورس کالا یا نمایشگاه‌ها معامله خواهد شد.

۲- مشخصات فنی تیگارد X35 چیست؟

موتور توربو شارژ ۱/۵ لیتر، قدرت ۱۴۷ اسب بخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر، گیربکس CVT  ۶ سرعته، میانگین مصرف سوخت ۵/۷ لیتر

مطالعه بیشتر  هیوندای آیونیک 6/ رقیب کره ای تسلا را بشناسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *