خرید و فروش خودروهایما

فروش و خرید هایما s5 + قیمت روز هایما s5

خرید و فروش هایما S5 کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

 

این شرکت یکی از شرکت‌های تابعه گروه فاو است که اتومبیل‌های سواری و ون های کوچک را با برند هایما – Haima – به بازار عرضه می‌کند. هایما طی یک سرمایه‌گذاری مشترک توسط دولت استان هاینان و شرکت مزدا برای عرضه خودروهای مزدا در چین تأسیس شد. در سال ۲۰۰۶ گروه فاو مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت اما محصولات هایما هنوز دارای تکنولوژی مزدا هستند. شرکت ایران خودرو پس از توافق با هایما، خودروهای کراس اور هایما S۵ و S۷ را به بازار ایران عرضه می‌کند.یکی از محصولات این برند هایما S5 میباشد.

قیمت روز هایما S5

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
S5‏، 6 سرعته اتوماتیک‏1400 | ایران خودروقیمت روز بازار1/560,000,000
S5‏، 6 سرعته اتوماتیک1401 | ایران خودروقیمت روز بازار1/600,000,000
S5‏، گیربکس CVT1400 | ایران خودروقیمت روز بازار1/500,000,000
S7‏، 1.8 لیتر توربو پلاس1401 | ایران خودروقیمت روز بازار1.800,000,000
S7‏، 1.8 لیتر توربو پلاس1402 | ایران خودروقیمت روز بازار1.870/000,000

 

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم هایما s5 کارکرده جهت دریافت قیمت هایما s5 کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

خرید هایما S5

معرفی هایما S5

هایما S5 سومین کراس‌اوور شرکت Haima Automobile در بازار کشور است که پس از عرضه هایما S7 تنفس طبیعی و توربوشارژ در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت. تولید این خودرو از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با فرازونشیب‌های فراوان تا سال ۱۳۹۹ نیز ادامه یافت. تولید محصولات هایما در ایران تلاشی بود در جهت یافتن جایگزینی مناسب برای سوزوکی گرند ویتارا که تولید آن با مشکل فراوانی همراه شده بود. هایما اس ۵ یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که در رده قیمتی خود با خودروهایی همچون هاوال H2، جک اس ۵ و چری تیگو ۵ رقابت می‌کند. هایما S5 در مقایسه با رقبا، توان خروجی قابل‌قبولی دارد و از نظر تنوع امکانات رفاهی هم چندان دست‌وپابسته به‌نظر نمی‌رسد.

نقد و بررسی هایما S5

در یک نگاه کلی هایما اس ۵ یک کراس‌اوور جمع و جور، با طراحی زیبا و جسورانه است که نسبت به برادر بزرگتر خود (هایما S7 ) کمی مدرن تر و جذاب تر به نظر می‌رسد. طبق ادعای شرکت سازنده، این خودرو با الهام از شکل ظاهری کوسه طراحی شده است، اما ظاهرا مهندسین شرکت هایما در زمان طراحی این خودرو توجه زیادی به محصولات شرکت هیوندای داشته اند به همین دلیل نمای ظاهری این خودرو بیشتر از این که شبیه به کوسه باشد، خودروهایی همچون ix35 را در ذهن تداعی می‌کند. فضای داخلی کابین این خودرو از طراحی عجیبی برخوردار است که شاید به مزاج همه خوش نیاید. جز داشبورد خودرو که از پلاستیک خشک ساخته شده اغلب اجزا داخلی کابین (صندلی‌ها، فرمان و…) از رویه چرمی برخوردارند که برای یک کراس اور چینی امتیاز خوبی محسوب می‌شود. شرکت هایما در بخش فنی هایما s5، از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده کرده که توان تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتن متر گشتاور را دارد، متاسفانه این خودرو همچون سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار ایران به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز نبوده و تنها به صورت دیفرانسیل جلو (FWD) به بازار عرضه میشود. شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده که برای یک کراس اوور توربوشارژر جمع و جور عدد مناسبی به نظر میرسد.! هایما S5 برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد، به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد و در مجموع می‌توان گفت که از چالاکی نسبتا مناسبی در این رنج قیمتی برخوردار است.

فروش هایما S5

بررسی طراحی ظاهری

کاملاً مشخص است که مهندسان هایما برای طراحی مدل S5 محافظه کاری را به کل کنار گذاشته‌اند و با جسارت تمام دست به قلم شده‌اند. بر خلاف مدل S7 که در آن استفاده از خطوط ساده و منطقی با الگوبرداری از خودروهای مطرح جهان در اولویت کار قرار داشت، در مورد S5 همه چیز متفاوت است و این بار خطوط شلوغ و حجم‌های اغراق‌آمیز و منحنی‌های عجیب و غریب، حرف اول را میزنند. حاصل کار هم همانطور که مشاهده میکنید به چهره‌ای خشن، پویا و تا حدودی جذاب ختم شده که شاید به نسبت امثال هاوال H2 عامه‌پسند نباشد اما برای جوانترها و یا آنهایی طرفدار طرح‌های خاص و منحصر به فرد هستند جذاب خواهد بود.

دماغه S5 آنقدر حجیم و قلدر ساخته شده که از روبرو فراموش میکنید با یک کراس‌اوور جمع و جور طرف هستیم! نکته‌ای که از دید برخی نشانه عدم دقت بر اصول هارمونی می‌باشد و از دید برخی دیگر خبر از جسارت طراحان میدهد. در نهایت با توجه به اینکه زیبایی یک امر سلیقه‌ای است مجبوریم قضاوت در مورد ظاهر S5 را به نظر شخصی خودتان واگذار کنیم.

بررسی طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین هایما S۵ متوجه طراحی متفاوت داشبورد به ویژه در قسمت کنسول میانی آن خواهید شد. طراحی مورب دریچه‌های تهویه و ردیف‌هایی از دکمه‌های مختلف در موازات آنها که بر روی کنسول میانی تعبیه شده‌اند، نمایی متفاوت برای داخل کابین هایما اس ۵ ایجاد کرده است. نمایشگر هفت اینچی در بخش بالایی داشبورد قرار گرفته است و دکمه‌های چرخان سیستم تهویه به همراه نمایشگری کوچک و چندین دکمه دیگر در زیر آن، نمای زیبایی به کابین خودرو اضافه کرده است.

غربیلک فرمان سایز مناسبی داشته و خوش دست به نظر می‌رسد. همچنین فرمان با چرم مصنوعی نیز روکش شده است. صندلی‌های هایما S۵ فرم مناسبی داشته و برای مسافرت‌های طولانی، کمتر خسته کننده خواهند بود. کیفیت روکش صندلی‌ها در حد مناسب ارزیابی می‌شود و پلاستیک به کار رفته در داشبورد کیفیت مناسبی دارد. پوشش نرم به کار رفته در قسمت دستگیره درب‌ها حس خوبی داشته و آسایش بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

محفظه بار هایما S۵ توربو دارای گنجایشی به حجم ۳۲۰ لیتر است که در مقایسه با فضای ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری برخی خودروهای سدان داخلی، کوچک به نظر می‌رسد. البته با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این حجم قابل گسترش خواهد بود.

قیمت هایما S5

مزایای هایما S5

 پیشرانه قوی

با روند رو به رشد تکنولوژی در خودروسازی دیگر خبری از موتورهای پرحجم نیست و اکثر خودروسازان به دنبال طراحی موتورهایی کم حجم و کم مصرف و استفاده از توربو شارژر ها می باشند. هایما اس ۵ از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری توربو ۱۶ سوپاپ با ۱۶۱ اسب بخار نیرو و ۲۲۳ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که با توجه به سگمنتی که در آن حضور دارد، می‌توان موتور خودرو را اصلی‌ترین نقطه قوت آن معرفی کرد. مثلاً اگر جک اس ۳ را به عنوان یکی از رقبای هایما اس ۵ در نظر بگیریم، موتور ۱۰۷ اسب بخاری آن حرفی برای گفتن در برابر هایما نخواهد داشت

طراحی ظاهری زیبا

چینی ها که دست طولانی در کپی کردن از خودروهای مطرح دارند، یکی از نقاط قوت اصلی خودروهای چینی در بازار ایران، طراحی بدنه زیبا و جذابی است. هایما S5 هم از این قاعده مستثنی نیست و شاید به سختی بتوان، روی طراحی جذاب و مدرن آن ایراد گذاشت. قوی‌ترین بخش طراحی بدنه این خودرو بدون شک، قسمت جلوی آن است. چراغ‌های جلوی بزرگ هایما اس ۵، با یک طراحی زیبا حالتی خشن و تهاجمی به خودرو داده و این موضوع را، کاپوت عضلانی آن تشدید کرده است. جلوپنجره کرومی با پس زمینه توری مشکی که لوگوی هایما در اندازه‌ای بزرگ روی آن قرار گرفته هم به خوبی با سایر بخش‌های طراحی جلوی خودرو هماهنگی دارد. سپر دو تکه و دریچه ورودی هوای زیر آن که وظیفه تأمین هوای مورد نیاز توربوی خودرو را به عهده دارد، بسیار زیبا هستند. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به چراغ‌های مه شکن و دیلایت آن اشاره کنیم که طراحی خاص و متفاوتی دارند. بیایید به کناره‌ها بپردازیم. بدون شک، طراحان هایما در این قسمت می‌توانستند عملکرد بسیار بهتری داشته باشند. یک خط طراحی بلند که از چراغ عقب شروع شده و با عبور از میان دستگیره درب‌ها، زیر آینه بغل پایین می‌رود و دوباره به عقب برمی گردد از نظر ما، با آن حالت تو رفتگی که ایجاد نموده، ظاهر خودرو را در بخش کناری زشت کرده است. نمونه چنین خطوط طراحی را شاید روی خودروهای دیگر نتوانید پیدا کنید! نهایتاً، به بخش عقب خودرو می‌رسیم که باز هم باید کار طراحان هایما را تحسین کرد. سقف شیب دار رو به عقب، در کنار طراحی گرد قسمت پایینی پنجره عقب و خطی که زیر آن قرار گرفته و چراغ‌ها را به هم متصل کرده، شاید بتوان گفت هایما اس ۵ را در بخش طراحی عقب، به زیباترین شاسی بلند چینی بازار ایران تبدیل کرده است. طراحی زیبا و جذاب چراغ‌های دو تکه‌ای و سپر مشکی آن، زیبایی‌های بخش عقب خودرو را دو چندان کرده است.

تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب

این مورد یکی از مزایای همیشگی خودروهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود. شاید، بررسی برخی از قابل توجه ترین این امکانات، تجهیزات و آپشن ها بتواند بیشتر به کار شما خواننده محترم بیاید. هایما اس ۵ در دو بخش ایمنی و رفاهی به تجهیزات و آپشن های مختلفی مجهز است که، امکانات ایمنی آن را در بخش مربوط به خود کامل توضیح خواهیم داد. اما از نظر امکانات رفاهی، از مهم‌ترین تجهیزات این خودرو می‌توان به مواردی مانند صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت، صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت، سان روف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتومات با قابلیت نمایش دمای بیرون و داخل کابین، استارت دکمه، سیستم ورود بدون کلید، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی مختلف، صندلی عقب ۲ تکه برای استفاده بهینه از فضای کابین، چراغ‌های جلو قابل تنظیم از داخل کابین، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ، قابلیت تنظیم صدای سیستم صوتی با توجه به سرعت خودرو و چند مورد دیگر اشاره کرد.

کابین فوق العاده جذاب

بعد از طراحی بدنه، به نظر ما دومین نقطه قوت اصلی هایما S5 کابین بسیار زیبا و فوق العاده متفاوت آن در مقایسه با سایر خودروهای بازار است. بدون شک موردی که در اولین ورودتان به داخل کابین بیشتر از همه جلب توجه می‌کند طراحی بسیار زیبا و متفاوت کنسول مرکزی است. صفحه نمایش قرار گرفته در بالای کنسول مرکزی، در کنار دو دریچه هوای زیر آن و دکمه‌های کنترلی پایین‌تر هماهنگی بسیار خوبی با هم دارند و واقعاً باید به طراحان هایما برای کار فوق العاده ای که داخل کابین هایما اس ۵ انجام داده‌اند تبریک گفت. طراحی فرمان چرمی خودرو اگر چه کمی قدیمی به نظر می‌رسد، ولی هماهنگی خوبی با فضای کابین دارد و نمی‌توان ایرادی روی آن گذاشت.

خرید هایما S5 کارکرده

معایب هایما S5

طراحی مشابه

بسیاری از علاقه‌مندان خودرو، با دیدن ظاهر هایما S5 به شباهت آن با مزدا CX-5 اشاره می‌کنند. این نحوه کپی‌برداری خود می‌تواند یکی از معایب هایما S5 باشد. چراغ‌های جلویی هایما S5 به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که شبیه چشم عقاب می‌باشد و ظاهر شیک اما خشنی به این خودرو داده است. چراغ‌های عقب نیز زاویه‌های تیزی دارند که به‌صورت دوتکه طراحی‌شده‌اند.

طراحی شلوغ

یکی از برجسته‌ترین معایب هایما S5 از لحاظ ظاهری، طراحی شلوغ بدنه آن می‌باشد. در این خودرو، دو گروه چراغ روشنایی در روز و مه‌شکن به‌کار رفته که تا حدود زیادی نمای جلوی خودرو را شلوغ کرده است. به ‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد، طراحان هایما S5 به شیوه‌ی غیر هنرمندانه‌ای، این چراغ‌ها را برای خالی نبودن فضای سپر در این بخش قرار داده‌اند.

مشکلات داخل کابین

طراحان هایما برای فضای داخل کابین از طرح‌های متفاوتی استفاده کرده‌اند. به عبارت دیگر در بخش وسط داشبورد دریچه‌های هوا و سیستم صوتی به‌صورت مورب قرارگرفته‌اند. اما این طراحی جدید و متفاوت با خود اشکالاتی را نیز به همراه داشته است که از معایب هایما S5 به‌شمار می‌روند. یکی از مهم‌ترین اشکالات طراحی داخلی این است که راننده برای دسترسی به مانیتور در حین رانندگی با مشکل مواجه می‌شود. به عبارت دیگر راننده برای رسیدن به مانیتور باید مقداری خود را به جلو خم کند. این مسئله ممکن است در حین رانندگی مشکل‌ساز باشد. در نتیجه این مشکل را می‌توان به‌عنوان یکی از غیرحرفه‌ای‌ترین معایب هایما S5 دانست.]

مشکل فنی توربو

از مهم‌ترین مشکلاتی که هایما S5 دارد، برخی ناهماهنگی‌ها در سیستم گاز و توربو است. همان‌طور که می‌دانیم در این نوع خودروها تنفس موتور توسط توربو انجام‌ می‌گیرد که با شتاب گیری آن ارتباط مستقیم دارد. نکته‌ای که باید توجه داشت این است که توربو صرفاً در زمان‌های خاصی فعال می‌شود تا موتور خودرو از لحاظ اکسیژن کم نیاورده و خودرو به‌صورت بهینه به مسیر خود ادامه دهد. اما یکی از معایب هایما S5 این است که در برخی از شرایط مشاهده می‌شود که باوجود فشار دادن پدال گاز، سیستم توربو نمی‌تواند فعالیت مناسبی داشته باشد و کمی دیرتر واکنش می‌دهد. به این ترتیب ممکن است که این مشکل تا حدودی از لذت رانندگی با این خودرو بکاهد.

مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۹۷ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۲۳ نیوتن متر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۳۵۸ طول – ۱۸۲۳ عرض – ۱۶۳۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۳۰ میلیمتر

مطالعه بیشتر  خرید و فروش خودروی کیا سلتوس + قیمت روز و مشخصات کیا سلتوس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *