اخبار و رویداد ها

ایمنی سقف‌ های پانورامیک خودرو در تصادف چقدر است

دراین مقاله از نیکبخت خودرو به سراغ یکی از آپشن های معروف برخی خودروهای لوکس می رویم که طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا از ویژگی های این آپشن مطلع شوید، لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید.

نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

ایمنی سقف‌ های پانورامیک خودرو در تصادف

 به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، پنجره سقفی یا پانورامیک سانروف به آپشن محبوبی در خودروهای نو مخصوصاً خودروهای کراس اُور و شاسی بلند تبدیل شده است. سقف های شیشه ای باعث می شوند که خودرو جادارتر به نظر برسد. اما متأسفانه تعداد مرگ و میر مردم در اثر واژگون شدن خودرو یا غلتیدن آن کم نیست. بنابراین منصفانه است اگر سوال شود آیا این سقف های شیشه ای به قدر کافی در تصادفات به واژگونی یا غلط خودرو ایمنی برای سرنشین ایجاد می کنند یا خیر،
هنگام تولید یک خودرو، ساختار کلی آن با استانداردهای بسیار سخت گیران از جنبه های مختلف آزمایش قرار می گیرد. این تست ها بر اساس انواع از موقعیت های تصادف متداول و غیرمتداول سنجیده می شوند. در ایالات متحده «مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه» Insurance Institute for Highway Safety متولی سنجش خودروها و اندازه گیری میزان امنیت آن ها از سرنشینان است و یکی از شاخص های رتبه بندی و امتیاز دهی این مؤسسه، اندازه گیری میزان است.استحکام سقف خودرو است.

مطالعه بیشتر  دانگ فنگ هائوجی؛ یک کراس اوور جذاب و قدرتمند

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو برند فونیکس به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ایمنی سقف های ایمنی پانورامیک خودرو در تصادف چقدر است؟

نتایج تست های تصادفی و واژگونی انجام شده توسط این نهاد حکومتی نشان می دهد که وجود سانروف یا سقف سقفی بسیار ناچیزی در کاهش ایمنی دارد. استحکام سقف دارد. سازی خودروهای جدید شامل یک فولاد فولادی مستحکم است که با پنل فلزی نسبتاً نازک اما قوی پوشیده شده است.

این محیط سر قاب فولادی از جان نشینان محافظت می‌کند. بیشترین میزان انرژی تخریبی ناشی از تصادف از ستون های فولادی که A، B، C و در برخی خودروها D‌ نامگذاری شده اند جذب می کنند. برای همین مرکز سقف کمترین میزان انرژی تخریبی را دریافت می کند. خطرناک ترین سقف های شیشه ای، احتمال پرت شدن سرنشینان به بیرون است. یکی از مهمترین راههای محافظت از پرت شدن سرنشینان به بیرون خودرو، بستن کمربندایمنی است.

آمار منتشر شده توسط سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا National Highway Traffic Safety Administration که یکی دیگر از متولیان ایمنی خودرو است نشان می دهد که احتمال می دهد پرت شدن سرنشینان خودرو در اثر حوادثی که کمربند ایمنی بسته نشده است ۱۰ برابر موارد است که کمربند ایمنی بسته بوده است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو ام جی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سقف های ایمنی پانورامیک خودرو در تصادف چقدر است؟

یکی دیگر از خطرات ناشی از پنجره های سقفی یا پانورامایی در خودرو هنگام تصادف، خود شیشه شکسته می شود. خودروسازان دنیا از شیشه‌های لمینت استفاده می‌کنند که دلیل وجود پلاستیک‌های مخصوص پاشیده، شیشه‌های شکسته می‌شوند.

برخی از خودروسازان از جمله هیوندایی برای پنجره‌های سقفی هم کیسه هوا طراحی کرده اند که هنگام واژگونی یا غلتیدن خودرو به سرنشین آسیب نرسد و مانع پرت شدن سرنشین به بیرون از خودرو شود. با این حال پیش از خرید خودرو، بهتر است از تحقیق کافی در عمل استفاده کنید و با توجه به بودجه هایی که در نظر گرفته شده است، مدلی که می توانید برای پنجره های سقفی انتخاب کنید. خودرو را رعایت کرده باشد.

در وضعیت ایده آل اگر شیشه ای این پنجره ها می شود، فکر را بهتر جمع آوری کنید. ضمن آن که بسته بودن کمربندی ایمنی همیشه یکی از راههای افزایش ایمنی در خودرو است.

مطالعه بیشتر  دستیار پارک هوشمند یا اتوهلد

نوشته های مشابه