اخبار و رویداد ها

طرح ممنوعیت خودرو های فسیلی را آلمان رد کرد.

آلمان طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت خودروهای جدید سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۵ را رد کرد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان گفت، دولت آلمان با طرح‌های اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی از سال ۲۰۳۵ موافقت نخواهد کرد.

کمیسیون اروپا در تلاش برای کاهش ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای گرمایش سیاره تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سطوح سال ۱۹۹۰، کاهش ۱۰۰ درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن از خودروهای جدید را تا سال ۲۰۳۵ پیشنهاد کرده است.

قانونگذاران پارلمان اروپا در ماه جاری، قبل از انجام مذاکرات با کشورهای اتحادیه اروپا بر سر قانون نهایی، از این پیشنهادها حمایت کردند.

به نقل از رویترز، لیندنر در یک رویداد که توسط انجمن فدرال صنعت آلمان برگزار شد، گفت که همچنان جایگاه‌هایی برای موتورهای احتراقی وجود خواهد داشت، بنابراین ممنوعیت آن اشتباه است و گفت که دولت با این قانون اروپایی موافقت نخواهد کرد.

لیندنر، یکی از اعضای حزب دموکرات آزاد گفت: آلمان همچنان بازار پیشرو برای وسایل نقلیه الکتریکی خواهد بود.

 قانونگذاران پارلمان اروپا روز چهارشنبه به حمایت از ممنوعیت مؤثر اتحادیه اروپا برای فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید از سال ۲۰۳۵ و تلاش ها برای تضعیف پیشنهاد برای سرعت بخشیدن به تغییر اروپا به سمت خودروهای الکتریکی را رد کردند.

این رای، ستون اصلی برنامه های اتحادیه اروپا برای کاهش ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خالص سیاره را تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سطوح سال ۱۹۹۰ حفظ می کند – هدفی که مستلزم کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای از صنعت، انرژی و حمل و نقل است.

قانونگذاران از پیشنهادی که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا ارائه شد، مبنی بر الزام کاهش ۱۰۰ درصدی انتشار CO2 از خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۵ حمایت کردند، که فروش خودروهای سوخت فسیلی را از آن تاریخ در اتحادیه اروپا غیرممکن می کند.

تلاش برخی از قانونگذاران برای تضعیف هدف تا کاهش ۹۰ درصدی CO2 تا سال ۲۰۳۵ رد شد.

قانون هنوز نهایی نشده است. رای روز چهارشنبه موضع مجلس را برای مذاکرات آتی با کشورهای اتحادیه اروپا در مورد قانون نهایی تایید می کند.
هدف این است که سرعت چرخش اروپا به سمت وسایل نقلیه الکتریکی و تشویق خودروسازان به سرمایه گذاری هنگفت در برقی سازی، با کمک قانون اتحادیه اروپا که کشورها را ملزم به نصب میلیون ها شارژر خودرو می کند.

جان هویتما، مذاکره کننده ارشد پارلمان در مورد این سیاست گفت: «خرید و رانندگی خودروهای بدون آلایندگی برای مصرف کنندگان ارزان تر خواهد شد.

خودروسازان از جمله فورد و ولوو علناً از طرح اتحادیه اروپا برای توقف فروش خودروهای موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵ حمایت کرده‌اند، در حالی که سایرین از جمله فولکس واگن قصد دارند تا آن تاریخ فروش خودروهای موتور احتراقی را در اروپا متوقف کنند.

مطالعه بیشتر  لیست خودروهایی که می توانند وارد بازار ایران شوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *