اخبار و رویداد ها

سیستم ضد بخار

راه حل های ضد بخار برای سطحی که تمایل به بخار کردن دارند، مفید هستند. مردم معمولاً از این نوع محصولات برای محافظت از عینک، عینک آفتابی، عینک ایمنی، پنجره ها، عینک شنا و موارد دیگر استفاده می کنند.

اما مواقعی وجود دارد که اجتناب از بخار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مثل وقتی که رانندگی می کنید. در حالی که شما پشت فرمان هستید ، محافظت از پنجره های خود در برابر بخار ضروری است، در غیر این صورت، بینایی شما ممکن است مختل شود و ممکن است تصادف کنید.

در این مقاله، ما در مورد چگونگی استفاده از راه حل های ضد مه در صنعت خودرو صحبت خواهیم کرد.

اتومبیل برای اکثر مردم واقعاً بخش ضروری زندگی است. حتی کسانی که سعی می کنند سبک زندگی مینیمالیستی داشته باشند، معمولا حداقل یک ماشین دارند. و در حالی که اتومبیل ها می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، آن ها هم چنین نیاز به نگهداری دارند. یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از دارندگان خودرو با آن مواجه هستند، بخار کردن شیشه ها است.

این می تواند دید خارج از ماشین شما را دشوار کند و یک خطر ایمنی باشد. خوشبختانه، ترفندهایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای جلوگیری از بخار کردن شیشه های ماشین خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن این مقاله توسط که توسط گروه ما تهیه شده ادامه دهید!

‌بخار کردن شیشه خودرو، چرا این اتفاق می افتد؟
‌بخار کردن شیشه خودرو، چرا این اتفاق می افتد؟

 

‌بخار کردن شیشه خودرو، چرا این اتفاق می افتد؟

در کودکی، بیشتر ما از نفس خود برای بخار کردت شیشه ماشین و کشیدن نقاشی فقط برای سرگرمی استفاده می کردیم. در آن لحظات نادر، اتومبیل ها به بوم نقاشی ما تبدیل می شدند. با این حال، بخار کردن شیشه ماشین خنده دار نیست.

بخار کردن شیشه خودرو یک اتفاق رایج در خودروها است. شیشه خودرو در هر دو فصل تابستان و زمستان ممکن است بخار آلود شود. در چنین مواقعی، مانور دادن به وسیله نقلیه برای رانندگان دشوار می شود زیرا محدوده دید آن ها مسدود می شود. اگر در چنین شرایطی رانندگی کنید، می تواند خطرناک باشد زیرا ایمنی سرنشینان به خطر می افتد.

چند دلیل وجود دارد که باعث می شود شیشه های ماشین شما بخار کند.

شایع ترین دلیل این است که دمای داخل ماشین شما با دمای بیرون متفاوت است. بخار آب می تواند در هنگام اختلاف دمای زیاد روی پنجره های شما متراکم شود و آن اثر بخار آلود را ایجاد کند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شیشه های ماشین شما بخار آلود شود، سطح رطوبت داخل ماشین شما است. اگر در منطقه ای با رطوبت بالا زندگی می کنید، احتمال بخار کردن شیشه های ماشین شما بیشتر است. این به این دلیل است که وقتی هوا از مولکول های آب اشباع می شود، بخار آب می تواند راحت تر متراکم شود.

در نهایت، یکی دیگر از دلایل بخار کردن پنجره می تواند سیستم تهویه ماشین شما باشد. اگر AC یا بخاری را در حالت کامل دارید، می تواند باعث بخار گرفتن در  پنجره ها شود. این به این دلیل است که AC یا بخاری هوای بیرون را به داخل می کشد و آن را به داخل ماشین می دمد، و اگر هوای بیرون از قبل مرطوب یا سرد باشد، می تواند باعث بخار گرفتن پنجره ها شود.

معمولاً وقتی هوای دماهای مختلف با هم برخورد می کند، بخار روی سطح شیشه خودرو جمع می شود.  بنابراین، هنگامی که هوا گرم تر است، هوای گرم از بیرون با شیشه جلو مواجه می شود تا شیشه ماشین بخار کند.

برعکس، هوای سرد از بیرون با یک شیشه جلوی گرم برخورد می کند تا وقتی خنک تر است، بخار روی شیشه ماشین جمع شود. این اتفاق می تواند در داخل یا بیرون شیشه خودرو رخ دهد. هنگامی که پنجره ها بخار می شوند، قطرات ریز روی پنجره شیشه ای جمع می شوند تا بخار ایجاد شود.

در برخی موارد ممکن است به دلیل تنفس سرنشینان در داخل خودرو با شیشه های بسته، بخار گرفتگی شیشه خودرو اتفاق بی افتد، و اگر تنظیمات بخار زدایی ماشین شما باعث چرخش مجدد هوا نشود، خلاص شدن از شر بخار آسان نخواهد بود.

در این بخش نحوه رفع بخار شیشه خودرو آمده است

خوشبختانه، می توانید چند کار را برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه های خودرو انجام دهید.

AC یا Heater را تنظیم کنید: اگر AC یا بخاری ماشین شما در حالت کامل است، می تواند باعث بخار کردن شیشه ها شود. بنابراین، به جای این که AC یا بخاری را در حالت کامل قرار دهید، سعی کنید آن را به یک تنظیم پایین تر تنظیم کنید. این به جلوگیری از بخار کردن پنجره ها کمک می کند.

از Defroster استفاده کنید: اکثر خودروها دارای یخ ساز داخلی هستند که به پاک کردن شیشه های مه آلود کمک می کند. برای استفاده از آن، فقط یخ ساز را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا پنجره ها پاک شوند.

تنظیمات چرخش مجدد را روشن کنید: راه دیگر برای جلوگیری از بخار کردن شیشه های خودرو، روشن کردن تنظیمات چرخش است. این امر باعث گردش هوای خودرو و جلوگیری از تجمع رطوبت بر روی شیشه ها می شود.

از اسپری ضد بخار استفاده کنید: اگر دوست دارید آمادگی بیشتری داشته باشید، می توانید از اسپری ضد بخار روی شیشه های ماشین خود استفاده کنید.  این به جلوگیری از بخار کردن شیشه های خودرو کمک می کند و دید از شیشه جلو را آسان تر می کند.

استفاده از برف پاک کن های شیشه جلو

اگر قسمت بیرونی شیشه خودرو بخار می کند، برف پاک کن های شیشه جلو راحت ترین گزینه برای حذف بخار هستند. به خصوص در شرایط گرم تر، بخار می تواند در بیرون شیشه جمع شود. در چنین مواقعی، برف پاک کن ها را در پایین ترین حالت روشن کنید تا زمانی که بخار به طور کامل از بین برود.

امروزه اکثر خودروها مجهز به سیستم گردش هوا هستند. با استفاده از این سیستم می توانید هوای داخل خودرو را مجدداً به گردش درآورید تا اطمینان حاصل شود که هیچ بخاری روی سطح شیشه خودرو ننشیند. هنگامی که سیستم چرخش را روشن می کنید، خودرو هوا را از بیرون می کشد و مستقیماً بدون تغییر دما آن را به داخل می دمد.  هنگامی که اختلاف دما از بین رفت، می توانید به گردش مجدد هوا در داخل خودرو ادامه دهید تا اثر ضد بخار حفظ شود.

 

استفاده از دریچه یخ زدایی

استفاده از دریچه یخ زدایی با تنظیم هوای خنک برای بخار گرفتگی شیشه جلو مفید است. هنگامی که دریچه یخ زدایی هوای خنک را مستقیماً از شیشه جلو عبور می دهد، می تواند به یکسان شدن دمای شیشه جلو با دمای بیرون و بخار زدایی شیشه خودرو کمک کند.

 

تمیز نگه داشتن شیشه ماشین

یکی از راه های نه چندان واضح و در عین حال موثر برای اطمینان از این که شیشه ماشین شما بخار نمی گیرد این است که همیشه آن را تمیز نگه دارید. تراکم می تواند به آسانی روی شیشه های کثیف جمع شود.  بنابراین، نگهداری تمیز از شیشه خودرو می تواند احتمال بخار گرفتگی داخل یا خارج شیشه را کاهش دهد.

علاوه بر این، ساده ترین راه برای جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو، پایین کشیدن شیشه ها در صورت امکان است. از آن جایی که هوای بیرون در داخل مجاز خواهد بود، دمای هوا ثابت خواهد ماند.  این کار از بخار آلود شدن شیشه های جلو و پنجره ها جلوگیری می کند.

هم چنین، استفاده منظم از بخار گیر یا تنظیم حرارت دستگاه یخ زدا می تواند بخار گرفتگی مکرر را متوقف کند. علاوه بر این، می توانید از یک پاک کننده مبتنی بر آمونیاک برای تمیز کردن داخل خودرو استفاده کنید.

 

چرا سطوح بخار آلود می شوند؟

به یاد داشته باشید که این اتفاق هر بار اتفاق می افتد که هوای گرم موجود در جو با یک سطح سرد برخورد کند. این وضعیتی است که تقریباً روزانه اتفاق می افتد، حتی اگر ممکن است همیشه متوجه آن نشویم. با این حال، بسیار اذیت کننده و حتی خطرناک است.

اگر هنگام رانندگی اتفاق بی افتد به دلیل مسدود کردن دید راننده باعث آسیب های جبران ناپذیر خواهد شد.

 

چرا راه حل های ضد بخار برای صنعت خودرو مفید هستند؟

صنعت ضد بخار خودروها و وسایل نقلیه به طور کلی از سطوح شفاف برای شیشه ها و لامپ خود استفاده می کنند. هر دوی این مواد می توانند به راحتی بخار آلود شوند، خصوصاً در زمستان به دلیل هوای سرد موجود در جو.

با این حال، راه حل های ضد بخار وجود دارد که می تواند از وقوع این امر جلوگیری کند. هم چنین، در حالی که شما در حال رانندگی هستید، توانایی دیدن واضح است. در واقع، داشتن یک دید خوب ممکن است موضوع زندگی و مرگ باشد.

بیشتر ما احتمالاً در گذشته این وضعیت را تجربه کرده ایم. در طول زمستان بسیار معمول است که پنجره های جلوی ما بخار آلود شوند، و گرچه ممکن است جای تعجب باشد که اکثر مردم بخار را با استفاده از دست خود یا با روشن کردن تهویه مطبوع، پاک می کنند.

با این وجود ، با استفاده از فن آوری های موجود امروزه می توان از اثر تراکم به درستی جلوگیری کرد. در حقیقت، یک راه حل دائمی برای مسئله وجود دارد که توسط فناوری نانو پیشرفته ایجاد شده است. .

اسپری ضد بخاربرای ماشین
اسپری ضد بخار برای ماشین

چه راه حل هایی برای ضد بخار وجود دارد؟

انواع مختلفی از راه حل های ضد بخار در بازار وجود دارد. می توانید بین اسپری ها، موم ها و دستمال مرطوب ها انتخاب کنید، اما همه آن ها موقتی هستند.

برای حل این مسئله به خوبی، فناوری نانو پیشرفته یک فرمول دائمی تهیه کرده است که تضمین می کند شما دیگر این مشکل را نخواهید داشت. همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، راه حل های موقت برای این مشکل نیز وجود دارد.

راه حل های ضد بخار موقت:

اسپری های ضد بخار: این محصولات از یک مکانیزم ساده استفاده می کنند و کاربرد آن بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مایع را بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید و سپس آن را با حوله یا کاغذ پاک کنید. پس از آن، خواهید دید که مواد موجود دوباره شفاف خواهند بود.

این دستمال مرطوب ها به روشی مشابه اسپری ها کار می کنند. آن ها یک ماده شیمیایی خاص دارند که بخار را از روی شیشه پاک می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را از روی سطح پاک کنید و مشکل برای مدتی حل شود.

نشانگرهای ضد بخار: این نشانگرها مانند راه حل های قبلی مسئله بخار زدایی را به طور موقت حل می کنند. با این حال، استفاده از آن ها برای رفع بخار بسیار آسان می باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که سطح را کنید تا دوباره شفاف شود.

راه حل های ضد بخار در صنعت خودرو همه این محصولات به شما کمک می کنند تا مدتی بخار را از بین ببرید اما این مشکل را برای همیشه برطرف نمی کند.

روش بعدی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد دائمی است.

راه حل های دائمی ضد بخار: فناوری نانو پیشرفته یک راه حل دائمی ایجاد کرده است. این بسیار وسوسه انگیز است زیرا اگر از این فرمول استفاده کنید، می دانید که مشکل بخار برای خوب حل می شود.

 

مزایای سیستم ضد بخار نانو چیست؟

کاملاً در محیط های درجه حرارت بالا و رطوبت بالا کار می کند انتقال کامل هیچ گونه پوشش ضد انعکاس را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این پوشش با گذشت زمان از مقاومت در برابر کلر در استخرهای شنا رو به وخامت نمی گذارد. ابتدا سطح درمان وجود دارد و سپس حفظ سطح وجود دارد.

درمان سطح: با دستگاه های خلاء فوق العاده بالا، مواد ضد بخار آلود سپرده می شوند. این کار با تجهیزات مبتنی بر رسوب بخار فیزیکی انجام می شود که امکان ایجاد یک لایه نانو نازک از مواد را فراهم می کند.

تعمیر و نگهداری: بخش نگهداری از فرآیند برای اطمینان از یک راه حل دائمی بسیار مهم است. برای طولانی تر شدن اثر ضد بخار، بستر حاصل باید به طور مرتب با یک دستمال مخصوص ساخته شده و مخصوص پاک شود.

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، سیستم تکنولوژی نانو پیشرفته یک پوشش ضد بخار دائمی ایجاد کرده اند که مشکل مداوم حذف بخار را از پنجره های اتومبیل شما حل می کند.

هم چنین، این فناوری می تواند در لامپ های اتومبیل اعمال شود تا بخار آلود نشوند و نور را مسدود نکنند.

تاریخ: ۲۶  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  کیا سراتو 2023 گزینه احتمالی واردات خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *