اخبار و رویداد ها

آغاز تولید انبوه خودروهای الکتریکی Evolute در لیپتسک روسیه

در این مقاله  ما می خواهیم به بررسی نسل جدید خودروهای برقی برند Evolute بپردازیم، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی این خودروها همراه باشید.

شرکت Lipetsk Motorinvest به طور رسمی خط تولید انبوه خودروهای برقی برند Evolute را راه‌اندازی کرد. اولین خودروی تولید شده در این خط تولید سدان i-PRO بود که روسای شرکت امضاهای خود را بر روی آن گذاشتند. این اتفاق به حقیقت پیوسته است و تنها تولیدکننده خودروهای برقی در روسیه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. بسیاری به موفقیت این سرمایه‌گذاری اعتقاد نداشتند و Evolute را با استارتاپ بدنام yo-Mobil از تاجر میخائیل پروخوروف روسی مقایسه کردند. البته بنظر می‌رسد که خوشبختانه این داستان پایان خوشی داشته و تولید واقعی آغاز شده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سدان i-PRO اولین فرزند این برند شد. سدان برقی i-PRO در حقیقت یک سدان چینی به نام Dongfeng Aeolus E70 است که بر اساس نیسان بلوبرد قدیمی Sylphy G11 ساخته شده است. خودروی برقی روسی i-PRO عملاً از نظر بدنه و پلتفرم با نمونه اصلی چینی تفاوتی ندارد.

بررسی اجمالی خودروهای برقی برند Evolute

برند Evolute همچنین ویژگی های جدید و به روز شده را در مدل مونتاژی خود افزوده یا تغییر داده است. بر این اساس قدرت یک موتور الکتریکی از ۱۶۳ به ۱۵۰ اسب بخار کاهش یافته و گشتاور در سطح ۲۳۰ نیوتن متر باقی مانده است. شتاب صفر تا صد در ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت در حدود ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. وزن خودرو به ۱۵۱۵ کیلوگرم کاهش یافته و باتری با ظرفیت ۵۳ کیلووات ساعت به شما اجازه می دهد تا با یک بار شارژ تا ۴۲۰ کیلومتر را با استفاده از سیکل NEDC رانندگی کنید. با استفاده از شارژر سریع، شارژ باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۳۶ دقیقه امکان پذیر است.

قیمت خودروهای برقی برند Evolute

قیمت رسمی سدان برقی Evolute i-PRO عدد ۲۹۹۰۰۰۰ روبل (۴۹۶۶۷ دلار) در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن تخفیف دولتی، ممکن است قیمت به حدود ۲ میلیون روبل (۳۳۲۲۲ دلار) کاهش یابد. با در نظر گرفتن قیمت های دیوانه کننده خودروهای لادا، این رقم چندان بالا به نظر نمی‌رسد. دو کراس‌اوور برقی دیگر نیز قبلاً در وب سایت رسمی این برند ظاهر شده اند: i-JOY وi-JET. مدل i-JOY که مونتاژ شده مدل Seres 3 دانگ فنگ در حال حاضر دارای برچسب قیمت رسمی ۳,۴۹۰,۰۰۰ روبل (۵۶۴۷۸ دلار) است. مدل i-JET هنوز قیمت‌گذاری نشده است. تاریخ شروع تولید خودروهای آفرودی مشخص نشده است، اما بدیهی است که i-JOY زودتر روی نوار خط تولید قرار خواهد گرفت. متاسفانه، وب سایت رسمی هنوز اطلاعاتی در مورد مینی ون برقی i-VAN و کراس اوور پریمیوم Free منتظر نکرده است اما بنظر می‌رسد اطلاعات مربوط به این مدل‌ها در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

مطالعه بیشتر  معاینه فنی خودرو + معرفی مراکز معاینه فنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *