اخبار و رویداد ها

زمان ثبت نام سومین مرحله قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو تمدید شد

 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمدید زمان ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو خبر داد.

به گزارش نیکبخت خودرو، امید قالیباف با اعلام این مطلب افزود: به‌دلیل درخواست متقاضیان زمان ثبت نام تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۹ شهریور تمدید شد. بر اساس این گزارش پس از دو دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که در اردیبهشت و تیر ماه امسال انجام شد، سومین دوره عرضه خودرو از روز چهارشنبه گذشته (۱۶ شهریور) آغاز شد. در سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص نزدیک به ۶۰ هزار خودرو عرضه  می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرده است. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به نشانی https://sale.iranecar.com مراجعه کنند.

در ادامه می پردازیم به معرفی سامانه یکپارچه سازی و همچنین شرایط ثبت نام در این سامانه را ذکر می کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  تغییر زمان پیش فروش محصولات سایپا

مجله ماشین نیکبخت خودرو

سامانه یکپارچه خودرو چیست؟

 طبق روالی که در این مدت در حال اجرا بوده است، متقاضیان خرید خودروهای داخلی شرکت های ایران خودرو و سایپا باید به سایت فروش محصولات هر یک از این شرکت ها مراجعه کنند و در طرح مورد نظرشان نام نویسی نمایند. تا پس از برنده شدن در قرعه کشی بتوانند با پرداخت هزینه تعیین شده، صاحب خودرو شوند. اما متاسفانه این روند با نارضایتی هایی نیز همراه بوده است که اکنون این شکایات و گله مندی ها منجر به اتخاذ راهی جدید برای ثبت نام خودرو شده است.

طبق اطلاعیه فوری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۲ اردیبهشت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارسال شده است، برای افزایش رضایت مردم و ایجاد شفافیت در فروش و ثبت نام خودرو، تمامی فروش ها و نام نویسی هایی که از طریق سامانه های فروش شرکت های خودرو سازی سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور و … انجام می شوند باید متوقف شوند.

طبق این دستور وزارت صمت، دیگر ثبت نامی از طریق سامانه های فروش این خودرو سازها انجام نمی شود و برای خرید خودرو سامانه یکپارچه فروش خودرو در نظر گرفته خواهد شد که متقاضیان باید برای ثبت نام خرید خودرو مورد نظرشان، از طریق این سایت اقدام نمایند. سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی sale.iranecar.com ارائه دهنده بستر خرید محصولات ایران خودرو و سایپا می باشد و در حال حاضر در حال راه اندازی می باشد و سازمان حمایت از مصرف کننده باید، شرایط و ابزار لازم برای راه اندازی این سامانه را مهیا کند.
همچنین با توجه به این دستور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان موظف است از تاریخ ۱۸ اردیبهشت بر تمام فرایند های فروش خودروهای داخلی نظارت کند و هر گونه فروش خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت و بدون هماهنگی با این سازمان، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

همان طور که شرکت های سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور شرایطی را برای ثبت نام متقاضیان در طرح های فروش خود قرار دادند، برای ثبت نام در طرح های فروش موجود در سایت sale.iranecar.com نیز شرایطی در نظر گرفته خواهد شد. از آنجایی که طرح های موجود در سامانه یکپارچه خودرو، طرح های فروش محصولات این شرکت ها هستند، تقریبا شرایط ثبت نام در آن ها نیز مانند شرایط ثبت نام در طرح های فروش برگزار شده در شرکت های سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور است. در این قسمت، در مورد شرایط ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو معلومات ارائه شده است.

  • کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد.
  • با هر کد ملی فقط یک خودرو می توان ثبت نام کرد.
  • متقاضی گواهینامه رانندگی خودرو داشته باشد.
  • سن ثبت نام کننده بالای ۱۸ سال باشد.
  • تا اطلاع ثانوی برای کلیه طرح ها، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید از سایر خودروسازها ۴۸ ماهه می‌باشد.
  • متقاضیان شرکت در طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش نباید پلاک فعال انتظامی به نام خود داشته باشند.
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • نبود امکان صلح در قراردادهای فروش
  • مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتاصحت سنجی می شوند.
  • طبق دستور پلیس راهور ناجا، مشتریان باید اطلاعات فردی و آدرس خود را درسامانه احراز محل سکونت که همان سامانه سخا نظام وظیفه است، ثبت نماید و همچنین در صورتی که بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری باید این اطلاعات را در سامانه به روز کند.
  • در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه، گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل غیر فعال می شود.
  • آدرس درگاه پرداخت اینترنتی باید بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم فقط با کلمه https شروع و با عبارتir به پایان رسد.
  • درصورت برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه، تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نمود.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ متقاضیان با علم به کلیه مسئولیت های مرتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام می نمایند.

مطالعه بیشتر  بهترین خودروها برای سرمایه گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *