خرید و فروش خودروکیا

خرید و فروش سراتو کارکرده و صفر + قیمت روز سراتو

خرید و  فروش سراتو کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”کیا” model=”سراتو مونتاژ”]

[public_cars brand=”کیا” model=”سراتو” ]

جالب است بدانید که کمپانی Kia در ابتدا با نام “صنایع دقیق کیونگ سونگ” کار خود را شروع کرد و فعالیتی در زمینه خودرو نداشت. کارخانه کوچکی بود که لوله­‌های فولادی و قطعات دوچرخه و موتورسیکلت تولید می­‌کرد. در سال ۱۹۵۲، اولین دوچرخه کره‌­ای با نام “سامچولی” را روانه بازار کرد و نام خود را به “صنایع کیا” (“ki” به معنی برخواسته و “a” به معنی آسیای شرقی: برخواسته از آسیای شرقی) تغییر داد. این کمپانی برخواسته از آسیای شرقی، در ادامه کار، تولید خودروهای سبک و سنگین تحت لیسانس مزدا و موتورسیکلت‌­های کوچک تحت لیسانس هوندا را آغاز کرد. در سال ۱۹۷۳ اولین کارخانه مونتاژ خودروی کیا با تولید مدل بریسا راه­‌اندازی شد و تا سال ۱۹۸۱ تولید این مدل ادامه داشت. پس از قدرت گرفتن دیکتاتور نظامی، چون دوهوان، کیا مجبور به تعطیلی خط تولید خودروهای مسافربری خود شد و فقط کامیون­‌های سبک تولید می­‌کرد.  سال ۱۹۸۶، کیا با همکاری فورد به صنعت خودروسازی بازگشت. در آن زمان کیا توانست وسایل نقلیه‌ای که بر اساس مزدا طراحی شده‌بود را برای بازارهای داخلی و خارجی تولید کند. در سال ۱۹۹۲، کیا موتورز آمریکا راه‌اندازی شد که از طریق چهار نمایندگی در پورتلند به فروش خودروهای کیا می‌­پرداخت. کیا سراتو یکی از پرفروش ترین خودروهای کیا در ایران است.

قیمت روز سراتو کارکرده و صفر+ قیمت سراتو ۲۰۱۶ کارکرده

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت روز سراتو
سراتو‏، 2.0 لیتر اتوماتیک‏2018قیمت روز بازار3.650,000,000خرید سراتو کارکرده
سراتو (مونتاژ)‏، 2.0 لیتر آپشنال‏2019 | سایپاقیمت روز بازار2.300,000,000

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم سراتو کارکرده جهت دریافت قیمت سراتو کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

معرفی کیا سراتو

کمپانی کیا موتور یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های کره جنوبی محسوب می‌شود که فعالیت‌های خود را از سال ۱۹۵۷ آغاز نموده است. این کمپانی در سال ۲۰۰۳ اقدام به طراحی و تولید یک سدان شهری جمع‌وجور به نام سراتو کرد که از ظاهر متفاوتی نسبت به سایر محصولات این کمپانی برخوردار بود. این سدان کوچک پس از عرضه به بازارهای جهانی با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد که کمپانی کیا را برآن داشت تا در سال ۲۰۰۸ نسل جدیدی از این خودرو را به بازار معرفی کند. تولید نسل دوم کیا سراتو در سه کلاس هاچبک، سدان و کوپه انجام می‌گرفت که فقط مدل‌ کوپه و سدان آن به بازار داخلی ما راه پیدا کردند.

در ابتدا عرضه این خودرو به بازار داخلی تنها به‌ صورت وارداتی انجام می‌گرفت و در آن زمان رقیب قدرتمندی برای مزدا ۳ به‌حساب می‌آمد. این خودرو توانست به لطف طراحی بروز، امکانات متنوع، قیمت مناسب و … فروش بسیاری خوبی را در بازار تجربه کند و در این میان شرکت سایپا مذاکرات خود را با کمپانی کیا برای مونتاژ کیا سراتو نسل دوم آغاز نمود و موفق شد در سال ۹۳ مونتاژ این خودرو را در ۴ تیپ مختلف آغاز نماید. ناگفته نماند که هم‌اکنون این مدل از سراتو، تنها در چین و ایران تولید شده و سایر کارخانه‌های این کمپانی در سطح جهان، نسل جدید (سوم) کیا سراتو را تولید می‌کنند

طراحی ظاهری کیا سراتو

همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم کیا سراتویی که هم‌اکنون در حال مونتاژ در کارخانه سایپا است، نسل دوم این خودرو محسوب می‌شود که تولید جهانی آن در سال ۲۰۱۳ متوقف و با نسل سوم جایگزین شده است. سراتو مونتاژ شده در گروه صنعتی سایپا یک سدان جمع‌وجور شهری بوده که در دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت C جای می‌گیرد. این خودرو از یک طراحی نسبتا ساده اما جسورانه بهره می‌برد که شباهت زیادی به هوندا سیویک ۲۰۰۷ دارد. طراحی کلی این خودرو به‌گونه‌ای است که آن را برای افرادی که به دنبال یک سدان شهری و اسپرت هستند مناسب ساخته است. در بخش جلویی خودرو با جلوپنجره جدید شرکت کیا مواجه هستیم که در برخی محصولات جدید این کمپانی نیز به‌کاررفته است. جلوپنجره زیبای این خودرو به‌وسیله دو چراغ زاویه‌دار تا لبه گلگیرها امتداد دارد و در ترکیب با سپر حجیم آن فضایی مدرن و خشن را خلق کرده است که می‌تواند باعث جلب رضایت اغلب بازدیدکنندگان شود.

نمای جانبی این خودرو بسیار ساده بوده و جز طرح ذوزنقه‌ای که بالای رکاب‌ها قرار دارد و خطی که از زیر آینه‌ها تا چراغ عقب امتدادیافته، هیچ نکته خاصی ندارد؛ در بخش عقب خودرو چراغ‌هایی بزرگ و قرمزرنگی قرار دارد که بیش از سایر اجزای این بخش باعث جلب‌توجه می‌شود، سپر عقب حجیم این خودرو در هماهنگی کامل با نمای کلی بدنه طراحی‌شده است. در بخش پایینی سپر، یک قطعه دفیوز مانند به‌کاررفته ست که تا حدودی از سادگی بیش‌ازحد فضا کاسته و همچنین مکان مناسبی را برای اگزوز فراهم نموده است. در مجموع طراحی ظاهری کیا سراتو به نسبت طراحی که در سال ۲۰۰۸ انجام‌شده جذاب و جوان‌پسند میباشد.

طراحی داخلی و کابین سراتو

این حس قدیمی بودن به این علت است که داشبورد سراتو نسبتا تخت است و کلید های داخل کابین به شکل مستطیل است؛ ضمن اینکه در نگاه اول، گروه‌بندی خاصی برای دکمه‌ها به چشم نمی‌خورد. مجرای هوای تهویه مطبوع، حالت پرانتزی دارند و با نمایشگر قدیمی مربوط به ساعت در بالاترین قسمت داشبورد است. باتوجه به تیره بودن کلیت داشبورد و فضای داخلی، نمونه‌ی فاقد نمایشگر لمسی با مانیتور تک‌ رنگ TFT که نوشته‌های قرمزرنگ دارد، ترکیب ساده و قابل قبولی ارائه می‌کند. جالب است بدانید سراتو برخلاف ظاهر بیرونی خود که چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد، کابین جادار و قابل قبولی دارد. این محصول، خصوصا در فضای بالای سر، عالی عمل می‌کند و حتی برای سرنشینان با قد ۱۸۵ سانتی‌متر، ایده‌آل خواهد بود. البته چنین مزیتی، در مورد فضای جلوی زانوی سرنشینان، صدق نمی‌کند و برای سرنشینان بلندقد روی صندلی‌های عقب، پاها در وضعیت چسبیده به صندلی جلو خواهد بود. فرم کلی صندلی‌ها و مواد به‌کاررفته در پوشش آن‌ها، رضایت‌بخش است و البته در نسخه‌ی آپشنال با چرم مصنوعی، راحتی مناسبی فراهم می‌کند. ظرفیت صندوق بار سراتو، ۴۱۵ لیتر است که برای یک خودروی سدان سایز متوسط، ایده‌آل به نظر می‌رسد. صندلی‌های عقب هم قابل جمع شدن به سمت جلو هستند تا فضای بیشتری در اختیار باشد و دسترسی سرنشینان به صندوق ساده‌تر شود.

استهلاک کیا سراتو

اگرچه کیا‌ سراتو خودروی خارجی می باشد اما از آنجا که در داخل کشور مونتاژ شده میتواند خیلی ساده قطعات یدکی آن در سطح بازار یافت شود و طبیعتاً هر چقدر که قیمت خودرو شما بیشتر باشد به همان اندازه نیز باید پول بیشتری برای قطعات بپردازید. باید مد نظر داشته باشید که هر چند وقت یکبار قطعات غیر قابل استفاده شده و باید اقدام به خرید قطعات جدید کرد. که می‌توان در بخش های زیر به طور کامل به هزینه ها اشاره کرد: هر ۶۰ هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض زنجیر تایم خودرو نمود که قیمت زنجیر تایم خودرو کیا سراتو حدود یک میلیون تومان می باشد.

به ازای هر ۵۰۰۰ کیلومتر باید اقدام به تعویض شمع های خود کرد که یک بسته چهار تا شمع قیمتی حدود یک بسته ۴ تایی تقریباً ۵۰۰ هزار تومان می باشد. در مسافت‌های طولانی میزان آج لاستیک کاهش پیدا می‌کند و باید اقدام به تعویض آنها گردد که هزینه حدود دو جفت لاستیک برای کیا سراتو حداقل ۸ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان می باشد. با به سر و صدا درآمدن لنت های جلو و عقب باید اقدام به تعویض آنها شود که هزینه تعویض لنت ها حدود یک میلیون می باشد

بررسی پیشرانه سراتو

سراتو در ایران توسط سایپا مونتاژ می شود در زمان عرضه خود یکی از پرشتاب ترین خودرو های سگمنت خود بود که قیمت سراتو زیر ۲۰ هزار دلار داشت. سراتو با سه موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ در نقاط مختلف دنیا عرضه می شد. که در این این نسخه ها نسخه ۲۰۰۰ سی سی این خودرو بیشتر مورد توجه قرار گرفت. کم قیمت ترین نسخه از سراتو که توسط شرکت سایپا مونتاژ و عرضه می شود دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی می باشد که توانایی تولید ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور ر در دور موتور ۴۲۰۰  دارد. سراتو ۱۶۰۰ سی سی در دو مدل دنده ای با گیربکس ۶ سرعته و مدل اتوماتیک با گیربکس ۴ سرعته عرضه می شود. که معمولا نمونه دنده دستی بوسیله سایپا عرضه و پیش فروش می گردد. صفر تا صد این مدل از سراتو ۱۰.۵ الی ۱۱ ثانیه می باشد و نهایتا می تواند به ۱۹۰ کیلومتر در ثانیه سرعت دست پیدا کند. همچنین مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دنده و با توجه به بنزین ایران چیزی حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طی شدن مسافت است و همچنین مصرف سوخت این خودرو در سرعت ثابت در اتوبان زیر ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت های پایین و در ترافیک شهری حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است.

ایمنی کیا سراتو

سراتو که توسط سایپا عرضه می شود در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از ایمن ترین خودرو های که در میان سدان های اقتصادی رتبه بندی می شوند قرار می گرفت. سراتو از بنیاد بیمه ایمنی بزرگراه که به IIHS  معروف است ۵ ستاره ایمنی کسب کرده و عنوان ایمنی عالی را از آن خود کرده است. ستون A این خودرو بسیار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و همچنین ثابت بودن سقف خودرو در تصادف از رو به رو ثابت می کند که با اینکه سراتو تنها دارای دو کیسه هوا است اما این حال نیز می توان روی استحکام بدنه عالی سراتو حساب باز کرد. اما نکته که بسیار ناراحت کننده است این است که متاسفانه حتی در نسخه آپشنال  این خودرو از ۶ کیسه هوا در این خودرو استفاده نمی شود که این مسئله توسط خود شرکت سایپا اعلام شده و عنوان شده که از نظر ایمنی تفاوتی میان نسخه های متفاوت سراتو وجود دارد

مزایای کیا سراتو

  • آپشن‌ های متنوع سراتو مونتاژی
  • طراحی جذاب
  • عملکرد فنی مطلوب
  • بازار خرید و فروش پررونق

 معایب کیا سراتو

  • تمایل خودرو به پاور اسلاید زدن
  • ترمز ها، بسیار ضعیف تر از حد انتظار
  • مصرف سوخت بالا در ترافیکهای شهری
  • استفاده حداقلی از کیسه های هوا
  • پلاستیک خشک، آفت کیفیت مونتاژی ها
  • کیفیت رنگ پایین
  • مشخصات فنی

خرید سراتو و فروش سراتو در بازار چگونه است

برای خریدسراتو ۲۰۱۶ بهتر است ابتدا با پیشینۀ واردات این ماشین به ایران و سپس از قیمت سراتو ۲۰۱۶ آگاه شوید تا بتوانید مناسب‌ترین مدل آن را برای خود انتخاب کنید. ماشین سراتو هم به صورت وارداتی و هم به‌ صورت مونتاژ داخل در اختیار مشتریان ایرانی قرارمی گیرد. قیمت سراتو کارکرده ۲۰۱۶ در بازار دست‌ دوم‌ شرایط بسیار خوبی در قیاس با بسیاری از رقبای خود دارد. از آنجایی که اغلب قیمت خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه است، این موضوع نیز اثر مستقیم بر قیمت کیا سراتو صفر دارد حتی زمانی ‌که به ‌دنبال قیمت سراتو کارکرده و دست ‌دوم باشید، تفاوت بسیاری بین سراتو صفر و سراتو کارکرده متوجه می شوید این امربخاطر قطعات تعویض‌ شده ویا رنگ ‌شده و میزان کارکرد ماشین می باشد که تاثیر مستقیم بر قیمت سراتو ۲۰۱۶ دارد. از این رو برای خرید سراتو ۲۰۱۶ کارکرده حتما از کارشناسان قابل اعتماد کمک بخواهید چرا که افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت سراتو ۲۰۱۶ کارکرده را به‌ درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.

 

نام خودرو کیا سراتو
کشور سازنده کره جنوبی
سال (طراحی) ۲۰۱۰

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۲۹ طول – ۱۷۷۵ عرض – ۱۴۶۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۴۹ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۹ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۲ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

امکانات کیا سراتو

ترمز و پایداری ABS – EBD – BAS – ESC
کیسه هوا کیسه هوای راننده – سرنشین جلو – جانبی – پرده‏ای – مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 – رابط USB و iPod
دیگر تجهیزات کنترل سیستم صوتی روی فرمان- سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) – شیشه های ضد اشعه – پشت آمپر فلورسنتی – سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغها – سنسور پارک عقب با نمایشگر – کروز کنترل اتوماتیک – سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر – شیشه ها و آینه های برقی – قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید

مطالعه بیشتر  خرید و فروش بورگوارد کارکرده و صفر+قیمت روز بورگوارد

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها